04 maja 2016
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Aleksander Kościów

postać

dnia

Aleksander

Kościów

- Polska Szkoła Kompozytorska. Mistrz i uczniowie

płyta

dnia

-

Polska Szkoła Kompozytorska. Mistrz i uczniowie

Kościów Aleksander Liber sub cortice scriptus

kompozycja

dnia

Kościów Aleksander

Liber sub cortice scriptus

Gronau-Osińska Alicja (red.) Almanach Kompozytorów Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Tom I i II

książka

dnia

Gronau-Osińska Alicja (red.)

Almanach Kompozytorów Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Tom I i II

WITAMY

Portal Polmic.pl jest pierwszym i jak dotąd jedynym w sieci serwisem internetowym, poświęconym w całości tylko i wyłącznie muzyce polskiej. Nadrzędnym jego celem jest informowanie o bieżącej aktywności środowiska muzycznego w Polsce oraz polskich muzyków za granicą, a także dostarczanie aktualnych, kompleksowych wiadomości o polskich artystach, instytucjach muzycznych i publikacjach o muzyce. Służy temu zarówno sam portal internetowy, jak i dołączona do niego osobna aplikacja bazy danych o utworach i kompozytorach oraz Newsletter, rozsyłany do zarejestrowanych użytkowników serwisu.
Zapraszamy do częstego odwiedzania naszego portalu - bądź na bieżąco z muzyką polską!

NOWA MUZYKA POLSKA

Logowanie



JSTOR online

JSTOR
Chcesz wejść?
Skontaktuj się z nami!

 

Nowości książkowe

Maria Wilczek-Krupa. „Kilar. Geniusz o dwóch twarzach”
Pierwsza pełna biografia jednego z najpopularniejszych polskich kompozytorów i twórców muzyki filmowej.
Więcej...

Nowości płytowe

Muzyka Polska Dzisiaj - kolekcja płyt
Dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, we współpracy z Polskim Radiem S. A., Polskie Centrum Informacji Muzycznej zainicjowało w 2013 roku serię płytową Muzyka Polska Dzisiaj. Wydanych zostało 10 monograficznych płyt kompaktowych audio, poświęconych twórczości współczesnych kompozytorów polskich różnych generacji, mieszkających i działających w Polsce i poza granicami kraju: Zbigniewa Penherskiego, Lidii Zielińskiej, Magdaleny Długosz, Tadeusza Wieleckiego, Anny Zawadzkiej-Gołosz, Jacka Grudnia, Jarosława Siwińskiego, Michała Talmy-Sutta, Ewy Trębacz oraz Aleksandra Kościowa.
Więcej...

Warszawska Jesień 2014 na płytach

2014 IAMIC Concert “Tradition and New Music” - na płycie POLMIC

Historyczny koncert Warszawskiej Filharmonii z 21 lutego 1955 na płycie Warner Classics
30. Warszawskie Spotkania Muzyczne
 Światowy Dzień Akordeonu
aktualności
Festiwal „Gaude Mater” w Częstochowie PDF Drukuj Email

XXVI Gaude MaterXXVI Międzynarodowy Fesiwal Muzyki Sakralnej „Gaude Mater” odbędzie się w dniach 30 kwietnia–8 maja 2016 roku. Wydarzenie organizowane jest od 25 lat w Częstochowie i stanowi muzyczną wizytówkę miasta i regionu. Rangę tegorocznej edycji podkreśla patronat Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy.

Na program XXVI Festiwalu złoży się 16 koncertów z udziałem wielu wybitnych artystów z Francji, Niemiec, Polski, Rosji, Ukrainy, Wielkiej Brytanii i Włoch. Motywem przewodnim będą muzyczne formy liturgiczne, takie jak msza, pasja czy nieszpory. Festiwal otworzy 30 kwietnia na Jasnej Górze koncert Die Kölner Akademie, jednego z najbardziej rozpoznawalnych interpretatorów muzyki barokowej na świecie. Zespół w kooperacji z polską Orkiestrą Historyczną wykona Pasję wg św. Mateusza Jana Sebastiana Bacha. Koncert zamykający wydarzenie z udziałem Orkiestry i Chóru Filharmonii Częstochowskiej dedykowany jest 1050. rocznicy Chrztu Polski.

Organizatorzy będą również gościć Narodowy Chór Ukrainy „Dumka”, rosyjskiego kantora żydowskiego Barucha Finkelsteina, niemiecką sopranistkę Simone Kermes i berlińską orkiestrę Sans Souci. Dwa koncerty organizowane z okazji 90. urodzin Juliusza Łuciuka zabrzmią w Częstochowie i Nowej Brzeźnicy – miejscu urodzin kompozytora. Program dopełni prawykonanie gregoriańskiej mszy jazzowej Stanisława Fiałkowskiego napisanej dla Zespołu „Camerata Silesia”, góralskie nieszpory Tatrzańskiej Orkiestry Klimatycznej i saksofonowe improwizacje na temat chorału gregoriańskiego Pawła Gusnara.

Sercem festiwalowym będzie Częstochowa. Głównych koncertów będzie można również posłuchać w Bydgoszczy, Krakowie, Warszawie oraz za granicą, w opactwie benedyktyńskim w Brauweiler koło Kolonii. Wydarzenia koncertowe zagoszczą też w mniejszych miejscowościach – Radomsku, Nowej Brzeźnicy i Wrzosowej. Festiwalowi towarzyszy XII Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski „Musica Sacra Nova”, z koncertem laureatów w Częstochowie i Brauweiler, oraz wystawa fotografii Tadeusza Żaczka Duchowość pogranicza.

Festiwal „Gaude Mater” odgrywa istotną rolę w rozwijaniu dialogu międzykulturowego, prezentując zróżnicowane wizje sacrum w muzyce europejskiej i pozaeuropejskiej, chrześcijańskiej i niechrześcijańskiej, stając się miejscem symbolicznego przekraczania granic, prawdziwym dialogiem kultur, próbą budowania międzynarodowego i ponadreligijnego porozumienia. Głównym organizatorem wydarzenia jest Stowarzyszenie Przyjaciół Gaude Mater.

Więcej informacji – na stronie: www.gaudemater.com

Share on Facebook
 
Festiwal Duetów Fortepianowych w Gdańsku PDF Drukuj Email

2. Festiwal Duetów FortepianowychW dniach 5-8 maja 2016 roku w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku odbędzie się 2. Międzynarodowy Festiwal Duetów Fortepianowych.

Jest to wydarzenie o szczególnym znaczeniu, ponieważ formacja kameralna, jaką jest duet fortepianowy (zarówno gra na cztery ręce jak i na dwa fortepiany), jest nieczęsto widywana na estradach nie tylko trójmiasta, ale i kraju. Wynika to w pewnym stopniu z konieczności posiadania dwóch fortepianów na scenie, ale również z trudności wykonawczych tego składu kameralnego.

Gpościem specjalnym tegorocznej edycji Festiwalu będzie duet fortepianowy Yaara Tal & Andreas Groethuysen – światowej sławy muzycy, pierwszy raz występujący w Polsce, mający w swoim dorobku 39 wydań płytowych (w tym wydania wielopłytowe), wielokrotnie nagradzane. Wykonawcy, oprócz nadzwyczajnego recitalu na otwarcie Festiwalu, poprowadzą również kursy muzyczne. W następnych dniach będzie można usłyszeć wielokrotnie nagradzane na międzynarodowych konkursach kameralnych duety z Polski, Rosji i Korei (w tym aż cztery wywodzące się z Gdańskiej Akademii Muzycznej). Koncerty będą odbywać się w Sali Koncertowej Akademii Muzycznej w Gdańsku. Wstęp na wszystkie wydarzenia jest wolny.

ZOBACZ: Program Festiwalu

Share on Facebook
 
Światowy Dzień Akordeonu w Gdańsku PDF Drukuj Email

Światowy Dzień Akordeonu

6 maja 2016 roku Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku oraz Koło Naukowe Akordeonistów zapraszają na Światowy Dzień Akordeonu, w ramach którego odbędzie się II Studencka Sesja Naukowa – „Akordeonista-Kompozytor”.

Podczas części wykładowej wystąpią prelegenci z akademii muzycznych w Gdańsku, Poznaniu, Łodzi, Bydgoszczy i Krakowie oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie i Akademii Sztuki w Szczecinie. Poruszana tematyka obejmować będzie zagadnienia związane z praktyką wykonawczą oraz kompozytorską w zakresie repertuaru akordeonowego.

Zwieńczeniem konferencji będzie koncert prawykonań muzyki akordeonowej. Publiczność będzie miała okazje wysłuchać premierowo kompozycji: Leszka Kołodziejskiego, Ryszarda Lubienieckiego oraz Macieja Zimki. Są to utwory specjalnie zamówione przez Koło Naukowe Akordeonistów na tę okazję u młodych twórców – wykonawców i kompozytorów. Program uzupełnią utwory Jana Sebastiana Bacha, Barbary Kaszuby, Władymira Runczaka, Beniamina Baczewskiego oraz Marcina Jabłońskiego.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Więcej informacji – na stronie: www.amuz.gda.pl/events/ii-studencka-sesja-naukowa-akordeonista-kompozytor

Share on Facebook
 
Nowa Muzyka w Bydgoszczy PDF Drukuj Email

Nowa Muzyka 2016IV Festiwal Muzyki Współczesnej „Nowa Muzyka”, organizowany przez Kujawsko-Pomorski Oddział Związku Kompozytorów Polskich oraz Miejskie Centrum Kultury w Bydgoszczy, odbędzie się w dniach 6–8 maja 2016 roku. Wstęp na wszystkie koncerty jest wolny.

Festiwal już od czterech lat gości na bydgoskich scenach koncertowych i zyskuje coraz większe grono zwolenników. Celem wydarzenia jest prezentacja kompozycji współczesnych twórców. W czasie festiwalu muzyka przenika się ze sztukami wizualnymi – koncertom towarzyszą pokazy multimedialne oraz wystawy malarskie.Od zeszłego roku festiwal odbywa się pod Honorowym Patronatem Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego.

Wydarzenie zainauguruje Koncert Muzyki Elektronicznej, który odbędzie się w piątek 6 maja o godz. 19.00 w Miejskim Centrum Kultury w Bydgoszczy. W programie znajdą się utwory akordeonowe oraz przeznaczone na saksofon czy fortepian amplifikowany w różnych zestawieniach, m..in. autorstwa Zbigniewa Chojnackiego, Sławomira Opalińskiego czy Mateusza Ryczka. Instrumentom towarzyszyć będzie warstwa elektroniczna, a ciekawe efekty barwowe dopełnią multimedia.

Następnego dnia o godz. 17.00 w foyer Filharmonii Pomorskiej odbędzie się Koncert Muzyki Kameralnej. To propozycja dla zwolenników bardziej tradycyjnych brzmień. Jednak i tutaj nie zabraknie prawykonań. Na scenie pojawi kwintet dęty, trio fortepianowe oraz sopran z towarzyszeniem fortepianu. Wykonawcy zaprezentują  m.in. utwory Michała Dobrzyńskiego, Macina Gumieli oraz Piotra A. Komorowskiego.

W niedzielę 8 maja o godz. 12.30 w Miejskim Centrum Kultury odbędzie się natomiast spotkanie dla dzieci w formie słuchowiska muzycznego, które zawsze prowadzone jest przez znaną bydgoską osobistość. Wśród wykonawców – młodzi artyści, a w programie piosenki Magdaleny Cynk do słów Macieja Mikołajewskiego i Miniatury zwierzęce Aleksandra Brejzy. Nie tylko dzieci będą się dobrze bawić – organizatorzy zapraszają również rodziców i całe rodziny.

ZOBACZ: Program Festiwalu

 

Share on Facebook
 
Letnie Koncerty na Grochowskiej 2016 PDF Drukuj Email

Letnie Koncerty na Grochowskiej 2016Już po raz szósty Orkiestra Sinfonia Varsovia zaprasza mieszkańców Warszawy do wspólnego spędzenia wakacyjnych weekendów. Letnie koncerty na Grochowskiej to cykl 34 koncertów kameralnych, które od 7 maja 2016 roku przez 4 miesiące odbywać się będą w każdą sobotę i niedzielę o godzinie 16.00 w zabytkowych przestrzeniach siedziby Orkiestry. Wstęp na wszystkie wydarzenia jest wolny.

Letnie koncerty na Grochowskiej to cykl koncertów kameralnych muzyki klasycznej przygotowany z myślą zarówno o znawcach muzyki klasycznej, jak i melomanach, którzy dopiero odkrywają przyjemność słuchania muzyki. Przez cztery miesiące w każdy weekend zainteresowani będą mogli posłuchać koncertów, które odbędą się zarówno w zabytkowym budynku, jak i na plenerowej scenie przy Grochowskiej.

Program koncertów został dostosowany do szerokiego grona odbiorców i będzie obejmował całe spektrum muzyki klasycznej, od utworów barokowych po współczesne. Letnie Koncerty na Grochowskiej zainauguruje 7 maja występ chorwackiej wiolonczelistki Jeleny Očić z towarzyszeniem pianisty Piotra Kopczyńskiego, a zakończy 28 sierpnia koncert Kwartetu Śląskiego. Trzy koncerty zostaną poświęcone pamięci polskiego kompozytora Tadeusza Paciorkiewicza z okazji 100. rocznicy jego urodzin.

Podczas kilku miesięcy spotkań przy Grochowskiej zaprezentują się zarówno znani muzycy, jak i wybitni artyści młodego pokolenia. W tym roku będą to m.in. wybitny polski wiolonczelista Tomasz Strahl, prowadzący kursy mistrzowskie Akademii Sinfonia Varsovia – flecista Davide Formisano i klarnecista Antonio Saiote, stypendyści Fundacji Sinfonia Varsovia, uczniowie Yehudi Menuhin School z Londynu, a także uczestnicy Akademii Sinfonia Varsovia.

Jeden z koncertów przyjmie formę słowno-muzycznego spektaklu. Wystąpią skrzypek Krzysztof Jakowicz z pianistą Robertem Morawskim oraz recytujący wiersze Daniel Olbrychski. Nie zabraknie koncertów muzyków Sinfonii Varsovii – zagra m.in. Kwintet Smyczkowy, a także cała orkiestra (18 i 19 czerwca). Wśród wykonawców letniego cyklu znajdą się również zespoły, w skład których wchodzą instrumenty rzadziej prezentowane na muzycznych scenach, a będą to m.in. kwartet puzonowy HIBIKI Trombones, duet marimby i wibrafonu Percussis, duet gitarowy Wich&Guzik Duo oraz kwintet dęty Kazzma Brass Quintet.

Koncerty tradycyjnie poprzedzone będą słowem wstępnym muzykologów i krytyków muzycznych, wprowadzającym słuchaczy w klimat i rys historyczny prezentowanych dzieł. O wykonywanych utworach opowiadać będą m.in. Agata Kwiecińska, Piotr Wojciechowski, Ewa Chamczyk i Barbara Schabowska-Maszenda.

Patroni medialni: TVP Warszawa, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, naszemiasto.pl

Szczegółowy program – na stronie: www.sinfoniavarsovia.org

Share on Facebook
 
Nowa Muzyka w Akademii Sztuki w Szczecinie PDF Drukuj Email

Nowa Muzyka SzczecinWydział Edukacji Muzycznej Akademii Sztuki w Szczecinie zaprasza w piątek 6 maja 2016 roku do Pałacu pod Globusem na wielowymiarowe spotkanie z muzyką.

W ramach interdyscyplinarnego i międzywydziałowego projektu zaprezentowana zostanie wystawa studentów z pracowni plakatu prof. Lexa Drewinskiego, której tematem przewodnim będzie „Nowa muzyka”. O godz. 16.00 odbędzie się wykład dra hab. Marcina Tadeusza Łukaszewskiego z Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina na temat nowej twórczości fortepianowej kompozytorów polskich, a następnie koncert w wykonaniu studentów i wykładowców Wydziału Instrumentalnego Akademii Sztuki w Szczecinie. Prawykonane zostaną m.in. kompozycje Piotra Gryski oraz Marcina Tadeusza Łukaszewskiego.

Szczegółowy program – na stronie: www.akademiasztuki.eu/WEM/Artykul/nowa-muzyka

Share on Facebook
 
Muzyka dawna – muzyka nowa / XXX Warszawskie Spotkania Muzyczne PDF Drukuj Email

XXX Warszawskie Spotkania MuzyczneXXX Warszawskie Spotkania Muzyczne odbędą się w dniach 7-13 maja 2016 roku w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego oraz w Zamku Królewskim.

To jeden z najważniejszych festiwali prezentujących muzykę dawną i muzykę nową, a zarazem pierwszy, który przyjął taką formułę. O jego dużym znaczeniu świadczy chociażby rosnące zainteresowanie artystów polskich i zagranicznych, składających swoje oferty wykonawcze. Festiwal od lat szczyci się udziałem świetnych wykonawców i ciekawym doborem repertuaru, a z roku na rok „nabiera tempa” i trafia do gustu coraz większej liczby słuchaczy.

Na program 30. jubileuszowej edycji Festiwalu złożą się następujące koncerty: Polskiej Orkiestry Sinfonii Iuventus pod dyrekcją Krzysztofa Słowińskiego (w programie dwa utwory Józefa Kofflera, w tym Koncert fortepianowy ze znakomitym pianistą Danielem Wnukowskim, a także trzy prawykonania utworów zamówionych); Zespołu Instrumentów Dawnych Ars Nova z programem Bal renesansowy; Moi pierwsi Mistrzowie – Kurylewicz, Trzaskowski, Komeda w wykonaniu Ptaszyn Wróblewski Sextet; Julii Samojło z Kwartetem Wilanów (w programie utwory Edwarda Pałłasza, Alfreda Schnittke, Jana Krenza i Ignacego Zalewskiego); Muzyczna pocztówka z historią – pieśni kompozytorów warszawskich w wykonaniu Lilianny Zalesińskiej i Piotra Szymanowicza; Orkiestry Kameralnej Wratislavia prowadzonej przez legendarnego Jana Staniendę z solistami Wojciechem Błażejczykiem i Januszem Wawrowskim (w programie Rossini, Błażejczyk, Kornowicz, Respighi).

Ponadto odbędą się dwie imprezy towarzyszące: koncert tria Integro oraz Haiku z Rumunii – z cyklu „Partytury fotograficzne” (utwór improwizowany autorstwa Szabolcsa Esztényi’ego, Ryszarda Lateckiego, Tadeusza Wieleckiego i Huberta Zemlera, inspirowany fotografiami rumuńskiego artysty Andreia Baciu).

Warszawskie Spotkania Muzyczne – doroczny festiwal muzyki dawnej i nowej – istnieje od 1986 roku. Jego twórcą i dyrektorem jest kompozytor Władysław Słowiński, a organizatorem Festiwalu jest Oddział Warszawski Związku Kompozytorów Polskich. Największy wkład w finansowanie Festiwalu ma, od momentu jego powstania, Urząd Miasta Warszawy.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

ZOBACZ: Program Festiwalu

Więcej inforamcji na stronie: www.wsm.art.pl oraz profilu FB

Share on Facebook
Więcej…
 
Szalone Dni Muzyki w Japonii PDF Drukuj Email

La Nature„Natura” to temat 22. edycji festiwalu La Folle Journée / Szalone Dni Muzyki. Japońska odsłona jednego z największych na świecie festiwali popularyzujących muzykę klasyczną potrwa od 27 kwietnia do 6 maja 2016 roku. Sinfonia Varsovia i Polska Orkiestra Kameralna wystąpią łącznie z 14 koncertami w Niigata i Tokyo. 

W programie festiwalowych koncertów znajdą się utwory inspirowane naturą, które powstawały na przestrzeni wieków – od renesansu, po czasy nam współczesne. René Martin, twórca festiwalu i jego dyrektor artystyczny, podzielił prezentowane dzieła na kilka kategorii, m.in. cztery pory roku, żywioły (ziemia, powietrze, woda, ogień), noc, kosmos, ogrody, zwierzyniec i krajobrazy.

Polska Orkiestra Kameralna wraz ze skrzypaczką Sayaką Shoji wykona m.in. Cztery pory roku Antonia Vivaldiego, także w wersji przekomponowanej przez Maxa Richtera. W repertuarze Sinfonii Varsovii znajdą się takie dzieła jak Święto wiosny Igora Strawińskiego, Śpiew ptaków Pablo Casalsa, Portrait musical de la nature Justina Heinricha Knechta, oratorium Stworzenie świata Józefa Haydna; poematy symfoniczne: Wełtawa i Z czeskich łąk i gajów Bedřicha Smetany, Step Zygmunta Noskowskiego; koncert na perkusję i orkiestrę Hi-Ten-Yu Isao Matsushita z solistą Eitetsu Hayashi oraz I Koncert skrzypcowy Karola Szymanowskiego w interpretacji Anny Marii Staśkiewicz. Orkiestrę prowadzić będą: Robert Trevino, Daniel Reuss i Lio Kuokman.

Więcej informacji – na stronie : www.sinfoniavarsovia.org/pl/2016-04-27-la-folle-journ-e-japonia.html

Share on Facebook
Więcej…
 
Muzyka XVIII wieku – all’italiana i alla polacca PDF Drukuj Email

Music Migration7 maja 2016 roku o godz. 18.00 w Sali Balowej Zamku Królewskiego w Warszawie odbędzie się koncert zatytułowany Muzyka XVIII wieku – all’italiana i alla polacca, prezentujący wzajemne wpływy i przenikanie się europejskich tradycji muzycznych. Twórcami wybranych utworów są kompozytorzy związani z Polską i polskimi mecenasami, wykorzystujący niekiedy poznane na polskich ziemiach melodie i tańce.

W programie znajdą się dwa klasyczne dzieła orkiestrowe, stworzone w końcu XVIII wieku przez twórców sławnych w tamtych czasach, lecz dziś nieco zapomnianych. Joseph Woelfl (1773-1812), wybitny austriacki pianista i kompozytor, uczeń Leopolda Mozarta i rywal Ludwiga van Beethovena w grze fortepianowej, nawiązał do kilkuletniego pobytu w Polsce, gdzie m.in. był nauczycielem księcia Michała Kleofasa Ogińskiego, poprzez Rondeau à la Polonaise w Koncercie fortepianowym G-dur nr 1 op. 20. Z kolei Feliks Janiewicz (1762-1848), pierwszy polski skrzypek europejskiej sławy, koncertujący w salach Wiednia, Neapolu, Wenecji, Paryża czy Londynu, w swoim Koncercie skrzypcowym e-moll nr 5 posłużył się kresową melodią, zasłyszaną przezeń zapewne w latach młodości w Rzeczypospolitej.

W połowie XVIII wieku powstały włoskie serenaty i drammi per musica, które miały lub miały mieć prawykonania w Warszawie. Giovanni Alberto Ristori (1693-1753) był kompozytorem muzyki włoskiej, organistą i wicekapelmistrzem na dworze polskich królów z dynastii saskiej. Jego serenata La Liberalità di Numa Pompilio wykonana została w 1746 roku z okazji urodzin Augusta III. Z kolei dwie polonezowe arie Johanna Adolfa Hassego (1699-1783), w latach 1731-1763 kapelmistrza Augusta II i Augusta III w Dreźnie i Warszawie, uważanego wówczas na jednego z największych kompozytorów operowych, pochodzą z dwóch przygotowanych dla polskiego dworu oper: La Zenobia, wykonanej w Warszawie w 1761 roku, i Il Siroe, szykowanej na warszawski karnawał 1763 roku, ale zaprezentowanej w Dreźnie latem tego roku.

Dopełnieniem koncertu będą arie powstałe za przyczyną sławnych Polek z rodu Sobieskich, ale skomponowane w Rzymie przez dwóch wybitnych neapolitańczyków. Pierwszy z nich to Domenico Scarlatti (1685-1757), mistrz klawesynowych sonat, który w latach 1708-1714 pełnił funkcję maestro di cappella na rzymskim dworze królowej-wdowy Marii Kazimiery Sobieskiej, drugi zaś z nich to Nicola Porpora (1686-1768), nauczyciel śpiewu Farinellego, twórca m. in. oper powstałych dla uczczenia Marii Klementyny z Sobieskich, żony Jakuba III Stuarta, pretendenta do angielskiego tronu.

Wśród wykonawców koncertu znajdą się znakomici soliści, specjalizujący się w wykonawstwie muzyki dawnej: Katarzyna Drogosz – pianoforte, Zbigniew Pilch – skrzypce, Joanna Freszel – sopran, Marcjanna Myrlak – alt. Orkiestrą Royal Baroque Ensemble dyrygować będzie Marek Toporowski, znany także jako wybitny klawesynista i organista.

Koncert organizowany jest przez Stowarzyszenie „Dramma per musica” we współpracy z Instytutem Muzykologii UW w ramach realizacji grantu europejskiego „Music migrations in the early modern age: the meeting of the European East, West and South” (Humanities in the European Research Area). Bezpłatne wejściówki dostępne będą na godzinę przed koncertem w Sieni Wielkiej Zamku Królewskiego w Warszawie.

Wydarzenie towarzyszy międzynarodowej konferencji muzykologicznej „Music Migration in the Early Modern Age: Centres and Peripheries – People, Works, Styles, Path of Dissemination and Influences” (6-7 maja, Instytut Muzykologii UW i Instytut Sztuki PAN).

Share on Facebook
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 65

ZKP

 Archiwum Cyfrowe Muzyki Polskiej

 

POLMIC poleca

www.sikorski.polmic.pl
www.panufnik.polmic.pl
www.serocki.polmic.pl
www.baird.polmic.pl

Rynek fonograficzny w Polsce 2011/2012

kliknij i posłuchaj muzyki!

włącz radio RMF Classic

Codziennie od 2 maja do 15 października 2016 roku (oprócz niedziel i świąt), o godzinie 12.00 w Kościele Św. Anny w Warszawie (Trakt Królewski, ul. Krakowskie Przedmieście 68) będą odbywać się koncerty festiwalu „Barokowe Organy

Więcej...

Międzynarodowa Konferencja Muzykologiczna „Music Migration in the Early Modern Age” – Warszawa, 6-7 maja 2016

W dniach 6-7 maja 2016 roku w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego i w Instytucie Sztuki PAN odbędzie się międzynarodowa konferencja Music Migration in the Early Modern Age: Centres and Peripheries – People, Works, Styles, Paths of Dissemination and Influence, realizowana w ramach europejskiego grantu badawczego HERA (Humanities in the European Research Area).

Więcej...

IV Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski / 4th International Composers Competition – Gorzów Wielkopolski 2016

Centrum Edukacji Artystycznej – Filharmonia Gorzowska ogłasza IV Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski. Jego ideą jest promocja działalności artystycznej samych twórców, promowanie indywidualnego podejścia do materii muzyki współczesnej oraz popularyzacja tego fascynującego, bogatego świata dźwięków

Więcej...
Zaprenumeruj nasz Newsletter!
    linki

Partnerzy POLMIC

IAMIC

Projekty POLMIC

IAMIC 2011

ArtMusFair - Warsaw 2010

DMET
 

Raport 2008

Mecenasi POLMIC

MKIDN
IMIT
ZAiKS
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
 Narodowe Centrum Kultury
 
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information