polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
XXV Festiwal Muzyki Kameralnej „Kwartet Śląski i jego goście”
15–26 listopada 2017, Katowice
„Mózg Festival”
XIII Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej i Sztuk Wizualnych
XII Międzynarodowy Festiwal im. Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego
17 listopada - 3 grudnia 2017
Jubileuszowy AŻ Festiwal
24 listopada – 10 grudnia 2017, Łódź
Nadzwyczajny koncert z okazji Roku Feliksa Nowowiejskiego „Profesor Mieczysław Nowakowski in memoriam”
24 listopada 2017, Warszawa
Finał Festiwalu „Obrazy z Conrada”
26 listopada 2017, Warszawa
Mistrzowie instrumentalistyki w cyklu koncertowym „Środa na Okólniku”
29 listopada 2017, Warszawa
Muzyka fortepianowa twórców z warszawskiej uczelni muzycznej
3 grudnia 2017, Warszawa
„Od Elsnera do Moryto”
4 grudnia 2017, Warszawa
I Międzynarodowy Konkurs Duetów Organowych „Per organo a quattro mani”
15–20 kwietnia 2018, Nowy Sącz

aktualności

XXVII Międzynarodowy Festiwal Młodych Laureatów Konkursów Muzycznych „Interwencje 2017”

fInstytucja Promocji i Upowszechniania Muzyki „Silesia” zaprasza na drugą część tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Młodych Laureatów Konkursów Muzycznych „Interwencje 2017”, która odbędzie się w dniach 23 listopada – 15 grudnia 2017 roku.

Tym razem na koncerty do Katowic zostali zaproszeni laureaci głównych nagród 66. Międzynarodowego Konkursu Muzycznego ARD w Monachium 2017, Estrady Młodych 51. Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku oraz innych ważnych polskich i międzynarodowych konkursów dedykowanych różnym specjalnościom instrumentalnym, muzyce kameralnej i wokalnej. W estradowej prezentacji fragmentów opery Straszny dwór wezmą udział m.in. uczestnicy Akademii Operowej przy Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie.

Koncerty festiwalowe odbędą się w Sali Koncertowej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego, Sali Kameralnej NOSPR, Muzeum Archidiecezjalnym oraz katowickich domach kultury. Zabrzmią m. in. dzieła Stanisława Moniuszki i Karola Szymanowskiego.

Drugą część tegorocznego Festiwalu rozpocznie recital fortepianowy Adama Goździewskiego 23 listopada o godz.18.00 w Muzeum Archidiecezjalnym (Katowice, ul. Wita Stwosza 16). To kolejna katowicka prezentacja laureata Estrady Młodych w Słupsku. Podobnie jak Martynie Kułakowskiej, której gry mogliśmy słuchać w październikowej części Festiwalu Młodych, jury konkursowe pod przewodnictwem dyrektora artystycznego konkursu Jana Popisa przyznało Adamowi Goździewskiemu nagrodę Instytucji Promocji i Upowszechniania Muzyki „Silesia”. W tym roku ten młody utalentowany pianista oprócz wyróżnienia otrzymanego w Słupsku został laureatem III nagrody na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym „Arthur Rubinstein in memoriam” w Bydgoszczy. We wcześniejszych latach odnosił również liczne sukcesy, zostając laureatem prestiżowych konkursów pianistycznych w Polsce, Rosji, na Ukrainie, we Włoszech, w Słowenii, Estonii (Narva, Grand Prix, EMCY Prize, 2 nagrody specjalne, 2014), Macedonii (Ohrid, Grand Prix i Złoty Medal, 2014). Obecnie jest studentem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Joanny Ławrynowicz-Just oraz w klasie kameralistyki prof. Krystyny Makowskiej-Ławrynowicz.

Zorganizowanie Festiwalu stało się możliwe dzięki dofinansowaniu Instytutu Muzyki i Tańca w ramach programu „Muzyka i taniec – Interwencje 2017”.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowy program – na stronie: http://www.silesia.art.pl

V Festiwal Oper Współczesnych w Operze Wrocławskiej

mW dniach 25 listopada – 3 grudnia 2017 roku w Operze Wrocławskiej odbędzie się piąta edycja Festiwalu Opery Współczesnej +. Festiwal otworzy premiera opery Leszka Możdżera Immanuel Kant.

Piąta, jubileuszowa, edycja imprezy zawiera w nazwie znak „+”, co oznacza poszerzenie formuły festiwalu. Festiwal otworzy światowa prapremiera sceniczna opery Immanuel Kant. Muzykę do niej skomponował niezwykle ceniony muzyk jazzowy Leszek Możdżer, a za kostiumy odpowiedzialna jest znana projektantka Ewa Minge. Jazz spotyka się z operą, literatura z filozofią. To już dziś wydarzenie o randze światowej. Do dzieł stricte operowych dołączy spektakl baletowy Eufolia | Ambulo. Spektakl z choreografią Jacka Przybyłowicza i Jacka Tyskiego zostanie odegrany do muzyki Henryka Mikołaja Góreckiego, Wojciecha Kilara, Prasquala i Louisa Andriessena.

Widzowie Opery Wrocławskiej zobaczą gościnne spektakle Opery Śląskiej z Bytomia (Krzysztof Penderecki Krój Ubu) oraz Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie (Francis Poulenc Głos Ludzki). Na publiczność czeka również specjalny koncert 28 listopada, którego główną bohaterką będzie perkusja.

Festiwal Oper Współczesnych+ zrealizowano dzięki wsparciu Gminy Wrocław oraz dofinansowano ze środków Instytutu Muzyki i Tańca w ramach Programu „Muzyka i taniec – Interwencje 2017”.

Bilety i szczegóły: www.opera.wroclaw.pl 

Nowatorskie „Poskromienie złośnicy” z Bolszoj

bTeatr Bolszoj przyzwyczaił nas podczas swych transmisji kinowych do prezentowania dzieł baletu klasycznego, ewentualnie XX-wiecznych arcydzieł swych najbardziej znanych choreografów. Ponad rok temu Poskromienie złośnicy w nowym ujęciu choreograficznym Jeana-Christophe’a Maillot transmitowane na cały świat wzbudziło prawdziwą sensację. Już 26 listopada 2017 roku balet powróci na ekrany kin. W Kinie Praha transmisję można będzie obejrzeć o godz. 16.00.

Dyrektor i główny choreograf Baletu Monte Carlo Jean-Christophe Maillot specjalnie dla baletu Teatru Bolszoj stworzył swoją taneczną wersję Szekspirowskiej komedii Poskromienie złośnicy. To nowość, żeby Jean-Christophe Maillot zrealizował swój nowy balet na zamówienie obcej sceny, nie wystawiając go najpierw w prowadzonym przez siebie Ballet de Monte Carlo. Ryzyko się opłaciło – premiera w lipcu 2014 roku została przyjęta owacyjnie, a spektakl i jego wykonawców nagrodzono aż trzema prestiżowymi rosyjskimi nagrodami teatralnymi Złotej Maski. Transmisja satelitarna w styczniu 2016 zachwyciła baletomanów na całym świecie. Później balet Teatru Bolszoj pokazał ten spektakl podczas występów gościnnych w Londynie i Nowym Jorku.

Treść jest dość wiernie osnuta na kanwie komedii Szekspira. Bogaty mieszczanin Baptista ma dwie córki na wydaniu: miłą i dobrze wychowaną Biankę oraz pełną temperamentu złośnicę Katarzynę. Liczni wielbiciele chętnie wzięliby Biankę za żonę, ale ojciec stawia warunek – najpierw musi się znaleźć mąż dla Katarzyny. Tymczasem panna swoimi fochami potrafi zniechęcić każdego. Czy Petruchio z Werony poradzi sobie z nieznośną Kasią? Wszyscy wiemy, że tak, ale zanim to nastąpi, oglądamy ciąg dramatycznych i komicznych wydarzeń – od ślubu Katarzyny z pijanym Petruchiem, przez jego fizyczne i psychiczne gnębienie krnąbrnej żony, aż po narodziny ich wzajemnej miłości.

Maillot przenosi historię miłości i walki o dominację w związku w czas nieokreślony, a dzięki uwspółcześnionym kostiumom podkreśla uniwersalną wymowę komedii Szekspira. Choreograf, nie porzucając zasady „uczyć i bawić”, bardziej współcześnie i drapieżnie ukazuje zawiłości ludzkiej psychiki i kontaktów damsko-męskich. Dzięki temu artyści baletu Teatru Bolszoj mogli stworzyć wielowymiarowe kreacje nie tylko taneczne, ale i aktorskie. Para głównych bohaterów: Jekaterina Krysanowa (Katarzyna) i Władisław Łantratow (Petruchio) otrzymali za swe role Złote Maski. Podziwiać będziemy także Siemiona Czudina jako Lucentia i Olgę Smirnową jako słodką Biankę, siostrę Katarzyny. Atutem spektaklu jest także zmieniająca się w okamgnieniu prosta, mobilna i uniwersalna scenografia.

Patronat medialny nad cyklem transmisji objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowe informacje – na stronie: http://www.kinopraha.pl

BASSO 2. Biennale Dźwięków Niskich: „BASSOwo w Podziemiu” i „AUKSO z basami”

bZapraszamy na interdyscyplinarne przedsięwzięcie muzyczne BASSO 2. Biennale Dźwięków Niskich, które po raz drugi odbędzie się w Warszawie i potrwa do 30 listopada 2017 roku.

BASSO to wyjątkowe biennale, głównie ze względu na swoją oryginalność i pionierski w skali kraju charakter. Ideą Biennale jest wykraczanie poza ramy klasycznego festiwalu muzyki poważnej. W jego programowym centrum są muzyka i instrumenty basowe. Źródła tego pomysłu leżą w specyfice i bogactwie możliwości instrumentów basowych, ze szczególnym uwzględnieniem wiolonczeli, violi da gamba i kontrabasu, ale także instrumentów dętych i elektronicznych (tuba, fagot, gitara basowa) oraz ludowych (basy). Nazwa Biennale nawiązuje do barokowej praktyki realizacji basso continuo (stały bas, bas generalny) tj. najniższego głosu w muzyce poważnej, w którym zapisywano harmonię całości i który był zasadniczym elementem każdego utworu.

Biennale BASSO jest interdyscyplinarnym wydarzeniem, ukazującym różne dziedziny muzyczne, eksponującym pięć nurtów i kierunków brzmieniowych, w tym nurt klasyczny i współczesny, w którego programie znalazły się kompozycje polskich twórców XX–XXI wieku, a także nurt muzyki ludowej.

26 listopada w niezwykłej przestrzeni Podziemia Kamedulskiego wystąpi duet znakomitych artystów: śpiewaczka, dziennikarka Programu 2 Polskiego Radia, polonistka, animatorka kultury Justyna Piernik oraz jej ojciec – legenda polskiej muzyki, tubista wirtuoz Zdzisław Piernik. Koncert rodzinnego duetu przywróci pamięci zapomnianą muzykę ich kujawskich przodków. Muzyczne spotkanie uzupełni wykład muzykologa, instrumentalisty i śpiewaka Macieja Kazińskiego na temat roli instrumentów basowych w polskiej muzyce tradycyjnej. Będzie także okazja do poznania jednego z takich instrumentów – tubmaryny, którą przybliży muzyk, animator i budowniczy instrumentów Dominik Dembiński.

W tym też duchu będzie utrzymany program koncertu finałowego 30 listopada, w którym wystąpi AUKSO Orkiestra Kameralna Miasta Tychy pod dyrekcją swego założyciela i dyrektora artystycznego Marka Mosia. Zespół, który przyzwyczaił nas już do nietypowych propozycji repertuarowych, zaprezentuje się tym razem z Kapelą Maliszów pochodzącą z Męciny Małej w Beskidzie Niskim. Rodzinna kapela wykona na skrzypcach, lirze korbowej, akordeonie, nyckelharpie, bębnie i basach tańce z okolic powiatu gorlickiego oraz przyśpiewki.

Patronat medialny nad biennale objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegóły: na stronie organizatora.

Poznańskie Koncerty Muzyki Kameralnej

pkkW dniach 26 i 29 listopada 2017 roku w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego i Salonie Muzycznym Feliksa Nowowiejskiego będą miały miejsce VI i VII Poznański Koncert Muzyki Kameralnej, podczas których odbędą się prawykonania najnowszych dzieł poznańskich kompozytorów.

Fundacja Akademii Muzycznej w Poznaniu wraz z Akademią Muzyczną im. I. J. Paderewskiego w ramach kultywowania pamięci o zasłużonych dla miasta osobistościach oraz popularyzacji tradycji kulturowych Poznania zaplanowała koncerty poświęcone twórczości wybitnych kompozytorów, których sylwetki są związane z Poznaniem: Floriana Dąbrowskiego, Andrzeja Koszewskiego, Feliksa Nowowiejskiego, Tadeusza Szeligowskiego oraz Stanisława Wiechowicza. Koncerty mają na celu przypomnienie, iż te wybitne postaci przez całe swoje życie artystyczne związane były z Poznaniem.

Dodatkowym walorem organizowanych koncertów jest także prezentacja utworów współczesnych poznańskich kompozytorów: Ewy Fabiańskiej-Jelińskiej, Barbary Kaszuby, Moniki Kędziory, Zbigniewa Kozuba, Artura Kroschla, Aliny Kubik, Katarzyny Kwiecień-Długosz, Radosława Matei, Janusza Stalmierskiego, Katarzyny Taborowskiej-Kaszuby, Agnieszki Zdrojek-Suchodolskiej oraz Lidii Zielińskiej. Podczas koncertów zostaną zaprezentowane również utwory specjalnie skomponowane z myślą o organizowanym projekcie „Kompozytorzy są wśród nas”: Radosław Mateja Szczęście do poezji Haliny Poświatowskiej, Katarzyna Taborowska-Kaszuba Blue Quote, Artur Kroschel Jak nic, Janusz Stalmierski Thanksgiving, Alina Kubik From over the sea oraz Zbigniew Kozub Harmonia sfer. Zbigniew Kozub tak pisze o swojej kompozycji: „Utwór jest próbą upamiętnienia małżeństwa Niny i Jana Nowowiejskich. Jest luźną, muzyczną adaptacją wiersza Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej „Harmonia sfer”, nawiązującego wprost do sztuki skupionej wokół słońca, światła, przestrzeni i muzyki kojarzonej z pięknem, harmonią, intelektem, umiarkowaniem – tak bliskiej dla rodu Nowowiejskich".

Do udziału w koncertach zostali zaproszeni znakomici poznańscy artyści: Joanna Horodko (sopran), Laura Kluwak-Sobolewska (fortepian), Poznańskie Trio Fortepianowe oraz zespół muzyki współczesnej Sepia Ensemble.

Projekt dofinansowany z budżetu Miasta Poznania.

ZOBACZ: wydarzenie na FB.

Nie żyje Krzysztof Droba

kdZ wielkim smutkiem i żalem przyjęliśmy wiadomość o śmierci ŚP Krzysztofa Droby, naszego Przyjaciela i związkowego Kolegi. Pogrzeb rozpocznie się 25 listopada o godz. 12.00 w Bazylice św. Mateusza Ewangelisty w Mielcu (ul. Bł. ks. Sitki, 3). Po Mszy św. nastąpi wyprowadzenie na cmentarz parafialny.

Był wspaniałym Człowiekiem, wybitnym muzykologiem, wykładowcą Akademii Muzycznej w Krakowie, znakomitym znawcą i promotorem muzyki współczesnej. Stworzył takie festiwale, jak „Młodzi Muzycy Młodemu Miastu” w Stalowej Woli, „Wrzesień Muzyczny na Zamku” w Baranowie Sandomierskim i „Collectanea” w Sandomierzu. Od 1989 kierował (ze strony polskiej) Polsko-Litewskimi Konferencjami Muzykologicznymi. Prowadził wykłady w wielu uczelniach muzycznych i czynnie uczestniczył (z referatami) w licznych sympozjach/konferencjach muzykologicznych w kraju i zagranicą. Krzysztof Droba był członkiem Kolegium Redakcyjnego PWM serii „Muzyka polska w dokumentacjach i interpretacjach”, Rady Programowej Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, Kuratorium Buckower Kunst- und Kulturfőrderverein des Landes Brandenburg.

Za swą działalność został uhonorowany wieloma nagrodami, w tym orderem Wielkiego Księcia Litewskiego Giedymina, nagrodą Związku Kompozytorów Polskich, Srebrnym Medalem „Zasłużony Kulturze Polskiej - Gloria Artis”, Złotym Krzyżem Zasługi, odznaką honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”, Doroczną Nagrodą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2008). Był członkiem honorowym Związku Kompozytorów Litwy, członkiem Zarządu Głównego Związku Kompozytorów Polskich oraz Komisji Programowej MFMW „Warszawska Jesień”, a w latach 2003-2007 pełnił funkcję wiceprezesa ZKP.

Zmarł 10 listopada 2017 roku, w zbyt młodym wieku siedemdziesięciu jeden lat. Będzie nam Go bardzo brakowało.

Związek Kompozytorów Polskich

III Festiwal Muzyki Współczesnej „Nowe Fale”

nfW dniach 25 listopada – 3 grudnia 2017 roku w Gdańsku odbędzie się III Festiwal Muzyki Współczesnej „Nowe Fale”.

Tegoroczny Festiwal Muzyki Współczesnej „Nowe Fale” nawiązuje koncepcją programową do poprzednich edycji. I tym razem organizatorzy postawili na różnorodność estetyk proponowanych przez twórców należących do kilku pokoleń, których zainteresowania rozciągają się od nowych odczytań wielkich klasyków po najnowsze eksperymenty dźwiękowe nakierowane na poszerzanie granic wyobraźni dźwiękowej – własnej i słuchaczy. Wyróżniającym się wątkiem III Festiwalu „Nowe Fale” będzie muzyka religijna. Rozpocznie się wykonaniem pieśni chóralnej autorstwa Wiesława Cienciały – twórcy reprezentującego krąg kultury polskich ewangelików. Tym gestem organizatorzy chcą uczcić przypadającą w tym roku 500. rocznicę Reformacji. Natomiast pod koniec festiwalu usłyszymy Magnificat Andrzeja Dziadka – utwór, którego podstawa słowna koresponduje z czasem, w którym odbywa się festiwal – z Adwentem.

Będzie okazja bliższego zapoznania się ze współczesną muzyką skandynawską w wykonaniu znakomitego chóru gdańskiego 441 Hz, jak również ze światową twórczością akordeonową: najwybitniejsze dzieła napisane w ostatnim czasie na ten instrument przedstawi świetny niemiecki instrumentalista Stefan Hussong. Jako silna grupa, a może już nawet „szkoła” zaprezentują się kompozytorzy gdańscy, wśród nich kilkoro młodych, niedawnych absolwentów Akademii Muzycznej: Dixa, Diesner, Jędrzejczyk, Nikiel. Zaproszeni zostali też kompozytorzy z innych ośrodków Polski, m.in. w ramach współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca.

W ramach festiwalu odbędą się prezentacje kompozycji gdańskich studentów i doktorantów. Wzorem ubiegłorocznego festiwalu organizatorzy przygotowali również, we współpracy z Instytutem Teorii Muzyki gdańskiej Akademii Muzycznej, konferencję naukową z udziałem wybitnych specjalistów z kilku ośrodków. Będzie ona poświęcona zagadnieniom analizy muzycznej.

Na wszystkie koncerty wstęp jest wolny.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowy program – na stronie: http://2017.nowefale.pl/ 

Nadzwyczajny koncert z okazji Roku Feliksa Nowowiejskiego „Profesor Mieczysław Nowakowski in memoriam”

svMonumentalne oratorium Feliksa Nowowiejskiego Znalezienie Świętego Krzyża zabrzmi na Nadzwyczajnym koncercie z okazji Roku Feliksa Nowowiejskiego „Profesor Mieczysław Nowakowski in memoriam” 24 listopada 2017 roku w Bazylice Świętego Krzyża w Warszawie o godz. 20.00. Orkiestrę Sinfonia Varsovia, Chór Filharmonii Narodowej oraz solistów poprowadzi Sebastian Perłowski. Koncert będzie transmitowany online.

Znalezienie Świętego Krzyża (Kreuzauffindung), uznawane przez krytyków za najlepsze oratorium Nowowiejskiego, nie było do tej pory często wykonywane. Choć lwowska premiera w 1906 roku była wielkim sukcesem, perypetie historyczne nie pozwoliły, aby utwór ten zagościł na stałe w repertuarze polskiej muzyki oratoryjnej. Szczęśliwie, twórczość Nowowiejskiego zaczyna być w ostatnich latach coraz bardziej doceniana, czego efektem jest stale rosnąca liczba koncertów i nagrań z utworami tego wyjątkowego kompozytora ale też dyrygenta, pedagoga, szambelana papieskiego i organisty-wirtuoza. Wykonanie oratorium będzie możliwe dzięki długotrwałym staraniom prof. Mieczysława Nowakowskiego. Ten wybitny dyrygent, zmarły w lutym tego roku, długi czas sam miał nadzieję zadyrygować ulubionym oratorium na zakończenie kariery w Warszawie. Ze stolicą związany był nie tylko jako dyrygent, gdzie poprowadził ponad 1200 spektakli w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, ale również jako profesor warszawskiej Akademii Muzycznej. Wykonanie „Znalezienia Świętego Krzyża” w tej samej bazylice, gdzie osiem miesięcy wcześniej odbył się pogrzeb prof. Nowakowskiego, zyska przez to dodatkowy, symboliczny wymiar.

Kreuzauffindung to opowieść o św. Helenie i jej misji odnalezienia krzyża, na którym umarł Jezus. W rolę św. Heleny wcieli się Ewa Biegas, a partię biskupa Jerozolimy, Makariusza, wykona Krzysztof Szumański. Orkiestrze Sinfonia Varsovia towarzyszyć będzie Chór Filharmonii Narodowej przygotowany przez Bartosza Michałowskiego. Monumentalny, 160-osobowy aparat wykonawczy poprowadzi Sebastian Perłowski.

Wstęp na koncert jest bezpłatny. Dla wszystkich, którzy nie mogą osobiście uczestniczyć w wydarzeniu, Orkiestra Sinfonia Varsovia – po raz pierwszy w historii – przygotowała transmisję wideo, która dostępna będzie na stronie www.sinfoniavarsovia.org.

Organizatorami koncertu są Orkiestra Sinfonia Varsovia i Instytut Muzyki i Tańca. Partnerem koncertu jest Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Koncert dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Nowowiejski 2017”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca. Patronem honorowym koncertu jest Kazimierz Kardynał Nycz, Metropolita Warszawski.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

„Credo” Krzysztofa Pendereckiego w Archikatedrze Warszawskiej św. Jana Chrzciciela

okPolska Opera Królewska zaprasza 23 listopada 2017 roku o godz. 20.00 do Archikatedry Warszawskiej św. Jana Chrzciciela, gdzie zostanie wykonane Credo Krzysztofa Pendereckiego.

Credo, obok takich dzieł jak Pasja wg św. Łukasza, Siedem bram Jerozolimy czy Polskiego Requiem, reprezentuje nurt oratoryjnej muzyki religijnej wybitnego polskiego kompozytora. Pomyślane początkowo jako jedna z części cyklu mszalnego, stało się jednak samodzielnym monumentalnym utworem. Liturgiczny tekst wyznania wiary dopełniają pieśni, hymny i teksty sakralne, w oprawie fascynującej muzyki przekazując uniwersalne wartości.

Już 23 listopada Credo zabrzmi w Warszawie w dniu 84. urodzin Maestro Krzysztofa Pendereckiego. „Urodziny u Rodziny” - mowa tu oczywiście o artystycznej rodzinie Polskiej Opery Królewskiej, która właśnie w taki sposób postanowiła uczcić jubileusz Mistrza. Tego wieczoru zaprezentują się znakomici soliści Polskiej Opery Królewskiej: Olga Pasiecznik, Anna Wierzbicka, Anna Radziejewska, Wojciech Gierlach oraz gościnnie Krystian Krzeszowiak.

Śpiewakom towarzyszyć będzie Orkiestra Polskiej Opery Królewskiej, Chór Filharmonii Narodowej, Warszawski Chór Chłopięcy, zaś całość od pulpitu dyrygenckiego poprowadzi Maestro Maximiano Valdés.

ZOBACZ: wydarzenie na FB.