26 czerwca 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Andrzej Czajkowski

postać

dnia

Andrzej

Czajkowski

Amnestia polega na niepobieraniu naliczonych opłat za zwrot przetrzymanych książek, nut i czasopism

książka

dnia

Amnestia polega na niepobieraniu naliczonych opłat

za zwrot przetrzymanych książek, nut i czasopism

WITAMY

Portal Polmic.pl jest pierwszym i jak dotąd jedynym w sieci serwisem internetowym, poświęconym w całości tylko i wyłącznie polskiej muzyce poważnej. Nadrzędnym jego celem jest informowanie o bieżącej aktywności środowiska muzycznego w Polsce oraz polskich muzyków za granicą, a także dostarczanie aktualnych, kompleksowych wiadomości o polskich artystach, instytucjach muzycznych i publikacjach o muzyce. Służy temu zarówno sam portal internetowy, jak i dołączona do niego osobna aplikacja bazy danych o utworach i kompozytorach oraz Newsletter, rozsyłany do zarejestrowanych użytkowników serwisu.

Zapraszamy do częstego odwiedzania naszego portalu - bądź na bieżąco z muzyką polską!

logotyp

p

Znajdź nas na FB

 

 

NOWA MUZYKA POLSKA

Logowanie



JSTOR online

JSTOR
Chcesz wejść?
Skontaktuj się z nami!

 

Nowości książkowe

s

Musica Intellectualis to seria publikacji zbiorowych UMFC, zapoczątkowana tomem zatytułowanym Droga Artysty.

Więcej...

Nowości płytowe

Muzyka Polska Dzisiaj - kolekcja płyt

 

Warszawska Jesień 2014 na płytach

Warner2016

  

pfb

 

u

VI Muzyka Klawesynowa
12. Mózg Festival
XI Festiwal Goldbergowski
aktualności
IX Leo Festiwal PDF Drukuj Email

lW dniach 28 maja – 4 czerwca 2017 roku NFM Leopoldinum – Orkiestra Kameralna zaprasza do odkrycia muzycznego humoru, zawartego w interesującym programie Leo Festiwal 2017.

Leo Festiwal to przedsięwzięcie, które prowadzone jest przez wrocławską orkiestrę kameralną Leopoldinum pod artystycznym kierownictwem Ernsta Kovacica. Podczas festiwalowych przedsięwzięć obok prezentacji rozległego repertuaru wielką rolę spełnia wchodzenie w dialog z innymi dziedzinami sztuki: poezją, filmem i przedsięwzięciami teatralnymi. W tym roku Leopoldinum zaprasza miłośników muzyki do odkrycia czarującego muzycznego humoru, którego źródła mogą być rozmaite. Czasami jest to historyjka stojąca za jakimś utworem, czasami parodia i zaskakujące rozwiązania kompozytorskie.

Pierwszy koncert tegorocznego Leo Festiwalu jest rezultatem współpracy liderów Leopoldinum (Christian Danowicz, Michal Micker, Marcin Misiak) i studentów wrocławskiej Akademii Muzycznej, którzy doskonalili swój warsztat pod okiem artystów NFM. Muzycy wykonają utwory kameralne J. Françaixa, J. Brahmsa i M. Brucha. Podczas drugiego koncertu, łączącego w sobie doskonałą muzykę i sztukę lalkarską, zabrzmią m. in. Ucieszne figle Dyla Sowizdrzała R. Straussa, finały kwartetów J. Haydna Ptak (op. 33 Hob.III:39) i Żart (op. 33 Hob.III:38). Prezentacja filmu niemego L'assassinat du duc de Guise (Zabójstwo księcia Gwizjusza) z muzyką C. Saint-Saënsa rozpocznie błyskotliwy program koncertu 1 czerwca „Magia Broadwayu i kina”. Musicalowe hity K. Weilla usłyszymy w wykonaniu wrocławskiej kompozytorski i sopranistki Agaty Zubel. W finale Festiwalu zostanie zaprezentowana opera dla dzieci Michała Ziółkowskiego Brzydkie kaczątko, stworzona przez młodych i specjalnie dla młodych.

Szczegółowe informacje – na stronie: http://www.nfm.wroclaw.pl/leo-festival 

Share on Facebook
 
Jubilat i laureatka – podwójnie uroczysta okoliczność koncertowa PDF Drukuj Email

fkW ramach obchodów jubileuszu 70. urodzin Jerzy Salwarowski poprowadzi w Filharmonii Krakowskiej dwa koncerty – 2 czerwca o godz. 19.30 i 3 czerwca 2017 o godz. 18.00. W zaproponowanym przez samego jubilata programie znalazła się Etiuda b-moll na orkiestrę Karola Szymanowskiego.

Orkiestra Filharmonii Krakowskiej wykona także słynny utwór Paula Dukasa Uczeń Czarnoksiężnika oraz Uwerturę-fantazję „Romeo i Julia" Piotra Czajkowskiego. Kulminacją koncertów będzie natomiast występ zwyciężczyni XV Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu w 2016 roku – wspaniałej skrzypaczki Veriko Tchumburidze.

Urodzona w Turcji w rodzinie gruzińskiej, w zakresie gry na skrzypcach kształciła się od czwartego roku życia, początkowo w Turcji, a następnie pod kierunkiem Dory Schwarzberg w wiedeńskiej Hochschule für Musik. Obecnie kontynuuje naukę w klasie wybitnej skrzypaczki i pedagog Any Chumachenco w Musik Hochschule w Monachium, a dzięki wsparciu Deutsche Stifung Musikleben gra na instrumencie skonstruowanym przez Giambattistę Guadagniniego w 1756 roku. Veriko Tchumburidze z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Krakowskiej wykona II Koncert skrzypcowy d-moll op. 22 Henryka Wieniawskiego. Będzie to pierwszy występ skrzypaczki w Krakowie – mieście skądinąd bliskim, choćby przez historię Oskara Schindlera. Veriko w styczniu ubiegłego roku nagrała dla Sony Classics muzykę Johna Williamsa do filmu Lista Schindlera.

Więcej: www.filharmonia.krakow.pl

Share on Facebook
 
III Konwencja Muzyki Polskiej PDF Drukuj Email

kW dniach 15-17 maja 2017 roku w Bibliotece Narodowej odbędzie się III Konwencja Muzyki Polskiej – ogólnopolskie spotkanie przedstawicieli środowiska muzycznego.

Celem III Konwencji Muzyki Polskiej jest dyskusja na temat różnych dziedzin muzyki i infrastruktury polskiej kultury muzycznej, postawienie diagnozy i formułowanie strategii zmian. Ważnym punktem odniesienia będą wnioski i postulaty sformułowane trzy lata temu, które dostępne są w archiwum II Konwencji Muzyki Polskiej z 2014 roku.

Konwencja skierowana jest do przedstawicieli środowiska muzycznego: kompozytorów, artystów wykonawców, muzykologów i teoretyków muzyki, dziennikarzy i krytyków, przedstawicieli instytucji muzycznych i organizacji pozarządowych, a także studentów i melomanów. Uczestnictwo w Konwencji jest bezpłatne. Rejestracja odbywa się poprzez stronę http://www.konwencjamuzyki.pl/pl/2017/rejestracja do 9 maja 2017 roku.

Konwencja zajmie się całokształtem spraw polskiej muzyki od dzieł historycznych do szerokiego spektrum współczesności: od muzyki poważnej, poprzez jazz, alternatywę, muzykę tradycyjną do muzyki popularnej. Przygotowywane analizy będą zawierały dane o uczestnictwie w kulturze, dostępie do muzyki, aktywności artystycznej i kulturoznawczej, wydawnictwach, mediach, instrumentarium kulturowym i infrastrukturze prawnej w tym prawie autorskim.

Cztery panele odbywają się w ramach przygotowań do Ogólnopolskiej Konferencji Kultury (Wrocław, 5 czerwca 2017). Pierwszego dnia wygłoszone zostaną referaty otwierające, a także będą zaprezentowane wybrane projekty muzyczne narodowych instytucji kultury (IMiT, NIFC, IAM, PWM) oraz Polskiej Rady Muzycznej i Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego. Odbędzie się także prezentacja wyników badań dotyczących powszechnej edukacji muzycznej w Polsce oraz przedstawione zostaną propozycje działań animacyjnych w tym obszarze. Drugiego dnia odbędą się równoległe, otwarte dla publiczności panele dyskusyjne, prowadzone przez zaproszonych moderatorów. Trzeciego dnia nastąpi podsumowanie dyskusji panelowych, po którym odbędzie się dyskusja plenarna.

Organizatorem Konwencji jest Instytut Muzyki i Tańca we współpracy ze Związkiem Kompozytorów Polskich, Polską Radą MuzycznąZwiązkiem Artystów Wykonawców STOART, Otwartym Forum Muzyki, Stowarzyszeniem Polskich Artystów Muzyków oraz Forum Muzyki Tradycyjnej.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej informacji – na stronie: www.konwencjamuzyki.pl 

Share on Facebook
 
„Legenda Amadeusa” PDF Drukuj Email

a28 maja 2017 roku rozpocznie się cykl koncertów Orkiestry Kameralnej Polskiego Radia Amadeus „Legenda Amadeusa”, zapowiadających jubileuszowy, 50. sezon działalności Zespołu.

Koncerty odbywać się będą w filharmoniach oraz salach koncertowych całego kraju. Orkiestra Amadeus przypomni słuchaczom najbardziej znane utwory ze swojego bogatego dorobku, a także zupełnie nowe, niejednokrotnie dedykowane jej kompozycje – zabrzmią utwory Mozarta, Beethovena, Czajkowskiego, Dvořáka, Saint-Saënsa, Mikołaja Góreckiego, Roxanny Panufnik i in. Zespół koncertować będzie pod batutą swojej legendarnej założycielki i kierownika artystycznego – Agnieszki Duczmal, a także pracującej z Amadeusem od kilkunastu lat dyrygentki Anny Duczmal-Mróz.

Koncert 28 maja o godz. 17:00 pod batutą Agnieszki Duczmal będzie miał miejsce w wyjątkowej scenerii w Jarocinie – w dawnych ruinach gotyckiego kościoła św. Ducha zaadaptowanych na salę koncertową. Niezwykłości koncertowi dodaje nie tylko lokalizacja, ale również fakt, że w repertuarze znajdą się zarówno utwory polskich (Górecki czy Szymanowski) jak i zachodnioeuropejskich kompozytorów (Beethoven i Saint-Saens), dawnych i współczesnych.

Kolejne spotkania z „Legendą Amadeusa” odbędą się we Wrześni (26.06. 2017), Krakowie (27.08. 2017), Białymstoku 20.10. 2017), Słupsku (22.10. 2017) i Starachowicach (28.10.2017).

Dodatkowe informacje – na stronie: http://bibliotekajarocin.pl

Share on Facebook
 
Wiedeńczycy zainaugurują Theatrum Musicum PDF Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 1
SłabyŚwietny 

s4 czerwca 2017 roku na scenie Filharmonii Krakowskiej w ramach cyklu „Wiedeńczycy z Sinfoniettą” pojawi się trzech Filharmoników Wiedeńskich (harfistka Anneleen Lenaerts, flecista Dieter Flury i klarnecista Johann Hindler), którzy wykonają dzieła polskich kompozytorów.

Dzięki Sinfonietcie Cracovii już od trzech lat mamy szansę podziwiać kunszt zaprzyjaźnionych z zespołem wiedeńskich instrumentalistów. Czerwcowy koncert będzie jednak wydarzeniem wyjątkowym nie tylko ze względu na plejadę znakomitych, zaproszonych przez Sinfoniettę do współpracy gości, ale również — za sprawą niecodziennego repertuaru, w którym znalazły się nieodkryte dzieła muzyki polskiej. Na szczególną uwagę zasługuje tu Pożegnanie Ellenai — poemat symfoniczny na klarnet, orkiestrę smyczkową i głos recytujący Feliksa Nowowiejskiego, inspirowany osławionym — m.in. za sprawą serii płócien Jacka Malczewskiego — epizodem z dzieła Juliusza Słowackiego. W roli recytatora, który dokona mistrzowskiej interpretacji poematu jednego z trzech wieszczów, wystąpi Wojciech Pszoniak, zaś solowe partie klarnetu wykona Johann „Hans” Hindler — wiedeński instrumentalista od lat współpracujący z Sinfoniettą. W programie wieczoru znajdzie się ponadto mało znana, młodzieńcza Suita G-dur na orkiestrę smyczkową Ignacego Jana Paderewskiego oraz równie rzadko wykonywany Koncert na flet, harfę i orkiestrę smyczkową Stefana Bolesława Poradowskiego — ujmujący utwór nawiązujący do najlepszych wzorców muzyki francuskiej i wykorzystujący uwielbiane przez melomanów zestawienie harfy i fletu. Poetycką aurę wieczoru dopełnią prawdziwy przebój „muzycznego poety” Claude’a Debussy’ego Danse sacrée et danse profane oraz cieszący się nieustającą popularnością „evergreen” Antonína Dvořáka: Serenada E-dur na orkiestrę smyczkową.

Koncert zainauguruje Theatrum Musicum 2017 – wspólną inicjatywę krakowskich instytucji, które pod jednym szyldem prezentują letnie wydarzenia muzyczne Krakowa. 

Szczegółowe informacje – na stronie: www.sinfonietta.pl 

Share on Facebook
 
II Międzynarodowy Konkurs Kwartetów Smyczkowych Im. Karola Szymanowskiego PDF Drukuj Email

kTowarzystwo Muzyczne im. Karola Szymanowskiego ogłasza drugą edycję Międzynarodowego Konkursu Kwartetów Smyczkowych im. Karola Szymanowskiego. Konkurs odbędzie się w Akademii Muzycznej w Katowicach w dniach 18–23 września 2017 roku.

Celem Konkursu jest promocja twórczości Karola Szymanowskiego i kompozytorów polskich (utwory obowiązkowe w programie konkursu), co przekłada się na promocję kultury polskiej w ogóle. Organizatorzy zauważają brak obecności kwartetów Karola Szymanowskiego w programach innych konkursów kwartetowych i co za tym idzie, brak ich w programach nauczania zagranicznych uczelni artystycznych.

Organizacja Konkursu jest zatem próbą zainteresowania młodych muzyków z zagranicy twórczością naszego wielkiego kompozytora. W konsekwencji jest także zachętą do umieszczania kompozycji polskich we własnym repertuarze koncertowym.

Konkurs Kwartetów Smyczkowych jest częścią projektu „Międzynarodowe Konkursy Muzyczne im. Karola Szymanowskiego w Katowicach”.

Grę młodych kameralistów podczas drugiej odsłony Konkursu Kwartetów oceniać będzie jury w składzie:

- Arkadiusz Kubica - Silesian Quartet, Dyrektor Artystyczny Konkursu

- Marek Czech - Royal String Quartet

- Tim Frederiksen - Royal Danish Academy of Music in Copenhagen

- Mats Lindstrom - Royal Academy London

- Peter Schuhmayer - Artis Quatet Vienna

Zgłoszenia należy nadsyłać w terminie do dnia 30 czerwca 2017 roku. Ogłoszenie listy uczestników Konkursu oraz harmonogram przesłuchań zostaną przedstawione do dnia 31 lipca 2017.

Konkurs jest 2-etapowy, w każdym z etapów przewidziany jest utwór obowiązkowy. Utworami obowiązkowymi są: IV Kwartet smyczkowy Aleksandra Tansmana w pierwszym etapie oraz jeden z kwartetów Karola Szymanowskiego w drugim etapie.

Oprócz nagród finansowych Konkurs oferuje nagrody w postaci koncertów.

Współorganizatorem konkursu jest Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegóły – na stronie: www.szymanowski-competition.com 

Share on Facebook
 
Generacje. „Kompozytor – rezydent” PDF Drukuj Email

g31 maja 2017 roku Chór Polskiego Radia zaprasza na koncert pt. „Generacje. „Kompozytor – rezydent”, podczas którego wykona utwór uczestnika programu Instytutu Muzyki i Tańca „Kompozytor – rezydent” Szymona Godziemba-Trytka.

Pod dyrekcją Szymona Wyrzykowskiego i z udziałem Malwiny Paszek (głos biały), Michała Szymanowskiego (fortepian), Tomasza Drozdka (instrumenty etniczne) oraz zespołu perkusyjnego Chór Polskiego Radia wykona utwory chóralne polskich kompozytorów współczesnych. W ich interpretacji usłyszymy Suitę pieśni góralskich z Podhala na chór mieszany Bolesława Wallek-Walewskiego, Suitę weselną na sopran, tenor, chór żeński, chór mieszany i fortepian Tadeusza Szeligowskiego, Suitę lubuską na chór żeński Andrzeja Koszewskiego, Scherzo na chór a cappella Marka Jasińskiego oraz Etnos na chór, głos biały, fortepian, instrumenty etniczne i perkusję Szymona Godziemba-Trytka, który w sezonie artystycznym 2016/ 2017 pełni funkcję kompozytora-rezydenta Chóru Polskiego Radia.

Program koncertu, który będzie miał miejsce o godz. 19.00 w Centrum Sztuki Mościce (Tarnów, ul. Traugutta 1), uzupełnią Ballada nr 4 Fryderyka Chopina i pieśni z cykli na głos i fortepian Stanisława Niewiadomskiego Z wiosennych tchnień oraz Karola Mikulego Sieben Lider.

Dodatkowe informacje – na stronie: www.csm.tarnow.pl

Share on Facebook
 
Nowe Władze Związku Kompozytorów Polskich: kadencja 2017-2019 PDF Drukuj Email

zW dniach 26-27 maja 2017 roku obradowało w Warszawie 38. Walne Zebranie Członków Związku Kompozytorów Polskich, podczas którego dokonano wyboru nowych władz.

Prezesem ZKP został wybrany ponownie dr Mieczysław Kominek, muzykolog i dyrektor Polskiego Centrum Informacji Muzycznej.

Wybrany Zarząd Główny ukonstytuował się w sposób następujący:

Wiceprezesi – Anna Zawadzka-Gołosz i Krzysztof Baculewski

Sekretarz Generalny – Alicja Matracka-Kościelny

Skarbnik – Jarosław Siwiński

Członkowie Prezydium – Beata Bolesławska-Lewandowska i Alicja Gronau

Członkowie Zarządu Głównego – Marcel Chyrzyński, Wiesław Cienciała, Anna Ignatowicz-Glińska, Iwona Lindstedt, Tadeusz Wielecki i Maciej Zieliński.

W dniu 28 maja dokonano także wyboru Zarządu Sekcji Muzykologów ZKP. Przewodniczącą Sekcji została ponownie Beata Bolesławska-Lewandowska. Członkowie Zarządu:

Iwona Lindstedt – zastępca przewodniczącej

Rafal Ciesielski – skarbnik

Agnieszka Draus – sekretarz

Marcin Trzęsiok – zastępca sekretarza

Krzysztof Bilica i Violetta Przech – członkowie

Share on Facebook
 
Wyniki 58. Konkursu Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda PDF Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 1
SłabyŚwietny 

k26 maja 2017 roku podczas koncertu finałowego 58. Konkursu Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda został ogłoszony ostateczny werdykt.

Koncert, zorganizowany przez ZKP przy współpracy PWM i Stowarzyszenia Autorów ZAiKS ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Muzyka”, w tym roku odbył się po raz czternasty.

Do II etapu Konkursu zakwalifikowano kompozycje: utwór bez tytułu (godło L3L3K), …über BWV 971 (godło Alfons van Worden), Dialogi (godło 55555), Pulsar (godło Riot), Suite pour le souper du… (godło tuise) oraz cum structura (godło REVIECEDTAERG).

Jury w składzie: Paweł Szymański (przewodniczący), Tomasz Opałka (sekretarz), Marcel Chyrzyński, Tadeusz Gadzina i Hanna Kulenty, po wysłuchaniu utworów postanowiło:

• Nagrodę Główną im. Tadeusz Bairda w wysokości 2.500 $ otrzymał utwór: …über BWV 971 (godło Alfons van Worden)

• wyróżnienia otrzymały utwory: Suite pour le souper du… (godło tuise) i cum structura godło REVIECEDTAERG

Po otwarciu kopert okazało się, że autorami nagrodzonych utworów są: Paweł Malinowski (…über BWV 971), Michał Gronowicz (Suite pour le souper du…) i Franciszek Araszkiewicz (cum structura).

Paweł Malinowski (*1994) jest studentem III roku studiów licencjackich z kompozycji w klasie prof. Wojciecha Widłaka, a także teorii muzyki w krakowskiej Akademii Muzycznej. Michał Gronowicz (*1986) jest absolwentem krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie klawesynu u prof. E. Stefańskiej i w klasie kompozycji prof. Zb. Bargielskiego. Jego utwory były wykonywane w kraju i za granicą (Niemcy, Czechy, Węgry). Obecnie jest wykładowcą na macierzystej uczelni. Franciszek Araszkiewicz (*1986) studiował kompozycję w krakowskiej Akademii Muzycznej (w latach 2010-2013 pod kierunkiem prof. Krzysztofa Knittla, a studia II stopnia w latach 2013-2015 w klasie dr. hab. Marcela Chyrzyńskiego). Obecnie kontynuuje naukę w tej samej uczelni w ramach studiów doktoranckich. Jest twórcą kompozycji instrumentalnych, wokalno-instrumentalnych, elektroakustycznych, audiowizualnych, instalacji interaktywnych oraz sztuki konceptualnej, a także muzyki rozrywkowej.

Uroczystość wręczenia nagród odbędzie się podczas tegorocznej „Warszawskiej Jesieni” we wrześniu 2017.

Share on Facebook
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 6 z 129

ZKP

 Archiwum Cyfrowe Muzyki Polskiej

 

POLMIC poleca

www.sikorski.polmic.pl
www.panufnik.polmic.pl
www.serocki.polmic.pl
www.baird.polmic.pl
www.palester.polmic.pl
7+7

Rynek fonograficzny w Polsce 2011/2012

kliknij i posłuchaj muzyki!

włącz radio RMF Classic

Od 21 czerwca do 27 lipca 2017 roku potrwa VI edycja festiwalu muzyki kameralnej Euro Chamber Music Festival.

Euro Chamber Music Festival to międzynarodowe święto muzyki kameralnej, odbywające się nieprzerwanie od 2012 roku

Więcej...

I Ogólnopolska Konferencja Instrumentologiczna – 11-13 września 2017, Pałac Ostromecko

I Ogólnopolska Konferencja Instrumentologiczna to wydarzenie mające na celu uchwycenie współczesnego stanu wiedzy o instrumentach muzycznych w Polsce poprzez prezentację dorobku środowisk badawczych

Więcej...
Zaprenumeruj nasz Newsletter!

Partnerzy POLMIC

IAMIC

Projekty POLMIC

IAMIC 2011

ArtMusFair - Warsaw 2010

DMET
 

Raport 2008

Mecenasi POLMIC

MKIDN
IMIT
ZAiKS
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
 
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information