W dniu 14 marca 2024 na ręce Prezydenta Lublina p. Krzysztofa Żuka złożyłem rezygnację z funkcji Kuratora Festiwalu Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY organizowanego przez Ośrodek Międzykulturowych Inicjatyw Twórczych ROZDROŻA w Lublinie.
Zarówno ROZDROŻA jak i KODY to wielki kapitał Lublina, oryginalna myśl i jej artystyczny wyraz, cenna inicjatywa wobec starań Lublina o Europejską Stolicę Kultury.
Cieszy opinia o KODACH w Polsce i za granicą, jako festiwalu tyleż sztuki muzycznej, co myśli i idei. Popartego kreatywnością: z dziesiątkami zamówień, kulturowymi spotkaniami międzygatunkowymi, obecnością wielu środowisk muzycznych zazwyczaj działających osobno, w swoich artystycznych branżach. KODY to nie tylko „gwiazdy”, ale kreowanie ruchu kulturowego. Jedno nie wyklucza drugiego. Byli tu: Jan Garbarek, John Zorn, Laurie Anderson, Jan Gaca, Kronos Quartet, Bang on a Can, Polish Radical Ansamble, Glenn Branca, Tomasz Stańko, Iva Bittova, Leszek Możdżer, Andrzej Bauer i Cellonet, Szábolcs Esztényi, Marcin Masecki, Zespół Europejskiej Szkoły Śpiewu Tradycyjnego, Tęgie Chłopy, Olga Pasiecznik, Grain de la Voix, Laibach, Theatre of Voices, Evelyn Gleni, Marek Moś i Aukso, Orchestre de Ereprijs, Phonos ek Machanes, Hashtag Ensemble, Tadeusz Wierzbicki i Laboratorium Zjawisk, Jacek Kochan, Spółdzielnia Muzyczna, Kawalerowie Błotni, Kwartludium, ProMODERN, Filharmonia Lubelska i Orkiestra Juventus, kompozytorzy piszący specjalnie na KODY: Zygmunt Krauze, Piotr Tabakiernik, Aleksander Kościów, Rafał Ryterski, Cezary Duchnowski, Lidia Zielińska, Artur Zagajewski, Krzysztof Knittel, Pierre Jodlowski, Wojciech Błażejczyk, Jagoda Szmytka i dziesiątki kolejnych z prawykonaniami – wśród nich Arvo Paart, Philip Glass i Kaija Saariaho. Oraz tuziny zespołów różnych tradycji.