Polmic - FB

archiwum

Raport o promocji kultury polskiej na świecie

Raport o promocji kultury polskiej na świecieW latach 2009-2010 nasze państwo wydało 584 000 000 zł na promocję polskiej kultury za granicą. Najwyższa Izba Kontroli opublikowała raport podsumowujący wyniki tych działań, podjętych przez 19 różnych podmiotów publicznych, w tym cztery ministerstwa.

Według raportu, Polska nie jest postrzegana jako silna marka, mimo podejmowania przez organy administracji rządowej oraz podmioty im podległe różnorodnych działań, mających na celu promocję kultury polskiej na świecie. W światowym rankingu, dotyczącym badania i rozwoju marek, pn. Country Brand Index Polska w 2009 roku znalazła się dopiero na 85. miejscu, a w 2010 – na 82. spośród 110 ocenianych krajów pod względem atrakcyjności. Natomiast według Anholt-GfK Roper Nation Brands Index Polska zajęła w 2008 roku – 30, a w 2009 roku – 27 miejsce na 50 krajów objętych badaniami. Zdaniem Najwyższej Izby Kontroli główną przyczyną niskiej skuteczności działań promocyjnych jest brak kompleksowego programu, określającego m.in. cele i kierunki działania, a także sposób monitorowania i ewaluacji efektywności realizowanych zadań.

PRZECZYTAJInformacja o wynikach kontroli promocji kultury polskiej na świecie - plik pdf