Polmic - FB

archive

Karaoke sakralne: MOZART Requiem

Karaoke sakralne: MOZART RequiemPremiera karaoke sakralnego: MOZART Requiem, przygotowanego przez chór Capelli Cracoviensis oraz Cezarego Tomaszewskiego, odbędzie się 23 maja 2014 roku o godzinie 18:00 w Filharmonii Krakowskiej.

Karaoke sakralne: MOZART Requiem to kolejne wspólne przedsięwzięcie Capelli Cracoviensis oraz reżysera Cezarego Tomaszewskiego - po bar.okowej uczcie, czyli madrygałach Monteverdiego w barze mlecznym, operze Orfeusz i Eurydyka Glucka zrealizowanej z seniorami, Naturzystach - spacerze po Lasku Wolskim z pieśniami Mendelssohna na ustach i wreszcie zeszłorocznym intrygującym odczytaniu Amadigi di Gaula Handla. Kolejne odsłony projektu zaplanowano na 24, 25 i 27 maja 2014 roku o godz. 21:00.

Czy Mozart jest oryginalny? Czy Requiem Mozarta jest oryginalne? Czym różni się kopia od oryginału? Kto ma prawo kopiować, komu wolno naśladować, kto może podszywać się pod oryginał, a komu jest to zabronione? Czy istnieje przestrzeń, w której każdy może stać się kimś, kim nigdy nie mógł się stać? Karaoke to obietnica złożona tym, którzy chcieliby być kimś innym. Amatorom, którzy chcieliby być Kate Bush, Elvisem Presleyem i Whitney Houston, statystom, którzy chcieliby grać główne role, chórzystom, którzy marzą o partiach solowych. Karaoke wywyższa kopię i deprecjonuje oryginał, daje głos tym, którzy głosu nie mieli, podmienia taśmy, wywraca hierarchie i burzy porządki. Władza leży rękach tego, kto trzyma mikrofon. W barze karaoke śpiewa każdy, ale nie każdy śpiewa to, co chciałby śpiewać najbardziej. Karaoke nie zawsze spełnia daną obietnicę. Jest niepokorne i przewrotne: lubi od czasu do czasu przypomnieć, że od trzymania mikrofonu nikt nie stanie się Mozartem. Karaoke udziela głosu Salierim.