Polmic - FB

aktualności

Piątek na ArtMusFair

Golden SerenadesPiątek, 24 września 2010 roku – trzeci dzień Konwencji Muzyki Nowej ArtMusFair, odbywającej się w Warszawie w budynku Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, będzie okazją do wzięcia udziału w kolejnych dyskusjach, konferencjach, a także w otwartych próbach i spotkaniach z kompozytorami. W holu i na korytarzach nadal czynne są stoiska wydawnictw muzycznych, na dziedzińcu można zagrać na niewidzialnych strunach w instalacji „qub”, a wieczorem odbędą się dwa koncerty – Orkiestry Muzyki Nowej i awangardowego „Norwegian Noise”.

Problematyka nowych technologii i ich znaczenia dla muzyki i kultury współczesnej pojawi się na dwu konferencyjnych sesjach „Elektroniki wobec wyzwań XXI wieku”, zatytułowanych „Recepcja muzyki elektroakustycznej wczoraj, dziś i jutro” (godz. 10.00) i „Innowacje technologiczne” (godz. 14.00). Wezmą w nich udział wybitni kompozytorzy, inżynierowie, teoretycy i menadżerowie z całego świata, reprezentujący prestiżowe uniwersytety, ośrodki badawcze i festiwale nowej muzyki. Podczas osobnego panelu przedstawione również zostaną sposoby funkcjonowania mediów publicznych (godz. 10.00, Sala Melcera).

Wieczorem o godz. 19.30 w Sali Koncertowej odbędzie się kolejny koncert w ramach europejskiego projektu Re:New Music, tym razem w wykonaniu Orkiestry Muzyki Nowej pod dyrekcją Szymona Bywalca. Artyści przedstawią interesujący program z utworami chorwackiego kompozytora Berislava Šipuša (próba otwarta i spotkanie z kompozytorm o godz. 15.00), Fina OsmoTapio Räihäli (próba otwarta o godz. 12.00) oraz Arne Nordheima i Romana Bergera. W koncercie wiolonczelowym Nordheima, zatytułowanym po łacinie Tenebrae, partię solową zagra duński wiolonczelista Jakob Kullberg.
Natomiast w nocy, o godz. 22.30 w klubie „Skwer” (Krakowskie Przedmieście 60a) zabrzmi Norwegian Noise”. Tytuł koncertu, współorganizowanego z festiwalem „Warszawska Jesień”, mówi wszystko, a grać będzie norweska grupa „Golden Serenades”. W tegorocznym programie festiwalu o projekcie Hammond Pops czytamy:

„Po długiej i żmudnej pracy nad rewitalizacją sztuki walenia w instrumenty członkowie zespołu GOLDEN SERENADES wyruszyli na nowe muzyczne łowisko: organy. Król muzycznych instrumentów - a konkretnie jego wcielenie pod palcami organisty Sigbjørna Apelanda - staje się punktem wyjścia dla dźwiękowych eksperymentów na kanwie Hammond Pops. Powstały w ten sposób utwór to najwyższej jakości burdon. Ogromna masa dźwiękowa organów narasta powoli ze źródłowego materiału. Ciągle szuka nowego szczytu i nowej barwy w oceanie hałasu. Od swego debiutu w 1999 r. John Hegre and Jørgen Træen, znani również jako GOLDEN SERENADES, stale rozwijają szlachetną sztukę rozbierania na części i niszczenia instrumentów. Duet należy do najwybitniejszych twórców noise'u w Europie.”
 

Więcej:

PROGRAM DNIA
ArtMusFair Warsaw 2010, 3. Konwencja Muzyki Nowej
Warszawa, Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina – 22-25 września 2010

PIĄTEK, 24 WRZEŚNIA 2010

09.00-18.00: Hol – rejestracja / informacja

10.00-18.00: Targi ArtMusFair
prezentacje dorobku wydawnictw muzycznych i innych organizacji związanych z muzyką współczesną: stowarzyszeń kompozytorskich, centrów informacji muzycznej oraz instytucji edukacyjnych z całej Europy

10.00-22.00: Dziedziniec – Instalacja "qub" w ramach projektu „Electronics meets challenges of the 21st century”
instalacja: Krzysztof Knittel i Marek Chołoniewski
współpraca: Piotr Sych – ISA Harp, Krzysztof Czaja – Max/MSP, PureData programming, Andrzej Kopeć – Max/MSP processing, Maciej Walczak – video

10.00-12.30: Audytorium im. Karola Szymanowskiego – Konferencja „Electronics meets challenges of the 21st century”: SESJA 1 - LISTENING AND RELATING TO ELECTRONIC MUSIC
- Listening to and understanding sound and music
- Soundscape of our times, does it change our musical interests and listening
- Hearing and listening: does EA music challenge listeners differently that acoustic music. If yes, why and how
- Abstraction and concrete
- Musical abstraction and sound art, convergence or opposites

przewodniczący: Gerald Bennett (Zurich)
uczestnicy sesji: Katharine Norman (City University, London), Jean-Claude Risset (Paryż), Monty Adkins (University of Huddersfield)

10.00-12.30: Sala im. Henryka Melcera – “Radio&Media: Off-wire for contemporary music?” – PANEL

12.00-13.00: Sala koncertowa - Re:New Music: próba otwarta i spotkanie z kompozytorem Orkiestra Muzyki Nowej, Osmo Raihalla - UWAGA! TRANSMISJA NA ŻYWO W INTERNECIE!

13.00-14.00: Live Music

14.00-16.00: Audytorium im. Karola Szymanowskiego – Konferencja „Electronics meets challenges of the 21st century”: SESJA 2 - TECHNOLOGICAL INNOVATION
- Short historical overview
- Current research fronts and development trends
- Influences
- Is technology today less linked with musical innovation than commercial mass-market needs
- What role does musical innovation play for technical innovation?
- What role does technological innovation play for musical innovation?

przewodniczący: Xavier Serra (The Music Technology Group MTG, Universitat Pompeu Fabra, Barcelona)
uczestnicy sesji: Yann Orlarey (Scientific Director of Grame, Lyon), Daniel Teruggi (Director of Groupe de recherches musicales GRM, Paris), Andrew Gerzso (IRCAM)

15.00 – 16.00: Sala koncertowa - Re:New Music: próba otwarta i spotkanie z kompozytorem Orkiestra Muzyki Nowej, Berislav Sipus - UWAGA! TRANSMISJA NA ŻYWO W INTERNECIE!

16.30-18.00: Sla im. Henryka Melcera - Project Stage 2

18.00-19.00: Sala im. Henryka Melcera - Live stage 3: Microtonal Concert & Presentation of GSS Scale System

19.30-21.30: Sala koncertowa – Koncert 6: Re:New Music presents „New Music Orchestra”
Berislav Šipuš Un jardin sous la pluie avec un compositeur sans parapluie
Osmo Tapio Raihala Damballa
Roman Berger Postscriptum
Arne Nordheim Tenebrae

22.30-1.00: Klub “Skwer” - Koncert 7: Norwegian Noise
Golden Serenades
Hammond Pops - prawykonanie