25 marca 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
ArtMusFair 2010









European Composers’ Forum i Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC zapraszają na 3. Konwencję Muzyki Nowej ARTMUSFAIR 2010, która odbędzie się w dniach 22-25 września 2010 roku na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.

W ramach ARTMUSFAIR odbędą się wydarzenia:
• wystawy i targi wydawnictw muzycznych związanych z muzyką współczesną
• konferencja „Electronics meets challenges of the 21st century”
• panele dyskusyjne w ramach projektów „Electronics meets challenges of the 21st century" i "New Music for New Players - Contemporary Works for Beginners"
• koncerty polskiej i norweskiej muzyki elektroakustycznej
• koncerty finałowe europejskiego projektu "Re:New Music" (Kwartludium i Orkiestra Muzyki Nowej)

a ponadto:
• interaktywne instalacje • próby otwarte • warsztaty • spotkania z artystami • klub muzyczny.

 

PRESS ROOM



PATRONI MEDIALNI:

Program 2 Polskiego Radia TVP Kultura Twoja Muza



FILMY Z ARTMUSFAIR PDF Drukuj Email

Zachęcamy do oglądania filmów z wydarzeń ArtMusFair 2010!
ArtMusFair - filmy
WERNISAŻ INSTALACJI
QUB
- rejestracja z 22.09.2010, godz. 21.30, Dziedziniec UMFC, Warszawa
KONCERT ELECTROACOUSTIC FREE IMPROV
- rejestracja z 22.09.2010, godz. 18.00, Audytorium Szymanowskiego UMFC, Warszawa

OTWARTE PRÓBY Z ORKIESTRĄ ORAZ SPOTKANIA Z KOMPOZYTORAMI:
Orkiestra Muzyki Nowej i kompozytor OsmoTapio Räihäla
- rejestracja z 24.09.2010, godz. 12.00, Sala Koncertowa UMFC, Warszawa
Orkiestra Muzyki Nowej i kompozytor Berislav Šipuš - rejestracja z 24.09.2010, godz. 15.00, Sala Koncertowa UMFC, Warszawa

Share on Facebook
Więcej…
 
ArtMusFair w obiektywie - dzień pierwszy PDF Drukuj Email
GALERIA FOTOGRAFII - ARTMUSFAIR 2010 - 22 WRZEŚNIA
fot. Małgorzata Kosińska i Karol Piechocki

qub - wernisaż instalacji
{gallery}galerie/artmusfair-qub{/gallery}
Share on Facebook
Więcej…
 
Czwartek w obiektywie ArtMusFair PDF Drukuj Email

ElektronikaCzwartek, 23 września 2010 roku – drugi dzień Konwencji Muzyki Nowej ArtMusFair, odbywającej się w Warszawie w budynku Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, zdominują dyskusje, panele i konferencje.

Konferencja na temat „Elektronika wobec wyzwań XXI wieku” (w Audytorium Szymanowskiego) zaplanowana została jako integralna całość z koncertami elektroakustycznymi. Kompozytorzy będą objaśniać wykonywane na nich utwory i odpowiadać na pytania o znaczenie elektroniki w ich twórczości (godz. 10.00 i 12.00). Podczas osobnego panelu przedstawione również zostaną nowe propozycje Komisji Europejskiej w zakresie prawa autorskiego (godz. 14.30 Sala Melcera). Niezwykle interesująco zapowiada się również przygotowany przez Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC projekt „New Music for New Players – Contemporary Works for Beginners”. Chodzi o zebranie interesujących utworów kompozytorów współczesnych, przeznaczonych do wykonania przez dzieci i innych początkujących muzyków. Z utworów nadesłanych przez wydawców oraz indywidualnych twórców powstanie multimedialna antologia, a w roku 2011 planowany jest festiwal, na którym obok koncertów odbywać się będą warsztaty, spotkania z kompozytorami i dyskusje. O godz. 14.30 w Audytorium Szymanowskiego projekt zostanie przedstawiony uczestnikom oraz publiczności ArtMusFair i poddany dyskusji. Na stoiskach wystawowych w hallu Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina wydawcy prezentować będą partytury utworów dla początkujących. Współczesny teatr muzyczny to temat jeszcze jednego spotkania, które odbędzie się o godz. 16.00 w Sali Melcera. To zjawisko jest niezmiernie popularne w Szkocji i w Belgii, stamtąd też przyjadą główni dyskutanci i przywiozą "żywe” przykłady swoich działań artystycznych.

Wieczorem o godz. 19.30 w Sali Koncertowej odbędzie się natomiast koncert w ramach europejskiego projektu Re:New Music. Polskę reprezentuje w nim grupa „Kwartludium”, powiększona o kilku muzyków spoza zasadniczej czwórki (stąd „Kwartludium+”). Na czwartkowym koncercie usłyszymy utwory kompozytorów ze Szkocji, Belgii i z Norwegii. Tylko w jednym z nich wykorzystany jest komputer, bo dzisiaj pisze się też nowoczesną muzykę na na całkiem tradycyjne instrumenty.
Będzie okazja do spotkania z kompozytorami! Odbędą się próby otwarte połączone z rozmową z Gillesem Gobertem (godz.12.00) i Jean-Pierrem Deleuzem (godz.15.00).

Więcej:

Share on Facebook
Więcej…
 
Środa w obiektywie ArtMusFair PDF Drukuj Email

ArtMusFair - UMFCJuż jutro, 22 września 2010 roku rozpocznie się III Konwencja Muzyki Nowej ArtMusFair. Warszawa na cztery dni stanie się stolicą europejskiej muzyki współczesnej. Do stolicy Polski przyjedzie ponad 200 najwybitniejszych twórców oraz organizatorów wydarzeń muzycznych z 35 krajów i 80 instytucji muzycznych z całego świata. Środowy program ArtMusFair zdominują przede wszystkim koncerty – aż cztery oraz multimedialną instalację.

O godz. 16.00 w Sali Moniuszki UMFC zabrzmi muzyka elektroakustyczna z Norwegii, m.in. utwór Solitaire zmarłego niedawno Arne Nordheima, mocno związanego z Polską poprzez wieloletnią pracę w Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia w Warszawie. Tam właśnie powstał Solitaire. Usłyszymy także Concrete Bet na głośniki stereo i wideo Jorana Rudiego, dyrektora słynnego ośrodka muzyki elektroakustycznej w Oslo – NOTAM. O godz. 18.00 w Audytorium Szymanowskiego odbędzie się z kolei prezentacja muzyki Krzysztofa Knittla i Marka Chołoniewskiego, którzy zaprosili do udziału w swoim projekcie Franziskę Baumann z Uniwersytetu Muzycznego w Bernie i Andreia Smirnova z Konserwatorium Czajkowskiego w Moskwie. Wspólnie będą improwizować, używając takich niezwykłych instrumentów, jak cyberrękawice, thereminovox, sensory optyczne czy ISA harfa bez strun. O godz. 19.30 w Sali Koncertowej UMFC będzie miał miejsce główny koncert polsko-norweskiego projektu “Elektronika wobec wyzwań XXI wieku”. Zacznie się od Galiardy Johna Dowlanda, angielskiego kompozytora z przełomu XVI i XVII wieku, granej przez znakomitego szwedzkiego gitarzystę Stefana Östersjö, który potem będzie ową galiardę „dekonstruował” w utworze Natashy Barrett Deconstructing Dowland. Natasha Barrett, choć pochodzi z Anglii, jest czołową postacią współczesnej sceny elektroakustycznej w Norwegii. Tę scenę będzie reprezentował jeszcze jeden wybitny kompozytor z Norwegii – Rolf Wallin. Potem wjadą na estradę fortepiany, pozornie zwykłe Yamahy, a jednak z ukrytą elektroniką, czy raczej z komputerowym oprogramowaniem. Komputery będą grały na nich utwory Amerykanina – Clarence’a Barlowa oraz Polaków: Krzysztofa Czaji i Andrzeja Kopcia oraz Szabolcsa Esztény’ego, prawie Polaka, który będzie komputerowi w grze na fortepianie własnoręcznie pomagał. Te skomputeryzowane fortepiany to Disclaviery, skonstruowane przez firmę Yamaha nowoczesne odpowiedniki dawnych pianoli, które też same grały. Na koniec prawykonanie komputerowego utworu Lidii Zielińskiej In the rear.

O godz. 21.30 na Dziedzińcu Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina odbędzie się wernisaż instalacji qub. W centralnym miejscu placu staną trzy „harfy” skonstruowane przez Piotra Sycha z Melbourne – ramy generujące wirtualne, niewidzialne struny. Muzykę dla nich skomponowali Krzysztof Knittel i Marek Chołoniewski, czołowe postacie polskiej sceny elektroakustycznej. Jej wizualizacja video, którą kierować będzie Maciej Walczak, wyświetlana będzie na ogromnym dachu, zamykającym przestrzeń akustyczną w tytułowy sześcian. Warto podkreślić, że codziennie od środy do soboty w godz. 10-22 (z wyjątkiem wernisażu w środowy wieczór) instalacja będzie dostępna dla wszystkich. Na dziedziniec Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina warto przyjść z dziećmi. Będą się dobrze bawić, grając na niewidzialnych strunach!

Ostatni ze środowych koncertów, zatytułowany Chopin Mix, odbędzie się o godz. 22.30 w Klubie „Skwer” (Krakowskie Przedmieście 60a). Pianista Bartłomiej Kominek będzie grał utwory Chopina z didżejem Żusto (Przemysław Karkowski) oraz widżejem Misionem (Michał Płócienniak).

Oprócz koncertów w programie ArtMusFair w środę zapraszamy do udziału w konferencji „Creators Network” (godz. 15.30-18.00) oraz do odwiedzenia stoisk wystawowych w holu i na korytarzach Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina.

Więcej:

Share on Facebook
Więcej…
 
MUZYCZNY ŚWIAT W WARSZAWIE! PDF Drukuj Email

Kościelec i Kozi WierchJuż za kilka dni, 22 września 2010 roku rozpocznie się III Konwencja Muzyki Nowej ArtMusFair. Warszawa na cztery dni stanie się stolicą europejskiej muzyki współczesnej. Do stolicy Polski przyjedzie ponad 200 najwybitniejszych twórców oraz organizatorów wydarzeń muzycznych z 35 krajów i 80 instytucji muzycznych z całego świata. – Warszawa jako miejsce „światowego muzycznego szczytu” wybrana została trzy lata temu podczas zjazdu European Composers’ Forum, instytucji zrzeszającej 29 narodowych związków kompozytorów z całej Europy – wspomina Mieczysław Kominek, Dyrektor Polskiego Centrum Informacji Muzycznej. – Spotkanie to miało miejsce również w Warszawie, tym samym idea ArtMusFair wraca w tym roku do miejsca, gdzie się narodziła.

W ramach ArtMusFair 2010 odbędą się koncerty, wystawy wydawnictw muzycznych, spotkania i dyskusje. Większość z nich będzie miała miejsce na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, który wraz ze Związkiem Kompozytorów Polskich i Polskim Centrum Informacji Muzycznej będzie ich organizatorem. – Poprzednie edycje ArtMusFair odbyły się w Helsinkach i w Glasgow, warszawską zorganizowaliśmy z największym rozmachem – podkreśla Mieczysław Kominek. – Sama multimedialna instalacja o wymownym tytule qub, która powstaniena dziedzińcu Uniwersytetu, stanowi jedyny w swoim rodzaju, niepowtarzalny i pionierski projekt. W centralnym miejscu placu staną trzy „harfy” skonstruowane przez Piotra Sycha z Melbourne – ramy generujące wirtualne, niewidzialne struny. Muzykę dla nich skomponowali Krzysztof Knittel i Marek Chołoniewski, czołowe postacie polskiej sceny elektroakustycznej. Jej wizualizacja video, którą kierować będzie Maciej Walczak, wyświetlana będzie na ogromnym dachu, zamykającym przestrzeń akustyczną w tytułowy sześcian. Warto podkreślić, że codziennie od środy do soboty w godz. 10-22 (z wyjątkiem wernisażu w środowy wieczór, 22 września) instalacja będzie dostępna dla wszystkich. Na dziedziniec Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina warto przyjść z dziećmi. Będą się dobrze bawić, grając na niewidzialnych strunach!

Czołowymi postaciami ArtMusFair będą wybitni twórcy najnowocześniejszej muzyki światowej. Do Warszawy przyjedzie Andrey Smirnow – założyciel, dyrektor i profesor Centrum Muzyki Elektroakustycznej w słynnym Moskiewskim Konserwatorium im. Piotra Czajkowskiego, gdzie uczy historii i estetyki muzyki elektroakustycznej, kompozycji, sound designu oraz muzycznych technologii sensorycznych. Interesuje się szczególnie thereminovoxem, elektronicznym instrumentem, w którym dźwięk uzyskiwany jest bezdotykowo, poprzez zbliżanie ręki do anteny dwóch generatorów. Na ArtMusFair Andrey Smirnov wystąpi z thereminovoxem podczas koncertu„Electroacoustic Free Improv” w środę 22 września o godz. 18 w Audytorium Szymanowskiego, razem z Franziską Baumann, Krzysztofem Knittlem i Markiem Chołoniewskim. Weźmie też udział w „Panelu Kompozytorów” dyskutujących o swoich utworach w czwartek, 23 września o godz. 10 i w sesji „Electronics in music education” w sobotę, 25 września o godz. 14. ArtMusFair gościć będzie również Clarence’a Barlowa – światowej sławy specjalistę w dziedzinie zastosowań komputera w muzyce, profesora i szefa Departamentu Muzyki na Uniwersytecie Kalifornijskim w Santa Barbara. Dwa jego utwory z bardzo specyficznym użyciem komputera, maszyna steruje bowiem fortepianem zwanym disklavierem, zabrzmią w środę 22 września o godzinie 19.30 w Sali Koncertowej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Clarence Barlow weźmie jeszcze udział w „Panelu kompozytorów” objaśniając swoje utwory i odpowiadając na pytania publiczności (czwartek 23 września, godz. 12, Audytorium Szymanowskiego), a także poprowadzi sesję“Musical innovation and the changing role of studios and festivals” (sobota 25 września, godz. 10, Audytorium Szymanowskiego). Ważną postacią ArtMusFair będzie również Xavier Serra – profesor Wydziału Technologii Informacyjnych i Komunikacyjnych oraz dyrektor Zespołu Technologii Muzycznych na Universitat Pompeu Fabra w Barcelonie. W Warszawie będzie przewodniczył sesji zatytułowanej „Technological innovation”, podczas której jego partnerami będą przedstawiciele głównych ośrodków badawczych „Sound and Music Computing” w Europie – Institut de Recherche et Coordination Acoustique/Musique (IRCAM), Groupe de Recherches Musicales (GRM) z Paryża oraz Centre National de Création Musicale (Grame) z Lyonu (piątek, 24 września o godz. 14 w Audytorium Szymanowskiego).
 

Share on Facebook
Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 następna > ostatnia >>

Strona 3 z 5

ArtMusFair - Warsaw 2010

ArtMusFair - Elektronika wobec wyzwan XXI wieku

o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information