21 lipca 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Nasze patronaty
VII Międzynarodowy Festiwal Muzyczny Sopot Classic PDF Drukuj Email

ndiW dniach 30 lipca – 6 sierpnia 2017 roku Polska Filharmonia Kameralna Sopot po raz siódmy zaprasza miłośników muzyki najwyższej artystycznej próby do wspólnego przeżywania Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego Sopot Classic.

W programie Festiwalu znajdują się utwory pochodzące z najrozmaitszych stron świata. Festiwal zainauguruje Gala Hiszpańska. W sopockim amfiteatrze rozbrzmiewać będą utwory Joaquina Rodrigeza, Manuela de Falla, Gerónimo Giménez y Bellido i George’a Bizeta. 31 lipca wystąpi niemiecki zespół German Brass. Założona w 1974 roku formacja to jedenastu muzyków grających z niezwykłą lekkością i wirtuozerią na instrumentach dętych blaszanych. 4 sierpnia odbędzie sie koncert pochodzącej z Wenecji Cappella dell’Ospedale della Pieta, która z powodzeniem kontynuuje tradycję XVII-wiecznego zespołu działając pod tą samą nazwą.

Szczególnym punktem programu Festiwalu Sopot Classic będzie Gala finałowa IV Konkursu Kompozytorskiego im. Krzysztofa Pendereckiego, która odbędzie się 2 sierpnia o godz. 19.00 w Sali Koncertowej Polskiej Filharmonii Kameralnej Sopot. Orkiestra Filharmonii pod batutą Dawida Runtza, fleciści Agata Kielar-Długosz i Łukasz Długosz oraz klarnecista Andrzej Wojciechowski wykonają utwory Krzysztofa Pendereckiego, Jerzego Kornowicza i laureatów Konkursu: Martyny Koseckiej i Piotra Peszata.

Uroczystym zakończeniem Festiwalu 6 sierpnia będzie Koncert Muzyki Filmowej: Polska Filharmonia Kameralna Sopot pod batutą dyrektora artystycznego przedsięwzięcia Wojciecha Rajskiego wykona najpopularniejsze tematy filmowe.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowy program – na stronie: http://sopotclassic.pl/ 

Share on Facebook
 
XVIII Letnia Filharmonia Aukso – Wigry/Pieniny 2017 PDF Drukuj Email

aW dniach 30 lipca – 3 sierpnia 2017 roku na Suwalszczyźnie oraz 12–14 sierpnia i 23 września w Pieninach odbędą się koncerty Aukso – Orkiestry Kameralnej Miasta Tychy – pod dyrekcją Marka Mosia z udziałem gości specjalnych. Gwiazdami organizowanej przez Orkiestrę XVIII Letniej Filharmonii Aukso będą kompozytor Zygmunt Konieczny, tenor Karol Kozłowski, wiolonczelista Dominik Połoński i Zakopower.

XVIII Letnia Filharmonia Aukso to projekt kulturalno-edukacyjny, który umożliwia kontakt ze sztuką o najwyższych walorach wykonawczych mieszkańcom małych miejscowości, którzy nie mają takich możliwości na co dzień. Program wydarzenia, które odbędzie się w Suwałkach, Gawrych Rudzie, Maćkowej Rudzie, Mikołajewie, Hucie, obejmuje koncerty orkiestrowe, kameralne, warsztaty, spotkania i prezentacje artystów związanych z kulturą Polski północno-wschodniej oraz południowej.

W repertuarze tegorocznej Filharmonii znajdzie się polska muzyka współczesna (Sławomira Kaczorowskiego, Zbigniewa Bargielskiego), utwory Benjamina Brittena, Wolfganga Amadeusa Mozarta, Georga Filippa Telemanna, a także tegorocznego jubilata Zygmunta Koniecznego. Podczas Festiwalu wysłuchamy także autorskiego repertuaru grupy Zakopower wraz z orkiestrą Aukso.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Program wydarzeń i pozostałe szczegóły na stronie organizatora: http://soksuwalki.eu

Share on Facebook
 
VIII Letni Festiwal „Pieniny-Kultura-Sacrum” PDF Drukuj Email

pW dniach 22 lipca–12 sierpnia 2017 roku odbędzie się VIII edycja Letniego Festiwalu „Pieniny-Kultura-Sacrum" w Krościenku nad Dunajcem.

Dominantę Festiwalu będzie stanowiła muzyka organowa, która jednak ani na chwilę nie pozostanie osamotniona. Podczas wszystkich pięciu festiwalowych koncertów dopełni ją brzmienie innych instrumentów, w tym tak niecodziennych, jak dudy szkockie, harfa oraz piękny śpiew. Zawitają artyści nie tylko z Polski, ale także z Włoch oraz Słowacji. Osobliwością pienińskich spotkań jest fakt, iż naturalną scenerię dla sztuki tworzą nie tylko wnętrza dwóch jakże odmiennych, ale pięknych krościeńskich świątyń, lecz w dalszej perspektywie wspaniałość pienińskiej przyrody. Wstęp na festiwalowe koncerty jest wolny i każdy, kto tylko zechce ubogacić się pięknem i harmonią muzyki, jest bardzo mile widziany.

W programie wydarzenia znajdzie się również muzyka polska. Podczas koncertu inauguracyjnego Marek Stefański wykona Improwizowaną Fantazję i fugę na temat Hymnu „God save the King” własnego autorstwa. Natomiast podczas koncertu 5 sierpnia w interpretacji słowackiego organisty Stanislava Šurina usłyszymy Offertorium z Mszy góralskiej Tadeusza Maklakiewicza.

Festiwal odbywa się dzięki pomocy finansowej udzielonej przez Starostwo Powiatowe w Nowym Targu oraz Gminę Krościenko n. Dunajcem. Partnerami festiwalu są: Pensjonat CrosnaSpa*** oraz Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II.

Patronat medialny nad festiwalowymi koncertami objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Dodatkowe informacje – na stronie: http://pieniny-kultura-sacrum.pl.tl

Share on Facebook
Więcej…
 
X Letni Festiwal Nowego Miasta PDF Drukuj Email

fJubileuszowa X edycja Letniego Festiwalu Nowego Miasta potrwa od 21 lipca do 6 sierpnia 2017 roku.

Letni Festiwal Nowego Miasta to wydarzenie poświęcone muzyce polskiej, odbywające się od 2008 roku na przełomie lipca i sierpnia na warszawskim Nowym Mieście. Dzięki zróżnicowaniu warstwy muzycznej i tematyki poszczególnych wydarzeń Festiwal co roku stwarza możliwość zaproszenia w rejon Nowego Miasta publiczności w różnym wieku i o różnych zainteresowaniach i doświadczeniach, poszukujących zarówno utworów znanych, jak i dzieł trudniejszych.

Festiwal zdecydowanie stawia na jakość i najwyższy możliwy poziom wykonawczy. Podczas jubileuszowej X edycji wystąpią uznani artyści, zespoły kameralne i orkiestrowe: dyrygenci Jerzy Maksymiuk i Paweł Kos-Nowicki, pianista Paweł Kowalski, skrzypek Zbigniew Pilch, Royal String Quartet, Warsaw Camerata, Zespół Muzyki Dawnej „Per il Basso" pod kierownictwem Jakuba Kościukiewicza, Harmonium Duo. Program wydarzenia zawiera wyłącznie muzykę polską, zaczynając od muzyki ludowej aż po dzieła kompozytorów współczesnych. Festiwalowej publiczności zaprezentowane zostanie również nowy utwór Jerzego Wołochowicza, skomponowany specjalnie na jubileusz Letnich Festiwali Nowego Miasta.

Na wszystkie wydarzenia festiwalowe wstęp jest wolny.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowe informacje - na stronie Festiwalu: www.lfnm.pl

POBIERZ: Program Festiwalu

Share on Facebook
 
40. Dni Muzyki Karola Szymanowskiego PDF Drukuj Email

dW dniach 22 lipca–4 sierpnia 2017 odbędzie się jubileuszowa odsłona Festiwalu 40. Dni Muzyki Karola Szymanowskiego, które są centralnym punktem projektu „Karol Szymanowski i klimatyczne Zakopane. Sztuka i medycyna”.

Projekt wpisuje się w obchody jubileuszu 40-lecia Towarzystwa Muzycznego im. Karola Szymanowskiego oraz w obchody Roku Szymanowskiego – Zakopane 2017. Rok 2017 ogłoszony został przez Radę Miasta Rokiem Szymanowskiego w 135. rocznicę urodzin i 80. rocznicę śmierci największego kompozytora polskiego I połowy XX wieku, tak bardzo związanego z Zakopanem i kulturą Podhala.

Wzorem poprzednich edycji festiwal jubileuszowy skonstruowany jest wokół osi tematycznej, którą w tym roku są związki sztuki i medycyny. Rozkwit sztuki i intensywny rozwój leczenia sanatoryjnego miał miejsce w Zakopanem w czasach, gdy było ono uzdrowiskiem – o historii uzdrowiska opowiadają wystawy „Polskie Davos” w Galerii Władysława Hasiora oraz wystawa plenerowa przy górnej stacji PKL Gubałówka.

W festiwalowych koncertach usłyszymy znakomitych artystów polskich i zagranicznych, których występy będą prawdziwą ucztą dla melomanów.

Inaugurację festiwalu w foyer Teatru Witkacego 22 lipca uświetni występ jednego z najlepszych polskich kwartetów smyczkowych Meccore String Quartet. Wprowadzeniem do koncertu będzie opowieść pod tytułem „Karol Szymanowski i Doktor Olgierd Sokołowski – historia choroby i przyjaźni” autorstwa Kuby Szpilki.

Oprócz utworów Szymanowskiego podczas 11 koncertów festiwalowych zabrzmią największe dzieła światowej literatury muzycznej i utwory współczesnych polskich kompozytorów: Feliksa Nowowiejskiego, Ignacego Jana Paderewskiego, Romana Palestra, Henryka Mikołaja Góreckiego, Krzysztofa Meyera i Jerzego Kornowicza.

Ponadto odbędą się prelekcje, spotkania dyskusyjne, projekcje filmów, wystawy, spektakle teatralne, koncerty oryginalnej i twórczo przetworzonej muzyki góralskiej, by w najróżniejszych aspektach przedstawić fascynującą osobowość K. Szymanowskiego. Organizatorzy nie zapomnieli o najmłodszej widowni: 29 lipca Teatr Rozrywki RZT Szymaszkowa zaprasza na interaktywne spotkanie dla dzieci zatytułowane „Opowieść o Wujciu Karolu”.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowy program dostępny jest na stronie: www.szymanowski.zakopane.pl

Share on Facebook
 
III Wieczory Chopinowskie na Okólniku PDF Drukuj Email

wW dniach 4 lipca–29 sierpnia 2017 roku odbywać się będzie cykl koncertów „Wieczory Chopinowskie na Okólniku”, poświęcony Patronowi UMFC – Fryderykowi Chopinowi.

Zachęceni powodzeniem koncertów w zeszłym roku, władze Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina postanowiły ponownie zaprezentować warszawskiej publiczności arcydzieła Chopinowskie (niekiedy w otoczeniu utworów innych kompozytorów) na dziedzińcu uczelni przy ul. Okólnik 2. W programie Festiwalu znajdą się utwory takich polskich kompozytorów, jak Fryderyk Chopin, Stanisław Moniuszko i Tadeusz Majerski. Wykonawcami będą studenci i absolwenci wszystkich polskich Akademii Muzycznych.

Podczas koncertu 22 sierpnia wystąpi reprezentacja Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi: pianiści Jacek Wendler (student Akademii) i dr Michał Drewnowski (adiunkt w Katedrze Kameralistyki). W interpretacji Drewnowskiego usłyszymy utwór niesłusznie zapomnianego polskiego kompozytora Tadeusza Majerskiego (1888–1963), który jest uznawany za jednego z pierwszych polskich dodekafonistów. Suita na fortepian, która zostanie wykonana w ramach Wieczorów Chopinowskich na Okólniku, składa się z czterech części: Poloneza, Mazurka, Kołysanki i Krakowiaka. Poza elementami folkloru w Suicie kompozytor nawiązuje tematycznie do Mazurka H-dur op. 41 nr 3 Fryderyka Chopina.

Przedsięwzięcie odbywać się będzie na patio UMFC lub, przy niesprzyjających warunkach pogodowych, w Sali Koncertowej uczelni, we wtorki o godz. 18:00. Wstęp na koncerty jest wolny.

Patronat medialny nad cyklem koncertów objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Share on Facebook
 
„Bolshoi Ballet Live” – sezon 2017/2018 PDF Drukuj Email

BolshoiW nowym sezonie 2017/2018 Kino Praha jako jedyne w Warszawie będzie transmitować na żywo balet z najsłynniejszego moskiewskiego Teatru Bolszoj. Widzowie będą mogli obcować zarówno z baletem klasycznym, jak i choreografią współczesną. W obu przypadkach wirtuozeria zespołu stoi na najwyższym, czasem aż niewiarygodnym poziomie. Bilety są już w sprzedaży.

Sezon rozpocznie się 22 października osadzonym w orientalnej scenerii Korsarzem w choreografii Alexeia Ratmanskiego. W bogatym programie ponownie pojawi się popularny Dziadek do orzechów, taneczna wersja Szekspirowskiej komedii Poskromienie złośnicy, a także Dama kameliowa z muzyką Fryderyka Chopina.

Zespół baletowy moskiewskiego Teatru Bolszoj cieszy się ogromną i niesłabnącą sławą. Obecnie zespołowi szefuje Makhar Vaziev, wcześniej dyrektor zespołów baletowych Teatru Maryjskiego w Petersburgu i mediolańskiej La Scali. Coraz częściej na scenie Bolszoj można oglądać najsłynniejsze choreografie twórców zachodnich, od Balanchine'a po Kyliána oraz niezwykłe rekonstrukcje wielkich XIX-wiecznych baletów, olśniewające przepychem dawnej imperatorskiej sceny. Balet Teatru Bolszoj przygotowuje przedstawienia, które wciąż są niedoścignionym wzorem dla innych zespołów baletowych, nawet tych zaliczających się do najwybitniejszych na świecie. Kierownictwo tej czołowej sceny operowo-baletowej Rosji zdecydowało się, wzorem nowojorskiej The Metropolitan Opera, na organizację transmisji przedstawień baletowych w jakości obrazu HD i dźwięku Dolby Digital Surround.

Przed każdym spektaklem słowo wstępu wygłosi Katarzyna Gardzina-Kubała – krytyk muzyczny i baletowy, administrator baletowego internetowego forum dyskusyjnego balet.pl, stały współpracownik Instytutu Muzyki i Tańca.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej – na stronie: www.kinopraha.pl 

POBIERZ: program transmisji

Share on Facebook
 
„The Metropolitan Opera: Live in HD” – sezon 2017/2018 PDF Drukuj Email

mV sezon transmisji i retransmisji przedstawień operowych wprost z Nowego Jorku w kinie Praha rozpocznie się 7. października transmisją nowej inscenizacji Normy Vincenza Belliniego z Sondrą Radvanovsky w roli tytułowej. Polski tenor Piotr Beczała zaśpiewa 14 kwietnia u boku Plácida Dominga w Luizie Miller Giuseppe Verdiego. Spektakl ten poprowadzi honorowy dyrektor muzyczny Met – James Levine. Bilety już są w sprzedaży.

Spośród 220 przedstawień, planowanych do zagrania w sezonie 2017–18, słynna The Metropolitan Opera wybrała dziesięć, które zamierza pokazać na żywo, za pośrednictwem satelity, w 71 krajach. W kolejnym sezonie transmisji znajdzie się pięć premierowych inscenizacji, powrócą także popularne tytuły, ale w nowych obsadach.

Peter Gelb, dyrektor generalny Met, tak mówi o nadchodzących atrakcjach: „W tym sezonie odświeżamy nasz żelazny repertuar zupełnie nowymi wystawieniami Così fan tutte, Normy i Toski, ale również, jak co roku, poszerzamy swoje własne horyzonty, bo przygotowujemy jedną operę współczesną, a będzie nią Anioł zagłady Thomasa Adèsa na podstawie słynnego filmu Luisa Buñuela. Zaprezentujemy też dzieło, które dotąd nie gościło ani razu na deskach Met, a będzie to Kopciuszek Jules’a Masseneta z Joyce DiDonato w roli tytułowej. Przypomnimy także uroczą inscenizację Czarodziejskiego fletu Wolfganga Amadeusa Mozarta autorstwa Julie Taymor, ale tym razem w pełnej wersji i w języku oryginału, czyli po niemiecku. Warto pamiętać, że skrócona wersja angielska, tzw. familijna, zainaugurowała w 2006 roku nasz cykl transmisji HD Live. Mamy przekonanie, że repertuar tego sezonu ułożyliśmy tak, by zarówno nastawieni na tradycję melomani, jak i widzowie oczekujący nowości znaleźli dla siebie coś interesującego”.

Podczas sezonu 2017–18 będziemy mogli podziwiać najgorętsze gwiazdy wokalistyki. W transmitowanych spektaklach wystąpią między innymi Plácido Domingo, Piotr Beczała, Sonya Yoncheva i René Pape.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej – na stronie: www.kinopraha.pl

POBIERZ: program transmisji

Share on Facebook
 
XVII Festiwal Letnie Wieczory Muzyczne „Dziekanka” 2017 PDF Drukuj Email

dOd 5 lipca do 30 sierpnia 2017 roku potrwa XVII Festiwal Letnie Wieczory Muzyczne „Dziekanka”, którego dyrektorem artystycznym jest prof. Ryszard Zimak. Koncerty odbywać się będą we środy o godz. 18.00 na zabytkowym dziedzińcu Domu Studenckiego „Dziekanka” (ul. Krakowskie Przedmieście 56/60).

To już 17. spotkanie warszawskiej publiczności z młodymi artystami, głównie pedagogami i studentami Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Warszawska Alma Mater na przestrzeni 207 lat wykształciła wielu znakomitych Artystów. W tym roku wystąpią wykonawcy reprezentujący nieomal wszystkie specjalności: instrumenty dęte drewniane, dęte blaszane, akordeon, gitarę, instrumenty smyczkowe, fortepian, klawesyn, a także śpiew solowy. Prezentowany wachlarz postaci i instrumentów to swoista lekcja muzyki, a zarazem pogłębione źródło edukacji muzycznej. To także utwory kompozytorów o światowej renomie, w tym twórców reprezentujących Uczelnię.

Na szczególną uwagę zasługuje koncert 12 lipca „Muzyka i poezja – Paweł Łukaszewski”, podczas którego zabrzmią utwory wokalno-instrumentalne Pawła Łukaszewskiego – Profesora klasy kompozycji UMFC oraz Prorektora ds. Nauki. Haiku do japońskich tekstów opisujących pory roku, pieśni do słów Czesława Miłosza, Jarosława Iwaszkiewicza (Prawdy ukryte), Haliny Poświatowskiej (Mijanie), Stanisława Wyspiańskiego (Dwa sonety po śmierci) oraz Osiem piosenek dla dzieci do słów Ewy Szelburg-Zarembiny wykonają: Anna Mikołajczyk-Niewiedział (sopran), Robert Gierlach (baryton) i Ewa Guz-Seroka (fortepian).

Przedsięwzięcie poprowadzi redaktor Polskiego Radia Andrzej Krusiewicz, który swoim talentem oratorskim i wiedzą muzyczną opatruje wszystkie koncerty, wprowadzając Publiczność w mistyczną atmosferę sztuki muzycznej.

Wstęp wolny.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Share on Facebook
 
Baśnie i legendy w ramach cyklu „Co mi w duszy gra?” PDF Drukuj Email

c28 czerwca 2017 roku o godz. 17.00 w Bibliotece Śląskiej (Katowice) odbędzie się koncert „Baśnie i legendy” w ramach cyklu „Co mi w duszy gra?”.

„Co mi w duszy gra?” to cykl koncertów, poświęconych prezentacji twórczości Feliksa Nowowiejskiego, których program został skonstruowany w oparciu o odpowiedzi na pytanie, które jest zawarte w tytule projektu. Koncerty „odpowiedzi” odnoszą się do źródeł inspiracji kompozytora. Koncert 28 czerwca nosi tytuł „Baśnie i legendy”.

W programie koncertu muzyki operowej w Bibliotece Śląskiej na szczególną uwagę zasługuje obecność arii i ansambli z nieznanej właściwie dzisiejszej publiczności opery Feliksa Nowowiejskiego Legenda Bałtyku. Tym bardziej warto przypomnieć, że dzieło to napisane do libretta Wandy Szalay-Groele, opartego na starosłowiańskim micie związanym ze Świętem Słońca, kilka lat po poznańskiej premierze (1924) zostało wystawione we Lwowie i Katowicach. Miarą popularności Legendy Bałtyku w tym czasie było 50 wystawień podczas jednego z sezonów artystycznych. Ale po wojnie o niej zapomniano, w repertuarach teatrów operowych pojawiła się zaledwie kilka razy. Najbardziej znanym fragmentem opery pozostaje wciąż tenorowa aria głównego bohatera Domana z II aktu Czy ty mnie kochasz, o dziewczyno, którą włączył do swojego repertuaru Jan Kiepura. Tym razem katowiccy melomani będą mogli usłyszeć kilka fragmentów opery w wykonaniu wybitnych wokalistów. W roli Bogny, o której względy zabiegają rybak Doman i kupiec Lubor, wystąpi Ewa Biegas. Anna Borucka wcieli się w postać Swatawy, a Aleksander Kruczek zaśpiewa partię Domana. W tym nasyconym baśniowością koncercie Legenda Bałtyku zgodnie z zapowiedzią zostanie zestawiona z fragmentami innych słynnych operowych arcydzieł – moniuszkowskiego Strasznego dworu i Rusałki Antonina Dvořáka.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Nowowiejski 2017”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Dodatkowe informacje – na stronie: www.silesia.art.pl 

Share on Facebook
 
Festiwal „Obrazy z Conrada” PDF Drukuj Email

oNa Festiwal „Obrazy z Conrada”, który potrwa od 20 lipca do 26 listopada 2017 roku, złoży się pięć koncertów w Warszawie, Grodzisku Mazowieckim, Radomiu i Lesznie. Podczas czterech wieczorów muzycznych odbędą się prawykonania utworów powstałych na motywach czterech powieści Josepha Conrada, które skomponują: Krzesimir Dębski, Jarosław Siwiński, Adrian Williams i Adam Porębski.

We czwartek 20 lipca Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej zaprasza do Wilanowa na inaugurację ogólnopolskiego Festiwalu, organizowanego w ramach Roku Josepha Conrada Korzeniowskiego. Podczas pierwszego koncertu w Centrum Kultury Wilanów o godz. 19.00 odbędzie się prawykonanie Against Nothingness Krzesimira Dębskiego wraz z recytacjami fragmentów powieści kryminalnej Tajny agent Josepha Conrada. Wykonawcy: Waldemar Barwiński (recytacje) i Zespół Kameralny Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej w składzie: Karina Maria Kamizela (flet), Bogdan Kraski (klarnet), Henryk Kaliński (waltornia), Bartosz Kołsut (akordeon), Julia Monkiewicz (harfa), Karolina Mikołajczyk (skrzypce), Michał Styczyński (altówka) i Małgorzata Kołcz (kontrabas) pod dyrekcją Sławka A. Wróblewskiego.

Przed koncertem o godz. 18.00 w Bibliotece Wilanowskiej odbędzie się spotkanie z kompozytorem i dyrygentem Krzesimirem Dębskim oraz aktorem Waldemarem Barwińskim. Goście spotkania opowiedzą o najnowszej kompozycji Against Nothingness oraz o literaturze Josepha Conrada.

Finał Festiwalu z fragmentami wszystkich czterech kompozycji odbędzie się 26 listopada w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego.

Projekt powstał w ramach programu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Conrad 2017”.

Wstęp wolny.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

POBIERZ: Kalendarium Festiwalu

Więcej – na stronie www.ptmw.art.pl 

Share on Facebook
 
II Międzynarodowy Konkurs Kwartetów Smyczkowych Im. Karola Szymanowskiego PDF Drukuj Email

kTowarzystwo Muzyczne im. Karola Szymanowskiego ogłasza drugą edycję Międzynarodowego Konkursu Kwartetów Smyczkowych im. Karola Szymanowskiego. Konkurs odbędzie się w Akademii Muzycznej w Katowicach w dniach 18–23 września 2017 roku.

Celem Konkursu jest promocja twórczości Karola Szymanowskiego i kompozytorów polskich (utwory obowiązkowe w programie konkursu), co przekłada się na promocję kultury polskiej w ogóle. Organizatorzy zauważają brak obecności kwartetów Karola Szymanowskiego w programach innych konkursów kwartetowych i co za tym idzie, brak ich w programach nauczania zagranicznych uczelni artystycznych.

Organizacja Konkursu jest zatem próbą zainteresowania młodych muzyków z zagranicy twórczością naszego wielkiego kompozytora. W konsekwencji jest także zachętą do umieszczania kompozycji polskich we własnym repertuarze koncertowym.

Konkurs Kwartetów Smyczkowych jest częścią projektu „Międzynarodowe Konkursy Muzyczne im. Karola Szymanowskiego w Katowicach”.

Grę młodych kameralistów podczas drugiej odsłony Konkursu Kwartetów oceniać będzie jury w składzie:

- Arkadiusz Kubica - Silesian Quartet, Dyrektor Artystyczny Konkursu

- Marek Czech - Royal String Quartet

- Tim Frederiksen - Royal Danish Academy of Music in Copenhagen

- Mats Lindstrom - Royal Academy London

- Peter Schuhmayer - Artis Quatet Vienna

Zgłoszenia należy nadsyłać w terminie do dnia 31 lipca 2017 roku. Ogłoszenie listy uczestników Konkursu oraz harmonogram przesłuchań zostaną przedstawione do dnia 10 sierpnia 2017.

Konkurs jest 2-etapowy, w każdym z etapów przewidziany jest utwór obowiązkowy: IV Kwartet smyczkowy Aleksandra Tansmana w pierwszym etapie oraz jeden z kwartetów Karola Szymanowskiego w drugim etapie.

Oprócz nagród finansowych Konkurs oferuje nagrody w postaci koncertów.

Współorganizatorem konkursu jest Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegóły – na stronie: www.szymanowski-competition.com 

Share on Facebook
 
Muzyka ludowa w ramach cyklu „Co mi w duszy gra?” PDF Drukuj Email

c25 czerwca 2017 roku o godz. 18.00 w Studiu Koncertowym Polskiego Radia w Katowicach odbędzie się koncert „Muzyka ludowa” w ramach cyklu „Co mi w duszy gra?”.

„Co mi w duszy gra?” to cykl koncertów, poświęconych prezentacji twórczości Feliksa Nowowiejskiego. Program wydarzenia został skonstruowany w oparciu o odpowiedzi na pytanie, które jest zawarte w tytule projektu. Koncerty-„odpowiedzi” odnoszą się do źródeł inspiracji kompozytora.

Program koncertu 25 czerwca prezentuje twórczość najwybitniejszych polskich kompozytorów inspirowaną muzyką ludową. Zostaną wykonane utwory chóralne Feliksa Nowowiejskiego, którego 140. rocznica urodzin obchodzona jest w tym roku. Muzyka chóralna to jeden z najważniejszych znaków jego twórczości. Utwory z cykli Nowy śpiewnik na chór mieszany i 10 regionalnych pieśni ludowych zostaną zestawione ze znakomitymi opracowaniami melodii kurpiowskich innych twórców. Najbardziej cenione to oczywiście Pieśni kurpiowskie Karola Szymanowskiego. Ale publiczność będzie mogła również usłyszeć mniej znane pieśni kurpiowskie Romana Maciejewskiego i Kazimierza Sikorskiego, które wchodzą w skład niedawno wydanej płyty Zespołu Contento Core KurPieśni, prezentującej wielogłosowe opracowania pieśni kurpiowskich polskich kompozytorów XX wieku. Zespół wokalny Contento Core wystąpi podczas koncertu pod dyrekcją Marii Piotrowskiej-Bogaleckiej.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

POBIERZ: kalendarium koncertów

Dodatkowe informacje – na stronie: www.silesia.art.pl

Share on Facebook
 
SuperSam +1: Andrea Parkins & Raphael Rogiński PDF Drukuj Email

s23 czerwca 2017 roku o godz. 20.00 w warszawskim klubie „Mózg Powszechny” (ul. Zamoyskiego, 20) odbędzie się kolejny koncert z cyklu wystąpień mistrzowskich „SuperSam + 1”, organizowany przez Fundację Muzyki Współczesnej i Form Interdyscyplinarnych „Mózg Foundation”.

„SuperSam + 1” to cykl wystąpień mistrzowskich. Projekt koncentruje się głównie wokół muzyki, ale przewiduje też udział innych form wyrazu, takich jak performance, multimedia, monodram. Podczas „SuperSam + 1” prezentowani są uznani artyści polscy i zagraniczni nastawieni na działania autorskie, eksperymentalne i innowacyjne. „Super” w tytule oznacza, że program budowany jest w oparciu o artystów uznanych – mistrzów. „Sam” mówi o występie solowym, ale i o twórczym osamotnieniu. „+ 1” w tytule oznacza, że każdy wieczór uwieńczony jest występem w duecie. W większości przypadków artyści spotykają się na scenie po raz pierwszy. 23 czerwca na scenie klubu „Mózg Powszechny” spotkają się Andrea Parkins i Raphael Rogiński.

Andrea Parkins jest artystką dźwiękową, kompozytorką i improwizatorką elektroakustyczną. Pracuje z interaktywną elektroniką, którą wykorzystuje w procesie kompozycyjnym/performatywnym. Jest najlepiej znana ze swojego pionierskiego podejścia do występów z wykorzystaniem gestów/faktur przy elektronicznie przetworzonym akordeonie oraz poszukiwań związanych z formą i możliwościami zaprojektowanych przez siebie instrumentów do przetwarzania dźwięków.

Raphael Rogiński to gitarzysta, kompozytor i wykonawca, improwizator, animator kultury i badacz folkloru muzycznego. Wykształcony jazzowo i klasycznie edukację poszerzył o muzykologię i etnomuzykologię. Miks tych dwóch dróg jest wyznacznikiem stylu jego twórczości pod względem kompozytorskim jak i wykonawczym. Dogłębne analizowanie technik gitarowych, klasycznych gitarzystów bluesowych i znajomość instrumentarium lat 1950-tych i 60-tych jest podstawą jego brzmienia.

Patronat medialny nad cyklem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowe informacje – na stronie: http://www.supersam.mozg.pl/

Share on Facebook
 
V Międzynarodowy Konkurs i Festiwal Chóralny im. M. Kopernika „Per musicam ad astra” PDF Drukuj Email

pW dniach 24–29 czerwca 2017 roku w Toruniu, Chełmży, Inowrocławiu i Lubiczu odbędzie się V Międzynarodowy Konkurs i Festiwal Chóralny im. M. Kopernika „Per musicam ad astra” organizowany przez toruńskie Stowarzyszenie Miłośników Muzyki Chóralnej „Astrolabium”, zaś współorganizowany przez niemiecką agencję Meeting Music oraz Stowarzyszenie „Tumska 14”.

W tym roku udział zgłosiły zespoły z Węgier, Norwegii, Portugalii, Finlandii, Czech, Łotwy, Hongkongu oraz różnych regionów Polski. Chóry będą się zmagały w przesłuchaniach konkursowych, a także występowały na Festiwalowych Koncertach przed publicznością w Toruniu, Chełmży, Lubiczu i Inowrocławiu. W programach konkursowych ważne miejsce zajmuje muzyka polskich kompozytorów współczesnych. Zespoły zaprezentują m. in. takie utwory, jak Parce Domine F. Nowowiejskiego, Deus in adjutorium J. Świdra, Crucem Tuam Ł. Urbaniaka, Czarownica A. Hundziaka i Cyraneczka J. K. Lasockiego.

Podobnie jak w poprzednich latach w ramach Festiwalu zaplanowane zostały koncerty specjalne. Pierwszy z nich to „Tango Project”, który odbędzie się 24 czerwca w Bazylice Konkatedralnej w Chełmży i 25 czerwca w Dworze Artusa w Toruniu. W programie znajdą się kompozycje cenionego na świecie argentyńskiego kompozytora Martina Palmeriego: Tango Gloria i Tango Credo. Oba utwory w Polsce zabrzmią po raz pierwszy. Koncert w Chełmży zorganizowano dla uczczenia ustanowienia św. Jana Pawła II Patronem Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Drugą propozycją jest Koncert Specjalny „Dźwięki Północy” zaproszonego na festiwal Chóru Kameralnego „441 Hz” z Gdańska, który pod dyrekcją Anny Wilczewskiej zaprezentuje kompozycje twórców z Norwegii, Finlandii i Szwecji.

Ponadto dla chórów organizatorzy przygotowali warsztaty z emisji głosu oraz interpretacji utworów prowadzone przez znanych dyrygentów chóralnych z Węgier, Norwegii i Polski.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej – na stronie www.pmaa.pl 

Share on Facebook
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 24
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information