polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
XXV Festiwal Muzyki Kameralnej „Kwartet Śląski i jego goście”
15–26 listopada 2017, Katowice
„Mózg Festival”
XIII Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej i Sztuk Wizualnych
XII Międzynarodowy Festiwal im. Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego
17 listopada - 3 grudnia 2017
Jubileuszowy AŻ Festiwal
24 listopada – 10 grudnia 2017, Łódź
Nadzwyczajny koncert z okazji Roku Feliksa Nowowiejskiego „Profesor Mieczysław Nowakowski in memoriam”
24 listopada 2017, Warszawa
Finał Festiwalu „Obrazy z Conrada”
26 listopada 2017, Warszawa
Mistrzowie instrumentalistyki w cyklu koncertowym „Środa na Okólniku”
29 listopada 2017, Warszawa
Muzyka fortepianowa twórców z warszawskiej uczelni muzycznej
3 grudnia 2017, Warszawa
„Od Elsnera do Moryto”
4 grudnia 2017, Warszawa
I Międzynarodowy Konkurs Duetów Organowych „Per organo a quattro mani”
15–20 kwietnia 2018, Nowy Sącz

festiwal (A)

A B C D E F G H I J K L M N O P R S U V W Ł Ź

Ad Libitum - Festiwal Muzyki Improwizowanej


Fundacja Polskiej Rady Muzycznej, Pl. Piłsudskiego 9

00-078 Warszawa

tel.

fax

tel./fax

e-mail: fprm@prm.art.pl

www: www.ad-libitum.pl


  • dyrektor artystyczny festiwalu: Krzysztof Knittel
  • dyrektor organizacyjny: Joanna Grotkowska

Ad Libitum to międzynarodowy festiwal sztuki improwizacji organizowany od 2006 roku z inicjatywy Krzysztofa Knittla przez Fundację Polskiej Rady Muzycznej. Każda edycja wydarzenia prezentuje inny gatunek muzycznej improwizacji – od muzyki jazzowej po awangardowe techniki wykonawcze, swobodną improwizację i improwizację dyrygowaną, partytury otwarte i graficzne oraz związane z nimi nurty muzyczne, indeterminizm i minimalizm. Bada interakcje muzyki z innymi sztukami – relacje między dźwiękiem, słowem, muzyką i teatrem w nowych nurtach artystycznych, niekonwencjonalnych działaniach interdyscyplinarnych, projektach o charakterze synkretycznym, inicjuje spotkania kultowych postaci sceny improwizacji w tańcu i muzyce.
Gośćmi festiwalu Ad Libitum są instrumentaliści od lat uprawiający swobodną improwizację, wirtuozi zajmujący się twórczością eksperymentalną, muzyką komputerową, elektroniczną, musique concrete, współczesnym jazzem. Do tej pory publiczność mogła wysłuchać takich artystów, jak Szabolcs Esztenyi, Zdzisław Piernik, Kazimierz Pyzik, Tomasz Stańko, Mieczysław Litwiński, Tadeusz Wielecki, Jerzy Kornowicz, Marek Chołoniewski, Olga Szwajgier, Jacek Kochan, Włodzimierz Kiniorski, Piotr Bikont, Tadeusz Sławek, Bogdan Mizerski, Mateusz Kołakowski, Marcin Dymiter, Cezary Duchnowski, Pierre Jodlowski, Michał Górczyński, Andrzej Izdebski, Rafał Mazur, Tetuzi Akiyama, Phil Niblock, Dieter Kaufmann, Ivo Medek, Markéta Dvořákova, Peter van Bergen, Alejandro Iglesias Rossi, Anthony Braxton, Misha Mengelberg, Han Bennink, Wolfgang Fuchs, Michel Doneda, Thomas Lehn, Anthony Pateras, Marina Rosenfeld, Raymond Strid, Ingar Zach, Jaap Blonk, Paolo Pandolfo, Maja Ratkje, Mats Lindström, Alexey Kruglov, Yuri Yaremchuk ,Anat Pick i Valeri Scherstjanoi, oraz zespoły – Kawalerowie Błotni, Kwartludium, Phonos ek Mechanes i Warsztat Muzyczny, John Tilbury i Eddie Prévosta z grupy AMM, Andrei Smirnov i Moscow Laptops Cyber Orchestra, Company Blu, POW Ensemble i Marijan Ensemble.
Przy festiwalu powstała Miodowa Orkiestra Ad Libitum i Extreme Guitar Orchestra utworzona przez Johna Kinga. Zespół muzyków – amatorów poprowadził Nima Gousheh w utworze Corneliusa Cardew The Great Learning, a młodych polskich muzyków Reinhold Friedl. Utworzona przy festiwalu Krakowska Orkiestra Ad Libitum wystąpiła pod dyrekcją Moniki Wolińskiej z partyturami tekstowymi Karlheinza Stockhausena i nowym utworem Tadeusza Wieleckiego zamówionym przez festiwal.

 
aktualizacja: grudzień 2014 (ab)