Z inicjatywy Koła Artystyczno-Naukowego Studentów Kompozycji i Teorii Muzyki Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu w dniach 30 listopada i 1 grudnia 2015 roku w siedzibie poznańskiej Akademii odbędzie się IV edycja Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej Neofonia, której towarzyszyć będzie międzyuczelniany koncert kompozytorski.
Konferencja stanowić będzie okazję do wymiany myśli pomiędzy przedstawicielami głównych muzycznych ośrodków akademickich w Polsce. Temat tegorocznej edycji: Etno- i techno- w muzyce XX i XXI wieku. Poszukiwanie źródeł czy pościg za nowością ma skłonić do refleksji zarówno nad źródłami inspiracji współczesnych twórców, jak i kierunkami dalszego rozwoju muzyki najnowszej. Sesje odbywać się będą w Sali Prezydenckiej Akademii Muzycznej w Poznaniu. W trakcie międzyuczelnianego koncertu kompozytorskiego, który odbędzie się 1 grudnia w Auli Nova wystąpi orkiestra Musique Moderne pod dyrekcją Jarosława Szemeta. Wydarzenie będzie stanowić wspaniałą okazję do przedstawienia i promocji twórczości młodych kompozytorów.
PROGRAM KONFERENCJI
PONIEDZIAŁEK, 30 LISTOPADA 2015
SALA PREZYDENCKA
10.00-10.15 Uroczyste otwarcie konferencji i przywitanie uczestników:
JM Rektor dr Halina Lorkowska
Przedstawiciele Zarządu Koła Artystyczno-Naukowego
10.15-11.15 Wykład inauguracyjny
dr hab. Krzysztof Moraczewski (Instytut Kulturoznawstwa UAM)
11.15-12.15 PANEL I
PRELUDIUM DO NEOFONII – WOKÓŁ TWÓRCZOŚCI TADEUSZA NATANSONA
I EUGENIUSZA KNAPIKA
Prowadzenie: Piotr Krajewski
Joanna Kołodziejska
Akademia Muzyczna im. K. Lipińskiego we Wrocławiu
Tadeusz Natanson – estetyka twórcy
Piotr Jędrzejczyk
Akademia Muzyczna im. S. Moniuszki w Gdańsku
Tradycja i nowoczesność w harmonice ‘Corale, Interludio e Aria’ Eugeniusza Knapika
12.15-12.30 przerwa kawowa
12.30-14.00 PANEL II
W KRĘGU TRADYCJI
Prowadzenie: Ada Krzyczkowska
Krzysztof Bździel
Akademia Muzyczna im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu
Tradycyjny tuwiński śpiew gardłowy i muzyka Tuwy
Andżelika Jędrzejczyk
Uniwersytet Jagielloński
Flamenco – dziedzictwo kulturowe Hiszpanii czy widowisko dla turystów?
Bartosz Różanek
Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu
Oryginalne uwspółcześnienie tradycyjnych przyśpiewek ludowych, czyli projekt ‘Ojdadana’ Grzegorza z Ciechowa
Piotr Krajewski
Akademia Muzyczna im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu/Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu
Żydowska płynna tożsamość postpamięciowa Steve’a Reicha (Different trains
14.00-15.30 przerwa obiadowa
19.00 KONCERT KOMPOZYTORSKI
AULA NOVA
WTOREK, 1 GRUDNIA 2015
SALA PREZYDENCKA
10.00-11.15 PANEL III
W POSZUKIWANIU ŹRÓDEŁ INSPIRACJI
Prowadzenie: Michał Janocha
Karol Rzepecki
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Źródła inspiracji w twórczości Joanny Bruzdowicz
Karolina Dąbek
Akademia Muzyczna w Krakowie
Technologia – kod genetyczny muzyki Stefana Prinsa
Chaoran Zuo
Akademia Muzyczna im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu
Tradycyjne instrumenty chińskie
11.15-11.30 przerwa kawowa
11.30-12.45 PANEL IV
NOWE ŹRÓDŁA INSPIRACJI
Prowadzenie: Krzysztof Bździel
Karol Klugowski
Akademia Muzyczna im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu
Rewizjonistyczna historiografia jazzu I. Współczesne techniki kompozytorskie
i rozszerzone techniki wykonawcze na przykładzie twórczości Khaima Macztuwariana
Katarzyna Danel
Akademia Muzyczna im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu
Na granicy światów. O twórczości Lyle'a Maysa
Kacper Kajzderski
Akademia Muzyczna im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu
Przejawy nowoczesnego myślenia o muzyce w kręgu muzyki metalowej na przykładzie twórczości Meshuggah
12.45-14.30 Wykład: O muzycznej ‘kampanii reklamowej’ – jak się reklamujemy, co powinniśmy brać pod uwagę i jakie częste błędy popełniamy?
mgr Tomasz Kozieł, dyrektor T&M MUSIC
Dyskusja podsumowująca i zamknięcie konferencji
|