Polmic - FB

kalendarium konkursów (X)

A C E F G I K M N O P R S T V W X Z

XVI Międzynarodowy Konkurs Sztuki Wokalnej im. Ady Sari 2015


Organizator:  Małopolskie Centrum Kultury SOKÓŁ w Nowym Sączu

XVI Międzynarodowy Konkurs Sztuki Wokalnej im. Ady Sari odbędzie się w dniach od 10 do 17 maja 2015 roku.


REGULAMIN
(wyciąg, pełna wersja – na stronie:
www.adasari.pl)
I.
Konkurs odbywa się w ramach Festiwalu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari, organizowanego przez Małopolskie Centrum Kultury SOKOŁ w Nowym Sączu, zwane w dalszej części regulaminu MCK SOKOŁ. Składa się on z 3 etapów, które są otwarte dla publiczności, zgodnie z poniższym harmonogramem:
Otwarcie konkursu i losowanie kolejności występowania 9.05.2015, godz. 19.30
I etap 10–11.05.2015
II etap 12–13.05.2015
Próba z orkiestrą dla finalistów 14.05.2015
III etap 15.05.2015
Rozdanie nagród i koncert laureatów 16.05.2015
Powtórzenie koncertu laureatów – Opera Krakowska 17.05.2015

II.
1. W Konkursie mogą brać udział studenci i absolwenci kierunkow wokalnych polskich i zagranicznych uczelni artystycznych.
Dyrektor Artystyczny może dopuścić do udziału w Konkursie śpiewaków nie będących studentami lub absolwentami w/w uczelni, jeżeli posiadają znaczące i udokumentowane osiągnięcia w dziedzinie wokalistyki (nagrody na renomowanych konkursach, ważne angaże) i przedstawią rekomendację wybitnej osobowości artystycznej świata muzycznego.
Dopuszczalny wiek: kobiety urodzone po 31.12.1984 r., mężczyźni urodzeni po 31.12.1982 r.
2. A) Kandydaci winni zgłosić swe uczestnictwo na karcie zgłoszenia tj. formularzu elektronicznym (on-line) dostępnym na stronie internetowej www.adasari.pl.
Formularz będzie aktywny w terminie od 23.07.2014 r. do 28.02.2015 r. Po tym terminie zgłoszenia do Konkursu nie będą możliwe!
Uwaga! Prosimy o dokładne i rozważne wypełnianie formularza. Ewentualne wnoszenie poprawek do raz wysłanego zgłoszenia możliwe jest wyłącznie poprzez ponowne wypełnienie i wysłanie formularza ze strony internetowej www.adasari.pl.
Otrzymanie zgłoszenia zostanie potwierdzone przez organizatora Konkursu także drogą elektroniczną (e-mail) na adres podany w formularzu.
B) Do 28 lutego 2015 r. (ważna data stempla pocztowego) należy przesłać pocztą na poniżej podany adres:
• studenci i absolwenci wyższych uczelni muzycznych: dokument potwierdzający wymagane kwalifikacje (kopia ważnej legitymacji studenckiej lub dyplomu) oraz czarno-białą fotografię;
• osoby nie będące studentami lub absolwentami w/w uczelni: dokumenty potwierdzające ich wokalne osiągnięcia artystyczne, czarno-białą fotografię, a także rekomendację wybitnej osobowości (punkt II/1).
Małopolskie Centrum Kultury SOKÓŁ
Konkurs im. A. Sari
ul. Długosza 3, 33-300 Nowy Sącz
3. Do udziału w Konkursie może być dopuszczonych nie więcej niż 75 kandydatów – według kolejności nadesłanych zgłoszeń.
4. W przypadku, gdy w ostatnich dniach przyjmowania zgłoszeń uczestnictwa w Konkursie, wpłynie większa ich liczba, niż określona w poprzednim ustępie – o przyjęciu tych zgłoszeń zadecyduje losowanie dokonane przez Dyrekcję Konkursu.
5. Dyrektor artystyczny może ewentualnie zadecydować o dopuszczeniu do Konkursu większej liczby uczestników, niż przewidziana w regulaminie (pkt. II/3).
6. O przyjęciu bądź odrzuceniu zgłoszenia kandydaci zostaną powiadomieni drogą elektroniczną do dnia 31 marca 2015 r.
7. Przyjęcie zgłoszenia jest równoznaczne z zawarciem umowy dotyczącej udziału w Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari pomiędzy MCK SOKOŁ a uczestnikiem, na warunkach określonych niniejszym regulaminem.

III. PROGRAM KONKURSU
1. Każdy uczestnik zobowiązany jest przygotować program składający się z 10 utworów należących do dowolnych gatunkow muzycznych. W tej liczbie winny się znaleźć dwie arie operowe z towarzyszeniem orkiestry, wybrane z poniżej podanej listy.
W całości programu winny być uwzględnione rożne epoki i style muzyczne, przy czym jeden kompozytor może być reprezentowany najwyżej dwukrotnie (nie dotyczy to NAGRODY ZA WYKONANIE PIEŚNI).
Obowiązuje śpiewanie utworów w języku oryginalnym (z wyjątkiem utworu polskiego – w wypadku obcokrajowców) oraz uwzględnienie w wykonywanym repertuarze najmniej dwóch języków obcych.
Transpozycje arii oratoryjnych i operowych są niedozwolone – poza wyjątkami uznanymi w praktyce przez tradycję wykonawczą.
Równocześnie program powinien zawierać:
a) 1 utwór polskiego kompozytora,
b) 1 utwór W.A. Mozarta,
c) 1 utwór zawierający istotne elementy kompozycji współczesnej.
2. Uczestnik zobowiązany jest podać w zgłoszeniu dokładny czas wykonania każdego z utworów i nieodzownie podkreślić trzy utwory, które zamierza wykonać w I. etapie. Brak podkreślenia spowoduje wybór wykonywanego programu przez jury również w I. etapie.
3. Po 28 lutym 2015 r. nie ma żadnej możliwości dokonywania zmian w proponowanym programie.
4. Konkurs odbywa się w trzech etapach zgodnie z poniższymi zasadami:
a) w I. etapie uczestnik wykonuje 1 wybrany przez siebie utwor, spośrod trzech podkreślonych.
Jeśli zaistnieje taka potrzeba jury może poprosić o wykonanie drugiego utworu w całości bądź we fragmentach. Maksymalny czas przesłuchania w I. etapie nie powinien przekroczyć 10 minut. Jury ma prawo przerwać wykonanie utworu dodatkowego w dowolnym momencie!
b) w II. etapie uczestnik wykonuje 4 (lub 3) utwory wybrane przez jury z podanego przez uczestnika programu. O wyborze utworow, ktore będą wykonane w II. etapie uczestnicy dowiadują się po ogłoszeniu wynikow z I. etapu.
NAGRODA ZA WYKONANIE PIEŚNI
Obok wykonania obowiązującego w II. etapie programu, istnieje możliwość ubiegania się o nagrodę za wykonanie cyklu lub wyboru pieśni jednego kompozytora. Tu szczegolnie zaleca się wykonywanie pieśni w powszechnie drukowanych wydaniach (na głos wysoki, średni i niski) – odpowiednio do posiadanego i określonego w zgłoszeniu głosu. Czas trwania cyklu pieśni nie może przekraczać 12 minut.
10
c) w III. etapie – do ktorego dopuszczonych zostanie około 6–8 uczestnikow, wykonają oni 2 arie operowe z towarzyszeniem orkiestry – wybrane przez siebie z podanej listy obowiązkowej. Proba z orkiestrą odbędzie się poprzedniego dnia w godzinach rannych.
5. Na ogolną punktację wpływa: dobor programu, osobowość sceniczna, jakość wykonania, na ktorą składa się technika wokalna i prawidłowa wymowa w każdym języku.
6. O przejściu uczestnikow do finału decyduje łączna punktacja z I. oraz II. etapu. W rozdziale nagrod brana jest pod uwagę łączna punktacja ze wszystkich trzech etapow.

IV. JURY
1. Skład jury zostanie podany pod koniec roku 2014.
2. Jury ocenia wykonania uczestnikow, stosując punktację w skali 1–25.
3. Obrady jury są tajne, a decyzje ostateczne, nie podlegające weryfikacji.

V. NAGRODY
1. Dla zwycięzcow przewiduje się po trzy nagrody – oddzielnie dla głosow męskich i żeńskich (I nagroda w każdej grupie – rownowartość ok. 5.000 euro) oraz wyrożnienia, jak również nagrody specjalne: za utwor Mozarta, za utwor polski, nagroda im. A. Sari dla wybitnego sopranu koloraturowego, nagroda dla wybitnego pianisty – akompaniatora i inne.
2. Jury może nie przyznać nagrod oraz wyrożnień oraz ma prawo innego podziału miejsc i liczby nagrod, z zastrzeżeniem, że tylko wysokość pierwszej nagrody jest niepodzielna.
3. Wszyscy finaliści otrzymują dyplomy uczestnictwa, a zwycięzcy dyplomy wraz z nagrodami, ktore zostaną wręczone podczas koncertu laureatow.

VI. LAUREACI – KONCERTY LAUREATÓW
1. Wszyscy laureaci nagrod głownych oraz wyrożnień obowiązani są wziąć udział nieodpłatnie w 2 koncertach laureatow – w Nowym Sączu w dniu 16 maja 2015 r. oraz w Krakowie w dniu 17 maja 2015 r. Absencja na ktorymkolwiek z wymienionych koncertow laureatow oznacza rezygnację z nagrody pieniężnej.
2. Program koncertow laureatow ustali jury Konkursu w porozumieniu z wykonawcami, którzy są zobowiązani zastosować się do tych ustaleń.

VII. SPRAWY ORGANIZACYJNE
1. Uczestnicy Konkursu zobowiązani są do wpłacenia wpisowego w wysokości:
• obywatele polscy – rownowartość 90 euro w złotych (wysokość wpłaty powinna być obliczona zgodnie z kursem NBP w dniu dokonywania wpłaty);
• obywatele z pozostałych krajow – rownowartość 120 euro.
Wpisowe należy wpłacić przelewem do dnia 28 lutego 2015 r. na konto:
Bank Zachodni WBK S.A. 2 Oddział w Nowym Sączu
al. Wolności 6, 33-300 Nowy Sącz
55 1500 1559 1215 5000 9513 0000
Tytuł płatności: Konkurs im. Ady Sari
Adres posiadacza rachunku:
Małopolskie Centrum Kultury SOKOŁ
ul. Długosza 3, 33-300 Nowy Sącz
2. Uczestnicy, ktorych zgłoszenia nie zostaną przyjęte, otrzymają niezwłocznie zwrot uiszczonego wpisowego. W przypadku, gdy uczestnik sam zrezygnuje z brania udziału w Konkursie, wpisowe nie zostanie mu zwrocone.
3. Uczestnicy są zobowiązani do dnia 28 lutego 2015 r. poinformować, czy będą korzystać ze wspołpracy z akompaniatorami Konkursu, lub zgłosić swojego akompaniatora poprzez wpisanie w karcie zgłoszenia jego imienia i nazwiska.
4. Uczestnicy Konkursu winni się zgłosić w dniu 9.05.2015 r. w godzinach od 12.00 do 23.00 w Biurze Organizacyjnym, które mieścić się będzie w Małopolskim Centrum Kultury SOKÓŁ w Nowym Sączu przy ul. Długosza 3 (wejście od ul. Kościuszki). Każdy uczestnik powinien okazać w Biurze Organizacyjnym odcinek wpłaty wpisowego, niezależnie od tego, kto pokrywa jego koszty – uczelnia czy sam uczestnik. Okazanie odcinka wpłaty będzie podstawą dopuszczenia uczestnika do Konkursu i bezpłatnego zakwaterowania go w hotelu.
5. W ramach wpisowego uczestnikom podczas pobytu na Konkursie zostają zagwarantowane:
• noclegi w hotelach średniej klasy w Nowym Sączu (pokoje 2 oraz 3-osobowe) w I. etapie, a w przypadku zakwalifikowania się do II. etapu – noclegi aż do końca Konkursu, tj. do dnia 15/16.05.2015 r., przy czym laureatom Konkursu możliwość korzystania z noclegow zostanie przedłużona do dnia 17/18.05.2015 r.;
• wyżywienie w I. etapie (pierwszy posiłek – kolacja w dniu 9.05.2015 r., następnie 3 posiłki dziennie), a w przypadku zakwalifikowania się do II. etapu – wyżywienie aż do końca Konkursu (ostatni posiłek to śniadanie w dniu 17.05.2015 r.) o ile uczestnik wyraził w zgłoszeniu takie życzenie;
• materiały związane z Festiwalem i Konkursem Sztuki Wokalnej im. Ady Sari – folder, katalog itp.;
• wejściowka na przesłuchania konkursowe oraz koncerty wieczorne, ktora nie gwarantuje miejsca siedzącego;
• możliwość wspołpracy z akompaniatorem Konkursu, o ile uczestnik wyraził w zgłoszeniu takie życzenie,
• zapewnienie możliwości ćwiczenia dla akompaniatora angażowanego przez uczestnika
lub uczelnię;
• zapewnienie udziału w jednej probie z orkiestrą dnia 14.05.2015 r. (dotyczy to wyłącznie finalistow).
6. Uczestnikom, ktorzy nie zakwalifikowali się do II. etapu, organizatorzy nie zapewniają zakwaterowania ani wyżywienia od II. etapu. W tym przypadku ostatnim posiłkiem dla uczestnika będzie śniadanie w dniu 14.05.2015 r. i zwolnienie miejsca w hotelu powinno nastąpić w tym samym dniu do godziny 10:00.

AKOMPANIATORZY (7–10)
7. Koszty zakwaterowania oraz wyżywienia akompaniatora angażowanego przez uczestnika, pokrywa sam uczestnik lub uczelnia delegująca i wynoszą one 800 zł. Kwotę tę należy wpłacić do dnia 22 marca 2015 r. na konto:
Bank Zachodni WBK S.A. 2 Oddział w Nowym Sączu
al. Wolności 6, 33-300 Nowy Sącz
55 1500 1559 1215 5000 9513 0000
Tytuł płatności: Konkurs im. Ady Sari
Każdy akompaniator powinien okazać w Biurze Organizacyjnym odcinek wpłaty wpisowego, co będzie podstawą zakwaterowania go w hotelu.
8. Akompaniatorzy winni się zgłosić w dniu 9.05.2015 r. w godzinach od 12.00 do 23.00 w Biurze Organizacyjnym, ktore mieścić się będzie w Małopolskim Centrum Kultury SOKOŁ w Nowym Sączu przy ul. Długosza 3 (wejście od ul. Kościuszki).
9. W ramach opłaty wymienionej w punkcie VII/7, podczas pobytu na Konkursie akompaniatorom zostają zagwarantowane:
• noclegi w hotelach średniej klasy w Nowym Sączu (pokoje 2 oraz 3-osobowe) w I. etapie oraz – w razie zakwalifikowania się uczestnika do II. etapu – do końca II. etapu,
• wyżywienie w I. etapie (pierwszy posiłek – kolacja w dniu 9.05.2015 r., następnie 3 posiłki dziennie, ostatni posiłek – śniadanie w dniu 12.05.2015 r.) oraz – ewentualnie – w II. etapie (ostatni posiłek – śniadanie w dniu 14.05.2015 r.),
• materiały związane z Festiwalem i Konkursem Sztuki Wokalnej im. Ady Sari – folder, katalog itp.,
• wejściowka na przesłuchania konkursowe oraz koncerty wieczorne, ktora nie gwarantuje miejsca siedzącego.
10. Akompaniatorom, ktorzy nie będą uczestniczyli w dalszych etapach Konkursu ze względu na nie zakwalifikowanie się do nich uczestnika, zostanie zwrócona różnica kosztów (przelewem na konto) po zakończeniu Konkursu. Pobyt każdego akompaniatora będzie rozliczany odrębnie, w zależności od liczby noclegow, rodzaju hotelu oraz pokoju, a także od liczby posiłkow. (W kwocie opłaty dla akompaniatora mieści się także opłata za korespondencję oraz druk materiałow). Organizatorzy nie przewidują rozliczeń związanych z kosztami pobytu akompaniatorów w trakcie trwania Konkursu.
WAŻNE! Akompaniatorom, ktorzy wycofali się z udziału w Konkursie, wpłacona przez nich opłata zostanie zwrocona po zakończeniu Konkursu, po potrąceniu 20% kwoty – jeżeli poinformują Biuro Organizacyjne pisemnie o swej nieobecności najpoźniej do dnia 10.04.2015 r. włącznie, lub 50% kwoty, o ile nie poinformują Biura Organizacyjnego o swej nieobecności, albo uczynią to po 10.04.2015 r.).
11. MCK SOKOŁ nie pokrywa kosztow przejazdu uczestnikow oraz ich akompaniatorow.
12. Osoby, ktore chcą wziąć udział w Konkursie w charakterze OBSERWATORA, prosimy o kontakt z Biurem Organizacyjnym – adres i telefon: punkt VII/15b.
13. W dniu 9.05.2015 r. o godz. 19.30 sekretarz jury w obecności uczestnikow Konkursu przeprowadzi losowanie kolejności występowania, ktora będzie obowiązywała we wszystkich etapach Konkursu.
14. W miarę przyjazdu uczestnikow zostanie ustalona kolejność krotkiej proby akustycznej w sali przesłuchań. Pozostałe proby zapewnia się w innych salach. Dokładne informacje dotyczące sal i prob zostaną przekazane w specjalnie przygotowywanym informatorze.
15. Ewentualne zapytania:
a) w kwestiach programowych prosimy kierować do prof. dr hab. Wojciecha Maciejowskiego, ktory pozostaje w stałym kontakcie z Dyrektorem Artystycznym Konkursu:
tel. +48 602 222 170; e-mail: maciejowskiwojtek@o2.pl,
b) w kwestiach organizacyjnych do Biura Organizacyjnego Konkursu: Liliana Olech – Małopolskie Centrum Kultury SOKOŁ, ul. Długosza 3, 33-300 Nowy Sącz, tel. +48 18/44 82 628 lub 44 82 610, fax. 48 18/44 82 611 (w godz. 9.00–15.00, od poniedziałku do piątku), e-mail: l.olech@mcksokol.pl.

VIII. KLAUZULA DOTYCZĄCA AUTORSKICH PRAW MAJĄTKOWYCH I DANYCH OSOBOWYCH
1. Uczestnicy Konkursu przenoszą nieodpłatnie na MCK SOKOŁ w Nowym Sączu swoje autorskie prawa majątkowe do artystycznych wykonań, zaprezentowanych podczas wszystkich etapow Konkursu i koncertow laureatow, w celu wykorzystania ich przez MCK SOKOŁ w sposób nieograniczony terytorialnie i czasowo na następujących polach eksploatacji:
a. utrwalenia (zapisu) we wszelkich możliwych formach (fotografia, audio, video),
b. zwielokrotnienia na wszelkich nośnikach dźwięku i obrazu,
c. wprowadzenia do obrotu,
d. wprowadzenia do pamięci komputera oraz sieci Internet,
e. publicznego odtwarzania,
f. wyświetlania,
g. najmu i dzierżawy,
h. nadawania bezprzewodowego, przewodowego i satelitarnego oraz reemisji i retransmisji.
2. Uczestnicy Konkursu udzielają także zezwolenia:
a. na rozpowszechnianie swojego wizerunku, utrwalonego za pomocą wszelkich technik fotograficznych i nagraniowych w związku z ich udziałem w poszczegolnych etapach Konkursu i koncertach laureatow;
b. na przetwarzanie swoich danych osobowych przez MCK SOKOŁ na potrzeby organizacji Konkursu oraz zgodnie z celami statutowymi organizatora Konkursu (w tym na umieszczanie ich na stronie internetowej MCK SOKOŁ).

IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. We wszystkich sprawach organizacyjnych, nie należących do kompetencji Dyrektora Konkursu oraz jury, decyzje podejmuje Dyrektor MCK SOKOŁ, Antoni Malczak. Decyzje te są nieodwołalne i niezaskarżalne.
2. Niniejszy regulamin zostaje sporządzony w trzech wersjach językowych: polskiej, niemieckiej i angielskiej.
3. Wszystkie wątpliwości dotyczące postanowień niniejszego regulaminu będą rozstrzygane w oparciu o tekst polski, jako jedynie obowiązujący.

Kontakt:

Małopolskie Centrum Kultury "Sokół"

Uwaga: Podane są tu wybrane, podstawowe informacje, mające dać Państwu w każdym przypadku ogólny obraz wydarzenia - nie są one wystarczające do zgłoszenia udziału. Każdy chętny może zwracać się bezpośrednio do organizatorów.