07 grudnia 2016
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Alicja Gronau

postać

dnia

Alicja

Gronau

- XXIth Century Polish Choral Music

płyta

dnia

-

XXIth Century Polish Choral Music

Gronau-Osińska Alicja (red.) Almanach Kompozytorów Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Tom I i II

książka

dnia

Gronau-Osińska Alicja (red.)

Almanach Kompozytorów Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Tom I i II

NOWA MUZYKA POLSKA

Logowanie



JSTOR online

JSTOR
Chcesz wejść?
Skontaktuj się z nami!

 

indeks osób (P)
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Grażyna Pstrokońska-Nawratil,

kompozytorka i pedagog; ur. 16 lipca 1947, Wrocław. Studiowała kompozycję w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej we Wrocławiu początkowo u Stefana Bolesława Poradowskiego (1966-67), a następnie w klasie Tadeusza Natansona (1967-71). W 1978 uzupełniała studia kompozytorskie we Francji pod kierunkiem Pierre’a Bouleza i Oliviera Messiaena, uczestniczyła w zajęciach Institut de Recherche et de Coordination Acoustique/Musique w Paryżu, w seminarium poświęconym muzyce Iannisa Xenakisa w Aix-en-Provence oraz odbyła staż w studiach eksperymentalnych w Paryżu i Marsylii. Od 1971 pracuje w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej we Wrocławiu, gdzie od 1991 kieruje pracą Katedry  Kompozycji i Teorii Muzyki (obecnie Katedra Kompozycji). W 1993 otrzymała tytuł naukowy profesora. Od 1998 do 2009 była również wykładowcą w Akademii Muzycznej w Poznaniu.

Grażyna Pstrokońska-Nawratil jest laureatką wielu konkursów kompozytorskich, m.in. Konkursu Młodych Związku Kompozytorów Polskich (1968 i 1973), Konkursu im. Grzegorza Fitelberga (1972), Międzynarodowego Konkursu dla Kompozytorek w Mannheim (1975). W 1987 jej utwór Ikar na wielką orkiestrę symfoniczną (1979) uzyskał III lokatę na Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów UNESCO w Paryżu. Ponadto w 1989 otrzymała Nagrodę Miasta Wrocławia oraz Nagrodę Prezesa Rady Ministrów za twórczość dla dzieci i młodzieży, 1998 – Nagrodę im. Św. Brata Alberta, w 2002 – Wrocławską Nagrodę Muzyczną, w 2004 – Nagrodę Związku Kompozytorów Polskich, w 2006 – Doroczną Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a w roku 2013 - Złoty Medal Zasłużony Kulturze "Gloria Artis".

W latach 1994-97 uczestniczyła w pracach Komisji Repertuarowej Festiwalu „Warszawska Jesień”, w latach 1996-2008 pełniła kolejno funkcje doradcy programowego, kierownika oraz dyrektora artystycznego Festiwalu Polskiej Muzyki Współczesnej „Musica Polonica Nova”. Została zaproszona do komitetu honorowego Światowych Dni Muzyki Wrocław 2014.
aktualizacja: styczeń 2014 (ai)
kompozycje
Trio-sonata na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (1967)
Concerto grosso na klarnet, róg, fortepian i orkiestrę (1970-71)
Fresco I – Reanimacja na wielką orkiestrę symfoniczną (1972)
Po słońce czerwone na głosy i 5 instrumentów (1972)
Nokturn na wiolonczelę i fortepian preparowany (1973)
Abecadło na chór mieszany i zespół instrumentalny (1973)
Trzy pieśni na chór mieszany (1973)
Ostinato na zespół perkusyjny (1974)
Fresco II – Epitaphios na wielką orkiestrę symfoniczną (1975)
Kanon na grupę motoryczną – 4 perkusje i fortepian (1976)
Studio per violino e tam-tam * (1977)
Ymnodia na 3 głosy, taśmę i perkusję (1977)
Fresco III – Ikar na wielką orkiestrę symfoniczną (1979)
La vetrata na fortepian * (1979)
Papież Słowiański, kantata na sopran, baryton, recytatora, amatorski chór i orkiestrę (1979)
Arabeska na kwartet smyczkowy * (1980)
Eco per 2 flauti (1980)
Eco per flauto grande * (1980)
Sfrunął na Śląsk Orzeł Biały, oratorium-ballada na 3 soprany, chór i orkiestrę (1981)
Fresco IV – Concerto alla campana Tadeusz Baird in memoriam na fortepian i orkiestrę symfoniczną (1982)
Pieśni niespokojne na baryton i orkiestrę (1985)
Pejzaż z pluszczem na sopran i 3 skrzypiec (1986)
Fresco V – Éternel na sopran, chór chłopięcy, chór mieszany i wielką orkiestrę symfoniczną * (1987)
W królestwie jesiennych liści, balet dla dzieci (1989)
Le soleil, koncert na instrumenty perkusyjne i orkiestrę (1991)
Triangle! na grupę perkusyjną (1992)
Fresco VI – Palindrom na orkiestrę smyczkową z klawesynem * (1994)
Kwartet lidyjski – myśląc o Andrzeju na kwartet smyczkowy (1994)
Terra na chór męski i fortepian (1995)
Bartokiana [wersja I] na 2 wiolonczele i fortepian (1995)
El Condor (Wiosna), koncert na 2 marimby i orkiestrę kameralną (1996)
Eco Music „Klimop” na orkiestrę (1998)
Fresco VII – Uru-Anna na tenor, wielki chór mieszany i wielką orkiestrę symfoniczną * (1998-99)
Hectoriana, muzyka komputerowa (1999)
W poszukiwaniu wędrującego echa. Madrygał I na dwoje skrzypiec (2000)
Bartokiana [wersja II] na marimbafon i orkiestrę kameralną (2000)
Algorytm snu wielkiego miasta. Madrygał II na marimbę solo (2001)
Muzyka lidyjska na orkiestrę smyczkową (2002)
Magnificat MM na sopran, chór mieszany i orkiestrę symfoniczną (2005)
Ptaki na horyzoncie zmierzchu na klarnet, trąbkę, wiolonczelę i fortepian (2006)
...como el sol e la mar... (lato) na flet i orkiestrę kameralną (2007)
Niedziela Palmowa w Nazareth na saksofon, perkusję i organy (2009)
ICE-LAND. Tęczowe mosty nad Dettifoss na orkiestrę kameralną (2011)
Madrygał na dwa fortepiany (2011)
HARMONY na orkiestrę symfoniczną (2011)
Wędrówki zielonego skarabeusza na flet, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2012)
L'OCEAN na orkiestrę symfoniczną (2012)
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information