21 grudnia 2014
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Artur Rubinstein

postać

dnia

Artur

Rubinstein

Witold Lutosławski -

płyta

dnia

Witold Lutosławski

-

Ptaszyńska Marta   La novella d'inverno (Opowieść zimowa) na orkiestrę smyczkową

kompozycja

dnia

Ptaszyńska Marta

La novella d'inverno (Opowieść zimowa) na orkiestrę smyczkową

Chylińska Teresa (oprac.) Karol Szymanowski. Korespondencja. Pełna edycja zachowanych listów od i do kompozytora / Karol Szymanowski. Correspondence. A complete edition of extant letters from and to the composer

książka

dnia

Chylińska Teresa (oprac.)

Karol Szymanowski. Korespondencja. Pełna edycja zachowanych listów od i do kompozytora / Karol Szymanowski. Correspondence. A complete edition of extant letters from and to the composer

NOWA MUZYKA POLSKA

Logowanie



JSTOR online

JSTOR
Chcesz wejść?
Skontaktuj się z nami!

 

indeks osób (Z)
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Artur Zagajewski,

kompozytor; ur. 10 kwietnia 1978, Tomaszów Mazowiecki. Ukończył z wyróżnieniem teorię muzyki u Ryszarda Daniela Golianka (2005) oraz kompozycję w klasie Bronisława Kazimierza Przybylskiego (2008) w Akademii Muzycznej w Łodzi. W latach 2004-2006 uczestniczył w zajęciach Studia Muzyki Komputerowej Akademii Muzycznej w Łodzi prowadzonych przez Krzysztofa Knittla. Od 2006 jest uczestnikiem studiów doktoranckich przy Katedrze Muzykologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu pod kierunkiem Ryszarda Daniela Golianka.

W 2006 otrzymał wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim „850 Jahre Cottbus – Musikalische Bilder einer Stadt” za utwór Lichtspiele in der Oberkirche na akordeon i orkiestrę smyczkową (2006). W tym samym roku kompozycja TR13 na taśmę (2005) została wyróżniona na konkursie BMW Crash!2006 (przyznano cztery równorzędne wyróżnienia), organizowanym przez Stowarzyszenie Zachęta Sztuki Współczesnej w Szczecinie. W ramach nagrody utwór został zakupiony przez Stowarzyszenie oraz wykonany podczas szczecińskiego Biennale Muzyki Współczesnej. W 2007 został laureatem II nagrody za Glassmusic-motet na głos żeński, wiolonczelę, akordeon, fortepian i taśmę (2006) na 48. Konkursie Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda, wyróżnienia za Secession Club na saksofon altowy i taśmę (2005) na V Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Komedy w Słupsku oraz I nagrody (innych nagród nie przyznano) za utwór Re-cykl (...a jej duszę poszarpaną...) na alt i taśmę (2007) na Konkursie Kompozytorskim Crash!2007. W 2010 został uhonorowany statuetką Łódzkie Eureka. W roku 2014 jego Stabat Mater zostało nominowane do Wrocławskiej Nagrody Polonica Nova.

Regularnie bierze udział w koncertach poświęconych muzyce nowej w ramach sesji Musica Moderna, organizowanych w łódzkiej Akademii Muzycznej. W latach 2005-2008 współpracował z artystą video Michałem Brzezińskim. Ich prace prezentowane były na pokazach m.in. w Łodzi, Gdańsku, Krakowie, Warszawie i Poznaniu.

Jego utwory wykonywane były podczas festiwali: „Dźwiękowe perspektywy ekranu. Muzyczne laboratorium sztuk” (Akademia Muzyczna w Bydgoszczy), „Kolory Polski” (Filharmonia Łódzka), "Muzyka w Starym Klasztorze" (Łódź), XI Międzynarodowy Festiwal Muzyki Akustycznej, Elektronicznej oraz Projekcji Multimedialnych w Brnie, Sound Screen Festival (Bydgoszcz), Łódzkie Spotkania Baletowe (współpraca z Pauliną Wycichowską).

Zajmuje się również działalnością popularyzatorską. Jego artykuły zostały opublikowane w magazynie poświęconej muzyce współczesnej „Glissando” oraz „Operomanii”.

Artur Zagajewski  jest adiunktem w Akademii Muzycznej w Łodzi oraz nauczycielem przedmiotów teoretycznych w Zespole Szkół Muzycznych im. Stanisława Moniuszki w Łodzi.

aktualizacja: grudzień 2014 (bd)


kontakt


e-mail:
arturzagajewski@interia.pl

kompozycje
Muzyka na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (2004)
Fade In, Fade Out na cztery gitary elektryczne (2005)
Sonata na dwa klawesyny (2005)
Secession Club na saksofon altowy i taśmę (2005)
TR13 na taśmę (2005)
Krach 44 na taśmę (2006)
Resonce na fortepian (2006)
Nos qui vivimus I na flet, chór szkolny, fortepian i szkolny zespół smyczkowy (2006)
Nos qui vivimus II na chór mieszany (2006)
Lichtspiele in der Oberkirche na akordeon i orkiestrę smyczkową (2006)
Trzy pieśni do słów Tadeusza Różewicza na sopran i altówkę (2006)
Chambermusic for 11 Instruments (2006)
Glassmusic-motet na głos żeński, wiolonczelę, akordeon, fortepian i taśmę (2006)
Re-cykl I-IV na taśmę (2007)
15-40. Light na flety proste i taśmę (2007)
Rotom na orkiestrę symfoniczną (2007)
Re-cykl (...a jej duszę poszarpaną...) na alt i taśmę (2007)
See me na jednego wykonawcę i taśmę (2007)
Fuzz G.B. na taśmę (2008)
Zalśnienia na orkiestrę i taśmę (2008)
Birds na zespół kameralny (w różnych wersjach) i taśmę (2008)
Liście na zespół kameralny (2008)
unhum na orkiestrę symfoniczną (2009)
mixes na taśmę i radiomagnetofon (2009)
Orgadronum na chór kameralny (2009)
Song of Nature na głos żeński, rurę PCV, fortepian preparowany, bęben i komputer (2010)
Płatki żółtej róży na wiolonczelę i taśmę (2010)
Sceny chronofotograficzne, balet (2011)
Oratorium na orkiestrę i chór mieszkańców Warszawy koncert/performance we współpracy z Zorką Wollny i Anną Szwajgier (2011)
Stabat Mater na cztery chóry mieszane i orkiestrę (2012)
canto na 16 muzyków (2012)
EC 14 na 4 tuby PCV (2012)
Nature Morte na 24 tuby PCV (2012)
Traktion Eins na wiolonczelę solo (2013)
brut na wiolonczelę i zespół (2014)
Słuchodrzewisko instalacja dźwiękowa na flet, klarnet, obój, trąbkę i dwa puzony (2014)
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information