02 lipca 2015
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Kazimierz Sikorski

postać

dnia

Kazimierz

Sikorski

- Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina w Warszawie - Utwory kameralne

płyta

dnia

-

Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina w Warszawie - Utwory kameralne

Sikorski Tomasz Antyfony

kompozycja

dnia

Sikorski Tomasz

Antyfony

Bęben Aleksandra, Kowalska-Zając Ewa, Szoka Marta Łódzkie środowisko kompozytorskie 1945-2000

książka

dnia

Bęben Aleksandra, Kowalska-Zając Ewa, Szoka Marta

Łódzkie środowisko kompozytorskie 1945-2000

NOWA MUZYKA POLSKA

Logowanie



JSTOR online

JSTOR
Chcesz wejść?
Skontaktuj się z nami!

 

indeks osób (Z)
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Artur Zagajewski,

kompozytor; ur. 10 kwietnia 1978, Tomaszów Mazowiecki. Ukończył z wyróżnieniem teorię muzyki u Ryszarda Daniela Golianka (2005) oraz kompozycję w klasie Bronisława Kazimierza Przybylskiego (2008) w Akademii Muzycznej w Łodzi. W latach 2004-2006 uczestniczył w zajęciach Studia Muzyki Komputerowej Akademii Muzycznej w Łodzi prowadzonych przez Krzysztofa Knittla. Od 2006 jest uczestnikiem studiów doktoranckich przy Katedrze Muzykologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu pod kierunkiem Ryszarda Daniela Golianka.

W 2006 otrzymał wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim „850 Jahre Cottbus – Musikalische Bilder einer Stadt” za utwór Lichtspiele in der Oberkirche na akordeon i orkiestrę smyczkową (2006). W tym samym roku kompozycja TR13 na taśmę (2005) została wyróżniona na konkursie BMW Crash!2006 (przyznano cztery równorzędne wyróżnienia), organizowanym przez Stowarzyszenie Zachęta Sztuki Współczesnej w Szczecinie. W ramach nagrody utwór został zakupiony przez Stowarzyszenie oraz wykonany podczas szczecińskiego Biennale Muzyki Współczesnej. W 2007 został laureatem II nagrody za Glassmusic-motet na głos żeński, wiolonczelę, akordeon, fortepian i taśmę (2006) na 48. Konkursie Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda, wyróżnienia za Secession Club na saksofon altowy i taśmę (2005) na V Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Komedy w Słupsku oraz I nagrody (innych nagród nie przyznano) za utwór Re-cykl (...a jej duszę poszarpaną...) na alt i taśmę (2007) na Konkursie Kompozytorskim Crash!2007. W 2010 został uhonorowany statuetką Łódzkie Eureka. W roku 2014 jego Stabat Mater zostało nominowane do Wrocławskiej Nagrody Polonica Nova.

Regularnie bierze udział w koncertach poświęconych muzyce nowej w ramach sesji Musica Moderna, organizowanych w łódzkiej Akademii Muzycznej. W latach 2005-2008 współpracował z artystą video Michałem Brzezińskim. Ich prace prezentowane były na pokazach m.in. w Łodzi, Gdańsku, Krakowie, Warszawie i Poznaniu.

Jego utwory wykonywane były podczas festiwali: „Dźwiękowe perspektywy ekranu. Muzyczne laboratorium sztuk” (Akademia Muzyczna w Bydgoszczy), „Kolory Polski” (Filharmonia Łódzka), "Muzyka w Starym Klasztorze" (Łódź), XI Międzynarodowy Festiwal Muzyki Akustycznej, Elektronicznej oraz Projekcji Multimedialnych w Brnie, Sound Screen Festival (Bydgoszcz), Łódzkie Spotkania Baletowe (współpraca z Pauliną Wycichowską).

Zajmuje się również działalnością popularyzatorską. Jego artykuły zostały opublikowane w magazynie poświęconej muzyce współczesnej „Glissando” oraz „Operomanii”.

Artur Zagajewski  jest adiunktem w Akademii Muzycznej w Łodzi oraz nauczycielem przedmiotów teoretycznych w Zespole Szkół Muzycznych im. Stanisława Moniuszki w Łodzi.

aktualizacja: grudzień 2014 (bd)


kontakt


e-mail:
arturzagajewski@interia.pl

kompozycje
Muzyka na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (2004)
Fade In, Fade Out na cztery gitary elektryczne (2005)
Sonata na dwa klawesyny (2005)
Secession Club na saksofon altowy i taśmę (2005)
TR13 na taśmę (2005)
Krach 44 na taśmę (2006)
Resonce na fortepian (2006)
Nos qui vivimus I na flet, chór szkolny, fortepian i szkolny zespół smyczkowy (2006)
Nos qui vivimus II na chór mieszany (2006)
Lichtspiele in der Oberkirche na akordeon i orkiestrę smyczkową (2006)
Trzy pieśni do słów Tadeusza Różewicza na sopran i altówkę (2006)
Chambermusic for 11 Instruments (2006)
Glassmusic-motet na głos żeński, wiolonczelę, akordeon, fortepian i taśmę (2006)
Re-cykl I-IV na taśmę (2007)
15-40. Light na flety proste i taśmę (2007)
Rotom na orkiestrę symfoniczną (2007)
Re-cykl (...a jej duszę poszarpaną...) na alt i taśmę (2007)
See me na jednego wykonawcę i taśmę (2007)
Fuzz G.B. na taśmę (2008)
Zalśnienia na orkiestrę i taśmę (2008)
Birds na zespół kameralny (w różnych wersjach) i taśmę (2008)
Liście na zespół kameralny (2008)
unhum na orkiestrę symfoniczną (2009)
mixes na taśmę i radiomagnetofon (2009)
Orgadronum na chór kameralny (2009)
Song of Nature na głos żeński, rurę PCV, fortepian preparowany, bęben i komputer (2010)
Płatki żółtej róży na wiolonczelę i taśmę (2010)
Sceny chronofotograficzne, balet (2011)
Oratorium na orkiestrę i chór mieszkańców Warszawy koncert/performance we współpracy z Zorką Wollny i Anną Szwajgier (2011)
Stabat Mater na cztery chóry mieszane i orkiestrę (2012)
canto na 16 muzyków (2012)
EC 14 na 4 tuby PCV (2012)
Nature Morte na 24 tuby PCV (2012)
Traktion Eins na wiolonczelę solo (2013)
brut na wiolonczelę i zespół (2014)
Słuchodrzewisko instalacja dźwiękowa na flet, klarnet, obój, trąbkę i dwa puzony (2014)
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information