26 kwietnia 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Marek Pijarowski

postać

dnia

Marek

Pijarowski

Wojciech Kilar To, co najpiękniejsze

płyta

dnia

Wojciech Kilar

To, co najpiękniejsze

NOWA MUZYKA POLSKA

Logowanie



JSTOR online

JSTOR
Chcesz wejść?
Skontaktuj się z nami!

 

indeks osób (S)
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Artur Słotwiński,

kompozytor i pianista; ur. 17 lutego 1990, Warszawa. W 2009 roku ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną II st. im. Zenona Brzewskiego w Warszawie w klasie fortepianu Anny Jastrzębskiej-Quinn i propedeutyki kompozycji Sławomira Czarneckiego (z wyróżnieniem). W latach 2009-2012 studiował kompozycję pod kierunkiem Stanisława Moryto na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Jako utwór dyplomowy przedstawił III Symfonię „Symfonię pieśni miłosnych” na 3 perkusistów, tenor, chór i orkiestrę do słów Owidiusza. W 2012 roku uzyskał dyplom licencjata z oceną bardzo dobrą. W latach 2012-2014 kontynuował studia w klasie kompozycji Pawła Łukaszewskiego. Jako utwór dyplomowy przedstawił kantatę Noachis Terra, półtoragodzinny utwór w dziewięciu odsłonach na wielką obsadę wokalno-instrumentalną do słów Mikołaja Kopernika i amerykańskiej poetki Tracy K. Smith. Studia kompozytorskie na warszawskiej uczelni ukończył w 2014 roku, uzyskując tytuł magistra z oceną celującą. Podczas studiów brał udział w kursach i lekcjach mistrzowskich pod kierunkiem takich kompozytorów, jak: Joel Hoffman (CCM Cincinnati), Vladimir Scolnic (Jerusalem Academy of Music and Dance) i Lowell Liebermann (Mannes College of New Music, Nowy Jork). Swoje kompozycje konsultował także z Zygmuntem Krauze i Edwardem Sielickim.

Jest wielokrotnym stypendystą. W 2011 roku otrzymał stypendium banku Societé Generale. Jest także stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 2008 roku, a w 2011 został uhonorowany nagrodą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za dotychczasową twórczość i osiągnięcia. W 2012 roku otrzymał wysokie stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego na wniosek JM Rektora UMFC Ryszarda Zimaka za dotychczasowe osiągnięcia.

Jest laureatem wielu nagród, m.in. I nagrody na IX Ogólnopolskim Uczniowskim Forum Muzycznym za utwór na orkiestrę kameralną Od Chaosu Po Kosmos (2008), II nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim Pamięci Mariana Gordiejuka w Bydgoszczy za utwór Uporczywość Pamięci (2008), I nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim Na Utwór Na Klawesyn Solo – za utwór One Step Further (2008), I nagrody na IV Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim w Stalowej Woli za utwór na orkiestrę symfoniczną i chór/organy Dzieło Stworzenia (2008), III nagrody na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim „Muzyka Ogrodowa” za utwór do słów J. Keatsa Fairy Song na mezzosopran i orkiestrę kameralną (2008), III nagrody na X Konkursie Kompozytorskim Uczniowskiego Forum Muzycznego za utwór Sufitofonia na orkiestrę kameralną i taśmę (2009), III nagrody na IV Konkursie Kompozytorskim Śląskiej Trybuny Kompozytorów im. Witolda Szalonka za utwór Concors Discordia na kameralną orkiestrę smyczkową (2009), wyróżnienia za utwór Ogród niejedno ma oblicze w konkursie Muzyka Ogrodowa 2010, II nagrody na Konkursie Kompozytorskim towarzyszącym Międzynarodowemu Konkursowi Dyrygentów im. Grzegorza Fitelberga w Katowicach za Credo na wielką orkiestrę symfoniczną (2011), I nagrody na IX Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim "Musica Sacra" za Seven Last Words na chór mieszany (2013), I nagrody na II Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim "Opus 966" za Baptismós na chór mieszany a cappella (2014), a także II nagrody (I nie przyznano) na III Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Pendereckiego za utwór Gry miejskie na orkiestrę smyczkową (2015).

W 2012 roku jego utwór From the deepest deep na orkiestrę wykonany był podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”.

Dotychczasowy dorobek kompozytora to kilkadziesiąt kompozycji, m. in. 4 symfonie, Koncert fortepianowy, oratorium Noachis terra, a także dzieła kameralne, orkiestrowe, chóralne (Requiem) oraz wokalno-instrumentalne (Missa Pro Populo, Magnificati). Tworzy również muzykę elektroniczną, a także z pogranicza jazzu i pop, muzykę filmową i użytkową (np. muzyka do trailera gry Noeton The Dimension’s Struggle) oraz eksperymentalną muzykę elektroniczną (np. RGBy II na altówkę i przetworzenie jej dźwięku na żywo przez komputer). Obecnie pracuje nad utworem w formie symfonii na orkiestrę, w której wprowadza wypracowany przez siebie i szczegółowo opisany system uszeregowania dźwięków oparty o tzw. Ujednolicone Skale Kolorystyczne.

Jego kompozycje były wykonywane w Warszawie, Częstochowie, Lwowie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Milnie w Chorwacji.

Jego Kwartet smyczkowy ukazał się się w 2015 roku na płycie CD nakładem wytwórni Ablaze Records.

Jest też czynnym pianistą. W czasie studiów pobierał lekcje fortepianu u Marii Gabryś i Emiliana Madeya oraz improwizacji fortepianowej u Szábolcs'a Esztényi'ego. Podczas Międzynarodowych Kursów Mistrzowskich im. F. Liszta we Wrocławiu w 2012 roku występował na koncertach, wykonując utwory Bacha i Beethovena. W lipcu 2014 roku uczestniczył w kursie pianistycznym Deirdre O'Donohue (NYU Steinhardt i Manhattan School of Music). Ma w swoim repertuarze poza wieloma kompozycjami Chopina (Koncert f-moll, etiudy, nokturny, polonezy) i Beethovena (Appassionata, Burza, Pastoralna), także Koncert fortepianowy Władysława Żeleńskiego oraz Partity i Suity angielskie J. S. Bacha. Do ostatnich sukcesów pianistycznych Artura Słotwińskiego można zaliczyć występy w charakterze klawiszowca solowo i w zespole jazzowym „nic innego", gdzie wykonywał autorskie partie improwizowane w standardach muzyki rozrywkowej (Tarczyn, 2014), a także awans do II etapu Instant Composition Contest w Poznaniu (Festiwal „Transatlantyk" 2014). W marcu 2015 roku zadebiutował na małym srebrnym ekranie w serialu TVP Strażacy, gdzie wcielił się w rolę pianisty.

Artur Słotwiński grywa także na czeleście. Uczestniczył w sesji nagraniowej II Koncertu wiolonczelowego Grażyny Bacewicz, gdzie w składzie orkiestry Sinfonia Iuventus grał partię tego instrumentu (płyta wydana przez DUX), ponadto w sierpniu 2013 uczestniczył czynnie w kursach ILYO w Szczecinie, gdzie pod batutą Ewy Strusińskiej występował w charakterze wykonawcy partii czelesty w utworach Witolda Lutosławskiego i Ch. Roe. Trzykrotnie wykonywał partię czelesty w Mszy Człowieka Współczesnego autorstwa Kamila Staszowskiego. Gra także na organach i syntezatorach.

Jest członkiem Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich

aktualizacja: maj 2016 (ac)

Strona internetowa artysty: www.arturslotwinski.com


kontakt
 

tel. + 48 691 416 526
e-mail: slotwinski.artur@op.pl

kompozycje
Od Chaosu po Kosmos na orkiestrę kameralną (2008)
Sufitofonia na orkiestrę kameralną (2009)
Interakcje na orkiestrę smyczkową (2009)
Concors discordia na kameralną orkiestrę smyczkową (2009)
Camaleonte na 2 fortepiany i 2 perkusje (2009)
La réalité exagéré cykl pieśni do słów P. Kaczorowskiego na naturalny głos męski, skrzypce i klarnet basowy (2009-2012)
I Symfonia studencka (2009/2010)
Koncert na fortepian, harfę i orkiestrę (2010)
Esencje na fortepian lub klawesyn (2010)
Uwertura Koncertowa na orkiestrę kameralną (2010)
Epizody Jesienne na zespół kameralny (2010)
Grunwald1410: Ocean Of Blood na orkiestrę symfoniczną (2010-2012)
Conan na orkiestrę kameralną (2011)
Koncert na fortepian i orkiestrę symfoniczną (2011)
Katharsis1987 na kwartet smyczkowy, taśmę i elektronikę (2011)
Druids answer na róg i smyczki (2011)
Promieniowanie tła na kwartet smyczkowy (2011/2012)
II Symfonia studencka (2011/2012)
I Symfonia „Symfonia pieśni miłosnych” na 3 perkusistów, tenor, chór i orkiestrę (2012)
Etiuda „maska” na fortepian (2012)
From the deepest deep na orkiestrę kameralną (2012)
Wrath na kwintet jazzowy (2012)
Muzyka na gitarę, smyczki i perkusję (Koncert gitarowy) (2012)
Księżycowy spacer na chór mieszany (2012)
Sonata na fortepian (2012)
Missa in E minor (2012/13/15)
Seven Last Words of Christ na chór mieszany (2012/2013)
II Symfonia (2012/2013)
Kwartet smyczkowy nr 1 (2013)
RGBy I na organy (2013)
Sonic Boom! na orkiestrę (2013)
De profundis na orkiestrę (2013)
RGBy II na altówkę i elektroniczne przetworzenie jej dźwięku (2013/2014)
Noachis terra na głosy solowe, chór mieszany i orkiestrę (2013/2014)
Blackbird supersonic na dwie perkusje (2014)
Magnificat na sopran, chór mieszany, trzy puzony i smyczki (2014)
Baptismós na chór mieszany a cappella (2014)
Gry miejskie na orkiestrę smyczkową (2014)
Symphony Of Independence kantata na aranżera, chór mieszany i smyczki (2014)
Angstroms I na orkiestrę (2014)
Requiem na chór mieszany a cappella (2015)
τρέλλα [trella] - miasto obłędu na 38 instrumentów (2015)
States Of The Matter na wielką orkiestrę symfoniczną (2015)
Sacerdos Semper Vivens na baryton i organy (2016)
Dreaming Music - Kwintet fortepianowy (2016)
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information