Polmic - FB

kompozytorzy (S)

A B C D E F G H I J K L Ł M N O P R S T U W Y Z

Artur Słotwiński,

kompozytor i pianista; ur. 17 lutego 1990, Warszawa. W 2009 roku ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną II st. im. Zenona Brzewskiego w Warszawie w klasie fortepianu Anny Jastrzębskiej-Quinn i propedeutyki kompozycji Sławomira Czarneckiego (z wyróżnieniem). W latach 2009-2012 studiował kompozycję pod kierunkiem Stanisława Moryto na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. W latach 2012-2014 kontynuował studia w klasie kompozycji Pawła Łukaszewskiego. Jako utwór dyplomowy przedstawił kantatę Noachis Terra, półtoragodzinny utwór w dziewięciu odsłonach na wielką obsadę wokalno-instrumentalną do słów Mikołaja Kopernika i amerykańskiej poetki Tracy K. Smith. Studia kompozytorskie na warszawskiej uczelni ukończył w 2014 roku, uzyskując tytuł magistra z oceną celującą. Podczas studiów brał udział w kursach i lekcjach mistrzowskich pod kierunkiem takich kompozytorów, jak: Joel Hoffman (CCM Cincinnati), Vladimir Scolnic (Jerusalem Academy of Music and Dance) i Lowell Liebermann (Mannes College of New Music, Nowy Jork). Swoje kompozycje konsultował także z Zygmuntem Krauze i Edwardem Sielickim. Studia uzupełniał ponadto na Hollywood Music Workshops w Austrii pod kierunkiem Conrada Pope’a (orkiestrator Johna Willamsa i Howarda Shore’a), TJ Lindgrena (Tożsamość Bourne’a), Johannesa Vogla (dyrygentura muzyki filmowej) i Nan Schwartz (aranżacja jazzowa).

Jest stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 2008 roku, a w 2011 został uhonorowany nagrodą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za dotychczasową twórczość i osiągnięcia. W 2011 roku otrzymał stypendium banku Societé Generale. W 2012 - stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego na wniosek JM Rektora UMFC Ryszarda Zimaka za dotychczasowe osiągnięcia. Otrzymał również stypendium ZAiKS.

Jest laureatem kilkunastu nagród na konkursach kompozytorskich, m.in. I nagrody na IX Ogólnopolskim Uczniowskim Forum Muzycznym za utwór na orkiestrę kameralną Od Chaosu Po Kosmos (2008), II nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim Pamięci Mariana Gordiejuka w Bydgoszczy za utwór Uporczywość Pamięci (2008), I nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim Na Utwór Na Klawesyn Solo – za utwór One Step Further (2008), I nagrody na IV Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim w Stalowej Woli za utwór na orkiestrę symfoniczną i chór/organy Dzieło Stworzenia (2008), III nagrody na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim „Muzyka Ogrodowa” za utwór do słów J. Keatsa Fairy Song na mezzosopran i orkiestrę kameralną (2008), III nagrody na X Konkursie Kompozytorskim Uczniowskiego Forum Muzycznego za utwór Sufitofonia na orkiestrę kameralną i taśmę (2009), III nagrody na IV Konkursie Kompozytorskim Śląskiej Trybuny Kompozytorów im. Witolda Szalonka za utwór Concors Discordia na kameralną orkiestrę smyczkową (2009), wyróżnienia za utwór Ogród niejedno ma oblicze w konkursie Muzyka Ogrodowa 2010, II nagrody na Konkursie Kompozytorskim towarzyszącym Międzynarodowemu Konkursowi Dyrygentów im. Grzegorza Fitelberga w Katowicach za Credo na wielką orkiestrę symfoniczną (2011), I nagrody na IX Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim "Musica Sacra" za Seven Last Words na chór mieszany (2013), I nagrody na II Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim "Opus 966" za Baptismós na chór mieszany a cappella (2014), II nagrody (I nie przyznano) na III Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Pendereckiego za utwór Gry miejskie na orkiestrę smyczkową (2015).

Jest autorem kilku symfonii, koncertów instrumentalnych, muzyki kameralnej, a także dzieł religijnych i o tematyce religijnej. W 2012 roku jego utwór From the deepest deep na orkiestrę wykonany był podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”.Kwintet fortepianowy jego autorstwa został prawykonany na Festiwalu Muzyki Polskiej w Cincinnati. Jest autorem muzyki do filmowów Warsaw Rising (film VR w reż. Tomasza Dobosza), W Kawałkach (thriller w reż. Szymona Gonery), Stara Młodość (w reż. Marcina Magiery).

Artur Słotwiński występuje jako pianista z recitalami z muzyką Bacha, Beethovena, Schuberta, Chopina, Liszta i własną. W czasie studiów pobierał lekcje fortepianu u Marii Gabryś i Emiliana Madeya oraz improwizacji fortepianowej u Szábolcs'a Esztényi'ego. Uczestniczył w Międzynarodowych Kursach Mistrzowskich im. F. Liszta we Wrocławiu, w kursie pianistycznym Deirdre O'Donohue (NYU Steinhardt i Manhattan School of Music). Artur Słotwiński gra także na czeleście, organach i syntezatorach.

Jest badaczem i pasjonatem polskich nieznanych i zaginionych koncertów fortepianowych, autorem rekonstrukcji i pierwszym współczesnym wykonawcą I Koncertu fortepianowego g-moll Wojciecha Sowińskiego (1836) (wyk. UMFC 2017) i II Koncertu fortepianowego h-moll Józefa Władysława Krogulskiego (1831). Ponadto przywrócił na estrady Adagio i Allegro Concertans na fortepian i smyczki Franciszka Mireckiego (1827) (wyk. UMFC 2018).

Był członkiem Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich. Obecnie jest członkiem ZAiKS.

aktualizacja: 2016 (ac), 2020, 2023 (wa)

Strona internetowa artysty: www.arturslotwinski.com


kompozycje

Od Chaosu po Kosmos na orkiestrę kameralną (2008)
Sufitofonia na orkiestrę kameralną (2009)
Interakcje na orkiestrę smyczkową (2009)
Concors discordia na kameralną orkiestrę smyczkową (2009)
Camaleonte na 2 fortepiany i 2 perkusje (2009)
Sinfonia Nobila na orkiestrę (2009-2010)
La réalité exagéré cykl pieśni do słów P. Kaczorowskiego na naturalny głos męski, skrzypce i klarnet basowy (2009-2012)
Koncert na fortepian, harfę i orkiestrę (2010)
Esencje na fortepian lub klawesyn (2010)
Uwertura Koncertowa na orkiestrę kameralną (2010)
Epizody Jesienne na zespół kameralny (2010)
Grunwald1410: Ocean Of Blood na orkiestrę symfoniczną (2010-2012)
Conan na orkiestrę kameralną (2011)
Koncert na fortepian i orkiestrę symfoniczną (2011)
Katharsis1987 na kwartet smyczkowy, taśmę i elektronikę (2011)
Druids answer na róg i smyczki (2011)
Promieniowanie tła na kwartet smyczkowy (2011-2012)
I Symfonia na wielką orkiestrę (2011-2012)
Symfonia pieśni miłosnych na 3 perkusistów, tenor, chór i orkiestrę (2012)
Etiuda „maska” na fortepian (2012)
From the deepest deep na orkiestrę kameralną (2012)
Wrath na kwintet jazzowy (2012)
Muzyka na gitarę, smyczki i perkusję (Koncert gitarowy) (2012)
Księżycowy spacer na chór mieszany (2012)
Sonata fortepianowa nr 1 "Clockwork Piano" (2012)
Seven Last Words of Christ na chór mieszany (2012-2013)
Missa pro Populo / Mass For The Masses na głosy solowe, chór mieszany, organy i zespół instrumentalny (2012/13/15)
Sinfonia di mancanza eterna / Symfonia wiekuistej tęsknoty  (2013)
Kwartet smyczkowy nr 1 (2013)
RGBy I na organy (2013)
Sonic Boom! na orkiestrę (2013)
De profundis na orkiestrę (2013)
RGBy II na altówkę i elektroniczne przetworzenie jej dźwięku (2013-2014)
Noachis terra na głosy solowe, chór mieszany i orkiestrę (2013-2014)
Blackbird supersonic na dwie perkusje (2014)
Magnificat na sopran, chór mieszany, trzy puzony i smyczki (2014)
Baptismós na chór mieszany a cappella (2014)
Urban Games na orkiestrę smyczkową (2014)
II Symfonia "Angstroms Symphony" (2014-2018)
Requiem na chór mieszany a cappella (2015)
τρέλλα [trella] - miasto obłędu na 38 instrumentów (2015)
States Of The Matter na wielką orkiestrę symfoniczną (2015)
Sacerdos Semper Vivens na baryton i organy (2016)
Dreaming Music. Kwintet fortepianowy (2016)
Song Of Bathsheba na sopran i orkiestrę smyczkową (2016)
Concors discordia II na orkiestrę smyczkową (2017)
Koncert fortepianowy nr 2 "Diluvio: rosso.verde.blu" (2017)
Lignum Aridum in Eremo na chór mieszany  (2018)
Muzyka do filmu Stara młodość, reż. Marcin Magiera (2018)
Muzyka do filmu Kartka z Powstania, reż. Tomasz Dobosz (2018)
Muzyka do filmu W kawałkach, reż. Szymon Gonera (2019)
Muzyka do filmu Niepospolita, reż. Tomasz Dobosz (2019)
Sonata fortepianowa nr 2 "Solstices" (2019-2020)
Awakening. When Hagibis strikes Tokyo na orkiestrę symfoniczną (2020)
III Symfonia na orkiestrę symfoniczną (2020-2021)