polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
XXVII Międzynarodowy Festiwal Młodych Laureatów Konkursów Muzycznych
8–25 października 2017 roku, Katowice
„Mózg Festival”
XIII Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej i Sztuk Wizualnych
Recital wokalny w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina
25 października 2017 roku, Warszawa

indeks osób (B)

A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V W Y Z Ł

Wojciech Błażejczyk,

kompozytor, gitarzysta, reżyser dźwięku; ur. 10 stycznia 1981, Warszawa. Jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina - Wydziału Reżyserii Dźwięku w klasie Andrzeja Lupy i kompozycji w klasie Zygmunta Krauze oraz Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2010 roku jest asystentem na Wydziale Reżyserii Dźwięku na UMFC, gdzie prowadzi autorskie zajęcia Sound design w ramach Międzyuczelnianej Specjalności Multimedialnej oraz w Studio Muzyki Komputerowej na Wydziale Kompozycji. Uczestniczył w polsko-niemieckich warsztatach kompozytorów-instrumentalistów w Genshagen (Niemcy, 2011).

Komponuje muzykę współczesną, filmową i teatralną. Jego utwory były wykonywane na wielu festiwalach, m. in. na „Warszawskiej Jesieni” (koncerty Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich), New Music Concerts (Toronto), Polish Modern: New Directions in Polish Music Since 1945 (Nowy Jork), Musica Moderna (Łódź), ComIn Festival (Warszawa), Audio Art (Warszawa), przez zespoły takie, jak Filharmonia Kaliska, New Music Concerts Ensemble, Orkiestra i Chór Stowarzyszenia Mozart 2003, An_arche New Music Ensemble, Kwadrofonik, Unplugged Orchestra, Scontri Ensemble. Jest autorem muzyki do szeregu filmów dokumentalnych i krótkometrażowych oraz gry komputerowej Hard Reset. Stworzył muzykę do wielu spektakli w teatrach lalek, współpracuje z wybitną reżyserką Ewą Piotrowską.

Na gitarze elektrycznej wykonuje muzykę współczesną jako solista oraz w zespole Warsaw Contemporary Ensemble (z Maciejem Frąckiewiczem, Magdaleną Bojanowicz i Oliwierem Andruszczenko). Dokonał prawykonania m. in. utworów Tomasza Opałki, Dariusza Przybylskiego, Krzysztofa Knittla, Krzysztofa Baculewskiego, Pawła Przezwańskiego, Detlefa Bensmana i in. Wykonuje także muzykę improwizowaną, eksperymentalną (trio Sonofrenia, Duoturborożec), rock progresywny (Demer di) oraz muzykę na żywo do filmów niemych (Niemy Movie). Występował m. in. na festiwalach Musica Moderna, Audio Art, Ankunft: Neue Musik (Berlin), Portrety Kompozytorów, Olympus Jazz Festval, Warsaw Summer Jazz Days, Festiwal Kina Niemego.

Jako reżyser dźwięku pracuje dla Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, nagrywa muzykę współczesną, a także muzykę rozrywkową i teatralną. Tworzy sound design do filmów (współpraca ze studiem postprodukcyjnym Dreamsound) i audiobooków (współpraca ze studiem Stereotyp).

Jest laureatem wielu konkursów kompozytorskich, m. in. III nagrody na I Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim Krzysztofa Pendereckiego Arboretum (2012) za utwór Introjekcja, I nagrody na 52. Konkursie Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda za utwór Exhorta (2011), II nagrody na I Konkursie Kompozytorskim im. Zygmunta Mycielskiego Koła Młodych ZKP za utwór Protokół (2010), II nagrody na 51. Konkursie Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda za utwór Apnea (2010), nagrody publiczności, wykonawców i nagrody specjalnej jury III Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego Uczniowskiego Forum Muzycznego za utwór Schizofrenia (2002). Był finalistą IV Ogólnopolskiego Konkursu Kompozycji na Gitarę Klasyczną w Tychach (utwór Spojrzenia, 2000). Jest także laureatem I nagrody w konkursie 124 Konwencji Audio Engineering Society na nagranie stereo muzyki poważnej (2008).

Był stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2006, 2008) oraz Keimyung Research Foundation (2007, 2010). W sezonie 2013/2014 był kompozytorem-rezydentem Chóru Akademickiego im. prof. Jana Szyrockiego Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca „Kompozytor-rezydent”.

Od 2015 roku jest członkiem Związku Kompozytorów Polskich.

aktualizacja: wrzesień 2015 (iz)

Strona internetowa artysty: www.wojciech.blazejczyk.eu

kompozycje

Cztery pory zmroku na fortepian (1999)
Spojrzenia na gitarę klasyczną (2000)
Schizofrenia na orkiestrę kameralną i taśmę (2002)
Obłęd na 2 lub 3 gitary klasyczne (2002)
Jasknia (wołanie uwięzionego) na 3 gitary klasyczne (2003)
Zbrodnia i kara na gitarę elektryczną, kwartet smyczkowy i fortepian (2004)
Kwartet smyczkowy (2006)
Syreny na flet i harfę (2006)
MAD-Mutual_Assured_Destruction na orkiestrę kameralną (2007)
Pętla histerezy na saksofon i taśmę (2007)
Postludium na 7 instrumentów dętych blaszanych i fortepian (2007)
Cebula na chór 3-głosowy, do słów W. Szymborskiej (2007)
Anamorfoza na orkiestrę smyczkową (2007)
2 Pieśni do słów Różewicza na tenor i 2 skrzypiec i fortepian / skrzypce, wiolonczelę i fortepian (2007)
Seica na 10 instrumentów (2008)
Klawesyn jako instrument towarzyski cykl miniatur na klawesyn z towarzyszeniem różnych instrumentów (2008)
Co mi zrobisz jak mnie złapiesz na fortepian 4 ręce (2008)
Rozedrganie na 3 skrzypiec i fortepian (2008)
Interlunium na gitarę klasyczną (2008)
Przestrzenie Haasa na trąbkę, harfę, gitarę elektryczną, fortepian i komputer (2008)
Loopowizacje.1 / .2 / .3 cykl utworów improwizowanych na gitarę elektryczną i live electronics (2008-2009)
Involutio na trąbkę, flet prosty, gitarę elektryczną, fortepian i komputer (2009)
Pur na chór mieszany (2009)
Muzyka kręgu na 6-12 dowolnych mobilnych instrumentów (2009)
Arytmia na 2 gitary elektryczne, wibrafon, marimbę i perkusję (2009)
3 Meanings of Nothing na klarnet, kwartet smyczkowy, fortepian i perkusję (2009)
Shimmer (Lśnienie) na 2 fortepiany i 2 perkusje (2009)
Dziki Gon na klarnet, gitarę elektryczną i fortepian (2009)
Hora Iudicii na orkiestrę kameralną i chór (2009)
Protokół na aktora, zespół instrumentalny i elektronikę (2010)
Apnea na 2 perkusje i 2 fortepiany (2010)
Chicken Run na gitarę elektryczną (2011)
Exhorta na taśmę i lektora (2011)
Kolonia karna na orkiestrę symfoniczną i aktora (2011)
Vo-Ce na zespół kameralny (2011)
Music 4 Four na gitarę elektryczną, wiolonczelę, klarnet basowy i akordeon (2012)
Hole in the Head na 3 flety i kontrabas (2012)
Lyddit na orkiestrę kameralną (2012)
Introjekcja na orkiestrę smyczkową (2012)
LoPassHiCut na kontrabas i elektronikę (2013)
Trash music na zespół instrumentalny, głos, obiektofony (przetwarzane na żywo zużyte przedmioty) i live electronics (2014)
Warsaw Music na zespół, głos i live electronics (przetwarzane na żywo dźwięki miasta) (2015)

Muzyka teatralna
:
Opowieść wigilijna, reż. Ewa Piotrowska, Teatr Lalki i Aktora w Wałbrzychu (2009)
Pocztówka z Meksyku, reż. Ewa Piotrowska, Sląski Teatr Lalki i Aktora Ateneum (2010)
Mała Syrenka, reż. Ewa Piotrowska, Teatr Maska w Rzeszowie (2011)
Kalosze szczęścia, reż. Ewa Piotrowska, Teatr im. Andersena w Lublinie (2011)
Kopciuszek, reż. Ewa Piotrowska, Teatr Banialuka w Bielsku-Białej (2011)
Janosik. Naprawdę prawdziwa historia, reż Jacek Malinowski, Teatr Maska w Rzeszowie (2012)
Oskar i pani Róża, reż. Ewa Piotrowska, Teatr Pinokio w Łodzi (2012)
Królowa śniegu, reż Ewa Piotrowska, Teatr Powszechny w Radomiu (2012)

Muzyka filmowa:
Na zdrowie, reż. Michał Bukojemski, produkcja TVP
Everest. Przesunąć horyzont, reż. i produkcja Dariusz Załuski
Zza płotu, reż. Leszek Dawid, produkcja TVP
Kilka prostych słów, reż. Anna Kazejak-Dawid
Falstart, reż. Igor Dewolt, film dyplomowy w Łódzkiej Szkole Filmowej
Dom Rodzinny, reż. Marek Cichy, produkcja Fundacja Świętego Mikołaja
Sisters of Himalaya, reż. i produkcja Dariusz Załuski

Muzyka do gier komputerowych:
Hard Reset, produkcja Flying Wild Hog (2011)

Sound design:
Janosik. Historia prawdziwa, reż. Agnieszka Holland i Kasia Adamik
Nie kłam kochanie, reż. Piotr Wereśniak.
Belladonna, reż. Annika Glac
Blade Runner, reż. Krzysztof Czeczot (audiobook)