A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | Ł | M | N | O | P | R | S | T | U | V | W | Y | Z |
Jacek Wiktor Ajdinović,
kompozytor i wiolonczelista; ur. 1 marca 1985, Kraków. Jego pierwszymi nauczycielami muzyki byli dziadek – Stanisław Stefański oraz Krystyna Muszańska, a naukę gry na fortepianie rozpoczął pod kierunkiem matki. W wieku siedmiu lat zaczął kształcić się w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych I i II stopnia im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie w klasie wiolonczeli Andrzeja Palla. Naukę kontynuował u Zdzisława Łapińskiego i ukończył ją w 2004. W zakresie kompozycji od 2001 do 2004 znajdował się pod opieką artystyczną Marka Stachowskiego, która polegała na stałych konsultacjach. Jako wiolonczelista uczestniczył w kursach mistrzowskich, pracując pod kierunkiem Barbary Marcinkowskiej i Ulfa Tischbirka, a także brał udział w Seminarium Kompozytorów i Teoretyków w Rycerce. W 2005 otrzymał Stypendium Twórcze miasta Krakowa w dziedzinie muzyki, w 2006 – stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Funduszu Promocji Twórczości. aktualizacja: marzec 2016 (ac) Strona internetowa kompozytora: www.ajdinovic.eu |
kompozycje
Preludium jesienne na klarnet (lub obój), wiolonczelę i fortepian (1998)
Uwertura do poematu „W Palmiarni” na orkiestrę smyczkową (1999)
Poemat „W Palmiarni” op. 1 na flet, obój, puzon, waltornię, kotły i orkiestrę smyczkową (1999)
Arco-Pizzicato op. 2, mała fantazja na skrzypce i wiolonczelę (1999)
Nocturn de November op. 3 na obój, wiolonczelę i klawesyn (1999)
Etude a fin de jour op. 4 na obój solo (1999)
Etiuda „Ab ovo” op. 5 na fortepian (1999)
Primo concerto rinascimento 2000 op. 6 na wiolonczelę, klawesyn i orkiestrę smyczkową (2000)
Rapsodia „Ab ovo” op. 7 na dwie wiolonczele i orkiestrę symfoniczną (2000)
Po burzy op. 8 na flet i fortepian (2000)
For Cello Solo op. 9 (2000)
Zachód słońca op. 10 na obój i kwartet smyczkowy (2000)
Przed burzą op. 11 na flet, obój i wiolonczelę (2000)
For Cello Solo op. 12 (2000)
Po burzy op. 13 na flet, obój i wiolonczelę (2000)
Na Świętego Maurycego op. 15 na obój i wiolonczelę (2000)
Concertino „Fantaisie d’Automne” op. 16 na wiolonczelę, flet, obój, kwartet smyczkowy i kotły (2000)
For Two Cellos op. 17 (2000)
Od-cienie pewnego koloru op. 18 na wiolonczelę i orkiestrę kameralną (2000)
Errata op. 19 na wiolonczelę i fortepian (2000)
Serio solo op. 20 na marimbę (2000)
...na wietrze op. 21 na obój i wiolonczelę (2000)
Dwadzieścia-dwadzieścia jeden op. 22 na flet, obój, wiolonczelę i organy (2001)
Lux in tenebris op. 23 na kwartet smyczkowy (2001)
Na wietrze op. 24 na obój i orkiestrę kameralną (2001)
Magnituda op. 25 na wiolonczelę i fortepian (2001)
Primo violino con gusto op. 26 na skrzypce i orkiestrę smyczkową * (2001)
Couleur locale op. 27 na obój, dwie wiolonczele i marimbę (2001)
For Cello Solo op. 28 (2001)
Le cahier de chansons pour hautbois op. 31 (2001)
Symphoniae op. 32 na organy (2001)
Symfonia mauretańska op. 33 na orkiestrę symfoniczną (2001)
Sine loco op. 34, trio na flet, wiolonczelę i ksylofon (2001)
Symfonia snu op. 36 na klawesyn i orkiestrę smyczkową (2001)
Portret I op. 37 na wiolonczelę i fortepian (2001)
Spumato op. 38, wokaliza na chór mieszany (2001)
Saros I op. 39, trio na flet, wiolonczelę i ksylofon * (2001)
In memoriam Halina Czerny-Stefańska op. 40, duet fortepianowy * (2001)
Saros II op. 41, kwartet smyczkowy * (2001)
Portret II op. 42 na wiolonczelę i fortepian (2001)
Divertimento hermeticus op. 43 na orkiestrę symfoniczną (2001)
Symfonia na Boże Narodzenie na chór mieszany, 2 flety, 2 oboje, 2 waltornie, tubę, marimbę, ksylofon, klawesyn i orkiestrę smyczkową (2001)
String Quartet No. 2 'Futurum' op. 44 * (2002)
Dialogo per violoncello solo op. 45 * (2002)
Fantasmagoria op. 46 na flet, klarnet, waltornię, skrzypce, altówkę i wiolonczelę * (2002)
Kamień i słowik op. 47 na orkiestrę symfoniczną * (2002)
Kusadasi – The Island of the Birds op. 48, piano concerto (2002)
Sonate "Hommage à Max Reger” op. 49 na wiolonczelę i fortepian (2002)
Dialogue pour basson (2002-2005)
Daylight Symphony No. 1 op. 50 na orkiestrę symfoniczną (2003)
Arrière-pensée du temps, trio fortepianowe (2005)
La Promenade [wersja I] na trąbkę solo (2006)
Arius na organy solo (2006)
Koncert na wiolonczelę i orkiestrę symfoniczną (2006)
La Promenade [wersja II] na saksofon altowy solo (2006-2007)
Litania na sopran i fortepian (2007)
Kyrie na sopran, mezzosopran, baryton, kwartet smyczkowy i organy (2007)
Preludio na fortepian solo (2007)
Sextett na klarnet, kwartet smyczkowy i fortepian (2008)
Notturno e Corale per archi (2010)
Obsession and Play na altówkę solo (2013)
|
literatura wybrana
Kompozytorzy polscy 1918-2000 Tom II (pod red. Marka Podhajskiego), Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina w Warszawie / Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, Warszawa / Gdańsk 2005
|