31 lipca 2014
English (United Kingdom)Polish (Poland)

LEGENDA

Gwiazdki * przy tytułach kompozycji oznaczają, że partytura utworu (wydana lub kserokopia rękopisu) znajduje się w zbiorach bibliotecznych Polskiego Centrum Informacji Muzycznej.

Marta Ptaszyńska

postać

dnia

Marta

Ptaszyńska

Marta Ptaszyńska Holocaust Memorial Cantata

płyta

dnia

Marta Ptaszyńska

Holocaust Memorial Cantata

Ptaszyńska Marta   La novella d'inverno (Opowieść zimowa) na orkiestrę smyczkową

kompozycja

dnia

Ptaszyńska Marta

La novella d'inverno (Opowieść zimowa) na orkiestrę smyczkową

Cichoń Ewa, Polony Leszek Muzyka to język najdoskonalszy. Rozmowy z Martą Ptaszyńską

książka

dnia

Cichoń Ewa, Polony Leszek

Muzyka to język najdoskonalszy. Rozmowy z Martą Ptaszyńską

NOWA MUZYKA POLSKA

Logowanie



JSTOR online

JSTOR
Chcesz wejść?
Skontaktuj się z nami!

 

kompozytorzy (M)
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Michał Moc, kompozytor i akordeonista; ur. 9 marca 1977, Wrocław. Studiował w Akademii Muzycznej we Wrocławiu: kompozycję w klasie Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil (dyplom z wyróżnieniem w 2001) oraz grę na akordeonie pod kierunkiem Zbigniewa Łuca (dyplom z wyróżnieniem w 2002). W 2008 uzyskał tytuł doktora sztuki w specjalności kompozycja. Otrzymał dwukrotnie stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W 2000, w ramach programu „Socrates-Erasmus”, studiował w Holandii u Davida Rowlanda. W 2002 był stypendystą Zarządu miasta Wrocławia.
Jako akordeonista koncertował, wykonując także własne kompozycje z orkiestrami filharmonicznymi we Wrocławiu, Białymstoku, Bydgoszczy, Wałbrzychu, Toruniu, Kielcach, Płocku, Łodzi, Koszalinie, Kaliszu, a także w Operze Wrocławskiej oraz akademiach muzycznych: w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie. Występował podczas wielu festiwali muzycznych, m.in. „Poznańskiej Wiosny Muzycznej”, „Musica Polonica Nova” we Wrocławiu i „Warszawskiej Jesieni”. Nagrywał dla Polskiego Radia i Telewizji Polskiej. Współpracuje z różnymi formacjami artystycznymi, np. z Wrocławskim Kwintetem Akordeonowym i Kwintetem „Newton”.
Od 1997 zaangażowany jest również w pracę pedagogiczną. Obecnie pracuje jako nauczyciel przedmiotów muzycznych – kierownik sekcji teorii muzyki w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Karola Szymanowskiego we Wrocławiu oraz zatrudniony jest na stanowisku asystenta w Akademii Muzycznej we Wrocławiu.
Michał Moc za swoją twórczość kompozytorską otrzymał wiele nagród i wyróżnień, m.in. w 1997 – dwie II nagrody na Konkursie Kompozytorskim w Opolu, zorganizowanym z okazji Kongresu Eucharystycznego, w 1998 – wyróżnienie w Konkursie Kompozytorskim im. Adama Didura w Sanoku oraz I nagrodę na I Konkursie Kompozycji i Instrumentacji we Wrocławiu; w 1999 – II nagrodę na Konkursie Kompozytorskim „Gaude Mater” w Częstochowie oraz wyróżnienie na III Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim im. Raymonda Murray’a Schaffera w Poznaniu, w 2000 – I nagrodę na Konkursie Kompozytorskim im. Andrzeja Panufnika w Krakowie oraz konkursową kwalifikację do wykonania na Międzynarodowym Festiwalu Chóralnym Jihlava 2000 w Pradze, zaś w 2001 – III nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim Franz Josef Reinl-Stiftung Wiedeń/Monachium, główną nagrodę w Konkursie na Hymn Miasta Świdnicy oraz równorzędną główną nagrodę w IV Konkursie Muzyki Współczesnej dla Młodych Wykonawców w Radziejowicach organizowanym przez Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej. Jest również laureatem wielu konkursów akordeonowych: zdobywcą I miejsc na Ogólnopolskich Konkursach Akordeonowych w Chełmie (1994, 1996), Zgierzu (1995), Mławie (1995), na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Akordeonowej w Przemyślu (1999) oraz III miejsca na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Akordeonowej w Sanoku (2000). Za działalność pedagogiczną otrzymał w 2006 Brązowy Krzyż Zasługi Prezydenta RP. W 2007 objęty został czteroletnim programem promocji młodych kompozytorów Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego.

aktualizacja: wrzesień 2008



Strona internetowa kompozytora: www.moc.composer.pl
kompozycje
Trio sonata „Jantar” na flet, wibrafon i akordeon (1997)
Wierzę w ciebie, tryptyk wokalny na chór mieszany (1997)
Fantazja na akordeon (1999)
Betelgeuse na akordeon i taśmę * (1999)
The Exchange dla dzieci i kwartetu smyczkowego (1999)
Sinfonietta na orkiestrę smyczkową (1999)
Gloria in excelsis na chór mieszany (2000)
Sanctus Dominus na chór mieszany (2000)
Accordella na akordeon i kwartet smyczkowy (2000)
Furietta na orkiestrę kameralną (2000)
Hommage à Piazzolla na akordeon i orkiestrę symfoniczną * (2000)
Strach! [wersja I] na głos i flet prosty (dla jednego wykonawcy) (2001)
Strach! [wersja II] na głos i kontrabas (dla jednego wykonawcy) (2001)
Fantazja praska na orkiestrę symfoniczną * (2002)
Sześć miniatur na akordeon (2003)
Chordalians & Chordaliens na akordeon i orkiestrę kameralną (2004)
Quincunx na altówkę solo (2004)
Quip na altówkę solo (2004)
Chipset na akordeon i orkiestrę kameralną (2005)
Agathos na głos i organy (2005)
Muzyka na orkiestrę (2006)
stuntmen’s relay (2008)
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information