27 września 2016
English (United Kingdom)Polish (Poland)

LEGENDA

Gwiazdki * przy tytułach kompozycji oznaczają, że partytura utworu (wydana lub kserokopia rękopisu) znajduje się w zbiorach bibliotecznych Polskiego Centrum Informacji Muzycznej.

Stefan Kisielewski

postać

dnia

Stefan

Kisielewski

Stefan Kisielewski Utwory fortepianowe

płyta

dnia

Stefan Kisielewski

Utwory fortepianowe

Kisielewski Stefan Danse vive

kompozycja

dnia

Kisielewski Stefan

Danse vive

Gąsiorowska Małgorzata  Kisielewski

książka

dnia

Gąsiorowska Małgorzata

Kisielewski

NOWA MUZYKA POLSKA

Logowanie



JSTOR online

JSTOR
Chcesz wejść?
Skontaktuj się z nami!

 

kompozytorzy (Z)
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Sławomir Zamuszko,

kompozytor; ur. 30 grudnia 1973, Łódź. Studiował w Akademii Muzycznej w Łodzi: w latach 1992-97 grę na altówce w klasie Zbigniewa Friemana, w latach 1994-99 kompozycję u Jerzego Bauera (dyplom z wyróżnieniem). Swoje umiejętności z zakresu kompozycji uzupełniał w latach 2000-2002 pod kierunkiem Mariana Borkowskiego na Podyplomowym Studium Kompozycji Akademii Muzycznej w Warszawie. W 2002 uczestniczył w 8th Young Composers Meeting w Apeldoorn w Holandii, gdzie dokształcał się u Louisa Andriessena, Hanny Kulenty, Martijna Paddinga i Andrew Tooveya. Od 2003 do 2004 studiował w Katedrze Informatyki Stosowanej Politechniki Łódzkiej. Uczestniczył w programie opieki nad młodymi kompozytorami Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego (2007-2010).

W latach 1997-98 był stypendystą Ministra Kultury i Sztuki. Jest laureatem dwóch pierwszych nagród na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim „Das neue sorbische Lied” w Cottbus w Niemczech: w 2000 za pieśń Wšuźi stworby na mezzosopran, skrzypce i fortepian (2000), a w 2003 – za pieśń Zachadnosć na chór mieszany i orkiestrę kameralną (2003).

Jego utwory były wykonywane m.in. na festiwalach „Laboratorium Muzyki Współczesnej”, „Musica Polonica Nova” i „Sacrum – Non Profanum”, a także na koncertach towarzyszących Festiwalowi „Warszawska Jesień”. Znalazły się też na płytach nominowanych do nagrody fonograficznej Fryderyk 2004 i 2009. W 2010 ukazała się, nakładem wydawnictwa DUX, jego pierwsza płyta monograficzna: Sławomir Zamuszko – Works for Orchestra.

Sławomir Zamuszko w latach 1993-2003 współpracował ze Studiem Teatralnym „Słup” w Łodzi, tworząc oprawę muzyczną spektakli i happeningów Marcela Szytenchelma. Od 2012 roku współpracuje z Fundacją „Festina Lente”, tworząc oprawę muzyczną licznych audiobooków dla dzieci.

Od 2014 roku jest doktorem habilitowanym sztuki muzycznej w zakresie kompozycji i teorii muzyki. Jest profesorem kompozycji w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Pracuje również w szkołach muzycznych II stopnia. Zajmuje się także działalnością popularyzatorską – jego artykuły ukazały się w periodykach „Muzyka21”, „Wychowanie Muzyczne w Szkole” i „Presto” oraz w portalu internetowym www.koneser.pl. W latach 2003-2004 współpracował z rozgłośnią „Dobre Radio” w Łodzi. Był także autorem licznych omówień koncertowych dla Filharmonii im. Artura Rubinsteina w Łodzi (periodyk „Kwarta”).


aktualizacja: luty 2016 (ac)

Strona internetowa kompozytora: www.zamuszko.com

kompozycje
Suita na altówkę solo * (1994-95)
Sonatina na kwartet perkusyjny * (1995)
Ostinati [wersja I] na altówkę i fortepian * (1995)
...dla dzieci, cykl miniatur na fortepian * (1995)
Wariacje na temat Niccolo Paganiniego na marimbafon * (1995-96)
46 – Tema con Variazioni na kwartet dęty drewniany * (1996)
Kontrowersje, teatr instrumentalny na 2 flety * (1996)
Kranzhorn, impresja na obój i wiolonczelę * (1996)
Portal 1 na róg i fortepian * (1996)
Babel FM na taśmę (1997)
Koncert [wersja I] na klarnet i orkiestrę smyczkową (1997-98)
Kaja moknie na głos solowy dziecięcy (lub 1-głosowy chór dziecięcy) i fortepian * (1998)
Koncert [wersja II] na klarnet i fortepian * (1998)
„321” na trio stroikowe * (1998)
Portal 2 na altówkę, wiolonczelę i orkiestrę symfoniczną * (1998-99)
Preludia na fortepian * (1999-2000)
Nokturn na fortepian * (2000)
Wšuźi stworby na mezzosopran, skrzypce i fortepian * (2000)
Requiem na alt solo i kwartet smyczkowy * (2000)
Przenikania na orkiestrę smyczkową (2000-2001)
Lingwariacje na temat Johna Cage’a na głos mówiony solo (2001)
Preludia na organy (2001))
Psalm XV na sopran liryczny solo i orkiestrę kameralną * (2001-2002)
Możliwości na gitarę (2002)
Zachadnosć na chór mieszany i orkiestrę kameralną (2003)
Maska opera-monodram do tekstu Stanisława Lema na żeński głos mówiony solo i małą orkiestrę (2003-2004)
Europejczyk w Meksyku [wersja I] na flet i kwartet smyczkowy (2004)
Six Persons na wiolonczelę i fortepian (2004)
Events na małą orkiestrę (2005)
Cantata seriosa na motywach z chorału protestanckiego do tekstu Johanna Heermanna na sopran solo, chór mieszany i klawesyn lub organy (2005)
Cantata serena na motywach z chorału protestanckiego do tekstu Johanna Heermanna na sopran solo, chór mieszany i klawesyn lub organy (2005)
Sanctus – Hosanna – Benedictus na 12-głosowy chór mieszany (2005)
Divertimento in memoriam W.A.M. na orkiestrę smyczkową (2005-2006)
Jingiel Akademii Muzycznej im. Bacewiczów w Łodzi na kwartet smyczkowy i perkusję (2006)
Nasha Shkhapa [wersja I], cykl pieśni do tekstów Ogdena Nasha i Hilaire Belloca na mezzosopran i fortepian (2007)
89 Degrees North na orkiestrę symfoniczną (2007-2008)
...set ...rise na wiolonczelę na prawą rękę i małą orkiestrę (2007-2009)
Pięć melodii bułgarskich na orkiestrę symfoniczną (2008)
Nasha Shkhapa [wersja II], cykl pieśni do tekstów Ogdena Nasha i Hilaire Belloca na mezzosopran i orkiestrę (2009)
Europejczyk w Meksyku [wersja II] na klarnet i kwartet smyczkowy (2009)
Europejczyk w Meksyku [wersja III] na flet i orkiestrę smyczkową (2009)
Koncert na altówkę i orkiestrę symfoniczną (2009)
Pia-No Concerto na fortepian preparowany dla 7 wykonawców-amatorów i orkiestrę symfoniczną (2010)
Kwiaty polskie do tekstu Juliana Tuwima na recytatora i orkiestrę symfoniczną (2010)
Koncert śląski na 23 instrumenty smyczkowe (2013)
Z opowiadań definitywnych do tekstu d_terminusa na 3 flety, altówkę i taśmę (2013)
Hearmonics na fortepian lub taśmę (2015)
literatura wybrana
Kowalska-Zając Ewa Zamuszko Sławomir.w: Łódzkie środowisko kompozytorskie 1945-2000, Akademia Muzyczna w Łodzi, Łódź 2001
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information