01 lipca 2016
English (United Kingdom)Polish (Poland)

LEGENDA

Gwiazdki * przy tytułach kompozycji oznaczają, że partytura utworu (wydana lub kserokopia rękopisu) znajduje się w zbiorach bibliotecznych Polskiego Centrum Informacji Muzycznej.

Bohdan Wodiczko

postać

dnia

Bohdan

Wodiczko

Karol Szymanowski -

płyta

dnia

Karol Szymanowski

-

Szymanowski Karol  Król Roger (Pasterz) op. 46

kompozycja

dnia

Szymanowski Karol

Król Roger (Pasterz) op. 46

Chylińska Teresa Karol Szymanowski i jego epoka

książka

dnia

Chylińska Teresa

Karol Szymanowski i jego epoka

NOWA MUZYKA POLSKA

Logowanie



JSTOR online

JSTOR
Chcesz wejść?
Skontaktuj się z nami!

 

kompozytorzy (J)
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Dobromiła Jaskot,

kompozytorka; ur. 29 maja 1981, Toruń. Studiowała w klasie kompozycji Lidii Zielińskiej w Akademii Muzycznej w Poznaniu (dyplom z wyróżnieniem w 2005). Naukę kontynuowała na Podyplomowych Studiach w Zakresie Kompozycji Specjalnej, Komputerowej oraz Teatralnej i Filmowej w Akademii Muzycznej we Wrocławiu, którą ukończyła w 2007. Następnie studiowała na Podyplomowych Studiach Muzyki Filmowej, Komputerowej i Twórczości Audiowizualnej w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi (2009-2010). W 2011 uzyskała stopień doktora sztuki w dziedzinie kompozycji w Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu.
Uczestniczyła w wielu kursach kompozytorskich i wykonawczych, m.in. w Ogólnopolskim Kursie Kompozytorskim w Jeleniej Górze (1999), Kursie Muzyki Kameralnej w Nowym Sączu (1999), Kursie Wykonawstwa Muzyki Fortepianowej i Wokalnej XX wieku w Bystrzycy Kłodzkiej (1999, 2000), Międzynarodowym Kursie Kompozytorskim „Acanthes” w Villeneuve-les-Avignon (2002), Międzynarodowych Warsztatach Muzyki Współczesnej Kraków/Stuttgart (2002), Międzynarodowych Warsztatach Muzyki Współczesnej – Nowe Technologie oraz Sztuka Multimedialna w Gdańsku (2002), Warsztatach Kompozytorskich „Nowa Muzyka – współczesne techniki kompozytorskie” w Warszawie (2003), International Bartók Seminar w Szombathely na Węgrzech (2003), warsztatach muzyki interaktywnej we Wrocławiu (2005).

Jest laureatką krajowych oraz międzynarodowych konkursów kompozytorskich i wykonawczych, m.in. w 1999 otrzymała III nagrodę na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim „Crescendo” w Tarnowie oraz brała udział, jako pianistka, w finale Konkursu Muzyki XX Wieku dla Młodych Wykonawców, a w 2000 zdobyła I nagrodę na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim „Forum Młodych” w Warszawie. W kwietniu 2005 znalazła się w gronie finalistów Międzynarodowego Konkursu Kompozytorsko-Pianistycznego „Kultursalon Hoerbiger” w Wiedniu, zaś w 2008 zdobyła III nagrodę na Konkursie Kompozytorskim im. Zbigniewa Herberta organizowanym przy Festiwalu PROBALTICA. Została również zakwalifikowana do II etapu pierwszej edycji Nagrody Mediów Publicznych OPUS. Wielokrotnie otrzymywała stypendia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za szczególne osiągnięcia muzyczne (2000, 2004, 2007, 2012), Fundacji AUKSO (2004), Fundacji Ernst von Siemens Musiksifung (2007), Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, Fundusz Promocji Twórczości (2010), Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego (2013). Ponadto otrzymała Nagrodę Prezydenta miasta Torunia (2000) i Nagrodę Rektora Akademii Muzycznej w Bydgoszczy za dorobek artystyczny i dydaktyczny (2011). Brała udział w międzynarodowym programie CCM Composer-in-Residence Project w Mills College w Kalifornii (2010).

Jej kompozycje są obecne na międzynarodowych festiwalach, takich jak: Międzynarodowy Festiwal Muzyki Nowej „UltraSchall” w Berlinie, „Warszawska Jesień”, „Musica Electronica Nova”, „Musica Polonica Nova”, „Poznańska Wiosna Muzyczna”, Festiwal Teatralny „Malta”, Contemporary Music Week w Esbjerg, wykonywane są także w Niemczech, Holandii, na Węgrzech, w Danii, Austrii, Portugalii oraz transmitowane m.in. przez Deutschlandradio Kulture, Rundfunk Berlin Brandenburg, Polskie Radio Program 2, Radio Bis, Radio Copernicus, Radio Monaliza. 7 kwietnia 2006 w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie odbyła się światowa premiera jej interaktywnej opery kameralnej Fedra (2005-2006). Ten spektakl został wyróżniony przez czasopismo „Polityka” jako jedno z ośmiu najważniejszych wydarzeń w kategorii: muzyka poważna (2006).

Zainteresowania twórcze Dobromiły Jaskot skupione są wokół sztuk multimedialnych, zwłaszcza działań interaktywnych. Kompozytorka prowadzi też działalność organizatorską (międzynarodowe konferencje interdyscyplinarne, festiwale, koncerty muzyki współczesnej, zwłaszcza elektroakustycznej oraz twórczości multimedialnej), koncertuje również jako pianistka – wykonawczyni muzyki współczesnej.
W latach 2005 – 2015 wykładała w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, gdzie pełniła funkcję adiunkta i prowadziła zajęcia z kompozycji w Studiu Elektroakustycznym. Obecnie mieszka i tworzy w Australii.

 

aktualizacja: maj 2016 (wa)

 

Oficjalna strona kompozytorki: http://www.jaskot.info/

kompozycje
Ehwaz na dwóch perkusistów (2002)
atnongara na fortepian solo (2002)
anAphrase na skrzypce i taśmę (2003)
phrasAmador na wiolonczelę i taśmę (2003)
how-who na głos żeński i live electronics (2003)
Liija na taśmę (2003)
Ogrody na taśmę (2003)
Hagalaz na klarnet, wiolonczelę i fortepian (2004)
Ingwaz na zespół instrumentalny (2005)
Fedra, interaktywna opera kameralna (2005-2006)
The Spiral of Light na flet prosty (lub poprzeczny), 2 skrzypiec i wiolonczelę (2006)
hannah na wiolonczelę i elektronikę (2007)
Linearia na kwartet smyczkowy (2007)
Res na fortepian solo (2007-2008)
Hum na Kwartludium i beat-boxera (2008)
from the matter of light na głos i kwartet smyczkowy (2008)
Hum… na beat-boxera, klarnet, skrzypce, fortepian i perkusję (2009)
eXntropia na wielką orkiestrę symfoniczną (2009)
Muzyka do spektaklu teatralnego Ksiądz Marek w reż. Pawła Goźlińskiego (2009)
Muzyka do spektaklu teatralnego Różowe Strusie Pióra w reż. Anety Groszczyńskiej (2009)
Chopin Quest, projekt audio-wizualny (2010)
Muzyka do spektaklu teatralnego Fabrec w reż. Małgorzaty Głuchowskiej (2010)
Echeveria na wielką orkiestrę symfoniczną (2011)
Kocie psoty na taśmę (2012)
Himah na 3 perkusistów (2012)
Aeshna na kwartet fortepianowy (2012)
Chatayu na zespół instrumentalny (2012)
Muzyka do spektaklu teatralnego Judyta w reż. Pawła Goźlińskiego (2012)
Bright Star na fortepian (2013)
izzcok na taśmę (2013)
Kłębuszek,interaktywna instalacja dla dzieci (2013)
Slejpnir na głos męski, fortepian, obiekty perkusyjne i amplifikację (2014)
Hgrrrsht na 2 amplifikowane flety i krtanie (2015)
literatura wybrana
Rozum jest moim największym wrogiem.[wywiad, rozmawiała Ewa Szczecińska], "Ruch Muzyczny" 2014 nr 4
Anna S. Dębowska, Nowa fala w Operze,."Gazeta Wyborcza" 2006 nr 82, dod. Gazeta Stołeczna
Daniel Cichy, Młodość rządzi!: nowe utwory Jaskot i Gryki w Operze Narodowej,."Tygodnik Powszechny: katolickie pismo społeczno-kulturalne" 2006 nr 18
Dorota Kozińska, Terytoria podbite, terytoria utracone,.[zawiera rec. na temat inscenizacji opery Fedra], "Ruch Muzyczny" 2006 nr 10
Ewa Szczecińska, Kobieta na krawędzi & Srebro, ziemia i człowiek,.[zawiera rec. inscenizacji opery Fedra], "Ruch Muzyczny" 2006 nr 10
Nyffeler Max Im Bewusstsein der Freiheit. Die nächste Generation von Komponisten aus Polen, “Neue Zeitschrift für Musik” 2009 nr 6 (November – Dezember), s. 22-32
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information