24 sierpnia 2016
English (United Kingdom)Polish (Poland)

LEGENDA

Gwiazdki * przy tytułach kompozycji oznaczają, że partytura utworu (wydana lub kserokopia rękopisu) znajduje się w zbiorach bibliotecznych Polskiego Centrum Informacji Muzycznej.

Włodzimierz Kotoński

postać

dnia

Włodzimierz

Kotoński

-     Per Clavicembalo Moderno

płyta

dnia

-

Per Clavicembalo Moderno

Kotoński Włodzimierz Concerto per clarinetto e orchestra

kompozycja

dnia

Kotoński Włodzimierz

Concerto per clarinetto e orchestra

Kotoński Włodzimierz Muzyka elektroniczna

książka

dnia

Kotoński Włodzimierz

Muzyka elektroniczna

NOWA MUZYKA POLSKA

Logowanie



JSTOR online

JSTOR
Chcesz wejść?
Skontaktuj się z nami!

 

kompozytorzy (I)
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Anna Ignatowicz-Glińska,

kompozytorka, ur. 26 maja 1968, Warszawa. Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną II stopnia nr 2 im. Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie uczyła się improwizacji fortepianowej pod kierunkiem Szabolcsa Esztényi’ego. Następnie studiowała kompozycję w klasie Włodzimierza Kotońskiego (dyplom w 1996) w Akademii Muzycznej w Warszawie. W 2010 roku uzyskała tytuł doktora w zakresie kompozycji na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie obecnie jest adiunktem.

W 1994 otrzymała I nagrodę Kapituły Krytyków za więc... Zaniki Pamięci na perkusję solo i taśmę (1994) na Forum Młodych Kompozytorów w Krakowie, zaś To tylko czas... na trąbkę, perkusję i taśmę (1996) był prezentowany w 1996 na Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów UNESCO w Amsterdamie. Dwukrotnie była stypendystką Stowarzyszenia ZAiKS (1999, 2001), w 2008 i 2010 uzyskała stypendia z Funduszu Promocji Twórczości Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W 2012 roku otrzymała wyróżnienie i Nagrodę Publiczności na VI Międzynarodowym Konkursie im. A. Pietrowa w Sankt Petersburgu, a w roku 2013 - II nagrodę na VI Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim "Mikołowskich Dni Muzyki". 

Jest autorką utworów solowych, kameralnych, symfonicznych, elektronicznych i multimedialnych oraz tekstów o muzyce i małych form literackich.

Jej utwory wykonywane były na wielu koncertach i festiwalach w Polsce (m.in. podczas Festiwalu „Warszawska Jesień”, Festiwalu „Musica Polonica Nova” we Wrocławiu, „Poznańskiej Wiosny Muzycznej”, Jeunesses Musicales w Kielcach, Festiwalu Muzyki Organowej „Conversatorium” w Legnicy, „Laboratorium Muzyki Współczesnej” w Białymstoku, Forum Młodych Kompozytorów w Krakowie, Forum im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, Międzynarodowych Warsztatów Perkusyjnych w Bydgoszczy, Międzynarodowego Forum Perkusji w Żaganiu, Warszawskich Spotkań Muzycznych, w ramach cyklu „Portrety Kompozytorów”, organizowanego przez Związek Kompozytorów Polskich) oraz za granicą (m.in. we Francji, w Czechach, Austrii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych i Chinach), a także wydane na płytach CD przez takie firmy fonograficzne, jak Acte Préalable, DUX, Polonia Records, Audite i MONS oraz wydawane drukiem przez PWM i Norsk Musikforlag w Oslo.

Ponadto zajmuje się pracą dydaktyczną – wykłada instrumentację, propedeutykę kompozycji i czytanie partytur na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie (jest członkiem Katedry Kompozycji). W latach 1995-2009 uczyła improwizacji i propedeutyki kompozycji w Zespole Szkół Muzycznych nr 4 im. Karola Szymanowskiego w Warszawie. Ponadto publikuje artykuły w Zeszytach Naukowych Akademii Muzycznej w Warszawie. Współpracowała również z redakcjami „Ruchu Muzycznego” oraz „Życia Muzycznego”.

Anna Ignatowicz-Glińska jest członkiem Związku Kompozytorów Polskich (od 2009 pełni funkcję Sekretarza Oddziału Warszawskiego ZKP), Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej PSEME oraz Stowarzyszenia Pedagogów i Miłośników Rytmiki.

aktualizacja: listopad 2014 (ai)

kontakt

e-mail: annaglinska@mail.rua.ignatowiczglinska@gmail.com
kompozycje
Spod, sponad, spomiędzy... na dwa fortepiany (1990)
Pętla na klarnet, wiolonczelę i fortepian (1991-93)
Zapis nieważnych zdarzeń na saksofon sopranowy i klawesyn * (1992)
Anaria na taśmę (1992)
Znaki magiczne na klarnet, wiolonczelę i fortepian (nowa wersja) (1992-2006)
Nicowanie zamkniętych przestrzeni na orkiestrę symfoniczną (1993)
Cisza podziurawiona roztargnieniem na dwie marimby (1993)
Bagba [wersja I] na trio perkusyjne (1993)
Rondo na taśmę (1993)
więc... Zaniki Pamięci na perkusję solo i taśmę (1994)
Hałas czasu i wnętrze ciszy na kwartet smyczkowy (1994)
Oddzielne lądy na saksofon altowy, skrzypce i gitarę (1994)
Stabat Mater na chór mieszany a cappella (1995)
Naśladowanie ciepła na klawesyn * (1995)
Ślady niepewności na klawesyn i organy (1995)
i... jak szkło na trąbkę i marimbę (1995)
Czy to tak? na baryton i dwie perkusje * (1996)
Nic nie ubyło niczego na organy * (1996)
To tylko czas... na trąbkę, perkusję i taśmę (1996)
Concerto breve na perkusję i orkiestrę symfoniczną * (1996)
Kto tam puka, czego chce? na dwie perkusje, dwie grupy dzieci, publiczność i światła (1998)
Z kawałków pierwszej odzieży na orkiestrę kameralną (1998)
Partita na skrzypce i smyczki (nowa wersja) * (1999-2009)
Partita nr 2 na skrzypce solo * (2000)
Toccata na marimbę (2001)
Kołysanka dla A. na fortepian solo (2003)
Passacaglia na marimbę i wibrafon (2003)
Bagba [wersja II] na trio perkusyjne (2003)
Znak moich czasów na chór mieszany (2003)
Kwartet smyczkowy „Mgnienia” (nowa wersja) (2003-2008)
Sinfonia na trąbkę i organy (2004)
Aria da Capo na klarnet, wiolonczelę i fortepian (2006)
Koncert podwójny na dwie perkusje i orkiestrę symfoniczną (2006-2008)
NasłuchiwAnie na flet i fortepian, dla młodego flecisty (2007)
nAdAl na fortepian * (2007)
Koncert na marimbę, trąbkę i orkiestrę smyczkową (2007-2008)
FORT U na zestaw perkusyjny i fortepian totalny, dla duetu młodych wykonawców (2008)
Trzy tańce w bałkańskich rytmach, na fortepian, na 4 ręce (2008)
Cztery pieśni do tekstów własnych na baryton i fortepian * (2008)
Czy to tak?, cykl pieśni do tekstów własnych, wersja na baryton i fortepian (2009)
„Apotemoza” – Aria Da Capo al Absurdum na sopran i marimbę, do tekstu własnego (2009)
Concerto grosso na 2 orkiestry perkusyjne (2009-2010)
Cienie na trąbkę, róg i puzon (2010)
24 godziny: całe życie motyla na sopran (wokaliza), wibrafon i orkiestrę smyczkową (2010)
Partita, wersja na marimbę i kwartet smyczkowy (2010)
Z kawałków pierwszej odzieży, wersja na orkiestrę symfoniczną (2010)
Missa profana na sopran, tenor, baryton, chór mieszany, zespół instrumentalny i organy (2011)
PaRadomada 65331 na orkiestrę smyczkową (2011)
Piosenka o porcelanie do słów Czesława Miłosza na sopran i fortepian (2011)
Sinfonietta na orkiestrę symfoniczną (2012)
De profundis na bas/baryton i organy (2012)
Ślady niepewności, wersja na marimbę i organy (2012)
Sonatina na fortepian, dla młodego muzyka (2012)
Nim zakwitnie Magnolia na kontrabas i fortepian (2012)
Praeter na kwartet smyczkowy (2013)
Pięć pieśni do słów Doroty Gołaszewskiej na sopran i kwintet fortepianowy (2013)
Sequentia persistence na trzy marimby (2013)
To nie jest coś, co można opowiedzieć do tekstu własnego na sekstet wokalny (2014)
Skotopaska I: Małmazja świeci do tekstu własnego na chór mieszany a cappella (2014)
Tylko spójrz... na fortepian (2014)
Sonet 116 do słów Wiliama Szekspira na sekstet wokalny (2015)
W oddaleniu na sopran i orkiestrę symfoniczną, do tekstu własnego (2015)
1 z 70 na 70. urodziny ZKP na 2 perkusje i 2 fortepiany (2015)
Magazyn Mód Damskich i Męskich – Warszawie, której już nie ma i Warszawiakom, którzy żyją w mej pamięci na 3 perkusje, kwartet smyczkowy i kontrabas (2015)
Poza ciszą – pamięci Pawła Buczyńskiego na klawesyn (2015)
Postludium na marimbę (2015)
Refleksy / Reflections na marimbę, skrzypce, wiolonczelę, kontrabas i fortepian (2015/2016)
Kamienna mozaika / Stone mosaic na wibrafon (2016)
MarganA na perkusję solo (2016)
Trudne pytania na sopran i fortepian do tekstu własnego (2016)
Z „Aforyzmów” Krzysztofa Bilicy na głos żeński i męski, flet piccolo, saksofon altowy, altówkę, perkusję, gitarę elektryczną, akordeon i organy Hammonda (2016)
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information