26 sierpnia 2016
English (United Kingdom)Polish (Poland)

LEGENDA

Gwiazdki * przy tytułach kompozycji oznaczają, że partytura utworu (wydana lub kserokopia rękopisu) znajduje się w zbiorach bibliotecznych Polskiego Centrum Informacji Muzycznej.

Rafał Augustyn

postać

dnia

Rafał

Augustyn

Rafał Augustyn -

płyta

dnia

Rafał Augustyn

-

Augustyn Rafał En blanc et noir

kompozycja

dnia

Augustyn Rafał

En blanc et noir

 Warszawska Jesień w zwierciadle polskiej krytyki muzycznej. Antologia tekstów z lat 1956-2006

książka

dnia

Warszawska Jesień w zwierciadle polskiej krytyki muzycznej. Antologia tekstów z lat 1956-2006

NOWA MUZYKA POLSKA

Logowanie



JSTOR online

JSTOR
Chcesz wejść?
Skontaktuj się z nami!

 

kompozytorzy (P)
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Dariusz Przybylski,

organista i kompozytor; ur. 28 lipca 1984, Konin. Jest absolwentem Państwowej Szkoły Muzycznej II st. w Koninie w klasie organów Hanny Stypułkowskiej (dyplom w 2003). W 2008 ukończył z Medalem „Magna cum Laude” kompozycję pod kierunkiem Marcina Błażewicza i grę na organach w klasie Andrzeja Chorosińskiego na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. W roku akademickim 2006/2007, jako stypendysta programu Socrates/Erasmus, studiował w Hochschule für Musik w Kolonii – kompozycję w klasie Yorka Höllera, kompozycję elektroniczną u Hansa Ulricha Humperta, instrumentację pod kierunkiem Krzysztofa Meyera oraz grę na organach w klasie Johannesa Gefferta. W 2008 ukończył studia podyplomowe (Solistenklasse/Konzertexam) w klasie kompozycji Wolfganga Rihma w Hochschule für Musik w Karlsruhe oraz uzyskał stopień doktora sztuki muzycznej na Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie. Brał udział w Programie Promocji 13 Kompozytorów Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego (2007-2010). Otrzymał tytuły: Primus Inter Pares 2007 (II miejsce w województwie mazowieckim) oraz Primus Inter Pares 2008.
Brał udział w kursach mistrzowskich z zakresu kompozycji (u Olgi Neuwirth, Kurta Schwertsika, Paula Edlina, Dominica Muldowney’a, Rodericka Watkinsa, Philipa Wilby’ego), interpretacji muzyki organowej (u Karola Gołębiowskiego, Edgara Krappa, Gerharda Weinbergera, Garyego Verkade, Wolfganga Zerera) oraz improwizacji organowej (u Tomasza Adama Nowaka, Daniela Rotha).
Dariusz Przybylski jest laureatem wielu konkursów organowych, m.in.: w 2001 otrzymał II nagrodę (I nie przyznano) oraz Nagrodę Specjalną Mariana Sawy na IV Konkursie Polskiej Muzyki Organowej XX Wieku w Legnicy, w 2005 – Główną Nagrodę na VI Konkursie Muzyki XX i XXI wieku dla Młodych Wykonawców w Warszawie zorganizowanym przez Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej (polska sekcja ISCM). Jako kompozytor uzyskał następujące nagrody i wyróżnienia na konkursach kompozytorskich: w 2002 – I nagrodę za Nisi Dominus na mezzosopran i chór żeński (2002) na III Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim „Patri Patriae” w Katowicach na utwór dedykowany Papieżowi Janowi Pawłowi II, w 2003 – wyróżnienie za Partitę „Hejnał wszyscy zaśpiewajmy” na trąbkę i organy (2003) na II Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim towarzyszącym Conversatorium Organowemu w Legnicy, w 2004 – II nagrodę za Sześć pieśni do słów Haliny Poświatowskiej na głos żeński i fortepian (2004) na XII Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim im. Adama Didura w Sanoku oraz II nagrodę (I nie przyznano) za Sequenza quasi una fantasia na organy solo (2004) na II Konkursie Kompozytorskim Mikołów 2004, w 2005 – I nagrodę za poemat Orfeusz i Eurydyka na fortepian solo (2005) na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim Miasta Wiedeń, I nagrodę za Konstrukcję na saksofon altowy solo (2005) na III Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim im. Tadeusza Ochlewskiego w Krakowie organizowanym przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne oraz I nagrodę za Fünf Rilke-Lieder na kontratenor i kwartet smyczkowy (2005) na XIII Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim im. Adama Didura w Sanoku, w 2006 – III nagrodę za ten sam utwór na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim Franz Josef Reinl-Stiftung w Wiedniu, wyróżnienie za Berceuse na skrzypce i fortepian (2004) na II Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim im. Grażyny Bacewicz w Łodzi, I nagrodę za ...the rest is silence... na dwa fortepiany i perkusję op. 23 (2005) na Konkursie Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda, I nagrodę za utwór Fanfara Clamare na organy (2006) i II nagrodę za utwór Entrata e Chaconne na organy (2006) na I Ogólnopolskim Otwartym Konkursie Kompozytorskim Pro Organo, II nagrodę za The Times of the Returns na fortepian (2006) na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy, I nagrodę za Missa brevis na chór mieszany i organy (2006) na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim Mikołów 2006, w 2008 – II nagrodę za …et desiderabunt mori… na chór mieszany (2008) na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim Musica Sacra w Częstochowie oraz II nagrodę za Drei Formen na altówkę solo (2007) na 49. Konkursie Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda. Ponadto otrzymał Stypendium Fundacji ZE PAK Młode Talenty (2003), Stypendium Ministra Kultury (2003, 2006, 2009), Stypendium Fundacji Bankowej im. Leopolda Kronenberga (2005), Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2006), Stypendium Keimyung Research Foundation (2006), Stypendium Socrates/Erasmus (2006), Stypendium Młoda Polska (2007), Stypendium Telewizji Polskiej (nagroda w programie Dolina Kreatywna, 2008), Stypendium DAAD (2009/2010).
Dariusz Przybylski jako organista koncertował w wielu miastach Polski oraz za granicą. W jego repertuarze szczególne miejsce zajmuje muzyka nowa, na swoim koncie ma wiele prawykonań. Występuje również jako improwizator.
Jego utwory zostały zarejestrowane na kilkunastu płytach kompaktowych (DUX, Megavox, POLMIC). Płyta z nagraniem utworu Bogurodzica na organy solo (2003) w wykonaniu Andrzeja Chorosińskiego na organach Bazyliki w Licheniu otrzymała status Podwójnej Platynowej Płyty, zaś płyty: 20 lat Conversatorium Organowego w Legnicy (DUX) oraz Młodzi Kompozytorzy w Hołdzie Chopinowi (DUX) zostały nominowane do nagrody Fryderyk 2005. W 2010, nakładem wydawnictwa DUX, ukazała się jego pierwsza monograficzna płyta z utworami orkiestrowymi.
Jego kompozycje dostępne są za pośrednictwem wydawnictwa Verlag Neue Musik w Berlinie.
W 2006 brał udział w międzynarodowym projekcie kompozytorskim Mozart Pyramid, odbywającym się w Canterbury (Wielka Brytania) z okazji roku Mozartowskiego, oraz w projekcie 60 zamówień na 60-lecie Związku Kompozytorów Polskich.
Od 2008 wykłada na macierzystej uczelni, w roku akademickim 2010/2011 prowadzi również klasę kompozycji w Keimyung University (Korea Południowa).
Dariusz Przybylski jest członkiem Koła Młodych ZKP (w latach 2006-2008 sprawował obowiązki sekretarza, od 2008 pełni funkcję przewodniczącego), Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej oraz Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.

aktualizacja: marzec 2011

Strona internetowa kompozytora: www.dariuszprzybylski.eu

kompozycje
Tryptyk na organy op. 1 (2001)
Nisi Dominus na sopran i chór żeński op. 2 (2002)
Kwartet Pokój na dwoje skrzypiec i dwie wiolonczele op. 3 (2002)
Chorały na fortepian i orkiestrę smyczkową op. 4 (2002)
Vivatto na flet i fortepian op. 5 (2002-03)
Laudate pueri na chór mieszany a cappella op. 6 (2003)
Bogurodzica na organy op. 7 (2003)
Ave maris stella na chór mieszany a cappella op. 8 (2003)
Partita „Hejnał wszyscy zaśpiewajmy” na trąbkę i organy op. 9 (2003)
Salve Regina na chór mieszany a cappella op. 10 (2003)
Ex nihilo nihil na organy op. 11 (2003)
Trzy sonety na baryton, obój, wiolonczelę i wibrafon op. 12 (2003-04)
Sequenza quasi una fantasia [wersja I] na organy op. 11b (2004)
Introitus, Hymnus et Alleluia na baryton i organy op. 13 (2004)
Sześć pieśni do słów Haliny Poświatowskiej na głos żeński i fortepian op. 14 (2004)
Dwie pieśni wielkopostne na chór mieszany a cappella op. 15 (2004)
Out of the Labirynth na fortepian op. 16 (2004)
Berceuse na skrzypce i fortepian op. 17 (2004)
Morpheus-Saxophone Quartet na kwartet saksofonowy op. 18 (2004)
Sequenza quasi una fantasia [wersja II] na perkusję i organy op. 11c (2004)
Missa brevis [wersja I] na chór żeński i organy op. 19 (2005)
Orfeusz i Eurydyka, poemat na fortepian op. 20 (2005)
Konstrukcja na saksofon altowy op. 21 (2005)
Fünf Rilke-Lieder na kontratenor i kwartet smyczkowy op. 22 (2005)
...the rest is silence... na dwa fortepiany i perkusję op. 23 (2005)
Koncert na klawesyn i orkiestrę op. 24 (2006)
Gesualdo on Atlantis na zespół kameralny op. 26 (2006)
Cantata in honorem Sancti Bartholomaei na baryton, chór, blachę, perkusję i organy op. 27 (2006)
Missa brevis [wersja II] na chór mieszany i organy op. 19b (2006)
The Times of the Returns na fortepian op. 20b (2006)
Fanfara Clamare na organy op. 25 (2006)
Eine kleine Morgenmusik na kwintet klarnetowy op. 28 (2006)
Entrata e Chaconne na organy op. 29 (2006)
Inexprimable na zespół kameralny op. 30 (2007)
Nawet gwiazdy płaczą z tym, kto płacze w nocy na orkiestrę smyczkową i perkusję op. 31 (2007)
Nekyia na perkusję i 4 puzony op. 32 (2007)
Métamorphose de l’esprit – I Sonata wiolonczelowa op. 33 (2007)
Hommage à Josquin, koncert na flet, orkiestrę smyczkową, perkusję i dźwięki elektroniczne op. 34 (2007)
Rituals na 2 perkusje op. 35 (2007)
Subkontur na perkusję i dźwięki elektroniczne op. 36 (2007)
Cinq Pièces en Concert na trio fortepianowe op. 37 (2007)
Cinq Pièces en Concert na saksofon altowy, wiolonczelę i fortepian op. 37b (2007)
Praeambulum na organy op. 38 (2007)
Drei Formen na altówkę solo (2007)
...et desiderabunt mori... na chór mieszany op. 39 (2008)
Orchesterstück na orkiestrę symfoniczną op. 40 (2008)
Miserere na 11-głosowy zespół wokalny op. 41 (2008)
Warum? na taśmę op. 42 (2008)
Baru-kataa na dwie wiolonczele, darabukę, wirtualny theremin i dźwięki elektroniczne op. 43 (2008)
Medeas Träume na skrzypce, klarnet basowy, perkusję i fortepian op. 44 (2008)
Dum medium silentium na sopran i organy op. 45 (2008)
Concerto Festivo na organy dla dwóch wykonawców i orkiestrę kameralną op. 46 (2008)
Manhattan Medea op. 55, opera kameralna na 5 solistów i 6 instrumentalistów (2008-2011)
Orchesterstück Nr. 2 na orkiestrę symfoniczną op. 46 (2009)
Óneiros – Koncert skrzypcowy na skrzpce i orkiestrę smyczkową op. 47 (2009)
Schübler Choräle op. 48 na organy (2009)
Discours op. 49 na wiolonczelę i akordeon (2009)
Toxiuh molpilia op. 50 na 12 saksofonów (2009)
In shadow of Emily D. op. 51, miniatura na fortepian (2009)
Bagatellen op. 52 na flet (basowy), klarnet basowy, altówkę i wiolonczelę (2009)
Dreamming Tiffany before the breakfast op. 53 na saksofon sopranowy i organy (2009)
Wasserstimmen op. 54, opera kameralna na 5 solistów i 5 instrumentalistów (2010)
Tombeau op. 56, na klawesyn (2010)
Le Petit Livre de Clavecin op. 57 na klawesyn (2010)
Onyx op. 58 na dwa flety (2010)
Abrenuntio op. 59 na tubę, flet, klarnet, perkusję i fortepian (2010)
We will all laugh at gilded butterflies op. 60 na saksofon altowy, perkusję i fortepian (2010)
Apollo op. 61 na baryton i perkusistę (2010)
échange op. 62 na 10 fortepianów i orkiestrę symfoniczną (2010)
Discours II op. 63 na klarnet, gitarę elektryczną, wiolonczelę i akordeon (2010)
κατάβασις (Katabasis) op. 64 na orkiestrę symfoniczną i 20 młodych wykonawców (2010)
Parafraza Preludium op. 28 nr 22 Chopina bez nr op. na flet, obój, skrzypce, wiolonczelę i fortepian (2010)
Ergos op. 65 na wiolonczelę i fortepian (2010)
Dwie myszy i kot op. 66, opera kameralna na 3 solistów i 14 instrumentalistów (2010)
... denn ich steure mit meinen Genossen über das dunkle Meer zu unverständlichen Völkern... Koncert na akordeon i orkiestrę op 67 (2011)
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information