17 kwietnia 2014
English (United Kingdom)Polish (Poland)

LEGENDA

Gwiazdki * przy tytułach kompozycji oznaczają, że partytura utworu (wydana lub kserokopia rękopisu) znajduje się w zbiorach bibliotecznych Polskiego Centrum Informacji Muzycznej.

Urszula Kryger

postać

dnia

Urszula

Kryger

Paweł Mykietyn Pasja wg św. Marka na głosy i instrumenty

płyta

dnia

Paweł Mykietyn

Pasja wg św. Marka na głosy i instrumenty

Penderecki Krzysztof Jutrznia. Złożenie Chrystusa do grobu

kompozycja

dnia

Penderecki Krzysztof

Jutrznia. Złożenie Chrystusa do grobu

Robinson Ray, Winold Allen A Study of the Penderecki St. Luke Passion

książka

dnia

Robinson Ray, Winold Allen

A Study of the Penderecki St. Luke Passion

NOWA MUZYKA POLSKA

Logowanie



JSTOR online

JSTOR
Chcesz wejść?
Skontaktuj się z nami!

 

kompozytorzy (W)
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Joanna Woźny,

kompozytorka; ur. 27 lipca 1973, Zabrze. W latach 1992-98 studiowała filozofię na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Od 1996 do 2003 odbyła studia w zakresie kompozycji na Universität für Musik und darstellende Kunst w Grazu u Beata Furrera i Gerda Kühra, które ukończyła dyplomem z wyróżnieniem. Swoje umiejętności doskonaliła u Younghi Pagh-Paan (w ramach projektu Klangwege 2003) i Georga Friedricha Haasa. W 1997 otrzymała stypendium Fundacji im. Stefana Batorego, w 1997 i 1998 stypendium Ministra Kultury Republiki Austrii, w 2001 Nagrodę miasta Graz w dziedzinie muzyki, w 2005 austriackie stypendium państwowe dla kompozytorów.
Ma wiele zamówień na kompozycje i wykonania dzieł w Austrii, m.in. Klangspuren Schwaz, Radiokulturhaus (ORF Wien), Arnold Schönberg Center Wien, Porgy & Bess Wien, Brucknerhaus Linz, Kulturzentrum bei den Minoriten Graz, Forum Stadtpark Graz, Wiener Mozartjahr 2006.
Współpracuje z zespołami muzyki współczesnej, m.in. Klangforum Wien, Ensemble Wiener Collage, artresonanz-trio, szene instrumental graz, Ensemble PercussioNova, ContrastTRIO, DOUBLE IMAGE.
Joanna Woźny od 1997 jest członkiem Austriackiego Stowarzyszenia Kompozytorów Die Andere Saite.

aktualizacja: marzec 2009

kompozycje
...zum unberührten Schnee im fahlen Mondlicht... dla czterech perkusistów (1999)
Die verlorenen Pfade I na saksofon tenorowy, kontrabas i perkusję (2003)
Die verlorenen Pfade II na klarnet i taśmę (2003)
11/4, muzyka elektroakustyczna (2003)
schweben wohin, muzyka elektroakustyczna (2003)
Die Spur der Welle na flet, klarnet i altówkę (2003)
Muzyka na automatyczny fortepian (2003)
Das tiefe Blau dort im Lauf der Tage na obój solo (2004)
Pneuma na organy (2004)
silben- meer- farben na flet, klarnet, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2004)
Vom Verschwinden einer Landschaft na fortepian, skrzypce i wiolonczelę (2005)
Muzyka na dwie gitary (2005)
Muzyka na flet, klarnet basowy i fortepian (2005)
Return na saksofon solo i zespół (2006)
Loses na orkiestrę (2006)
Kahles Astwerk na głos wokalny, flet, skrzypce i wiolonczelę (2007)
Ferne-Annäherung na chór mieszany (2008)
Surfacing na trio smyczkowe (2008)
Archipel na orkiestrę (2008)
literatura wybrana
Ender Daniel Joanna Woźny: „Musik für zwei Gitarren”, Österreichische Musikzeitschrift 2005 nr 9, s. 34-35
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information