kompozytorzy (W)

A B C D E F G H I J K L Ł M N O P R S T U W Y Z

Joanna Woźny,

kompozytorka; ur. 27 lipca 1973, Zabrze. W latach 1992-98 studiowała filozofię na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. W latach 1996-2003 odbyła studia w zakresie kompozycji na Universität für Musik und darstellende Kunst w Grazu u Beata Furrera, które ukończyła dyplomem z wyróżnieniem.

Została wyróżniona wieloma nagrodami, m. in.: w 2001 roku – nagrodą miasta Graz w dziedzinie muzyki, w 2004 – nagrodą za dorobek artystyczny Uniwersytetu w Grazu, 2010 – SKE Publicity Preis, 2010 – Erste Bank Kompositionspreis.

Jej utwory wykonywane były przez takie zespoly, jak RSO Radiosymphonieorchester Wien, DSO Deutsches Symphonie-Orchester Berlin, Monachijska Orkiestra Radiowa, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Klangforum Wien, Ensemble Mosaik, ensemble recherche, Ensemble ascolta, Ensemble Courage, PluralEnsemble, Ensemble PHACE, die reihe. Dyrygowali nimi m.in. Brad Lubman, Enno Poppe, Lukas Vis.

Muzyka Joanny Woźny wykonywana była m.in. na festiwalach: "Wien Modern", Ultraschall Berlin, "Warszawska Jesień", "Musica Polonica Nova", Klangspuren Schwaz, Musikprotokoll Graz, Forum Neuer Musik w Kolonii, Festival Eclat Stuttgart, ISCM World New Music Days 2013.

Mieszka w Austrii.

aktualizacja: czerwiec 2014

Więcej informacji o artystce - na stronie wydawcy: www.editionjulianeklein.de
 

kompozycje

...zum unberührten Schnee im fahlen Mondlicht... dla czterech perkusistów (1999/2005)
Die verlorenen Pfade I na saksofon tenorowy, kontrabas i perkusję (2003)
Die verlorenen Pfade II na klarnet i taśmę (2003)
11/4, muzyka elektroakustyczna (2003)
schweben wohin, muzyka elektroakustyczna (2003)
Die Spur der Welle na flet, klarnet i altówkę (2003)
Muzyka na automatyczny fortepian (2003)
Das tiefe Blau dort im Lauf der Tage na obój solo (2004)
Pneuma na organy (2004)
silben- meer- farben na flet, klarnet, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2004)
Musik für Flöte, Bassklarinette und Klavier (2005)
Return for saksofon solo i zespół (2006)
Loses na orkiestrę (2006)
kahles Astwerk na głos wokalny, flet, skrzypce i wiolonczelę (2007/8)
Ferne-Annäherung na chór mieszany (2008)
Surfacing na trio smyczkowe (2008)
Archipel na orkiestrę (2008)
Retrun [wersja zrewidowana] na saksofon tenorowy solo i zespół (2009)
Prolepsis na puzon, perkusję i kontrabas (2010)
Für Viola solo na altówkę (2010)
as in a mirror, darkly na zespół (2010)
disintegrated na orkiestrę (2010)
Vom Verschwinden einer Landschaft II na skrzypce, altówkę, wiolonczelę i fortepian (2011)
mobile elements na klarnet basowy, puzon, perkusję, fortepian, skrzypce, wiolonczelę i kontrabas (2011)
divided na kontrabasowy flet prosty (2011)
air balance na organy (2011)
lost motion na wiolonczelę i orkiestrę smyczkową (2012)
diffraction courses na klarnet, saksofon, 2 perkusistów, fortepian, skrzypce, wiolonczelę i kontrabas (2012)
stairs na flet, fortepian, akordeon, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2013)
suspended na flet, akordeon i wiolonczelę (2013)
as in a mirror, darkly [wersja zrewidowana] na zespół (2013)
brown, fizzled out na trąbkę, puzon, 2 perkusistów, fortepian, gitarę elektryczną i wiolonczelę (2013/14)
some remains na flet, klarnet, fortepian, altówkę i kontrabas (2014)

literatura wybrana

Ender Daniel Joanna Woźny: „Musik für zwei Gitarren”, Österreichische Musikzeitschrift 2005 nr 9, s. 34-35