27 kwietnia 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)

LEGENDA

Gwiazdki * przy tytułach kompozycji oznaczają, że partytura utworu (wydana lub kserokopia rękopisu) znajduje się w zbiorach bibliotecznych Polskiego Centrum Informacji Muzycznej.

Katarzyna Szwed

postać

dnia

Katarzyna

Szwed

Bembinow, Borzym Jr, Szwed, Janiak, Kościów, Zamuszko, Zubel, Szmytka real life song

płyta

dnia

Bembinow, Borzym Jr, Szwed, Janiak, Kościów, Zamuszko, Zubel, Szmytka

real life song

NOWA MUZYKA POLSKA

Logowanie



JSTOR online

JSTOR
Chcesz wejść?
Skontaktuj się z nami!

 

kompozytorzy (S)
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Marcin Stańczyk,

kompozytor i prawnik; ur. 16 listopada 1977, Łęczyca. W 2001 obronił z wynikiem bardzo dobrym pracę magisterską pod kierunkiem Tadeusza Szymczaka w Katedrze Prawa Konstytucyjnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, w 2006 ukończył teorię muzyki pod kierunkiem Marty Szoki, a 2007 kompozycję w klasie Zygmunta Krauzego i Krzysztofa Knittla (muzyka elektroniczna) w Akademii Muzycznej w Łodzi. W latach 2008-2010 studiował kompozycję w Accademia Nazionale di Santa Cecilia w Rzymie w ramach kursu mistrzowskiego u Ivana Fedele. Swoje umiejętności doskonalił podczas 13th Young Composers Meeting w Apeldoorn w Holandii (2007) u Louisa Andriessena, Martijna Paddinga, Richarda Aresa, Mary Finsterer i Joe Cutlera, kursu kompozytorskiego z zespołem Klangforum Wien podczas festiwalu La Biennale di Venezia 2007 oraz z Trilokiem Gurtu podczas La Biennale di Venezia 2008, Bang a Can Summer Music Festival 2009 (Stany Zjednoczone) u Steve’a Reicha, Davida Langa, Michaela Gordona, podczas sesji Voix Nouvelles 2009 z Brianem Ferneyhough, Isabel Mundry, Misato Mochizuki, organizowanej przez fundację Royamount pod Paryżem, Kursów Nowej Muzyki w Darmstadt (2010), Ovvero la fabbrica della creativita (Nuova Consonanza – Rzym) z Beatem Furrerem (2010), Markiem Andre (2012), Jerwood Opera Writing Programme (2010-2011) w Aldeburgh (Wielka Brytania) z Giorgio Battistellim.

Był uczestnikiem programu opieki nad młodymi kompozytorami Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego (2007-2011). W 2007 otrzymał stypendium Ministra Kultury „Młoda Polska” oraz stypendium Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, w 2008 Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, w latach 2008-2009 stypendium Rządu Włoskiego, w 2009 stypendium Marszałka Województwa Łódzkiego oraz stypendium Internationales Musikinstitut w Darmstadt.

Pracuje w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym oraz jako chórzysta w Filharmonii Łódzkiej. Śpiewał także w chórach kameralnych Con Vigore, Alla camera, All antico, z którymi koncertował w Polsce i za granicą. Ponadto wykłada współczesne techniki kompozytorskie oraz historię muzyki elektronicznej w Akademii Muzycznej w Łodzi, gdzie w 2013 roku otrzymał stopień doktora sztuki, a w roku 2016 - doktora habilitowanego.

Utwory Marcina Stańczyka prezentowane były w kraju i za granicą, m.in. podczas festiwalu „Musica Moderna” w Łodzi, Gaudeamus Music Week 2007 w Amsterdamie (kompozycja SPIRIT in CAGE, napisana dla holenderskiej Orkest de Ereprijs), III Festiwalu Prawykonań w Katowicach, Festiwalu Laureatów Konkursów Muzycznych w Bydgoszczy, Festiwalu Bang on a Can w Massachusetts Museum of Contemporary Art w North Adams (Stany Zjednoczone), Theatro Ghione w Rzymie, Auditorium Parco della Musica im. Luciano Berio w Rzymie, sezonu IRCAM w Paryżu, festiwali Les Espaces Sonores w Bazylei, Rondò w Mediolanie, "Warszawska Jesień", "Sacrum Profanum", a także w Chinach i Japonii przez takie zespoły, jak: Ensemble intercontemporain, Neue Vocalsolisten Stuttgart, Bang on a Can All Stars, Ensemble Linea, Oslo Sinfonietta, E-Mex, Nikel, Algoritmo, Zone Expèrimentale, Meitar, Divertimento, Sinfonia Varsovia, Orkiestra Muzyki Nowej

Jest laureatem wielu nagród, m.in. w 2006 otrzymał II nagrodę za Geysir – Grisey na 2 fortepiany, skrzypce, altówkę i kontrabas (2005) na The Third Sun River Student Composition Competition 2006 w Chengu (Chiny), II nagrodę (I nie przyznano) za Powidoki na skrzypce i fortepian (2006) na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim im. Grażyny Bacewicz w Łodzi, I nagrodę za Trois chant d’amour na 2 chóry kameralne (2006) na konkursie kompozytorskim Laurenscatorij Foundation Composers Competition 2006 w Rotterdamie, zorganizowanym z okazji 40-lecia istnienia fundacji Laurenscatorij (prawykonał zespół Laurens – Bachcollegium pod dyrekcją Barenda Schuurmana w katedrze Laurenskerk w Rotterdamie) oraz III nagrodę za Czekaj na fortepian (2004) na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy, w 2007 – I nagrodę za Aspetto per pianoforte (2007) na 8th International Competition of Composition for Solo Instrument with or without Piano Accompaniment, zorganizowanym przez Associazione Culturale Musicale „Euritmia” w Povoletto (Udine) we Włoszech, w 2008 – III nagrodę za cykl pieśni Dialogues de Douve na głos z fortepianem (2006) na International Composition Contest „From Romanticism to Contemporary” w Bukareszcie, w 2010 – I nagrodę  za Laterna na klarnet, wiolonczelę, fortepian, perkusję i elektronikę (2008) na Franco Donatoni International Composers Competition w Mediolanie, w 2011 – II nagrodę za Nibiru na zespół kamerlany (2009) podczas 15. Salvatore Martirano Award, organizowanego przez Uniwersytet Illinois w Urbana-Champaign w Stanach Zjednoczonych. W 2013 został zwycięzcą Toru Takemitsu Award, największego konkursu kompozytorskiego w Japonii. Był też nominowany do nagrody środowiska muzycznego Koryfeusz Muzyki Polskiej. W 2014 został laureatem programu rezydencji artystycznych Miasta Paryża i tamtejszego Instytutu Francuskiego.
 

aktualizacja: luty 2016 (ab)

Strona internetowa kompozytora: www.marcinstanczyk.com
kompozycje
Agnus Dei na chór mieszany, 4 perkusje, obój i taśmę (2004)
Aspetto… na fortepian przestrojony (2004)
Ostatni, teatr muzyczny na saksofon altowy, klawesyn i taśmę (2005)
Dumka na saksofon altowy i fortepian bez wykonawcy (2005)
Esercizi. Hommage à Karol Szymanowski, teatr muzyczny na instrumenty, metronomy i publiczność (2005)
Geysir – Grisey na zespół kameralny (2006)
Powidoki na skrzypce i fortepian (2006)
Trois chant d’amour na 2 chóry kameralne (2006)
Dialogues de Douve, cykl pieśni na mezzosopran i fortepian (2006)
Powidoki, wersja na flet, skrzypce i fortepian (2006)
SPIRIT in CAGE dla Orkest de Ereprijs (2007)
Selsebil na orkiestrę (2007)
Spotkania na muzyków ludowych, instrumenty i chór kameralny (2007)
Cisza, impresja dźwiękowa do obrazów Łukasza Leszczyńskiego (2007)
Ciottolo per ensemble (2008)
Laterna na zespół i taśmę (2008)
Three afterimages na kontrabas (2008)
Westchnienia na orkiestrę kameralną (2008-2011)
Afterimages – rosso na fortepian (2009)
Nibiru – La rivoluzione della terra sconosciuta na zespół kameralny (2009)
Analessi Rotte na wiolonczelę, dwa głosy i puzon (2009)
Sospiri per ensemble (2009)
Il riverbero della malinconia na zespół kameralny (2010)
Tajemnica Chopina, rzeźba muzyczna [wspólnie z Łukaszem Leszczyńskim] (2010)
OPERA 3 na solistkę, akompaniatora i kompozytora [wspólnie z Petem Cantem] (2010)
Le teste scambiate, opera na orkiestrę kameralną i trzy charaktery (2010-2012)
In case of rapture, miniopera (2011)
Archeopteryx, muzyka dla teatru tańca (2011)
Zamienione głowy, opera na orkiestrę kameralną i trzy charaktery (2011-2013)
4’34’’ – short piece against J. Cage na cztery instrumenty, trzech instrumentalistów i cztery głośniki (2012)
Mosaïque na wiolonczelę i elektronikę (2012)
Geysir – Grisey, wersja na klarnety, fortepian, perkusję, gitarę elektryczną, wiolonczelę i kontrabas (2012)
Muzyka tkana na orkiestrę (2013)
Attorno na flet altowy, wiolonczelę i fortepian (2013)
Solarize, opera kameralna na zespół, trzech aktorów i elektronikę (2013-2014)
POST-SONS na dwoje perkusistów i elektronikę live (2013-2014)
Aftersounds na 2 perkusistów i elektronikę (2013-2014)
Aftersounds na gitarę solo (2014)
A(pol)ogia, performance multimedialny (wspólnie z Pete'm Cantem i Alexem Eisenbergiem) (2014)
Blind walk na zespół (2014-2015)
Powidoki na głos, kwartet smyczkowy i audio-video live electronics (2015)
literatura wybrana
Brzozowska Anna W kotle musi buzować, „Twoja Muza” 2007 nr 1, s. 36-38
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information