21 grudnia 2014
English (United Kingdom)Polish (Poland)

LEGENDA

Gwiazdki * przy tytułach kompozycji oznaczają, że partytura utworu (wydana lub kserokopia rękopisu) znajduje się w zbiorach bibliotecznych Polskiego Centrum Informacji Muzycznej.

Artur Rubinstein

postać

dnia

Artur

Rubinstein

Witold Lutosławski -

płyta

dnia

Witold Lutosławski

-

Ptaszyńska Marta   La novella d'inverno (Opowieść zimowa) na orkiestrę smyczkową

kompozycja

dnia

Ptaszyńska Marta

La novella d'inverno (Opowieść zimowa) na orkiestrę smyczkową

Chylińska Teresa (oprac.) Karol Szymanowski. Korespondencja. Pełna edycja zachowanych listów od i do kompozytora / Karol Szymanowski. Correspondence. A complete edition of extant letters from and to the composer

książka

dnia

Chylińska Teresa (oprac.)

Karol Szymanowski. Korespondencja. Pełna edycja zachowanych listów od i do kompozytora / Karol Szymanowski. Correspondence. A complete edition of extant letters from and to the composer

NOWA MUZYKA POLSKA

Logowanie



JSTOR online

JSTOR
Chcesz wejść?
Skontaktuj się z nami!

 

kompozytorzy (M)
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Jerzy Maksymiuk, dyrygent, kompozytor i pianista; ur. 9 kwietnia 1936, Grodno. Studiował kompozycję pod kierunkiem Piotra Perkowskiego (dyplom w 1962), grę na fortepianie – u Jerzego Lefelda (dyplom w 1964) oraz dyrygenturę w klasie Bogusława Madeya (dyplom w 1969) w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Warszawie.
Jest laureatem wielu konkursów muzycznych: Ogólnopolskiego Konkursu Pianistycznego im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy (1961, I nagroda), Ogólnopolskiego Konkursu Improwizatorskiego w Katowicach (1962, I nagroda), Konkursu Kompozytorskiego im. Artura Malawskiego w Krakowie oraz Konkursu im. Grzegorza Fitelberga w Katowicach. W latach 1970-72 był dyrygentem w Teatrze Wielkim w Warszawie, gdzie na Małej Scenie zrealizował prapremierowe spektakle: Małego księcia Zbigniewa Bargielskiego, Julii i Romea Bernadetty Matuszczak oraz Baletów polskich do muzyki Witolda Lutosławskiego, Zbigniewa Turskiego, Krzysztofa Pendereckiego i własnego utworu Metafrazy (1971). W 1972 stanął na czele zespołu wyłonionego z Warszawskiej Opery Kameralnej, który, od 1973 pod nazwą Polska Orkiestra Kameralna, zyskał międzynarodowy rozgłos. Zespół ten w 1984 przekształcił się w orkiestrę Sinfonia Varsovia. W 1973 podjął współpracę z Wielką Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia, z którą odbył tournées m.in. po Austrii, a w 1974 i 1976 – po Stanach Zjednoczonych. W latach 1975-77 stał na jej czele jako pierwszy dyrygent i kierownik artystyczny.
Sukcesy odniesione podczas pierwszego tournée z Polską Orkiestrą Kameralną w 1977, zwłaszcza w Anglii, zaowocowały kontraktem na nagrania płytowe w firmie EMI i licznymi występami z orkiestrami brytyjskimi, m.in. z London Symphony Orchestra, London Philharmonic Orchestra, English Chamber Orchestra, Scottish Chamber Orchestra, BBC Philharmonic Orchestra, Philharmonia Orchestra, Royal Liverpool Philharmonic Orchestra. Występował również gościnnie z takimi orkiestrami jak Israel Chamber Orchestra, Los Angeles Chamber Orchestra, Tokyo Metropolitan Symphony Orchestra, Orchestre National de France, Sydney Symphony Orchestra, Calgary Symphony Orchestra, Buffalo Symphony Orchestra, Indianapolis Symphony Orchestra. W 1979 wystąpił z Polską Orkiestrą Kameralną w Carnegie Hall w Nowym Jorku, w 1981 odbył z nią kolejne wielkie tournée koncertowe po Japonii, Australii, Nowej Zelandii, Stanach Zjednoczonych i Niemczech. W latach 1983-93 stał na czele BBC Scottish Symphony Orchestra w Glasgow. Z zespołem tym koncertował także w Polsce – w Krakowie, Wrocławiu, Bydgoszczy i w Warszawie, również – dwukrotnie – na festiwalu „Warszawska Jesień”: w 1985 (z utworami m.in. Iannisa Xenakisa, Igora Strawińskiego, Zbigniewa Penherskiego) oraz w 1987 (wykonano m.in. kompozycje Augustyna Blocha, Witolda Lutosławskiego, Arvo Pärta). W 1990 debiutował na koncertach BBC Proms w Royal Albert Hall w Londynie. Podjął też współpracę z English National Opera, z którą przygotował premiery Don Giovanniego Wolfganga Amadeusa Mozarta (w 1991) i Zemsty nietoperza Johanna Straussa (w 1993).
Jerzy Maksymiuk jest wybitnym promotorem muzyki współczesnej. Przez wiele lat współtworzył festiwal „Warszawska Jesień” jako członek komisji repertuarowej. Z inicjatywy Maksymiuka powstało wiele utworów dla Polskiej Orkiestry Kameralnej.
Jego działalność w Wielkiej Brytanii, wysoko ceniona przez krytykę, przyniosła mu tytuły: w 1990 – doctora honoris causa Strathclyde University w Glasgow i dwukrotnie laureata Gramophone Award: w 1993 – za The Confession of Isobel Gowdie Jamesa MacMillana (EMI) oraz w 1995 – za II i III Koncert fortepianowy Nikołaja Medtnera (Hyperion). W 1993 otrzymał honorowy tytuł Conductor Laureate BBC Scottish Symphony Orchestra.
twórczość
Świetna kariera dyrygencka Jerzego Maksymiuka związana jest przede wszystkim z Polską Orkiestrą Kameralną, którą Maksymiuk prowadził od początku jej powstania w roku 1972. Ten zespół dwudziestu czterech instrumentalistów smyczkowych doprowadził na szczyty perfekcji wykonawczej i nadał mu niepowtarzalną indywidualność artystyczną. O pracy Maksymiuka z Polską Orkiestrą Kameralną krążyły legendy. Był szefem niezwykle wymagającym i zmuszał każdego muzyka do nieustannej pracy na najwyższych obrotach. Członków orkiestry nie spełniających jego oczekiwań wymieniał bez skrupułów. Próbom nie było końca. Kiedy jednak zespół zaczął występować publicznie wzbudził sensację. Maksymiuk zaproponował nową jakość stylistyczną i brzmieniową. Szczególną uwagę zwrócił na artykulację, przez co brzmienie orkiestry radykalnie odświeżył, nadał mu nadzwyczajną ruchliwość, przejrzystość i plastyczność. Zindywidualizował brzmienie zespołu: każdy instrument był w obrazie dźwiękowym ważny i miał swoją rolę do spełnienia. Zerwał z tradycyjnym frazowaniem wykształconym w epoce romantyzmu, zrewolucjonizował dynamikę. A przede wszystkim zaszokował szybkimi tempami, które doprowadził do granic możliwości wykonawczych. Polska Orkiestra Kameralna była standardową orkiestrą smyczkową, muzycy grali w niej na zwykłych instrumentach, ale nowa estetyka Maksymiuka zmierzała w kierunku tak zwanego autentycznego wykonawstwa, które stawiało sobie za cel odtworzenie oryginalnych stylów wykonawczych z odpowiednich epok. Dzisiaj jest to ważna dziedzina życia muzycznego na całym świecie, wówczas - na początku lat siedemdziesiątych XX wieku - podejmowano wciąż próby nawiązania do autentycznej praktyki wykonawczej muzyki dawnej. Ogromnne sukcesy odnosiła Academy of St. Martin in the Fields pod kierunkiem Neville’a Marrinera, zespół analogiczny do Polskiej Orkiestry Kameralnej, który był dla Maksymiuka wzorem. Rozgłos w kraju przyniósł Polskiej Orkiestrze Kameralnej koncert w Filharmonii Narodowej w Warszawie w roku 1973. Rewelacją okazało się zwłaszcza wykonanie XVII-wiecznej kompozycji Tamburetta Adama Jarzębskiego. Niezwykłe i wówczas wysoce kontrowersyjne były interpretacje dzieł Mozarta. Specjalnością orkiestry Maksymiuka stała się szybko muzyka Vivaldiego. Wkrótce Polska Orkiestra Kameralna zyskała sławę międzynarodową, a jej dowodem było rozpoczęcie całej serii nagrań dla czołowej firmy europejskiej EMI. Na jej płytach znalazły się zarówno pozycje europejskiego repertuaru różnych epok - utwory Vivaldiego z Porami roku na czele, Mozarta czy Rossiniego, jak i dzieła kompozytorów polskich: Jarzębskiego, Janiewicza, Bairda i Góreckiego. Maksymiuka i jego orkiestrę komplementował sam Neville Marriner. W 1979 roku Polska Orkiestra Kameralna wystąpiła w słynnej Carnegie Hall w Nowym Jorku.
W roku 1983 Jerzy Maksymiuk został szefem BBC Scottish Symphony Orchestra w Glasgow, rok później Polska Orkiestra Kameralna rozrosła się i zmieniła nazwę na „Sinfonia Varsovia”, a na jej czele stanął Yehudi Menuhin. Maksymiuk występował z tym starym-nowym zespołem tylko sporadycznie. Na pytanie dlaczego porzucił swój zespół odpowiedział w wywiadzie dla magazynu „Studio”: „Nie można było pracować dłużej tak intensywnie. Zresztą, jak się jest zbyt długo z tymi samymi ludźmi, to zaczyna się dziać coś złego. Poza tym repertuar kameralny jest ograniczony. Ciągle proszono mnie o serenady Czajkowskiego i Dworzaka, Wariacje Brittena i Divertimento Bartóka. Graliśmy te utwory znakomicie, każda nuta była naprawdę moja, ale jak długo można robić to samo? Teraz jestem symfonikiem, nie kameralistą.” („Studio” 1992 nr 1)
kompozycje
Muzyka do filmu Czarne skrzydła w reż. Ewy i Czesława Petelskich (1962)
Trio smyczkowe (1966)
Poziom II na głos żeński i zespół kameralny (1966)
Continuum na fortepian (1966)
Muzyka do filmu Don Gabriel w reż. Ewy i Czesława Petelskich (1966)
Muzyka do filmu Dwa roczniki w reż. Jerzego Dmowskiego (1966)
Epizody na orkiestrę kameralną (1967)
Divertimento na orkiestrę (1967)
Muzyka do filmu Cześć, kapitanie w reż. Ewy i Czesława Petelskich (1967)
Muzyka do filmu Duch z Canterville w reż. Ewy i Czesława Petelskich (1967)
Muzyka do filmu Wycieczka w nieznane w reż. Jerzego Ziarnika (1967)
Muzyka do filmu Kwestia sumienia w reż. Ewy i Czesława Petelskich (1967)
Muzyka do filmu Tortura nadziei w reż. Ewy i Czesława Petelskich (1967)
Muzyka do filmu Pchła szachrajka w reż. Zofii Ołdak (1967)
Muzyka do filmu Weekend w reż. Bogdana Nowickiego (1967)
Muzyka do filmu Spacer wśród chmur w reż. Janusza Kidawy (1967)
Muzyka do filmu Bądź przez pół godziny Polakiem w reż. Włodzimierza Pomianowskiego (1967)
Muzyka do filmu Anioły z Bizancjum w reż. Aleksandry Jaskólskiej (1967)
Muzyka do filmu Białe góry w reż. Kazimierza Muchy (1967)
Muzyka do filmu Mazur kajdaniarski w reż. Andrzeja Szczygła (1967)
Muzyka do filmu Jan Henryk Dąbrowski w reż. Krystyny Dobrowolskiej (1967)
Muzyka do filmu O rewolucji niech mówią plakaty w reż. Kazimierza Muchy (1967)
Muzyka do filmu Zamech w reż. Jerzego Jaraczewskiego (1967)
Muzyka do filmu Zakopane x 3 w reż. Sergiusza Sprudina (1967)
Momenti na orkiestrę kameralną (1968)
Mouvements I-III na 2 fortepiany i 2 perkusje (1968)
Fortuna fortes adiuvant na chór dziecięcy i 2 orkiestry (1968)
Muzyka do filmu Zaliczenie w reż. Krzysztofa Zanussiego (1968)
Muzyka do filmu Herold w reż. Bohdana Kosińskiego (1968)
Muzyka do filmu Letni koncert w reż. Krystyny Dobrowolskiej (1968)
Muzyka do filmu Plakat wielkich idei w reż. Kazimierza Muchy (1968)
Muzyka do filmu W zaklętym kręgu w reż. Jerzego Ziarnika (1968)
Muzyka do filmu Rzeczna w reż. Ireny Kamieńskiej (1968)
Muzyka do filmu Protest 68 w reż. Krzysztofa Gradowskiego (1968)
Muzyka do filmu Gienek w reż. Jana Łomnickiego (1968)
Muzyka do filmu 273 dni poniżej zera w reż. Jerzy Bossaka (1968)
Capriccio na 6 skrzypiec i wiolonczelę lub kontrabas * (1969)
Impromptus II na flet, skrzypce, altówkę, wiolonczelę i fortepian (1969)
Harmonia nattura na chór i zespół instrumentalny (1969)
Muzyka do filmu Jarzębina czerwona w reż. Ewy i Czesława Petelskich (1969)
Muzyka do filmu Podróżni jak inni w reż. Wojciecha Marczewskiego (1969)
Muzyka do filmu Zwei Stimmen w reż. Tadeusz Makarczyńskiego (1969)
Muzyka do filmu Cracovia w reż. Władysława Forberta (1969)
Muzyka do filmu Wrocławska opowieść w reż. Witolda Lesiewicza (1969)
Muzyka do filmu I taka jest Warszawa w reż. Krystyny Dobrowolskiej (1969)
Muzyka do filmu Toast w reż. Jana Łomnickiego (1969)
Muzyka do filmu Kilińszczacy w reż. Jerzego Ziarnika (1969)
Muzyka do filmu Polonez w reż. Krzysztofa Gradowskiego (1969)
Metafory na orkiestrę (1970)
L’action na orkiestrę (1970)
Muzyka do filmu Tak się zaczęło w reż. Bohdana Kosińskiego (1970)
Capriccio na 6 skrzypiec i wiolonczelę lub kontrabas (1970)
Muzyka do filmu Najlepszy kolega w reż. Andrzeja Trzos-Rastawieckiego (1970)
Muzyka do filmu Pan Dodek w reż. Jana Łomnickiego (1970)
Muzyka do filmu Pułapka w reż. Andrzeja J. Piotrowskiego (1970)
Muzyka do filmu Ziarno w reż. Krzysztofa Raynocha (1970)
Muzyka do filmu Palić czy nie palić w reż. Jana Tkaczyka (1970)
Muzyka do filmu Fakty i ludzie w reż. Roberta Stando (1970)
Muzyka do filmu Poznań 1939-42 w reż. Antoniego Staśkiewicza (1970)
Muzyka do filmu Dwaj żołnierze w reż. Krzysztofa Gradowskiego (1970)
Muzyka do filmu Champion w reż. Andrzeja Trzos-Rastawieckiego (1970)
Muzyka do filmu Oczami przyjaciół w reż. Ludwika Perskiego i Leonida Machnacza (1970)
Muzyka do filmu Młodzi z Brzózy w reż. Danuty Halladin (1970)
Muzyka do filmu Do kroniki Krakowa w reż. Mariana Duszyńskiego (1970)
Muzyka do filmu Martwa natura w reż. Marka Wortmana (1970)
Muzyka do filmu Godzina 11:15 w reż. Ludwika Perskiego (1970)
Muzyka do filmu Losy zamku, losy kraju w reż. Ludwika Perskiego (1970)
Muzyka do filmu Funkcja w reż. Jerzego Jaraczewskiego (1970)
Muzyka do filmu Pegeerowcy w reż. Krystyny Gryczełowskiej (1970)
Muzyka do filmu Pory roku w reż. Jana Łomnickiego (1970)
Muzyka do filmu Wszystkie nasze końskie sprawy w reż. Jana Łomnickiego (1970)
Muzyka do filmu Polak jako taki w reż. Jana Łomnickiego (1970)
Muzyka do filmu Pamięć w reż. Jana Łomnickiego (1970)
Muzyka do filmu Polska przemienionych kołodziejów w reż. Jana Łomnickiego (1970)
Animacje II na skrzypce i fortepian (1971)
Metafrazy, balet (1971)
Decet na zespół instrumentalny (1971)
Muzyka do filmu Obcy w lesie w reż. Sylwestera Szyszko (1971)
Muzyka do filmu Figurki z saskiej porcelany w reż. Krystyny Dobrowolskiej (1971)
Muzyka do filmu Degustacja w reż. Jana Janczaka (1971)
Muzyka do filmu Myszka w reż. Stefana Janika (1971)
Muzyka do filmu Bachleda w reż. Zbigniewa Raplewskiego (1971)
Muzyka do filmu Kowal z Gutanowa w reż. Włodzimierza Pomianowskiego (1971)
Muzyka do filmu Maraton w reż. Tadeusza Makarczyńskiego (1971)
Muzyka do filmu Osadnicy w reż. Ewy Kruk (1971)
Muzyka do filmu Sceny z życia kapitana w reż. Marii Kwiatkowskiej (1971)
Muzyka do filmu Wznoszę pomnik w reż. Jerzego Jaraczewskiego (1971)
Muzyka do filmu Jacy będziemy w reż. Jerzego Kadena (1971)
Muzyka do filmu U progu nowej ery w reż. Jerzego Kadena (1971)
Habrokomes i Antia, balet (1972)
In medio vero omnium resident sol, balet (1972)
Muzyka do filmu Opowieść w reż. Marka Wortmana (1972)
Muzyka do filmu Kopernik w reż. Ewy i Czesława Petelskich (1972)
Muzyka do filmu Sierra Costa Lima w reż. Józefa Bakalarskiego (1972)
Muzyka do filmu Biało-czerwona na Huascaran w reż. Józefa Bakalarskiego (1972)
Muzyka do filmu Gdynia 72 w reż. Sergiusza Sprudina (1972)
Muzyka do filmu Antonio Gaudi w reż. Juliusza Janickiego (1972)
Muzyka do filmu Fundamenty w reż. Jerzego Jaraczewskiego (1972)
Muzyka do filmu Czas żywych w reż. Jerzego Jaraczewskiego (1972)
Muzyka do filmu Pochód w reż. Tadeusza Makarczyńskiego (1972)
Muzyka do filmu Jerzy Krawczyk: 1921-1969 w reż. Kazimierza Muchy (1972)
Muzyka do filmu Ciemna rzeka w reż. Sylwestera Szyszko (1973)
Muzyka do filmu Sanatorium pod Klepsydrą w reż. Wojciecha Jerzego Hasa (1973)
Muzyka do filmu Zasieki w reż. Andrzeja J. Piotrowskiego (1973)
Muzyka do filmu Z dziejów walk Batalionów Chłopskich w reż. Zygmunta Adamskiego (1973)
Muzyka do filmu Pasowani w reż. Mariana Duszyńskiego (1973)
Muzyka do filmu Harcerze Śląscy w reż. Antoniego Staśkiewicza (1973)
Muzyka do filmu Trudne powroty w reż. Marka Wortmana (1973)
Muzyka do filmu Plac Zamkowy nr 4 w reż. Ludwika Perskiego (1973)
Muzyka do filmu Droga do pacjenta w reż. Krzysztofa Gradowskiego (1973)
Muzyka do filmu Gniazdo w reż. Jana Rybkowskiego (1974)
Muzyka do filmu Nicponie w reż. Leokadii Migielskiej (1974)
Muzyka do filmu Kalendarz warszawski w reż. Tadeusza Makarczyńskiego (1974)
Muzyka do filmu Kazimierz Wielki w reż. Ewy i Czesława Petelskich (1975)
Muzyka do filmu Trzy kolekcje w reż. Ireny Kamieńskiej (1975)
Ballada
Muzyka do filmu ... Gdziekolwiek jesteś, Panie Prezydencie ... w reż. Andrzeja Trzos-Rastawieckiego (1978)
Muzyka do filmu Bilet powrotny w reż. Ewy i Czesława Petelskich (1978)
Muzyka do filmu Próba ognia i wody w reż. Włodzimierza Olszewskiego (1978)
Muzyka do filmu Sto koni do stu brzegów w reż. Zbigniewa Kuźmińskiego (1978)
Muzyka do filmu Biostymulacja w reż. Wacława Florkowskiego (1978)
Muzyka do filmu Na własną prośbę w reż. Ewy i Czesława Petelskich (1979)
Muzyka do filmu Strachy w reż. Stanisława Lenartowicza (1979)
Muzyka do filmu Śnić we śnie w reż. Janusza Nasfetera (1979)
Muzyka do filmu Opowieść o zwyczajnym mieście w reż. Tadeusza Makarczyńskiego (1979)
Muzyka do filmu Urodziny młodego warszawiaka w reż. Ewy i Czesława Petelskich (1980)
Muzyka do filmu Bołdyn w reż. Ewy i Czesława Petelskich (1981)
Muzyka do filmu Nieciekawa historia w reż. Wojciecha Jerzego Hasa (1982)
Muzyka do filmu Popielec w reż. Ryszarda Bera (1982)
Muzyka do filmu Pastorale heroica w reż. Henryka Bielskiego (1983)
Muzyka do filmu Kamienne tablice w reż. Ewy i Czesława Petelskich (1983)
Muzyka do filmu Szkoda twoich łez w reż. Stanisława Lenartowicza (1983)
Muzyka do filmu Pismak w reż. Wojciecha Jerzego Hasa (1984)
Muzyka do filmu Kim jest ten człowiek w reż. Ewy i Czesława Petelskich (1984)
Zaświt na głos i zespół instrumentalny (1998)
Arbor vitae, oratorium na głosy solowe, chór i orkiestrę (2002, 2006)
Intermezzo pastorale na orkiestrę (2002, 2006)
Czerwony księżyc, cykl pieśni na sopran i orkiestrę (2004)
Szepty i krzyk marzeń na wiolonczelę solo i orkiestrę kameralną (2005)
Koncert na dwoje skrzypiec (2006)
Preludia na fortepian (2006)
Cztery kolory na dwoje skrzypiec i orkiestrę (2006)
Norwidiana, poemat symfoniczny na 2 soprany, mezzosopran i orkiestrę (2008)
dyskografia
Mozart Symfonia C-dur KV 200, Purcell Suita z "The Fairy Queen" nr 1, Telemann Suita "Don Kichot" - Polskie Nagrania, SXL 1071 LP (1974)
Bartók Divertimento na orkiestrę smyczkową, Lidholm Muzyka na smyczki - Polskie Nagrania, SX 1437 LP (1976)
Bacewicz Koncert na orkiestrę smyczkową, Górecki Trzy utwory w dawnym stylu, Jarzębski Tamburetta, Chromatica, Canzona Quatra, Anonim XVI w. Duma - Polskie Nagrania, SX 1254 LP (1977)
Baird Colas Breugnon, Górecki Trzy utwory w dawnym stylu, Janiewicz Divertimento, Jarzębski Tamburetta i Chromatica - EMI-Electrola, 1C 065-30 735 Q LP (1977)
Mozart Divertimento F-dur KV 247, Symfonie B-dur KV 137 i F-dur KV 138 - EMI, 2C 069 02972 Quadro LP (1978)
Rossini Sonaty na smyczki nr 2-5 - EMI, ASD 3464 LP (1978)
Rossini Sonaty na smyczki nr 2-5 - EMI, SQ-1 60351 LP (1978)
Bach Koncerty brandenburskie nr 1-6 BWV 1046-51 - EMI, ASD 3658-9 LP (1979)
Czajkowski Serenada C-dur op. 48, Dvorak Serenada E-dur op. 22 - EMI, 1C 039 1436371 LP (1979)
Haydn Symfonie e-moll nr 44 i fis-moll nr 45 - EMI, 2C 069 03765 LP (1979)
Haydn Symfonie B-dur nr 56 i G-dur nr 47 - EMI, 2C 069 03438 LP (1979)
Haydn Symfonie C-dur nr 48 i f-moll nr 49 - EMI, 1C 063 03436 LP (1979)
Vivaldi Koncerty skrzypcowe "Pory roku" op. 8 nr 1-4 - EMI, 1C 063 03707 LP (1979)
Czajkowski Serenada C-dur op. 48, Grieg Suita "Z czasów Holberga" op. 40, Dwie melodie elegijne op 34 - EMI, ESD 7084 LP (1980)
Mozart Koncerty fortepianowe A-dur KV 414 i C-dur KV 467 - Polskie Nagrania, SX 1954 LP (1980)
Mozart Koncerty fortepianowe B-dur KV 456 i C-dur KV 503 - Polskie Nagrania, SX 2066 LP (1980)
Mozart Koncert fortepianowy d-moll KV 466 - Polskie Nagrania, SX 2067 LP (1980)
Bach Koncerty brandenburskie nr 1-6 BWV 1046-51 - Polskie Nagrania, SX 2069-70 LP (1981)
Dvorak Serenada E-dur op. 22, Suk Serenada Es-dur op. 6 - EMI, 1C 065 43 049 LP (1981)
Mendelssohn Symfonie na orkiestrę smyczkową nr 2, 3, 5 i 6 - EMI, ESD 7123 LP (1981)
Mozart Koncerty fortepianowe Es-dur KV 449 i B-dur KV 450 - Polskie Nagrania, SX 1982 LP (1982)
Mozart Koncerty fortepianowe Es-dur KV 449 i A-dur KV 414 - EMI, C 069 46437 LP (1982)
Rossini Sonaty na smyczki nr 1-6, Uwertury do oper: Signor Bruschino, Jedwabna drabinka, Weksel małżeński, Szczęśliwe oszukanie - EMI, 1C 157-43 296-97 T 2 LP (1982)
Vivaldi Koncerty skrzypcowe C-dur op. 8 nr 6 RV 180, c-moll RV 199, Es-dur op. 8 nr 5 RV 253, B-dur op. 8 nr 10 RV 362, D-dur op. 8 nr 11 RV 210 - EMI, ASD 143442 1T LP (1982)
Corelli Concerto grosso g-moll op. 6 nr 8, Locatelli Concerto grosso f-moll op. 1 nr 8, Manfredini Concerto grosso C-dur op. 3 nr 12, Torelli Concerto a quattro g-moll op. 8 nr 6 - EMI, ED 2700221 LP (1983)
Leclair Koncerty skrzypcowe d-moll op. 7 nr 1, a-moll op. 7 nr 5, Tartini Koncerty skrzypcowe D-dur D.36 i C-dur D.12 - EMI, 1C 067 14 3644 1LP (1983)
Mozart Koncerty fortepianowe C-dur KV 415 i B-dur KV 456 - Ades, 14042 LP (1983)
Mozart Koncerty fortepianowe C-dur KV 246 i Es-dur KV 271 - EMI, 27 0071 1 LP (1984)
Vivaldi Koncerty A-dur na dwoje skrzypiec i orkiestrę op. 3 nr 5 RV 519, g-moll na dwie wiolonczele i orkiestrę RV 531, skrzypcowy D-dur F.1 nr 30, Sinfonia C-dur RV 192a - Savitor, SVT 010 LP (1984)
Bach Koncert na dwa fortepiany i orkiestrę C-dur BWV 1061, Haendel Concerti grossi G-dur op. 6 nr 1 i d-moll op. 6 nr 10, Mozart Divertimento D-dur KV 136 - Polskie Nagrania, SX 1607-08 2LP (1985)
Bartók Divertimento na orkiestrę smyczkową, Britten Wariacje na temat Franka Bridge'a op. 10 - Musikproduktion Dabringhaus und Grimm, MD+G G 1180 DDD (1985)
Mozart Koncerty fortepianowe D-dur KV 451 i B-dur KV 238 - Aperto, APO 86 108 LP (1985)
Mozart Koncert fortepianowy Es-dur KV 482, Rondo koncertowe D-dur KV 382 - Aperto, APO 86 107 LP (1985)
Palester Koncert na saksofon i orkiestrę smyczkową - Proviva, ISPV 136 LP (1986)
Vivaldi Koncerty skrzypcowe E-dur op. 3 nr 12 RV 265, a-moll op. 3 nr 6 RV 356, d-moll op. 8 nr 7 RV 242, G-dur op. 3 nr 3 RV 310, C-dur op. 8 nr 12 RV 178, d-moll op. 8 nr 9 RV 236, D-dur op. 3 nr 9 RV 230 - EMI, CDC 74 7958 2 DDD (1986)
Mozart Koncert fortepianowy Es-dur KV 482, Rondo koncertowe D-dur KV 382 - Polskie Nagrania, SX 2558 LP (1988)
Mozart Koncerty fortepianowe d-moll KV 466 i A-dur KV 488 - Polskie Nagrania, PNCD 077 DDD (1990)
Ptaszyńska La novella d'inverno for strings - Polskie Nagrania, PNCD 075 (1991)
Bartók Divertimento na orkiestrę smyczkową, Britten Wariacje na temat Franka Bridge'a op. 10 - Savitor - SVT 019 LP (br)
Corelli Concerto grosso g-moll op. 6 nr 8, Locatelli Concerto grosso f-moll op. 1 nr 8, Manfredini Concerto grosso C-dur op. 3 nr 12, Torelli Concerto a quattro g-moll op. 8 nr 6 - EMI, CD-EMX 2140 ADD (br)
Mozart Divertimento D-dur KV 136, Serenady G-dur KV 525 "Eine kleine Nachtmusik" i D-dur KV 136 "Serenata notturna" - EMI, 1C 067 43264 T LP (br)
Mozart Koncerty fortepianowe C-dur KV 246 i Es-dur KV 271 - EMI, CDM 7 69512 2 DDD (br)
Mozart Koncerty fortepianowe Es-dur KV 449 i A-dur KV 414 - EMI, CDC 7 49174 2 DDD (br)
Mozart Symfonie B-dur KV 182, Es-dur KV 184 i D-dur KV 202 - Polskie Nagrania, SX 1447 LP (br)
literatura wybrana
Bardzo lubię piano.Rozmowa z Jerzym Maksymiukiem, "Ruch Muzyczny" 2006 nr 6, s.20-21
Beethoven, władca natury.Rozmowa z Jerzym Maksymiukiem, „Muzyka21” 2004 nr 4, s. 20-21
Moim instrumentarium jest orkiestra.Z Jerzym Maksymiukiem rozmawia Marta Ługowska, „Studio” 1992 nr 1, s. 4-6
Więcej niż matematyka.Z Jerzym Maksymiukiem rozmawia Agnieszka Lewandowska-Kąkol, "Twoja Muza" 2006 nr 2, s. 9-12.
Neuer Adam Maksymiuk Jerzy.w: Encyklopedia Muzyczna PWM (część biograficzna pod red. Elżbiety Dziębowskiej), t. „m”, PWM, Kraków 2000
Piasecka Ewa (opr.) Maksymiuk na maksa, Mondo Świat Literacki, Izabelin 2002
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information