22 czerwca 2017
English (United Kingdom)Polish (Poland)
Danuta Gwizdalanka

postać

dnia

Danuta

Gwizdalanka

Krzysztof Meyer  Concertos

płyta

dnia

Krzysztof Meyer

Concertos

Amnestia polega na niepobieraniu naliczonych opłat za zwrot przetrzymanych książek, nut i czasopism

książka

dnia

Amnestia polega na niepobieraniu naliczonych opłat

za zwrot przetrzymanych książek, nut i czasopism

NOWA MUZYKA POLSKA

Logowanie



JSTOR online

JSTOR
Chcesz wejść?
Skontaktuj się z nami!

 

wykonawcy (K)
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Izabela Kłosińska, śpiewaczka (sopran); ur. 13 listopada 1958, Warszawa. Studiowała w warszawskiej Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej, gdzie uzyskała dyplom z wyróżnieniem i nagrodę im. Kazimierza Czekotowskiego.
Będąc studentką III roku zadebiutowała w stołecznym Teatrze Wielkim, by po ukończeniu studiów związać się z nim na stałe. Kreowała tu tytułową rolę w Madama Butterfly Giacomo Pucciniego, postacie: Roxany w Królu Rogerze Karola Szymanowskiego, Violetty w Traviacie, Amelii w Balu maskowym, Leonory w Mocy przeznaczenia, Marii w Simone Boccanegra i Elwiry w Ermanim Giuseppe Verdiego, Małgorzaty w Fauście Charlesa Gounoda, Micaëli w Carmen Georgesa Bizeta, Sophie w Kawalerze z różą Richarda Straussa, Mimi w Cyganerii i Liu w Turandocie Giacomo Pucciniego, Sophie w Wertherze Julesa Masseneta, Hanny w Strasznym dworze i Neali w Parii Stanisława Moniuszki, Marii w Mazepie Piotra Czajkowskiego, Paminy w Czarodziejskim flecie, Donny Elwiry w Don Giovannim i Hrabiny w Weselu Figara Wolfganga Amadeusa Mozarta, Neddy w Pajacach Ruggero Leoncavalla, Antonii w Opowieściach Hoffmanna Jacquesa Offenbacha, Elwiry we Włoszce w Algierze Gioacchino Rossiniego, Xeni w Borysie Godunowie Modesta Musorgskiego, Ewy w Raju utraconym Krzysztofa Pendereckiego, Oriony w Amadigi i Romildy w Xerxesie Georga Friedricha Haendla, Frei w Złocie Renu Richarda Wagnera, Aldony w Litwinach Amilcare Ponchiellego.
Śpiewała główne partie sopranowe w koncertowych wykonaniach Trojan Hectora Berlioza, Zamku Sinobrodego Béli Bartóka, Siostry Angeliki i Płaszcza Pucciniego, Il Tramonto Ottorino Respighiego. Z powodzeniem wykonuje także repertuar oratoryjno-kantatowy (Stabat Mater Antonína Dvořáka, Szymanowskiego i Giovanniego Battisty Pergolesiego, Wielkiej mszy c-moll Mozarta, Requiem Verdiego, Magnificat Johanna Sebastiana Bacha, IX Symfonii Ludwiga van Beethovena, Dies irae, Polskie requiem, Credo i Siedem Bram Jerozolimy Pendereckiego, III Symfonii Henryka Mikołaja Góreckiego). W styczniu 2001 uczestniczyła w prawykonaniu Missa pro pace Wojciecha Kilara (dzieło dedykowane Filharmonii Narodowej w jej stulecie istnienia). W 2003 wzięła udział w japońskim tournée Opery Narodowej (Turandot). Wystąpiła także na noworocznym koncercie w Osace jako solistka Filharmoników Wiedeńskich (Johann Strauss Ensemble).
Izabela Kłosińska występowała gościnnie w Amsterdamie, Utrechcie, Eindhoven, Hanowerze, Dortmundzie, Lipsku, Dreźnie, Berlinie, Hamburgu, Zurychu, Bernie, Londynie, Glasgow, Watykanie, Tallinie, w także w Korei Południowej, Japonii, Wenezueli, Brazylii i Stanach Zjednoczonych. Śpiewała w amerykańskich realizacjach Króla Rogera w Buffalo i Detroit, a także wzięła udział w amerykańskim prawykonaniu oratorium Święta Ludmiła Dvořáka (Carnegie Hall) oraz w przesłuchaniach i przygotowaniach do tytułowej partii w Rusałce Dvořáka (Metropolitan Opera). Uczestniczyła w festiwalach w Alicante, Maastricht, Bayonne, w „Warszawskiej Jesieni” i „Wratislavia Cantans”.
Ma na swoim koncie wiele nagrań płytowych, radiowych i telewizyjnych. Zarejestrowała na płyty CD i DVD większość dzieł Krzysztofa Pendereckiego. Arie w jej wykonaniu, nagrane dla Polskiego Radia, uznano za najlepsze nagranie roku 1990. W 2006 otrzymała nagrodę w Japonii za rejestrację Polskiego Requiem Pendereckiego pod dyrekcją Antoniego Wita (Record Academy Award 2005, przyznawaną przez japoński magazyn muzyczny „Geijutsu” za najlepsze nagranie muzyki współczesnej).
Izabela Kłosińska w 1996 została wybrana „Divą Roku” w rankingu „Przeglądu Tygodniowego”. W 1999 otrzymała Nagrodę Ministra Kultury i Sztuki za osiągnięcia w dziedzinie muzyki wokalnej, w 2000 – Nagrodę im. Andrzeja Hiolskiego za najlepszą rolę operową sezonu 1999/2000: Cio-Cio-San w Madama Butterfly. Została też odznaczona Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.

Prowadzi równocześnie działalność pedagogiczną w Akademii Muzycznej w Warszawie

aktualizacja: grudzień 2009

dyskografia
Penderecki Ubu Rex - CD Accord, ACD 133 ()
Beethoven Symfonie (komplet) - CD Accord, ACD 075 ()
Penderecki Credo - CD Accord, ACD 066 ()
Beethoven IX Symfonia d-moll op. 125 - CD Accord, ACD 065 ()
o naskontaktnasi mecenasi

Copyright © 2002-2011 Polskie Centrum Informacji Muzycznej
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.

Informujemy, że strona polmic.pl korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Użytkownicy naszego serwisu mogą określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w swojej przeglądarce. Korzystając z naszej strony, wyrażają oni zgodę na używanie cookie.

Akceptuję pliki cookie z tej strony.

EU Cookie Directive Module Information