polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
XXV Festiwal Muzyki Kameralnej „Kwartet Śląski i jego goście”
15–26 listopada 2017, Katowice
„Mózg Festival”
XIII Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej i Sztuk Wizualnych
XII Międzynarodowy Festiwal im. Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego
17 listopada - 3 grudnia 2017
Jubileuszowy AŻ Festiwal
24 listopada – 10 grudnia 2017, Łódź
Nadzwyczajny koncert z okazji Roku Feliksa Nowowiejskiego „Profesor Mieczysław Nowakowski in memoriam”
24 listopada 2017, Warszawa
Finał Festiwalu „Obrazy z Conrada”
26 listopada 2017, Warszawa
Mistrzowie instrumentalistyki w cyklu koncertowym „Środa na Okólniku”
29 listopada 2017, Warszawa
Muzyka fortepianowa twórców z warszawskiej uczelni muzycznej
3 grudnia 2017, Warszawa
„Od Elsnera do Moryto”
4 grudnia 2017, Warszawa
I Międzynarodowy Konkurs Duetów Organowych „Per organo a quattro mani”
15–20 kwietnia 2018, Nowy Sącz

wykonawcy (K)

A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U W Z Ł

Izabela Kłosińska, śpiewaczka (sopran); ur. 13 listopada 1958, Warszawa. Studiowała w warszawskiej Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej, gdzie uzyskała dyplom z wyróżnieniem i nagrodę im. Kazimierza Czekotowskiego.
Będąc studentką III roku zadebiutowała w stołecznym Teatrze Wielkim, by po ukończeniu studiów związać się z nim na stałe. Kreowała tu tytułową rolę w Madama Butterfly Giacomo Pucciniego, postacie: Roxany w Królu Rogerze Karola Szymanowskiego, Violetty w Traviacie, Amelii w Balu maskowym, Leonory w Mocy przeznaczenia, Marii w Simone Boccanegra i Elwiry w Ermanim Giuseppe Verdiego, Małgorzaty w Fauście Charlesa Gounoda, Micaëli w Carmen Georgesa Bizeta, Sophie w Kawalerze z różą Richarda Straussa, Mimi w Cyganerii i Liu w Turandocie Giacomo Pucciniego, Sophie w Wertherze Julesa Masseneta, Hanny w Strasznym dworze i Neali w Parii Stanisława Moniuszki, Marii w Mazepie Piotra Czajkowskiego, Paminy w Czarodziejskim flecie, Donny Elwiry w Don Giovannim i Hrabiny w Weselu Figara Wolfganga Amadeusa Mozarta, Neddy w Pajacach Ruggero Leoncavalla, Antonii w Opowieściach Hoffmanna Jacquesa Offenbacha, Elwiry we Włoszce w Algierze Gioacchino Rossiniego, Xeni w Borysie Godunowie Modesta Musorgskiego, Ewy w Raju utraconym Krzysztofa Pendereckiego, Oriony w Amadigi i Romildy w Xerxesie Georga Friedricha Haendla, Frei w Złocie Renu Richarda Wagnera, Aldony w Litwinach Amilcare Ponchiellego.
Śpiewała główne partie sopranowe w koncertowych wykonaniach Trojan Hectora Berlioza, Zamku Sinobrodego Béli Bartóka, Siostry Angeliki i Płaszcza Pucciniego, Il Tramonto Ottorino Respighiego. Z powodzeniem wykonuje także repertuar oratoryjno-kantatowy (Stabat Mater Antonína Dvořáka, Szymanowskiego i Giovanniego Battisty Pergolesiego, Wielkiej mszy c-moll Mozarta, Requiem Verdiego, Magnificat Johanna Sebastiana Bacha, IX Symfonii Ludwiga van Beethovena, Dies irae, Polskie requiem, Credo i Siedem Bram Jerozolimy Pendereckiego, III Symfonii Henryka Mikołaja Góreckiego). W styczniu 2001 uczestniczyła w prawykonaniu Missa pro pace Wojciecha Kilara (dzieło dedykowane Filharmonii Narodowej w jej stulecie istnienia). W 2003 wzięła udział w japońskim tournée Opery Narodowej (Turandot). Wystąpiła także na noworocznym koncercie w Osace jako solistka Filharmoników Wiedeńskich (Johann Strauss Ensemble).
Izabela Kłosińska występowała gościnnie w Amsterdamie, Utrechcie, Eindhoven, Hanowerze, Dortmundzie, Lipsku, Dreźnie, Berlinie, Hamburgu, Zurychu, Bernie, Londynie, Glasgow, Watykanie, Tallinie, w także w Korei Południowej, Japonii, Wenezueli, Brazylii i Stanach Zjednoczonych. Śpiewała w amerykańskich realizacjach Króla Rogera w Buffalo i Detroit, a także wzięła udział w amerykańskim prawykonaniu oratorium Święta Ludmiła Dvořáka (Carnegie Hall) oraz w przesłuchaniach i przygotowaniach do tytułowej partii w Rusałce Dvořáka (Metropolitan Opera). Uczestniczyła w festiwalach w Alicante, Maastricht, Bayonne, w „Warszawskiej Jesieni” i „Wratislavia Cantans”.
Ma na swoim koncie wiele nagrań płytowych, radiowych i telewizyjnych. Zarejestrowała na płyty CD i DVD większość dzieł Krzysztofa Pendereckiego. Arie w jej wykonaniu, nagrane dla Polskiego Radia, uznano za najlepsze nagranie roku 1990. W 2006 otrzymała nagrodę w Japonii za rejestrację Polskiego Requiem Pendereckiego pod dyrekcją Antoniego Wita (Record Academy Award 2005, przyznawaną przez japoński magazyn muzyczny „Geijutsu” za najlepsze nagranie muzyki współczesnej).
Izabela Kłosińska w 1996 została wybrana „Divą Roku” w rankingu „Przeglądu Tygodniowego”. W 1999 otrzymała Nagrodę Ministra Kultury i Sztuki za osiągnięcia w dziedzinie muzyki wokalnej, w 2000 – Nagrodę im. Andrzeja Hiolskiego za najlepszą rolę operową sezonu 1999/2000: Cio-Cio-San w Madama Butterfly. Została też odznaczona Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.

Prowadzi równocześnie działalność pedagogiczną w Akademii Muzycznej w Warszawie

aktualizacja: grudzień 2009

dyskografia

Penderecki Ubu Rex - CD Accord, ACD 133 ()
Beethoven Symfonie (komplet) - CD Accord, ACD 075 ()
Penderecki Credo - CD Accord, ACD 066 ()
Beethoven IX Symfonia d-moll op. 125 - CD Accord, ACD 065 ()