Polmic - FB

concerts

2006 2007 2008 2009 2010
I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII

"Muzyka dawna – persona grata"
Projekt 3/2008
W kosmosie francuskiej opery barokowej
Wyprawa 1: Leclair, Rameau, Campra, Marais


Wykonawcy:
Magali Léger (Francja) – sopran, Alexis Kossenko (Francja) – dyrygent
orkiestra festiwalowa Arte dei Suonatori

Koncerty:
19 - 22 lutego 2008, godz. 10-14 i 17-20
próby otwarte: Poznań, Centrum Kultury Zamek
  • Wrocław, sobota, 23 lutego 2008, godz.18:00, Oratorium Marianum
    (bilety - OKiS i przed koncertem)
  • Poznań, niedziela, 24 lutego 2008, godz. 18:00, Aula UAM
    (bilety – kasa filharmonii i przed koncertem)

Program:
  • Jean–Marie Leclair (1697 – 1764) Ouverture A–dur, Non, je ne cesserai jamais, Prélude, Air „Tout fuit”, Entracte, 1er & 2ème Airs en rondeau (gavottes), Grand air de Scylla „Ta gloire”, Invocation de Circé, Air gracieux, Scène finale z opery Scylla et Glaucus
  • Jean–Philippe Rameau (1683 – 1764) Tambourin 2, Air „Troubles cruels”, Menuet tendre en rondeau, Entrée pour les guerriers, Tambourin 1, Sommeil, Sarabande, Bruit de guerre, 1er Air pour les Plaisirs z opery Dardanus André Campra (1660 – 1744) Air „Coulez, ruisseaux”, Air des plaisirs, „Espoirs des malheureux”, Air „Venez, venez”, Air „Vous, des tendres amours” z opery Idoménée
  • Marin Marais (1656 – 1728) Ouverture, Tempête z opery Alcyone, Air „Je descendrai bientôt” Jean–Joseph Cassanea de Mondonville (1711 – 1772) Ouverture, Air lent et très doux z opery Titon et l'Aurore

Magali Léger
Śpiewaczka, która w ostatnich 5 lata podbiła francuską publiczność. Jeszcze niedawno pojawiła się jako artystka drugiego planu podczas słynnego koncertu muzyki Offenbacha jaki Marc Minkowski przygotował ze słynną Anne Sophie von Otter w roli głównej (koncert cieszy się dużą popularności w wersji wydanej na DVD), dziś to ona jest już gwiazdą. Później pod kierunkiem Minkowskiego występiła w operach Mozarta „Wesele Figara” i „Uprowadzenie z seraju”. Brała również udział w przedstawieniu „Il Tito” Antoniego Cesti pod kierunkiem Williama Christiego. Można było usłyszeć ją także w przedstawieniach: „Carmen” Bizeta, „Les Boréades” i „Pygmalion” Rameau, „Le Roi malgré lui” Chabrier’a (l’Opéra National w Lyonie), „Le Triomphe du Temps” (opera w Lille), „Carmina Burana” (opera w Lizbonie), „Médée” Charpentiera (Le Concert Spirituel w Paryżu i opera w Rouen), „Orphée” Glucka (Cité de la Musique w Paryżu).

Back