ELEMENTI
Akademia Muzyczna w Krakowie
PIĄTEK, 20 lutego 2015
Sala kameralna, ul. Tomasza 43
9:00
Otwarcie konferencji
9:15 – 10:30
Wykład wprowadzający
dr WOJCIECH ZIEMOWIT ZYCH (Akademia Muzyczna w Krakowie)
Rozwój instrumentarium muzyki artystycznej w horyzoncie przemian języka muzycznego od połowy XVIII do początku XXI wieku. Próba zarysu tendencji.
przerwa na kawę
10:45 – 11:45
Panel I
prowadzenie: Karolina Dąbek
PIOTR PESZAT
Tarantino z Darmstadt
DAWID KRUPEJ
Technika czy wrażliwość? Mozart i dobór instrumentów – śpiewaków
przerwa na kawę
12:00 – 13:30
Panel II
prowadzenie: Paulina Zgliniecka
KATARZYNA BARTOS
6x1=? Muzyka Agustína Castilla-Ávilii
KAROLINA DĄBEK
Instrumenty ożywione. Elektroakustyczna muzyka Michała Pawełka
MAJA BACZYŃSKA
Grać na wszystkim i wszędzie – utwory i improwizacje wybranych polskich kompozytorów zawarte w muzycznych filmach dokumentalnych MUDO Music Documentaries
19:00, Sala koncertowa Akademii Muzycznej w Krakowie, ul. Tomasza 43
Koncert w wykonaniu Lutosławski Orchestra Moderna pod batutą Błażeja W. Kozłowskiego
W programie:
Szymon Stanisław Strzelec Wymyślanie ptaków na amplifikowane flet altowy, klarnet basowy, saksofon altowy, saksofon tenorowy, fortepian preparowany, skrzypce preparowane, altówkę i wiolonczelę
A handful of stars & the silent ocean* na amplifikowaną wiolonczelę solo
Piotr Roemer Soneostasis na zespół kameralny i elektronikę
Julian Gołosz Supercodex na dwa fortepiany
Witold Lutosławski Grave na wiolonczelę i 13 instrumentów smyczkowych
Łańcuch I na orkiestrę kameralną
SOBOTA, 21 lutego 2015
Sala kameralna, ul. Tomasza 43
10:00 – 11:30
Panel III
prowadzenie: Paweł Malinowski
LESZEK WIŚNIOWSKI
Nowe możliwości wykonawcze i konstrukcyjne fletu poprzecznego
NATALIA WOJNAKOWSKA
Japoński flet shakuhachi jako źródło inspiracji kompozytorów w XX i XXI wieku
MAGDALENA PASTERNAK
Oryginalne instrumenty perkusyjne w muzyce współczesnej
przerwa na kawę
11:45 – 13:15
Panel IV
prowadzenie: Dominika Micał
JULIAN GOŁOSZ
Pojęcie instrumentu a ciągłość języka muzyki
ALEKSANDRA SKOWROŃSKA
Musica transhumana? Wykorzystywanie fal mózgowych jako czynnika sterującego w muzyce
MONIKA LECH
Elektronika jako instrument. Rys historyczny, problematyka wykonawcza
18:30, Sala koncertowa Akademii Muzycznej w Krakowie, ul. Tomasza 43
Koncert w wykonaniu zespołu Spółdzielnia Muzyczna Contemporary Ensemble
W programie:
Simon Steen-Andersen AMID na flet, skrzypce, wiolonczelę, gitarę, fortepian i perkusję
Kazimierz Serocki Fantasmagoria na fortepian i perkusję
Jonathan Harvey Curve with Plateaux na wiolonczelę solo
George Crumb Makrokosmos IV, cz. 1 i 2 na fortepian
David Lang The Anvil Chorus na perkusję
Jarosław Płonka Murale w Łodzi* na flet, klarnet, skrzypce, altówkę, wiolonczelę, fortepian i perkusję
Steve Reich Clapping music
*prawykonanie
Powrót
|