Polmic - FB

kalendarium wydarzeń

2016 2017 2018 2019 2020
I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII

Letni Festiwal Muzyczny Korzkiew potrwa od 24 czerwca do 26 sierpnia 2018, obejmując łącznie 10 koncertów we wnętrzu barokowego Kościoła pw. Narodzenia Św. Jana Chrzciciela w Korzkwi. Wstęp wolny!

Muzyczna Korzkiew to coroczny festiwal muzyki klasycznej zapoczątkowany w 2012 roku. Tego lata festiwal zainauguruje koncert chóru INSIEME pod dyrekcją Moniki Bachowskiej, w repertuarze którego znajdą się kompozycje R. Stivriny, O. Gjeilo, J. Korczaka, M. Lauridsena, P. Mealora i A. Pärta. W programie festiwalu nie zabraknie muzyki polskiej, m.in. kameralnych utworów I. J. Paderewskiego, W. Lutosławskiego, W. Lutosławskiego, K. Szymanowskiego i H. Wieniawskiego.

Daty kolejnych koncertów to: 1, 8, 15, 22, 29 lipca oraz 5, 12, 19 i 26 sierpnia.

Szczegółowe informacje – na stroniehttp://muzycznakorzkiew.pl/


Stowarzyszenie Miłośników Muzyki Chóralnej „Astrolabium” zaprasza na VI Międzynarodowy Festiwal i Konkurs Chóralny im. M. Kopernika „Per musicam ad astra”, który odbędzie się w Toruniu w dniach 26 czerwca – 1 lipca 2018 roku.

W tym roku udział zgłosiły zespoły z Węgier, Norwegii, Danii, Szwecji, Czech oraz różnych regionów Polski. Chóry będą się zmagały w przesłuchaniach konkursowych, a także występowały na Festiwalowych Koncertach przed publicznością w Toruniu, Chełmży i Lubiczu. Obowiązkowy program konkursowy obejmuje utwory polskich kompozytorów.

W ramach VI edycji festiwalu zaplanowane zostały dwa Koncerty Specjalne. Program artystyczny pierwszego z nich „JP II in memoriam” zaplanowany został z myślą o oddaniu hołdu Janowi Pawłowi II. Zabrzmią Thuremin holenderskiego kompozytora Maartena Spruijta oraz Ave Maria Roberta Ingallsa. Oba utwory będą wykonywane po raz pierwszy w Polsce, a Thuremin po raz pierwszy w Europie. Utwory te zabrzmią w wykonaniu Capelli Bydgostiensis oraz Chóru „Astrolabium” pod kierunkiem dyrektora artystycznego festiwalu dr hab. Kingi Litowskiej.

Drugi Koncert Specjalny zatytułowany jest „Kupalnocka, mała nocka”. W programie koncertu usłyszymy najnowsze aranżacje polskiej pieśni ludowej, które powstały na zamówienie organizatorów „Per Musicam ad Astra”. Autorką tych opracowań jest kompozytorka Zuzanna Koziej.

„Per Musicam ad Astra” obejmuje również warsztaty chóralne dla chórzystów i dyrygentów w zakresie najważniejszych elementów pracy chóru, interpretacji i technik wokalnych z wybranym członkiem składu jurorskiego.

Zwieńczeniem festiwalu będzie Ceremonia Wręczenia Nagród, która odbędzie się 30 czerwca.

Na wszystkie koncerty jest wstęp wolny, jedynie na Koncert Inauguracyjny (w Toruniu) oraz na koncert „Kupalnocka, mała nocka” obowiązują bezpłatne wejściówki, do odbioru w kasie Dworu Artusa w dni powszednie w godz. 12-18 oraz, w miarę dostępności miejsc, przed koncertem.

Patronat medialny nad Festiwalem i Konkursem Chóralnym objęło Polskie centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej na www.pmaa.pl 


Program 2 Polskiego Radia i Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej zapraszają 27 czerwca 2018 roku o godz. 19.30 do Studia Koncertowego Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego na Koncert Laureatów XII Konkursu Muzyki XX i XXI wieku dla Młodych Wykonawców.

Konkurs organizowany jest od roku 1992 przez Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej. Jego przedmiotem jest wykonawstwo muzyki skomponowanej po roku 1920. Podczas konkursu prezentowany jest szeroki wachlarz stylów muzyki XX i XXI wieku: od muzyki neoklasycznej przez dodekafonię, punktualizm, minimalizm po teatr muzyczny. W konkursie udział wzięli uczniowie szkół muzycznych II stopnia oraz studenci. W jury zasiedli: Agata Kielar-Długosz, Dariusz Przybylski i Maciej Żółtowski.

Podczas Koncertu Laureatów wystąpią: Tamara Kurkiewicz (perkusja), Jakub Muras, Mateusz Warzecha, Karol Mastalerz (saksofon), Grzegorz Bafeltowski (wiolonczela), Monika Łopuszyńska (śpiew), Dawid Głowacki (klarnet), Maria Sterczyńska, Aleksandra Płaczek i Igor Torbicki (fortepian), Muzycy wykonają m. in. Speedcore na multiperkusję i elektronikę Sławomira Wojciechowskiego, Sonatę w jednej części na wiolonczelę i fortepian Jerzego Bauera, Typologis du Regard na fortepian i taśmę Pierre’a Jodlowskiego oraz Scena 6 „Lustro” w wersji na sopran, fortepian i taśmę z opery Anonymous Rafała Ryterskiego.

Bilety do kupienia na stronie http://sklep.polskieradio.pl/  oraz w kasie przed koncertem.

Szczegółowy program dostępny jest na stronie PTMW.


28 czerwca 2018 roku o godz. 20:00 w warszawskim klubie DZiK (Belwederska 44A) będzie miał miejsce kolejny koncert z cyklu „SuperSam +1”, podczas którego wystąpią Fred Frith i Macio Moretti.

SuperSam + 1 to cykl wystąpień mistrzowskich, w których uczestniczą uznani artyści polscy i zagraniczni, skupieni wokół improwizacji, działań autorskich, innowacyjnych i eksperymentalnych. „Super” w tytule oznacza, że program budowany będzie w oparciu o artystów uznanych – mistrzów. „Sam” mówi oczywiście o występie solowym, ale i o twórczym osamotnieniu. „+ 1” oznacza, że każdy wieczór uwieńczony jest występem w duecie. W większości przypadków artyści spotykają się na scenie po raz pierwszy.

Fred Frith jest multiinstrumentalistą, kompozytorem i improwizatorem. Już od prawie 50 lat generuje wszelkiego rodzaju hałas, począwszy od ikonicznego rockowego zespołu Henry Cow, założonym z Timem Hodgkinsonem w 1968 roku. Znany także jako kompozytor muzyki do filmu, tańca czy teatru. Jego kompozycje były wykonane przez składy takie jak Szkocka Orkiestra Symfoniczna BBC czy zespoły rockowe.

Macio Moretti (ur. 1975) muzyk i grafik albo odwrotnie. Występował na całym świecie. Współtworzy warszawską wytwornię płytową Lado ABC, która ma na swoim koncie prawie 100 płyt z muzyką znad Wisły i nie tylko.

Patronat medialny nad cyklem koncertów objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej – na stronie: www.supersam.mozg.pl 


Towarzystwo im. Witolda Lutosławskiego zaprasza 28 czerwca 2018 roku o godz. 19.00 na kolejny koncert w ramach projektu „Scena Muzyki Nowej – cykl koncertów w Nowym Teatrze”.

Podczas czerwcowego koncertu Chain Ensemble wykona utwory Lutosławskiego, Krauze, Sikory i Adamsa. Pełną skondensowanej energii i wyrafinowanego poczucia humoru Wariację Sacherowską (1975) Witold Lutosławski skomponował na siedemdziesiąte urodziny Paula Sachera – dyrygenta, bez którego wsparcia i przyjacielskiej opieki nie powstałoby wiele arcydzieł muzyki XX wieku.

Skrzące się blaskami kompozytorskiej wyobraźni Bukoliki Witolda Lutosławskiego prowadzą do hipnotyzującej muzycznej transpozycji idei unizmu Władysława Strzemińskiego – Kwintetu Zygmunta Krauze z kompozytorem w roli pianisty!

Wciągający w swą narrację sekstet smyczkowy Elżbiety Sikory Sextuor à cordes poświęcony jest z kolei Witoldowi Lutosławskiemu, a dedykacja ta kodowana jest w gestach odwołujących się do jego twórczości.

Shaker Loops Johna Adamsa ze smyczkowych zapętleń i oscylacji wytwarzają repetytywne stany ekstatyczne, które mogą wprowadzić w trans (ponoć wyobrażał sobie członków chrześcijańskiej sekty Shakersów w tańcu). A Final Shaking…

Więcej – na stronie: http://www.nowyteatr.org/pl


W dniach 29 czerwca – 1 lipca 2018 roku odbędzie się Arena Festiwal film & music.

Arena Festiwal film & music narodził się w 2017 roku w odpowiedzi na ogromne zainteresowanie odbiorców muzyką filmową. Jest najmłodszym polskim festiwalem muzyki filmowej, który jednocześnie idealnie wpisał się w zapotrzebowanie na ten gatunek muzyki i charakter widowiska. Partnerem Strategicznym Festiwalu jest Centrum Targowo-Konferencyjne EXPO Mazury, w halach którego odbywają się koncerty i część wydarzeń towarzyszących. Organizatorami Festiwalu są dwie instytucje kultury województwa warmińsko-mazurskiego: Filharmonia Warmińsko-Mazurska im. Feliksa Nowowiejskiego oraz Centrum Edukacji i Inicjatyw Kulturalnych w Olsztynie. Dyrektorem artystycznym festiwalu i jego pomysłodawcą jest Piotr Sułkowski – dyrygent, dyrektor naczelny i artystyczny Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej.

Podczas tegorocznego Festiwalu odbędą się trzy koncerty: „Filmowe piosenki”, „Przeboje Kina Familijnego” i „Światowa Muzyka Filmowa”. Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej pod batutą Piotra Sułkowskiego wykona m. in. muzykę Krzesimira Dębskiego do filmu Ogniem i mieczem, Michała Lorenca do filmu Bandyta, Henryka Kuźniaka do filmu Vabank oraz Wojciecha Kilara do filmów Trędowata, Smuga cienia, Ziemia obiecana, Dziewiąte wrota i Pan Tadeusz.

Szczegółowy program – na stronie: http://www.arenafestival.pl 


Orkiestra Kameralna Wratislavia i jej dyrektor artystyczny Jan Stanienda zapraszają na XXII Festiwal Muzyki Kameralnej „Wieczory w Arsenale”. Publiczność będzie mogła posłuchać plenerowych koncertów na dziedzińcu zabytkowego Arsenału we Wrocławiu w dniach od 29 czerwca do 8 lipca 2018 roku.

Nie zabraknie wielkich muzycznych atrakcji, zarówno pod względem repertuaru, jak też doboru ciekawych artystów. Znany niemiecki pianista Hinrich Alpers przedstawi podczas inauguracji festiwalu interesującą i rzadko wykonywaną kameralną wersję Koncertów fortepianowych Ludwiga van Beethovena (Koncert G-dur i Koncert Es-dur). Finał „Wieczorów” (8 lipca) uświetni muzyka Antonia Vivaldiego.

Śpiewaczki Paulina Horajska i Gabriela Gołaszewska przy udziale pianisty Krzysztofa Trzaskowskiego zaprezentują się w pieśniach i ariach m.in. Mozarta, Rossiniego, Pucciniego, Chopina i Moniuszki. Z kolei skrzypaczka Roksana Kwaśnikowska z pianistką Joanną Kacperek zagrają wybór wspaniałych kompozycji kameralnych, w tym utwór Driady i Pan z cyklu Mity Karola Szymanowskiego.

Tradycją „Wieczorów w Arsenale” są także specjalne koncerty, poświęcone lżejszemu repertuarowi, wykraczającemu poza sferę muzyki klasycznej. 6 lipca Festiwal uświetnią swoim występem Grzegorz Turnau i Dorota Miśkiewicz, którzy wraz z innymi muzykami zaprezentują się w programie zatytułowanym „Czuła Reguła”.

Wszystkie występy rozpoczynają się tradycyjnie o godz. 20.00.

Szczegółowy program – na stronie: http://www.wieczorywarsenale.pl/ 


W dniach 30 czerwca – 31 lipca 2018 roku odbędzie się 18. Edycja Festiwalu Ogrody Muzyczne.

Festiwal Ogrody Muzyczne jest realizowany w Warszawie od 2001 roku. Każda edycja to około 30 wydarzeń artystycznych: koncertów live, projekcji sfilmowanych wybitnych realizacji oper, baletów i koncertów. Od początku festiwal odbywa się w na terenie Dziedzińca Wielkiego Zamku Królewskiego w Warszawie, pod wielkim, klimatyzowanym namiotem gromadzącym 800-osobową publiczność.

Od kilku lat inspiracją dla kolejnych edycji jest kultura i sztuka krajów obejmujących przewodnictwo w Radzie Unii Europejskiej w dniu rozpoczęcia festiwalu tj. w drugim półroczu danego roku. W 2018 roku formuła została zmieniona. Do udziału zaproszono trzech gości, którzy prezydencję w Radzie UE obejmują kolejno. Są to: Estonia, Bułgaria i Austria. Dzięki temu festiwal obfituje w wydarzenia o zasięgu międzynarodowym a widzowie będą mieć okazję posłuchać najlepszych estońskich, bułgarskich i austriackich solistów i zespołów muzycznych.

W programie wydarzenia ważne miejsce zajmuje muzyka polska. Podczas tegorocznej edycji zabrzmią dzieła Fryderyka Chopina, Aleksandra Tansmana i Zygmunta Krauze. Koncert finałowy będzie w całości poświęcony polskiej muzyce współczesnej. W wykonaniu orkiestry Sinfonia Viva pod batutą Tomasza Radziwonowicza usłyszymy Rhapsod Zygmunta Krauze, Mandragorę Karola Szymanowskiego, Muzykę na smyczki, trąbki i perkusję Grażyny Bacewicz i Orawę Wojciecha Kilara.

W ramach festiwalu realizowany jest specjalny program edukacyjno-artystyczny dla dzieci – „Dziecięce Ogrody Muzyczne”, na który wstęp jest wolny, a dzieci – małe i duże – bardzo mile widziane.

Szczegółowy program – na stronie Festiwalu.


W dniach 30 czerwca – 7 lipca 2018 w Radziejowicach odbędzie się jubileuszowy X Letni Festiwal im. Jerzego Waldorffa.

Przez z górą dziesięć lat w Pałacu w Radziejowicach odbywały się Radziejowickie Spotkania ze Sztuką, zapoczątkowane przez Jerzego Waldorffa. Szczególny wpływ na kształt kolejnych edycji festiwalu ma, od jego początku, Janusz Olejniczak, którego, interpretacje utworów Fryderyka Chopina (choć nie tylko) szczególnie poruszały słuchaczy. Wybitny pianista weźmie udział w koncercie inaugurującym Festiwal. Janusz Olejniczak z towarzyszeniem Orkiestry Sinfonia Varsovia wykonają II Koncert fortepianowy f-moll op. 21 Fryderyka Chopina. Orkiestra pod dyrekcją Andreya Boreyko zaprezentuje również Symfonię „Odrodzenie” e-moll op. 7 Mieczysława Karłowicza.

Podczas kolejnych wieczorów usłyszymy dzieła Henryka Mikołaja Góreckiego, Wojciecha Kilara, Stefana Kisielewskiego, Ignacego Jana Paderewskiego, Karola Szymanowskiego, Józefa Świdra i Mieczysława Wajnberga.

Wieczorom festiwalowym będą towarzyszyć wystawy: „Metamorfozy” – rzeźby ze zbiorów Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, „Klasycy współczesności” – wystawa malarstwa ze zbiorów Centrum Sztuki Współczesnej „Zachęta”, oraz wystawa portretów fotograficznych ze zbiorów Macieja Kłosia.

Projekt realizowany w ramach obchodów stulecia odzyskania niepodległości „Niepodległa”. Na wszystkie wydarzenia festiwalowe wstęp jest wolny.

Szczegółowy program – na stronie: http://palacradziejowice.pl


W każdy weekend od 30 czerwca do 29 lipca 2018 roku w Łazienkach Królewskich odbywać się będzie międzynarodowy Festiwal Strefa Ciszy. Na kilku scenach plenerowych podczas ponad 100 koncertów wybrzmi muzyka z różnych stron świata.

Szósta edycja festiwalu obejmuje pięć weekendów, z których każdy poświęcony będzie innej muzyce i kulturze. Na początek, 30 czerwca i 1 lipca, usłyszymy polskie rytmy. Wystąpi m. in. orkiestra Kameralna N-Harmonia, która zaprezentuje Serenadę na orkiestrę smyczkową op. 2 Mieczysława Karłowicza.

Nasza muzyka rodzima zapoczątkuje festiwalową podróż w cztery strony świata: na północ (7-8 lipca), południe (14-15 lipca), wschód (21-22 lipca) i zachód (28-29 lipca). Koncerty odbywać się będą w łazienkowskich ogrodach przez cały dzień na kilku scenach jednocześnie: Scenie Żółtej przy Starej Kordegardzie, Scenie Pomarańczowej przy Wodozbiorze, Scenie Czerwonej przy Trou Madame i Scenie Purpurowej przy Świątyni Sybilli. Program poszczególnych festiwalowych dni ułożony jest w taki sposób, by goście mogli odbywać muzyczne spacery po Łazienkach, słuchając wielu różnych zespołów. W koncertach wezmą udział m.in. Camerata Silesia, Danar (muzyka irlandzka i celtycka), Bum Bum Orkestar (muzyka bałkańska), Yerba Mater (muzyka bliskiego i dalekiego wschodu) oraz duet Masecki/Rogiewicz (projekt „Ragtime”).

Wstęp na wszystkie wydarzenia jest wolny.

Szczegółowy program dostępny jest na stronie Festiwalu.


Wzorem lat ubiegłych Fundacja Akademii Muzycznej we współpracy z Akademią Muzyczną im. Ignacego Jana Paderewskiego i Urzędem Miasta Poznania przygotowała atrakcyjną ofertę koncertową dla wszystkich tych, którzy planują spędzić lato w Poznaniu – cykl koncertów „Scena Letnia w Akademii Muzycznej” w dniach 30 czerwca – 1 września 2018 roku.

Tradycja muzycznych spotkań w okresie letnim ma ponad dwudziestoletnią tradycję. Do 2012 roku siedzibą koncertów był Ratusz Poznański (cykl nosił nazwę „Letnie Koncerty Ratuszowe”), a od 2013jest nią Aula Akademii (nazwę zmieniono na „Scena Letnia w Akademii Muzycznej”). Na decyzję o zmianie lokalizacji koncertów wpłynął między innymi czynnik logistyczny – w Auli im. Stefana Stuligrosza może pomieścić się blisko trzy razy więcej słuchaczy, niż w salach Ratusza.

Na cykl wakacyjnych spotkań z muzyką w wykonaniu pedagogów i studentów Akademia Muzyczna zaprasza w środy lipca i sierpnia 2018 roku (4, 11, 18, 25 lipca oraz 1, 8, 22, 29 sierpnia) oraz w czwartek, 16 sierpnia, na godz. 17.00. Koncerty odbędą się ponadto na Wolnym Dziedzińcu Urzędu Miasta Poznania w dniach 30 czerwca i 1 września o godz. 12.15. W programie koncertów znalazły się również utwory polskich kompozytorów XX-XXI w.: Grażyny Bacewicz, Mieczysława Karłowicza, Stefana Kisielewskiego, Witolda Lutosławskiego, Franciszka Maklakiewicza, Feliksa Nowowiejskiego, Ludomira Różyckiego, Władysława Żeleńskiego, a także odbędzie się prawykonanie utworu Trzy pieśni do słów Sergio Boscardina na sopran, klarnet, fortepian i elektronikę autorstwa Piotra Pawlika. Atrakcyjny, zróżnicowany repertuar oraz wysoki poziom wykonawczy sprawią, że i w tym roku prezentacje muzyczne w siedzibie Akademii oraz na Wolnym Dziedzińcu Urzędu Miasta Poznania staną się ważnym punktem wakacyjnej oferty kulturalnej miasta.

Wstęp na koncerty jest wolny i bezpłatny.

Dodatkowe informacje – na stronie: https://amuz.edu.pl/ 


Już w najbliższą sobotę, 30 czerwca 2018 o godzinie 12.00, w altanie w Parku Oliwskim, (ul. Opata Jacka Rybińskiego, Gdańsk) odbędzie się pierwszy koncert z cyklu "Goście Polskiego Chóru Kameralnego" pod wspólnym tytułem "Polska Muzyka w Altanie". W urokliwej parkowej scenerii, w kolejne soboty lata podczas godzinnych koncertów prezentowane będą perły polskiej muzyki.

Jako pierwszy wystąpi Polski Chór Kameralny pod kierunkiem Jana Łukaszewskiego – organizatora wydarzenia, świętującego w tym roku jubileusz 40-lecia. Zespół zaprezentuje pieśni ludowe i patriotyczne polskich kompozytorów: Stanisława Moniuszki, Ignacego Paderewskiego, Edwarda Pałłasza, Juliusza Łuciuka oraz Ireneusza i Leona Łukaszewskich.

W kolejne letnie soboty, w lipcu i sierpniu (7, 14, 21, 28 lipca oraz 4 i 11 sierpnia,) zawsze w samo południe, zapraszamy na koncerty artystów z Gdańskiej Akademii Muzycznej. W pierwszą sobotę lipca usłyszymy duet w składzie Monika Dżuła-Radkiewicz (gitara) i Dorota Pawlus (flet). Artystki zagrają Walce Jana Nepomucena Bobrowicza oraz Hommage a Chopin  Aleksandra Tansmana. 14 lipca wystąpi skrzypaczka Julia Kazimirowicz i pianistka Marta Kur. W ich wykonaniu usłyszymy Sonatę op. 9 na skrzypce i fortepian Karola Szymanowskiego. Podczas czwartego koncertu wystąpią Maciej Kacprzak grający na akordeonie oraz Karol Sokołowski, wiolonczelista. Panowie zaprezentują dwa utwory: Krzysztofa Olczaka  Accotango i Fryderyka Chopina  Preludium e-moll op.28. W ostatnią sobotę lipca w parkowej altanie będzie królować nostalgiczna muzyka Mieczysława Fogga, Eugeniusza Bodo i Marka Grechuty w opracowaniu na kwartet smyczkowy – wystąpi Jardin Kwartet.

Sierpień powitamy piosenkami z Kabaretu Starszych Panów w wykonaniu Karoliny Arczewskiej z zespołem. Podczas ostatniego z cyklu Koncertów w Altanie usłyszymy arie i pieśni Stanisława Moniuszki, Karola Szymanowskiego i Mieczysława Karłowicza w wykonaniu Pauliny Dąbrowskiej (sopran), Andżeliki Gmińskiej (mezzosopran) oraz Zuzanny Lisieckiej (fortepian).

Na wszystkie koncerty wstęp wolny!


W sobotę 30 czerwca 2018 roku o godz. 20.30 w Teatrze Letnim w Szczecinie w ramach 20. Wielkiego Turnieju Tenorów wystąpi ośmiu znakomitych wokalistów z różnych zakątków świata. W otoczeniu pięknego parku, z orkiestrą na żywo zaprezentują najlepsze arie z oper i operetek oraz pieśni neapolitańskie.

Przez lata formuła Turnieju ewoluowała i wzbogacała się o kolejne atrakcje. Jej główna idea pozostała jednak niezmienna. Śpiewacy rywalizują o względy publiczności, która nagradza swojego faworyta symboliczną różą. Triumfuje ten, który zdobędzie największą liczbę kwiatów. Jak przystało na turniej, są w nim potyczki (na szczęście tylko muzyczne), są damy serca i pasowanie zwycięzcy na rycerza!

Niezmiennie od dwudziestu lat w pierwszej części koncertu artyści wykonują znane arie operowe, m.in. z dzieł Moniuszki, Pucciniego, Verdiego i Czajkowskiego, by w drugiej zabawiać publiczność lżejszymi fragmentami operetek i pieśniami neapolitańskimi. Koncert dopełnią muzyczne popisy orkiestry Opery na Zamku.

 

 


Przełom lipca i sierpnia to najlepszy moment żeby odwiedzić Podlasie. Najspokojniejszy festiwal świata Podlasie SlowFest potrwa do 12 sierpnia 2018 roku.

Fanów kontemplacyjnych brzmień muzycznej alternatywy czekają koncerty w rytmie slow. Koncert „Quarter-tone piano” jest próbą przywrócenia muzyce jej naturalnych rejestrów. Ile straciła muzyka europejska porzucając podział ćwierćtonowy na rzecz półtonowego pokażą Piotr i Agnieszka Kopińscy dzięki specjalnie przestrojonym fortepianom od Yamaha Polska (26 lipca). W trakcie koncertu odbędzie się również prapremiera mikrotonowej kompozycji Krzysztofa Gawlasa  Splines, a zaraz po koncercie będzie można porozmawiać z kompozytorem podczas spotkania.

Radical Polish Ansambl, który łączy folklor z muzyką klasyczną i awangardę z tradycją w jedną brzmieniową wrażliwość, wystąpi 3 sierpnia. Dla muzyki współczesnej Radical Polish Ansambl to gotowa propozycja ‒ powszechnie teraz poszukiwanego ‒ „nowego wykonawstwa”, opartego paradoksalnie na pradawnym poczuciu rytmu, wrażliwości brzmieniowej i tonalnej oraz formach przekazu ustnego. Woody Black 4 to z kolei jedyny na świecie zespół improwizujący na czterech klarnetach, w tym trzech basowych (11 sierpnia).

Pełny program festiwalu dostępny jest na stronie: www.podlasieslowfest.pl/program-psw/