Patronat medialny nad sezonem koncertowym 2023 / 2024 Filharmonii Śląskiej sprawuje Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.
Filharmonia Śląska – Śląska Orkiestra Kameralna pod batutą dyrektora Filharmonii Śląskiej Adama Wesołowskiego wystąpi podczas uroczystego koncertu zorganizowanego z okazji otwarcia wystawy w Muzeum Ziemi Górnośląskiej w Ratingen 4 maja 2024 o godz. 19.00, poświęconej kopalni srebra w Tarnowskich Górach. Tarnogórska kopalnia srebra, podobnie jak Kompleks przemysłowy kopalni i koksowni Zollverein znajduje się na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Wydarzenie upamiętnia także 20. rocznicę wstąpienia Polski do Unii Europejskiej.
Solistką podczas koncertu będzie Aleksandra Gajecka-Antosiewicz, która wraz z filharmonikami śląskimi ukaże publiczności klawesyn zarówno w odsłonie współczesnej, jak i barokowej. Zaprezentuje się ona w Koncercie klawesynowym d-moll Johanna Sebastiana Bacha oraz Silver Concerto Adama Wesołowskiego, gdzie oprócz tradycyjnych instrumentów, usłyszymy również dźwięki Zabytkowej Kopalni Srebra w Tarnowskich Górach.
Program obejmie również niezwykle ciekawe opracowanie III Koncertu brandenburskiego G-dur Johanna Sebastiana Bacha. Połączy ono twórczość barokowego mistrza z industrialnym spojrzeniem na muzykę. Wśród doskonale znanych dźwięków Koncertu usłyszymy dodatkową partię, którą „odegra” Huta Królewska w Chorzowie. Usłyszymy ją zresztą w jeszcze jednym punkcie programu tego koncertu, tym razem już nie w opracowaniu, a w kompozycji Adama Wesołowskiego. Wieczór zwieńczy Sinfonia industrialna, wzbogacona archiwalnymi materiałami wideo, ukazującymi historię jednej z największych i najstarszych polskich hut.
Koncert stanowi muzyczne preludium do specjalnej wystawy „Gorączka srebra. Górnictwo Tarnowskich Gór – miejsce na Górnym Śląsku wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO”, którego otwarcie odbędzie się piątego maja w Muzeum Ziemi Górnośląskiej w Ratingen.
Informacja prasowa organizatorów
Informacja o biletach: https://filharmonia-slaska.eu/production/essen-niemcy-gajecka-antosiewicz-wesolowski/
|
Patronat medialny nad Konkursem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.
Katedra Instrumentów Dętych łódzkiej Akademii Muzycznej zaprasza na VII Międzynarodowy Akademicki Konkurs Oboistów i Fagocistów im. Józefa Ciepłuchy. Jego inauguracją będzie Wieczór Muzyczny 6 maja w głównej siedzibie Akademii – zabytkowym Pałacu Karola Poznańskiego. Dwuetapowe przesłuchania zostaną rozegrane w dniach 6-8 maja. Wyniki konkursu poznamy w środę 8 maja podczas koncertu laureatów. Inauguracja Konkursu, przesłuchania oraz koncert z wręczeniem nagród są otwarte dla publiczności.
Konkurs jest przeznaczony dla studentów klas oboju i fagotu polskich i zagranicznych uczelni muzycznych. Mogą w nim wziąć udział także utalentowani uczniowie szkół muzycznych spełniający wymagania programowe. W programie obowiązkowym znalazły się m.in. Suita na obój i fortepian Stefana Kisielewskiego oraz Sonatina na fagot i fortepian Aleksandra Tansmana.
Konkurs składa się z trzech etapów i będzie rozegrany w dwóch kategoriach: oboju i fagotu. W każdej z nich przewidziane są narody pieniężne: pierwsza to 7000 złotych, druga – 5000 złotych, trzecia – 3000 złotych oraz wyróżnienia i nagrody specjalne.
Do drugiego etapu, który będzie rozegrany stacjonarnie w siedzibie łódzkiej Akademii zakwalifikowanych zostało 36 uczestników.
W tegorocznej edycji konkursu uczestników oceniać będzie Jury złożone z uznanych artystów i wykładowców z Polski i z zagranicy. A wśród nich, w kategorii obój: prof. dr hab. Tomasz Miczka, prof. Lew Zakopets, dr hab. Arkadiusz Krupa, prof. UMFC oraz dr hab. Agata Piotrowska-Bartoszek, prof. AM – dyrektor konkursu, w kategorii fagot: prof. dr hab. Krzysztof Kamiński, prof. dr hab. Artur Kasperek, dr hab. Arkadiusz Adamczyk, prof. AM oraz dr hab. Damian Lipień.
VII Międzynarodowy Akademicki Konkurs Oboistów i Fagocistów im. Józefa Ciepłuchy dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Konkurs został objęty honorowymi patronatami Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Wojewody Łódzkiego Doroty Ryl, Marszałka Województwa Łódzkiego Grzegorza Schreibera oraz Prezydent Miasta Łodzi Hanny Zdanowskiej.
Więcej informacji: https://www.amuz.lodz.pl/index.php/pl/wydarzenia/vii-miedzynarodowy-akademicki-konkurs-oboistow-i-fagocistow-im-jozefa-ciepluchy
|
Europejskie Centrum Pamięć, Edukacja, Kultura zaprasza na wyjątkowy koncert berlińskiego duetu Kermani-Gentili (Kymia Kermani, klarnet, i Alba Gentili-Tedeschi, fortepian), który w ramach projektu „Berge unterwegs zum Mond” (Góry w drodze na księżyc) 8 maja 2024 roku o godz. 17.00 dokona polskiego prawykonania utworów Magdaleny Buchwald, Joanny Stępalskiej-Spix, Gabrieli Moyseowicz oraz Idy Gotkowsky.
Projekt, prezentujący polsko-niemieckie związki muzyczne w Berlinie, Hamburgu, Karlsruhe i Görlitz / Zgorzelcu, powstał przy wsparciu Federalnego Ministerstwa Kultury i Mediów (BKM), Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej oraz Fundacji Ilse i dr. Horsta Ruscha.
Podczas koncertu w Zgorzelcu po raz pierwszy usłyszymy Transitiones Magdaleny Buchwald (specjalnie skomponowany z tej okazji), Zur Erinnerung Joanny Stępalskiej-Spix w opracowaniu Barbary Heller na klarnet i fortepian, Duo für Uli und Tina Metz Gabrieli Moyseowicz oraz Image de Norvège Idy Gotkowsky.
Zabrzmią również utwory Krystyny Moszumańskiej-Nazar, Agaty Zubel, Krzysztofa Pendereckiego, Witolda Lutosławskiego, Fryderyka Chopina, Tadeusza Bairda, Grażyny Bacewicz i Zbigniewa Rudzińskiego.
Wydarzenie zostanie wzbogacone programem poetyckim - wierszami Wisławy Szymborskiej i Tomasza Różyckiego.
Bilety można nabyć:
|
Patronat medialny nad sezonem koncertowym 2023 / 2024 NFM sprawuje Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.
Jubileuszowy 15. Leo Festiwal odbędzie się w Narodowym Forum Muzyki w dniach 10-19 maja 2024 roku. Na to wydarzenie zaprasza Christian Danowicz, dyrektor artystyczny Festiwalu.
„Zainspirowany książką Bieguni Olgi Tokarczuk, która podejmuje tematykę ruchu i czasu, chciałbym podczas tegorocznego Leo Festiwalu zachęcić do wspólnej refleksji nad tymi uniwersalnymi zagadnieniami i przyjrzeć się im poprzez pryzmat muzyki oraz tańca.
Wykonanie utworu muzycznego polega na realizacji sekwencji dźwięków w czasie. Co ciekawe, w niektórych językach na oznaczenie części utworu używa się słów oznaczających ruch w przestrzeni (fr. mouvement, ang. movement), w innych zaś związanych z czasem (wł. tempo). Zatem w muzyce te dwa aspekty są ze sobą nierozerwalnie związane. Chciałbym, by tegoroczny Leo Festival 2024 odzwierciedlił te idee oraz stał się podróżą w czasie i przestrzeni, zarówno dla publiczności, jak i dla artystów NFM Orkiestry Leopoldinum. Muzycy będą wędrować po Wrocławiu i występować w niekonwencjonalnych miejscach poza NFM, co pozwoli im być bliżej słuchaczy i zapewni publiczności znakomitą zabawę. Nie zabraknie cyklu koncertów w mieszkaniach prywatnych. Będą one przeznaczone dla stałych słuchaczy NFM Orkiestry Leopoldinum, dla których przygotowaliśmy specjalny konkurs".
Zapraszamy na wspólną muzyczną wędrówkę!"
Szczegółowy program - na stronie https://www.nfm.wroclaw.pl/festiwale/leo-festiwal
|
Patronat medialny nad sezonem koncertowym 2023 / 2024 NOSPR sprawuje Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.
Hasłem przewodnim IX edycji Festiwalu Katowice Kultura Natura, który odbędzie się w dniach 10-16 maja 2024 roku w NOSPR, jest „Muzyka sfer”: wraz z artystami eksplorować będziemy, jak wszechświat i muzyka rezonują harmonią i matematycznym porządkiem.
Zabrzmi m.in. II Symfonia „Kopernikowska” Henryka Mikołaja Góreckiego czy poemat symfoniczny Planety Gustava Holsta, a najjaśniejszym punktem na festiwalowym niebie będzie muzyczne spotkanie z Orkiestrą Concertgebouw pod batutą wschodzącej gwiazdy światowej dyrygentury Klausa Mäkelä; w programie - monumentalna V Symfonia B-dur Antona Brucknera.
Obok koncertów muzyki klasycznej odbędzie się także spotkanie z muzyką w nieco lżejszej, jazzowej odsłonie - koncert z udziałem Joey Alexander Trio (po raz pierwszy w Katowicach).
Program Festiwalu: https://nospr.org.pl/pl/program/festiwal-katowice-kultura-natura
|
Patronat medialny nad sezonem koncertowym 2023 / 2024 Filharmonii Opolskiej im. Józefa Elsnera sprawuje Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.
Harfiści z Polski i Kostaryki - Juliusz Wesołowski i Carlos Roberto Peña Montoya - wystąpią na estradzie Filharmonii Opolskiej 10 maja 2024 o godz. 19.00 z towarzyszeniem orkiestry symfonicznej pod batutą Wojciecha Rodka. W ich wykonaniu usłyszymy wykwintne dzieła kompozytorów różnych epok.
Dwie harfy wziął na tapet współczesny polski kompozytor, Maciej Małecki. Concertino w dawnym stylu na dwie harfy i orkiestrę smyczkową wpisuje się w postmodernistyczny nurt twórczości muzycznej; znajdujemy w nim również odwołania do dawnych stylów.
Zabrzmią ponadto rzadko wykonywane w Polsce Symphonie Concertante du Ballet Mirza Francuza François-Josepha Gosseca na dwie harfy i orkiestrę, oraz Impressionen und Jou-Jou austriackiego kompozytora Franza Josefa Reinla na 2 harfy i orkiestrę smyczkową.
Finał wieczornego spotkania z muzyką obwieści z kolei nie harfa, a imitowana przez kornet trąbka pocztyliona, której swoją nazwę zawdzięcza IX Serenada Wolfganga Amadeusza Mozarta Posthorn-Serenade, skomponowana z okazji wręczenia dyplomów studentom uniwersytetu w Salzburgu.
Informacja o biletach: https://filharmonia.opole.pl/wydarzenia/harfa-najlepiej-dwie/
|
Patronat medialny nad Festiwalem sprawuje Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.
Oddział Warszawski Związku Kompozytorów Polskich zaprasza na 38. Warszawskie Spotkania Muzyczne w dniach 10-19 maja 2024. Usłyszymy muzykę dawna i najnowszą, w tym zupełne nowości. Zagrają znani muzycy, zadebiutują na festiwalu kolejni kompozytorzy, nawet XVII-wieczni. Wstęp na wszystkie wydarzenia festiwalu jest bezpłatny!
Jak podkreśla Jarosław Siwiński - dyrektor artystyczny Spotkań "Przywołamy najlepsze i najgorsze czasy Rzeczypospolitej, akademicy ze Lwowa przywiozą nam piękną – wbrew złym czasom – muzykę, po latach przerwy powitamy orkiestrę symfoniczną w pełnym składzie, a festiwal zakończymy w niesamowitej przestrzeni postnowoczesnego kościoła na Ursynowie. Na koncercie rodzinnym tym razem będą bajki. Bajki będą wyłącznie dźwiękowe, elektroniczne i wyobrażone, a oprowadzi po nich znakomity przewodnik. Nie pomoże nam tylko ocenić, które z bajek są dla dzieci, a które dla ich rodziców. Cóż, i tak coraz trudniej to rozróżnić".
11 maja odbędzie sie koncert specjalny "Nowa muzyka dla Powstania Warszawskiego". Chopin University Modern Ensemble prawykona poświęcone Powstaniu Warszawskiemu i zamówione przez ZKP Ekstensje Przemysława Packa na ensemble dęty i dwóch perkusistów oraz Ten dzień, ta godzina Alicji Gronau na zespół kameralny. Kompozycja Alicji Gronau powstała w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Natomiast 15 maja Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie pod batutą Michała Klauzy po raz pierwszy zaprezentuje symfoniczne dzieła warszawskich kompozytorów: Hypersphere Tomasza Opałki na orkiestrę i RE_al fresco Aldony Nawrockiej na harfę, perkusję i smyczki.
Udział w tegorocznej edycji zapowiedzieli: Grzegorz Lalek (skrzypce barokowe), Lilianna Stawarz (klawesyn), Agnieszka Kaczmarek-Bialic (harfa), Alicja Matuszczyk (obój), fleciści Agata Kielar-Długosz i Łukasz Długosz, pianista Andrzej Jungiewicz, Lwowski Sekstet Fortepianowy i Chór Varsoviae Regii Cantores.
Strony Festiwalu: https://www.facebook.com/warspotmuz
https://wsm.art.pl/
|
Patronat medialny nad Festiwalem sprawuje Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.
Festiwalową mapę Polski wzbogaca kolejne wydarzenie – Festiwal Muzyki Żydowskiej im. Rywki Tiktiner. Pierwsza edycja wydarzenia, organizowanego przez Instytut Mieczysława Wajnberga, Warszawskie Towarzystwo Sceniczne i Muzeum Podlaskie w Białymstoku - Oddział w Tykocinie, odbędzie się w dniach 12 maja - 2 czerwca 2024 w tykocińskiej synagodze – jednym z najważniejszych zabytków kultury żydowskiej w Polsce. W programie znajdą się koncerty z udziałem polskich wirtuozów oraz wydarzenia edukacyjne. Wstęp jest bezpłatny!
Patronką festiwalu jest Rebeka (Rywka) Tiktiner – urodzona w Tykocinie w XVI wieku uczona talmudystka i autorka literatury religijnej adresowanej do kobiet, a także kilku pieśni do dziś śpiewanych z okazji święta Simchat Tora. Jej nazwisko pochodzi od słowa „Tiktin”, które w języku jidysz oznacza Tykocin.
Celem festiwalu jest prezentacja artystycznego dorobku diaspory żydowskiej obecnej na terenach Polski przez blisko 1000 lat, w tym muzyki żydowskiej w szerokim znaczeniu tego słowa – pisanej przez żydowskich kompozytorów, poświęconej tematyce żydowskiej lub inspirowanej tradycyjnymi melodiami, instrumentami, religią i historią Żydów.
Zabrzmią zarówno dzieła znanych kompozytorów, takich jak Felix Mendelssohn, Ernest Bloch, Franz Schubert czy Mieczysław Wajnberg, jak i utwory dopiero niedawno odkryte, a także współczesne interpretacje tradycyjnej muzyki żydowskiej.
Festiwal zainauguruje koncert zatytułowany „Muzyka Wielkiej Synagogi” z udziałem znawcy muzyki żydowskiej, organisty Jakuba Stefka i zespołu wokalnego Match Match Ensemble pod dyrekcją Lilianny Krych.
W kolejny weekend, 18 maja, podczas Nocy Muzeów, wystąpią skrzypaczka Maria Sławek - współkuratorka festiwalu, pełniąca funkcję prezesa Instytutu Mieczysława Wajnberga - i pianista Łukasz Chrzęszczyk.
Zwieńczy Festiwal 2 czerwca koncert Poldowski String Quartet.
W ramach Festiwalu zaplanowano ponadto wykład dr. Jakuba Stefka zatytułowany „Muzyczny świat przedwojennej muzyki synagogalnej" oraz oprowadzanie po Wielkiej Synagodze, prowadzone przez Renatę Makarską z Muzeum Podlaskiego - Oddziału w Tykocinie.
Festiwal Muzyki Żydowskiej im. Rywki Tiktiner to kolejna inicjatywa organizowana przez Instytut Mieczysława Wajnberga we współpracy z Muzeum Podlaskim w Białymstoku- Oddział w Tykocinie. Jesienią 2023 roku w Wielkiej Synagodze odbył się koncert Marii Sławek, Lutosławski Quartet i Tomasza Januchty. W marcu br. album “TIKTIN” zawierający dźwiękowy zapis tego koncertu ukazał się w serwisach streamingowych i na płycie CD. Podczas koncertu 18 maja można będzie nabyć tę płytę.
Festiwal Muzyki Żydowskiej dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. Patronem honorowym wydarzenia jest Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.
Strona organizatora: https://instytutwajnberga.org/
|
Między 13 maja a 9 czerwca 2024 muzycy Sinfonii Varsovii odbędą tournée po Warszawie, występując w ramach 24. Festiwalu "Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu" z zaproszonymi gośćmi na sześciu scenach stolicy. W programie premiery, koncerty symfoniczne i kameralne, wydarzenia dla najmłodszej publiczności, nowe muzyczne formaty. Wystąpią m.in. wiolonczelista Jakob Kullberg, skrzypek Jakub Haufa oraz śpiewacy Iwona Sobotka, Agnieszka Rehlis, Tadeusz Szlenkier i Tomasz Konieczny. Orkiestrę poprowadzą Henrik Nánási, Christopher Austin, Daniel Mieczkowski i Joolz Gale.
Koncert inauguracyjny w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej zaangażuje mieszkańców stolicy pod szyldem Warszawskiego Chóru Obywatelskiego. Wyłonieni w przesłuchaniach chórzyści pod kierunkiem Bartosza Michałowskiego połączą siły z Chórem Filharmonii Narodowej, by utworzyć 120-osobowy zespół wokalny. Wykonają oni wspólnie z Sinfonią Varsovią i gwiazdorską obsadą solistów IX Symfonię Ludwiga van Beethovena. Organizatorzy chcą tym wydarzeniem uczcić dwa ważne wydarzenia: 20-lecie akcesji Polski do Unii Europejskiej oraz 200-lecie premiery Dziewiątej Beethovena.
W ramach festiwalu będą miały miejsce dwie premiery. 4 czerwca o 19:00 w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Lutosławskiego odbędzie się światowe prawykonanie Western – II Koncertu wiolonczelowego duńskiego kompozytora Nielsa Rønsholdta. Natomiast 28 maja o 19:00 w audytorium Muzeum Historii Polski Sinfonia Varsovia da polską premierę Incontri Piotra Mossa z okazji 75. urodzin jego autora, utworu z 1982 roku, otwierającego jego emigracyjny, paryski okres twórczości.
Koncerty 13 i 28 maja są współorganizowane przez NIMiT w ramach programu własnego „Dyrygent-rezydent”, finansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W tym serzonie koncertowym funkcję dyrygenta-rezydenta pełni Daniel Mieczkowski.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Informacja prasowa organizatorów.
Więcej: www.sinfoniavarsovia.org
|
Patronat medialny nad projektem sprawuje Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.
Coroczny koncert muzyki współczesnej to już tradycja w Instytucie Muzyki Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Zielonogórskiego. Tym razem, oprócz kompozytorów reprezentujących Zieloną Górę i Poznań, organizatorzy zaprosili do współpracy także twórców ze Szczecina. 14 maja 2024 roku o godz. 18.00 usłyszymy ich dzieła w Muzeum Ziemi Lubuskiej (al. Niepodległości 15, Zielona Góra). Wstęp wolny!
W programie znalazły się kompozycje instrumentalne: utwory na wiolonczelę i fortepian, fortepian solo, a także pieśni do słów Cypriana Kamila Norwida. W tytułach kompozycji znajdziemy odwołania do barw, cieni i poetyckich inspiracji, a grono wykonawców reprezentuje wszystkie trzy ośrodki: Milena Palkaj – fortepian (Szczecin), Wojciech Kaszuba – wiolonczela, Maria Koszewska-Wajdzik – fortepian (Poznań), Maciej Straburzyński – bas-baryton i Monika Hanus-Kobus – fortepian (Zielona Góra).
Planowany koncert jest owocem współpracy Instytutu Muzyki Uniwersytetu Zielonogórskiego z Katedrą Kompozycji Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu oraz Akademią Sztuki w Szczecinie. Koncert poprowadzi studentka Instytutu Muzyki, Natalia Witwicka.
Patronat honorowy: Związek Kompozytorów Polskich.
Strona Instytutu: https://imu.uz.zgora.pl/
Program koncertu:
Piotr Gryska – Toccata na fortepian (2015)
Agnieszka Zdrojek-Suchodolska – „Gra cieni 3” na wiolonczelę i fortepian (2024)*
Stanisław Leśniewski - Trzy pieśni do słów Norwida na baryton i fortepian (2024)* - Przeszłość, Ciemność, Czułość
Artur Cieślak - I Sonata fortepianowa "Post-Neo" na lewą rękę (2013, zrewid. 2014)
Katarzyna Taborowska – „Czarno-Białe” na wiolonczelę i fortepian (2024) – prawykonanie
Katarzyna Kwiecień-Długosz – Płatki „Białych kwiatów” do słów C. K. Norwida na baryton i fortepian (2023, wybór)* - Zachariasz, Kamienie, Wyścig, Cisza.
*prawykonanie
|
Patronat medialny nad sezonem koncertowym 2023 / 2024 Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa sprawuje Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.
25 maja 2024 o godz. 18.00 w Audytorium Muzeum Historii Polski w Warszawie będzie miał miejsce koncert z okazji 110. rocznicy urodzin Andrzeja Panufnika, jednego z najwybitniejszych polskich kompozytorów XX stulecia. Wystąpią Sinfonia Iuventus pod batutą Macieja Tomasiewicza oraz Andrzej Jagodziński Trio w składzie: Andrzej Jagodziński, Adam Cegielski i Czesław „Mały” Bartkowski.
Podczas wieczoru zabrzmią nawiązująca do muzyki ludowej północnych regionów naszego kraju Sinfonia rustica oraz oparta na Bogurodzicy, średniowiecznej pieśni stanowiącej jeden z najcenniejszych zabytków staropolszczyzny, Sinfonia sacra Andrzeja Panufnika.
W programie znajdzie się również Koncert fortepianowy g-moll na trio jazzowe i orkiestrę symfoniczną Andrzeja Jagodzińskiego, artysty wszechstronnego, jednej z najważniejszych postaci polskiej sceny jazzowej, waltornisty z wykształcenia, pianisty jazzowego, akordeonisty, kompozytora, aranżera i pedagoga. W swej dotychczasowej karierze koncertował on niemal na całym świecie, zdobywając ogromną popularność i uznanie, nagrywając wiele cenionych płyt, również z pogranicza muzyki klasycznej i jazzu. Podczas koncertu wystąpi jako lider swego legendarnego tria, z którym odnosił wiele znaczących sukcesów.
Darczyńca: Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza.
Partner: Muzeum Historii Polski w Warszawie.
Sfinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Informacja prasowa organizatorów
Więcej na www.sinfoniaiuventus.pl
|