polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
XXV Festiwal Muzyki Kameralnej „Kwartet Śląski i jego goście”
15–26 listopada 2017, Katowice
„Mózg Festival”
XIII Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej i Sztuk Wizualnych
XII Międzynarodowy Festiwal im. Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego
17 listopada - 3 grudnia 2017
Jubileuszowy AŻ Festiwal
24 listopada – 10 grudnia 2017, Łódź
Nadzwyczajny koncert z okazji Roku Feliksa Nowowiejskiego „Profesor Mieczysław Nowakowski in memoriam”
24 listopada 2017, Warszawa
Finał Festiwalu „Obrazy z Conrada”
26 listopada 2017, Warszawa
Mistrzowie instrumentalistyki w cyklu koncertowym „Środa na Okólniku”
29 listopada 2017, Warszawa
Muzyka fortepianowa twórców z warszawskiej uczelni muzycznej
3 grudnia 2017, Warszawa
„Od Elsnera do Moryto”
4 grudnia 2017, Warszawa
I Międzynarodowy Konkurs Duetów Organowych „Per organo a quattro mani”
15–20 kwietnia 2018, Nowy Sącz

omówienia utworów ()

A B C D E F G H I J K L M N O P R S T V W X Z Ł


Baird Tadeusz

4 Dialogi



na obój i orkiestrę kameralną

(1964)

I: Andante non troppo 2'21"

POSŁUCHAJ


II: Moderato 2'59"

POSŁUCHAJ


III: Allegro moderato 2'25"

POSŁUCHAJ


IV: Adagio calmatissimo 2'37"

POSŁUCHAJ


wydanie drukiem: Polskie Wydawnictwo Muzyczne SA, Kraków

 

Cztery dialogi na obój i orkiestrę kameralną (27 instrumentów) ukończone zostały w marcu 1964 roku. Utwór powstał na zamówienie niemieckiego oboisty Lothara Fabera i jemu jest dedykowany. Tytuł stanowi w tym wypadku, według słów kompozytora, „najlepszy i wystarczający komentarz dotyczący formy utworu”.

(tekst w książce programowej „Warszawskiej Jesieni” 1964)

Utwór Tadeusza Bairda Cztery dialogi został wyselekcjonowany (najwyżej punktowany) podczas Międzynarodowej Trybuny Kompozytorów, Paryż 1966.