Polmic - FB

aktualności

Polska Orkiestra Radiowa świętuje jubileusz 80. urodzin Maksymiuka

Jerzy MaksymiukProgram 2 Polskiego Radia i Polska Orkiestra Radiowa zapraszają 24 kwietnia 2016 roku do Studia Koncertowego Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego na koncert symfoniczny z okazji 80. urodzin Jerzego Maksymiuka. Wystąpi pianista Krzysztof Jabłoński oraz Polska Orkiestra Radiowa pod dyrekcją Jubilata.

Do obchodów jubileuszu 80. urodzin Jerzego Maksymiuka dołączyły się wszystkie orkiestry, z którymi Maestro współpracuje, w tym także Polska Orkiestra Radiowa. Repertuar wybrany na ten uroczysty wieczór stanowią dzieła bliskie sercu Mistrza – IV Koncert fortepianowy G-dur op. 58 i II Symfonia D-dur op. 36 Ludwiga van Beethovena, a także Suita hiszpańska Wawrzyńca Żuławskiego. Jerzy Maksymiuk znał osobiście urodzonego równo 100 lat temu kompozytora, a do jego suity miał szczególny sentyment. Dopisał do niej ostatnią część: Finale, nieznacznie zmieniając tytuł (oryginalnie: Suita w dawnym stylu). W takiej wersji kompozycja zostanie zaprezentowana podczas koncertu.

Zaproszenie do udziału w jubileuszowym wieczorze przyjął jeden z najwybitniejszych polskich pianistów – Krzysztof Jabłoński. Od prawie 20 lat mieszka w dalekiej Kanadzie, dlatego też jego koncerty w ojczyźnie nie są zbyt częste. Tym bardziej organizatorzy cieszą się, że wykona wraz z Polską Orkiestrą Radiową pod dyrekcją Jubilata jeden z najpiękniejszych klasycznych koncertów fortepianowych.

Bilety do kupienia na stronie: www.sklep.polskieradio.pl oraz godzinę przed koncertem w kasie studia.

Laureaci XIX Konkursu Muzyki Kameralnej im. K. Bacewicza w Łodzi

XIX Konkurs Muzyki KameralnejZwycięzcami zakończonego w niedzielę 17 kwietnia 2016 roku XIX Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi został duet: pianistka Han-Wen Yu (Tajwan) i wiolonczelista Mon-Pou Lee (Hiszpania/Tajwan). Podczas koncertu laureatów, który odbyłsię w Sali koncertowej Akademii Muzycznej w Łodzi w samo południe,zwycięski zespół porywająco zagrał Sonatę na wiolonczelę i fortepian Claude’a Debussy’ego. Laureaci kolejnych nagród i wyróżnień zaprezentowali się w utworach Brahmsa, Saint-Saënsa, Moniuszki, Musorgskiego i Schumanna.

Han-Wen Yu i Mon-Pou Lee – muzycy pochodzący z Tajwanu – spotkali się w Berlinie, gdzie obecnie oboje mieszkają. 30-letnia pianistka Han-Wen Yukształci się w Hochschulefür Musikund Theater w Lipsku, 22-letni wiolonczelista Mon-Pou Lee studiuje na Universität der Künstew Berlinie. Prowadzą bogatą działalnością koncertową solo i kameralnie. Wspólnie koncertowali już w Niemczech, Czechach i we Włoszech, w planach mają koncerty w Hiszpanii, Stanach Zjednoczonych i na Tajwanie, w najbliższym czasie wystąpią również w Konzerthaus Berlin, Berlin Philharmonie i Gasteig München. W 2015 roku jako duo zostali laureatami Concorso Internazionale Di Musica „Marco Fiorindo” we Włoszech. Nagroda, którą zdobyli w łódzkim konkursie, to nagroda pieniężna – 8 tysięcy złotych dla każdego członka zespołu. Artyści wrócą do Łodzi dzięki nagrodzie pozaregulaminowej ufundowanej przez Filharmonię Łódzką w postaci zaproszenia do wykonania koncertu kameralnego. Co złożyło się na sukces właśnie tego duetu? – Wielka indywidualność wiolonczelisty i znakomite wyczucie pianistki, która pozwoliła mu być sobą i jednocześnie potrafiła nawiązać z nim kameralny dialog – odpowiada prof. Katarzyna Jankowska-Borzykowska zasiadająca w jury konkursu.

II nagrodę w konkursie zdobył kwintet młodych artystów – studentów Akademii Muzycznej w Łodzi, który tworzą: Krzysztof Cegliński (fortepian), Sławomira Wilga (skrzypce), Maria Sosnowska (skrzypce), Magdalena Agatowicz (altówka) i Anna Cierpisz (wiolonczela). Dwie III nagrody ex aequo otrzymały duety: Aleksander Krzyżanowski (fortepian) i Iwo Jedynecki (akordeon) oraz Goun Kim z Korei Południowej (fortepian) i Dominik Manzz Niemiec (wiolonczela). Wyróżniono trio fortepianowe w składzie: Michał Kluska (fortepian), Weronika Pucka (skrzypce), Anna Cierpisz (wiolonczela) oraz duet: Kristina Raczyńska (fortepian) i Łukasz Hajduczenia (baryton). Nagroda za najlepsze wykonanie utworu kompozytora polskiego trafiła do Ryszarda Alzina (fortepian) i Michała Janickiego (baryton). Pośród laureatów zostały rozdzielone również pozostałe nagrody pozaregulaminowe, w tym koncerty w filharmoniach w Krakowie, Opolu, Łomży i w łódzkiej Akademii w ramach cyklu „Estrada Młodych”.

11-osobowe jury konkursu, które pracowało pod przewodnictwem prof. Cezarego Saneckiego, rektora łódzkiej Akademii Muzycznej, ogłosiło listę laureatów późnym wieczorem w sobotę 16 kwietnia 2016. Zdobywcy nagród zostali wyłonieni spośród 25 zespołów, które wystąpiły w drugim etapie. Było to 16 ansambli z Polski i 9 z zagranicy, w których grali muzycy z 11 krajów (Australia, Białoruś, Chiny, Czechy, Japonia, Korea Południowa, Niemcy, Rosja, Serbia, Tajwan, Ukraina). Przesłuchania konkursowe trwały aż 6 dni, od rana do wieczora. – Pracowaliśmy ciężko, ale z przyjemnością, ponieważ na konkurs przyjechało dużo świetnie grających zespołów i niełatwo było wybrać najlepszych – podsumowywał podczas Koncertu Laureatów Profesor Sanecki.

XIX Międzynarodowy Konkurs Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza odbył się w Akademii Muzycznej w Łodzi w dniach 10-17 kwietnia 2016 roku. Jego organizatorem była Katedra Kameralistyki tej uczelni. Patronat honorowy konkursu: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego prof. Piotr Gliński, Wojewoda Łódzki prof. Zbigniew Rau, Marszałek Województwa Łódzkiego Witold Stępień i Prezydent Miasta Łodzi Hanna Zdanowska.

Patronat medialny nad Konkursem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Więcej informacji – na stronie: www.amuz.lodz.pl

Czytaj więcej: Laureaci XIX Konkursu Muzyki Kameralnej im. K. Bacewicza w Łodzi

Muzyka dawna – muzyka nowa / XXX Warszawskie Spotkania Muzyczne

XXX Warszawskie Spotkania MuzyczneXXX Warszawskie Spotkania Muzyczne odbędą się w dniach 7-13 maja 2016 roku w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego oraz w Zamku Królewskim.

To jeden z najważniejszych festiwali prezentujących muzykę dawną i muzykę nową, a zarazem pierwszy, który przyjął taką formułę. O jego dużym znaczeniu świadczy chociażby rosnące zainteresowanie artystów polskich i zagranicznych, składających swoje oferty wykonawcze. Festiwal od lat szczyci się udziałem świetnych wykonawców i ciekawym doborem repertuaru, a z roku na rok „nabiera tempa” i trafia do gustu coraz większej liczby słuchaczy.

Na program 30. jubileuszowej edycji Festiwalu złożą się następujące koncerty: Polskiej Orkiestry Sinfonii Iuventus pod dyrekcją Krzysztofa Słowińskiego (w programie dwa utwory Józefa Kofflera, w tym Koncert fortepianowy ze znakomitym pianistą Danielem Wnukowskim, a także trzy prawykonania utworów zamówionych); Zespołu Instrumentów Dawnych Ars Nova z programem Bal renesansowy; Moi pierwsi Mistrzowie – Kurylewicz, Trzaskowski, Komeda w wykonaniu Ptaszyn Wróblewski Sextet; Julii Samojło z Kwartetem Wilanów (w programie utwory Edwarda Pałłasza, Alfreda Schnittke, Jana Krenza i Ignacego Zalewskiego); Muzyczna pocztówka z historią – pieśni kompozytorów warszawskich w wykonaniu Lilianny Zalesińskiej i Piotra Szymanowicza; Orkiestry Kameralnej Wratislavia prowadzonej przez legendarnego Jana Staniendę z solistami Wojciechem Błażejczykiem i Januszem Wawrowskim (w programie Rossini, Błażejczyk, Kornowicz, Respighi).

Ponadto odbędą się dwie imprezy towarzyszące: koncert tria Integro oraz Haiku z Rumunii – z cyklu „Partytury fotograficzne” (utwór improwizowany autorstwa Szabolcsa Esztényi’ego, Ryszarda Lateckiego, Tadeusza Wieleckiego i Huberta Zemlera, inspirowany fotografiami rumuńskiego artysty Andreia Baciu).

Warszawskie Spotkania Muzyczne – doroczny festiwal muzyki dawnej i nowej – istnieje od 1986 roku. Jego twórcą i dyrektorem jest kompozytor Władysław Słowiński, a organizatorem Festiwalu jest Oddział Warszawski Związku Kompozytorów Polskich. Największy wkład w finansowanie Festiwalu ma, od momentu jego powstania, Urząd Miasta Warszawy.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

ZOBACZ: Program Festiwalu

Więcej informacji na stronie: www.wsm.art.pl oraz profilu FB

Czytaj więcej: Muzyka dawna – muzyka nowa / XXX Warszawskie Spotkania Muzyczne

59. „Warszawska Jesień” – W oparach opery (zapowiedź)

59. Warszawska JesieńRytuał, misterium, opowieść, narracja, dźwięk w przestrzeni, przestrzeń dźwięku, obszar brzmienia, strefa multimediów, a może najprościej  scena? Tegoroczna „Warszawska Jesień” skieruje wzrok, słuch i uwagę publiczności ku dosłownie i symbolicznie rozumianemu obszarowi „sceny”. 59. edycja Festiwalu, który odbędzie się w dniach 16-24 września, za punkt wyjścia obrała „operę”.

Ten „punkt wyjścia”, kojarzący się odbiorcy z pewną specyficzną przestrzenią teatralną i wieloaktowym dziełem, powiedzie słuchaczy przez meandry tradycji i współczesności ku całej obfitości form multimedialnych, parateatralnych i parascenicznych, począwszy od miniopery, poprzez teatr instrumentalny, monodramy obiektofonów aż po najbardziej skomplikowane i nowatorskie, zarówno w treści jak i w formie, dzieła multimedialne.

Wśród para- i -operowych wydarzeń 59. „Jesieni”: warszawska premiera Czarodziejskiej Góry – opery Pawła Mykietyna w Teatrze Nowym, mikroopera dla dzieci (a nawet dla rodzin) Milcząca rybka Jarosława Siwińskiego w ramach Małej WJ i multimedialna opera Aaron S Sławomira Wojciechowskiego. W tej ostatniej tragiczna postać Aarona Swartza – amerykańskiego programisty, publicysty, działacza politycznego i haktywisty staje się symbolem sprzeciwu wobec kapitalistycznych dążeń do ograniczenia powszechnej dostępności do wiedzy i informacji. Tytułowy Aaron S jest tu jednocześnie wzorem nonkonformizmu w podejściu do brzmieniowości, warstwy językowej, ideowej a nawet konstrukcji instrumentów.

Dla tych, którzy wyczuleni na nowe media: Zagubiona autostrada (Lost Highway) – opera Olgi Neuwirth z librettem kontrowersyjnej noblistki Elfriede Jelinek. Tu głównym bohaterem, obok schizofrenicznego Freda/Pete’a jest w równym stopniu muzyka, jak i obraz video. Kulminacją operowego nurtu festiwalu będą dwa dzieła Salvatore Sciarrino: Infinito Nero oraz Luci mie traditrici, a każde z nich dwukrotnie (podobnie jak w przypadku Czarodziejskiej Góry Pawła Mykietyna oraz kameralnej opery Le Malentendu Fabiána Panisello wg Alberta Camusa), by zapewnić możliwość ich wysłuchania jak największej liczbie osób. Opera będzie główną bohaterką (a może przestrzenią dźwięku?) tegorocznej Jesieni.

Zanim jednak przemówi opera, festiwal zainauguruje utwór, który przypomni, że sztuka była najpierw naturą, zanim stała się częścią kultury. Dźwiękową opowieść o przemianie drzewa w muzykę, a może raczej o muzyce zainspirowanej drzewami, opowiedzą flety Łukasza i Agaty Długosz podczas wykonania Lasów deszczowych Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil. Tego samego dnia, a właściwie nocą, pierwsza muzyczna gratka dla wielbicieli teatru instrumentalnego, trash music i brzmiących obiektów „dziwnych”: Angel View Juliany Hodkinson. „Warszawska Jesień” jak zwykle skupi się na nowych brzmieniach, niespotykanych narracjach, improwizowanych opowieściach, blaskach, cieniach i przestrzeniach współczesnej sonosfery, fonosfery i audiosfery.

Oficjalna strona Festiwalu: www.warszawska-jesien.art.pl

Czytaj więcej: 59. „Warszawska Jesień” – W oparach opery (zapowiedź)

Prawykonanie „Koncertu saksofonowego” Hanny Kulenty

Hanna Kulenty22 i 23 kwietnia 2016 roku w Sali Koncertowej Filharmonii Narodowej odbędą się koncerty symfoniczne, podczas których prawykonany zostanie Koncert saksofonowy Hanny Kulenty (na zdjęciu). Orkiestrę Filharmonii Narodowej poprowadzi Michał Dworzyński. Jako solistka wystąpi Alina Mleczko.

Muzyka Hanny Kulenty nieodmiennie zachwyca słuchaczy, zdobywając też uznanie krytyków wyrażone licznymi nagrodami. Wykształcona pod kierunkiem Włodzimierza Kotońskiego w Warszawie i Louisa Andriessena w Królewskim Konserwatorium Muzycznym w Hadze dzieli swój czas pomiędzy Polskę i Holandię. Te spośród jej dzieł, które tworzy z myślą o znakomitych solistach, doskonale wykorzystują szczególne cechy ich talentu, odkrywając zarazem często nowe możliwości instrumentarium. Powierzenie prawykonania Koncertu saksofonowego Alinie Mleczko zapowiada interpretację sensacyjną, należy ona bowiem do najbardziej natchnionych wirtuozów tego instrumentu, budząc podziw niezwykłą techniką i urodą dźwięku. Program koncertu uzupełni atrakcyjny zestaw symfonicznych arcydzieł Claude’a Debussy’ego (Popołudnie fauna) i Maurice’a Ravela (Rapsodia hiszpańska, Pawana na śmierć infantki, Alborada del gracioso, Bolero).

Filharmonia Narodowa zaprasza również na wykład wprowadzający z cyklu „Z muzyką o muzyce”, który odbędzie się 22 kwietnia o godzinie 18.30 w Sali Kameralnej. Spotkanie poprowadzi Stefan Münch. Wykład będzie otwarty również dla osób, które zakupiły bilety na sobotni koncert.

Prawykonanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

Oratorium „Peregrinus” w Tarnowie

Oratorium Chór i Wielka Orkiestra Symfoniczna po raz kolejny wykonają Oratorium „Peregrinus” autorstwa Dariusza Swoszowskiego do słów Ryszarda Ostrowskiego. Koncert odbędzie się 23 kwietnia 2016 roku o godz. 18.30 w parafii pw. Miłosierdzia Bożego w Tanowie.

Kompozycję wykona ponad 200 muzyków, w tym uczniowie i nauczyciele Szkoły Muzycznej I Stopnia w Domosławicach oraz Jurkowski Chór Kameralny, który przygotowała Aleksandra Bośković-Różak. W roli solistek wystąpią śpiewaczki operowe: Magda Niedbała, Ewelina Szybilska oraz Anna Wilk. Przy organach zasiądzie Iwona Karwacka, natomiast w roli narratora wystąpi Jacek Wojnicki. Całością pokieruje dyrygent Waldemar Groń. Prawykonanie utworu odbyło się w listopadzie ubiegłego roku.

Wędrówka tytułowego pielgrzyma jest metaforą życia człowieka zamykającego się w powtarzalnym cyklu życia, a każda jego obserwacja (prospectus) skupia się na pięknie lokalnej przyrody, regionalnej tradycji, problemach człowieka. Jego codzienna walka z przeciwnościami losu jest przedstawiona w pieśniach (carmina) poprzez spotkania z personifikacjami żywiołów: Powietrza (Aer), Wody (Aqua), Ognia (Ignis) i Ziemi (Terra). Aksjologiczne i eschatologiczne niepokoje zawiera przemyślenie (cogitatio), a ich rozwiązanie i akt złożenia ufności w Bogu – kończący każdą z części psalm. – mówi autor tekstu dzieła, Ryszard Ostrowski.

Organizatorzy: Urząd Miasta Tarnowa. Patronat Honorowy: Prezydent Miasta Tarnowa

Bezpłatne wejściówki na koncert do pobrania na stronie: www.peregrinus.evenea.pl  

ZOBACZ: Profil FB

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Pasja według św. Łukasza Pendereckiego w Filharmonii Krakowskiej

Pasja wg św. Łukasza PendereckiegoPodczas nadzwyczajnego koncertu oratoryjnego, który odbędzie się w 24 kwietnia 2016 roku o godz. 18.00 w Filharmonii Krakowskiej, w 50. rocznicę polskiego prawykonania zabrzmi Pasji wg św. Łukasza Krzysztofa Pendereckiego. Kompozycję zaprezentuje Orkiestra, Chór oraz Chór Chłopięcy Filharmonii Krakowskiej pod batutą jej dyrektora artystycznego – Charlesa Olivieri-Munroe. W charakterze solistów wystąpią: Iwona Hossa – sopran, Mariusz Godlewski – baryton, Piotr Nowacki – bas oraz Krzysztof Gosztyła jako ewangelista.

Pasja to dzieło epokowe, harmonijnie łączące awangardowe środki muzyczne z wielką tradycją dawnych oratoriów pasyjnych. Kompozycja powstała na zamówienie Westdeutschen Rundfunk w związku z obchodami 700-lecia katedry w Münster, gdzie została wykonana 30 marca 1966 roku. Ukończenie jej w tym okresie było znaczące z powodu przypadającego w tym samym roku tysiąclecia chrześcijaństwa w Polsce. Pięćdziesiąt lat temu, 22 kwietnia 1966 roku, Orkiestra i Chóry Filharmonii Krakowskiej pod batutą Henryka Czyża po raz pierwszy w Polsce wykonały Passio et mors Domini nostri Iesu Christi secundum Lucam. W partiach solowych wystąpili wówczas Stefania Woytowicz, Andrzej Hiolski, Bernard Ładysz oraz Leszek Herdegen jako ewangelista. Wydarzenie to powtórzone zostało 10 czerwca 1966 roku na dziedzińcu wawelskim, a w kolejnych latach niemal czterdziestokrotnie już z inną obsadą solistyczną i dyrygencką, ale nadal pod szyldem Filharmonii Krakowskiej, rozsławiając dzieło wybitnego polskiego kompozytora nie tylko w kraju, ale także poza jego granicami.

Myślę, że niewiele instytucji na świecie może tak jak Filharmonia Krakowska rościć sobie pretensje do tego, by nazywać się muzycznym domem Krzysztofa Pendereckiego, jednego z najwybitniejszych kompozytorów XX i XXI wieku. Przez te kilkadziesiąt lat wykonywaliśmy niemal wszystkie jego najważniejsze utwory, często pod autorską batutą. Wiele z nich właśnie u nas miało swoje polskie prawykonania. To o tyle naturalne, że przecież w Krakowie Krzysztof Penderecki kształcił się muzycznie. Zawsze tutaj mieszkał. Zgadzam się z poglądem, że to nasz wielki dyrygent Jerzy Katlewicz w dużej mierze przyczynił się do spopularyzowania dorobku Pendereckiego w pierwszym okresie jego kariery. Nasz zespół w latach 60. i 70. XX wieku bardzo wiele koncertował na całym świecie i przeważnie za sprawą Katlewicza miał w repertuarze utwory Pendereckiego. – mówi Dyrektor Naczelny Filharmonii, Bogdan Tosza.

Konferencja altówkowa w Gdańsku

Viola Arte 2016W dniach 16-17 kwietnia 2016 roku w Akademii Muzycznej w Gdańsku odbędzie się Ogólnopolska Konferencja Altówkowa „Viola Arte”. Wykładom towarzyszyć będą koncerty, podczas których prawykonanych zostanie pięć nowych utworów na altówkę bądź altówkę z towarzyszeniem fortepianu.

Uczestnicy konferencji będę mieli okazję wysłuchać referatów dotyczących między innymi kompozycji na altówkę w twórczości takich postaci jak Jan Sebastian Bach, Paul Hindemith czy Rebecca Clarke, a także uwag na temat podobieństw i różnic w technice gry skrzypcowej i altówkowej oraz obrazu dźwiękowego zapisu muzycznego współczesnych kompozycji z udziałem altówki. W części konferencyjnej wezmą udział wykładowcy z akademii muzycznych w Łodzi, Poznaniu, Gdańsku, Warszawie oraz Bydgoszczy.

Podczas dwóch dni konferencji odbędzie się aż sześć koncertów, których program nawiązywać będzie do treści wykładów. Zaprezentowane zostaną m.in. utwory J. S. Bacha, F. Schuberta, D. Szostakowicza, E. Blocha, Ph. Scharwenki, R. Clarke czy N. Roty. Premierowo zabrzmią natomiast następujące kompozycje: Bracciana na altówkę solo Bogdana Dowlasza, Sonata na altówkę i fortepian Ewy Fabiańskiej-Jelińskiej, Impromptu na altówkę i fortepian Andrzeja Dziadka, Sonata na altówkę i fortepian Sławomira Czarneckiego oraz Andromeda for viola and piano Kamila Koseckiego. Wśród wykonawców znajdą się: Dorota Stanisławska, Błażej Maliszewski, Ewa Guzowska, Lech Bałaban, Krzysztof Komendarek-Tymendorf oraz Katarzyna Budnik-Gałązka.

ZOBACZ: Program Wydarzenia

7. Festiwal „Q’arto Mondi” – święto muzyki kameralnej w Poznaniu

altSiódma edycja Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Kameralnej „Q’arto Mondi” odbędzie się w dniach 16-23 kwietnia 2016 roku. Koncerty będą miały miejsce w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego oraz w Centrum Kultury Zamek. Kontynuowanie tego wyjątkowego cyklu możliwe jest dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Urzędu Miasta Poznania. Na wszystkie wydarzenia wstęp wolny!

Organizatorzy ponownie będą dzielić się z poznańską publicznością interpretacjami arcydzieł kameralistyki w wykonaniu wyjątkowych kwartetów smyczkowych, prezentujących różnorodne, ciekawe i intrygujące interpretacje. Wystąpią przedstawiciele wielu krajów, również z innych kontynentów, a to wszystko po to, aby tegoroczna edycja pozostała niezapomniana i wyjątkowa. Gospodarze festiwalu – Meccore String Quartet – pojawią się tym razem dwukrotnie, a poza nimi długa lista gwiazd: Doric Quartet (Wielka Brytania), Dover Quartet (USA), Kuss Quartett (Niemcy), Michel Lethiec (Francja), Quatour Hermès (Francja).

Tradycyjnie odbędą się również koncerty Meccore Proms, podczas których prezentowane są wyróżniające się zespoły, będące pod opieką pedagogów Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Podczas festiwalu odbędą się także kursy mistrzowskie otwarte dla studentów (jak również publiczności z zewnątrz!) prowadzone przez członków Kuss Quartett oraz Gregora Sigla, wybitnego skrzypka i altowiolisty Artemis Quartett.

Program „Q’arto Mondi” został ułożony tak, aby każdy koncert był inny, ciekawy i spełnił oczekiwania nawet najbardziej wymagających miłośników tej doskonałej formy muzycznej, jaką jest kwartet smyczkowy. W programie koncertów znajdą się między innymi utwory takich kompozytorów jak: J. Haydn, W. A. Mozart, L. van Beethoven, F. Schubert, R. Schumann, C. M. von Weber, J. Brahms, E. Grieg, A. Dvořák, J. Sibelius, A. Berg, A. Webern, G. Kurtág, G. Ligeti, G. Gerschwin oraz E. W. Korngold. Organizatorzy liczą na to, że muzyka i emocje przez nią wywołane sprawią, że kwiecień, jak co roku, stanie się świętem kwartetu smyczkowego w Poznaniu.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

ZOBACZ: Program Festiwalu

Oficjalna strona wydarzenia: www.qartomondi.com

Czytaj więcej: 7. Festiwal „Q’arto Mondi” – święto muzyki kameralnej w Poznaniu