Polmic - FB

aktualności

Finał V Międzynarodowego Festiwalu Akademickich Orkiestr Symfonicznych

V Międzynarodowy Festiwal Akademickich Orkiestr SymfonicznychV Międzynarodowy Festiwal Akademickich Orkiestr Symfonicznych zwieńczy koncert Orkiestry Symfonicznej Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu. Wydarzenie odbędzie się 22 kwietnia 2016 roku o godz. 19.00 w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.

W programie koncertu znajdą się takie kompozycje jak: I Koncert skrzypcowy a-moll op. 77 Dymitra Szostakowicza, …znad Zatoki San Francisco Barbary Kaszuby oraz poemat symfoniczny Stanisław i Anna Oświecimowie op. 12 Mieczysława Karłowicza. Orkiestrę poznańskiej Akademii poprowadzi Tomasz Bugaj, zaproszony specjalnie do udziału w tym projekcie z Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Jako solistka wystąpi Celina Kotz – znakomita skrzypaczka z klasy prof. Bartosza Bryły, zwyciężczyni ubiegłorocznej, IX edycji Ogólnopolskiego Konkursu Skrzypcowego im. Zdzisława Jahnkego. Zajęcie I miejsca w tym konkursie umożliwiło jej uczestniczenie bez eliminacji w XV Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu, który odbędzie się w dniach 8-23 października 2016.

Koncert zostanie powtórzony w Auli Nova Akademii Muzycznej w Poznaniu 25 kwietnia 2016 roku o godz. 19.00.

Utwory Góreckiego i Pendereckiego na 1050-lecie chrztu Polski w NInA

Krzysztof PendereckiNarodowy Instytut Audiowizualny zaprasza na dwa dni muzycznego świętowania jubileuszu chrztu Polski z dziełami wybitnych polskich kompozytorów. 26 i 27 kwietnia 2016 roku w siedzibie NInA będzie można premierowo zobaczyć rejestracje dwóch wyjątkowych koncertów: prawykonania Sanctus Adalbertus Góreckiego oraz zarejestrowanej przed miesiącem Pasji wg św. Łukasza Pendereckiego, który będzie gościem Instytutu.

We wtorek 26 kwietnia 2016 roku o godz. 18.00 premierowo zaprezentowana zostanie rejestracja prawykonania ostatniego z pośmiertnie odnalezionych dzieł Henryka Mikołaja Góreckiego – Sanctus Adalbertus op. 71. Utwór został napisany w 1997 roku dla upamiętnienia tysiąclecia śmierci św. Wojciecha, jednak na swoją światową premierę czekał ponad 15 lat. Kompozycja po raz pierwszy zabrzmiała 4 listopada 2015 roku w Krakowie z okazji 70-lecia istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Partie solowe wykonywali światowej sławy soliści: sopranistka Wioletta Chodowicz oraz baryton Artur Ruciński, a u ich boku wystąpił Chór Polskiego Radia, Chór Filharmonii Krakowskiej oraz Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia pod batutą Jacka Kaspszyka. Projekcji będzie towarzyszyło spotkanie z Danielem Cichym, redaktorem naczelny PWM, które poprowadzi Agata Kwiecińska.

Dzień później, w środę 27 kwietnia 2016 roku o godz. 18.00, odbędzie się premierowy pokaz rejestracji tegorocznego wykonania Pasji wg św. Łukasza Krzysztofa Pendereckiego, które miało miejsce miesiąc temu, podczas finałowego konceru 20. Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena. Partie solowe wykonali: sopranistka Johanna Rusanen, baryton David Pershall oraz bas Nikolay Didenko. Chórem Filharmonii Narodowej, Chórem Filharmonii Krakowskiej, Warszawskim Chórem Chłopięcym oraz Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Narodowej dyrygował sam kompozytor. Projekcję poprzedzi spotkanie z Krzysztofem Pendereckim, które poprowadzi Anna S. Dębowska.

Pokazy koncertów odbędą się w kinowej, wielofunkcyjnej sali Instytutu Ziemia obiecana, jedynej niekomercyjnej tego typu przestrzeni w Polsce, która umożliwia projekcje w formacie 4K i z wykorzystaniem systemu dźwiękowego Dolby Atmos, w najwyższej możliwej obecnie jakoś obrazu i dźwięku. Wstęp wolny.

Więcej informacji – na stronie: www.nina.gov.pl/projekty/1050-lecie-chrztu-polski-w-nina

Echa świata

Echa świataOrkiestra Kameralna Polskiego Radia „Amadeus” pod dyrekcją Agnieszki Duczmal zaprasza na inspirujący koncert Echa świata, który odbędzie się 24 kwietnia 2016 roku o godz. 18.00 w Auli Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu (ul. Wieniawskiego 1).

W muzycznej podróży po świecie zespołowi towarzyszyć będzie Chór Kameralny UAM, a w rolę solisty wcieli się znakomity skrzypek – koncertmistrz Jarosław Żołnierczyk. Wieczór rozpocznie młodzieńczy utwór Karola SzymanowskiegoEtiuda b-moll op. 4 nr 3. Przeznaczona pierwotnie na fortepian, tym razem zabrzmi w wykonaniu orkiestry smyczkowej w aranżacji Agnieszki Duczmal. Następnie muzycy zaprezentują Sonatę cis-moll „Księżycową” op. 27 nr 2 Ludwiga van Beethovena w aranżacji Jakuba Kowalewskiego.

Jesień w Albanii, Zima w Tybecie, Wiosna w Japonii, Lato w Indiach – to z kolei tytuły poszczególnych części utworu Four World Seasons Roxanny Panufnik, który w Poznaniu zabrzmi po raz pierwszy. Córka Andrzeja Panufnika wykorzystała w nim melodie zasłyszane podczas orientalnych podróży po świecie. Ciekawostką jest wykorzystanie w instrumentarium utowru oryginalnej misy dźwiękowej, zwanej tybetańską. Koncert zakończy Arion Zuzanny Koziej, który przeniesie publiczność w świat mitów starożytnej Grecji. Arion to dzieło finałowe XII Międzynarodowego Festiwalu Chórów Uniwersyteckich Universitas Cantat, którego prawykonanie odbyło się z udziałem m.in. chórów z Ekwadoru, Filipin, Portoryko, RPA, Serbii, Ukrainy i Polski.

Więcej informacji – na stronie: www.amadeus.pl

Pieśń o miłości i śmierci

Klaudiusz BaranW piątek 22 kwietnia 2016 o godz. 19.00 w Filharmonii Łódzkiej odbędzie się koncert symfoniczny Pieśń o miłości i śmierci, podczas którego zabrzmią utwory Mieczysława Karłowicza, Wojciecha Kilara oraz Marcina Błażewicza. Orkiestrze Filharmonii Łódzkiej pod batutą Marcina Nałęcza-Niesiołowskiego towarzyszć będzie akordeonista Klaudiusz Baran.

Koncert zainauguruje Poemat symfoniczny „Odwieczne pieśni” op. 10 Mieczysława Karłowicza. Źródłem inspiracji do stworzenia utworu, ukończonego w 1906 roku, były refleksje twórcy podczas samotnych wędrówek po Tatrach. Znalazły one odbicie w tytułach części tego symfonicznego tryptyku: Pieśń o wiekuistej tęsknocie, Pieśń o miłości i o śmierci, Pieśń o wszechbycie. Trzy lata później kompozytor zginął tragicznie pod lawiną u stóp Małego Kościelca.

Do tragedii sprzed lat, a zarazem wspomnień z własnej wycieczki trasą ostatniej wędrówki twórcy „Odwiecznych pieśni”, nawiązuje Poemat symfoniczny „Kościelec 1909” Wojciecha Kilara. Utwór został skomponowany na jubileusz 75-lecia Filharmonii Narodowej, który zbiegł się w czasie z 100. rocznicą urodzin Karłowicza. Z Tatrami jest powiązany także drugi z poematów symfonicznych Kilara, który publiczność usłyszy tego wieczoru: „Krzesany”. Słowo „krzesany” oznacza charakterystyczne dla tańców podhalańskich uderzanie piętą o podłogę. Z kolei „nuty krzesane” to w gwarze góralskiej szybkie melodie o „szarpanym” rytmie, grane do tańca. Podczas koncertu zabrzmi także Koncert akordeonowy Marcina Błażewicza, który powstał z myślą o znakomitym akordeoniście Klaudiuszu Baranie (na zdjęciu).

Spotkanie przedkoncertowe w godz. 18.15–18.45 poprowadzi Magdalena Miśka-Jackowska.

Weinberg: Zapomniana historia

Weinberg Sopot23 kwietnia 2016 roku o godz. 18.00 na deskach Sali Koncertowej Polskiej Filharmonii Kameralnej Sopot, mieszczącej się na terenie Opery Leśnej, odbędzie się koncert będący próbą ocalenia od zapomnienia spuścizny polskiego kompozytora Mieczysława Weinberga.

Choć w ostatnich latach w Europie wzrosło zainteresowanie muzyką Mieczysława Weinberga, kompozytor ten do dziś tworzy nie do końca znaną opowieść w historii XX-wiecznej muzyki. W wieku 12 lat został przyjęty do klasy najlepszego polskiego pedagoga fortepianu – Józefa Turczyńskiego, który dostrzegł w młodym adepcie ogromny talent. Wybuch II Wojny Światowej zmusił Weinberga do opuszczenia Polski i ucieczki na wschód. Ostatecznie osiadł w Moskwie, gdzie spędził całe swoje dorosłe życie. Jego największym przyjacielem był Dymitr Szostakowicz – najwybitniejszy rosyjski symfonik XX wieku. Weinberg pozostawił ogromny dorobek: 153 utwory opusowane oraz kilkadziesiąt prac zarobkowych dla filmu, teatru i radia. Twórczość polskiego artysty zyskuje coraz większe grono entuzjastów, a jego dzieła odkrywane są na nowo w niemal każdym zakątku świata.

Podczas sopockiego koncertu publiczność będzie miała okazję wysłuchać dwóch kompozycji twórcy: 12 Miniatur na flet i orkiestrę kameralną op. 29a oraz Koncertu fletowego nr 2 op. 148. W obu utworach wystąpi Antonina Styczeń – niezwykle utalentowana flecistka, laureatka międzynarodowych konkursów, a także beneficjentka wielu programów stypendialnych. Polską Filharmonię Kameralną Sopot poprowadzi jej Dyrektor Artystyczny – maestro Wojciech Rajski. Obok utworów Mieczysława Weinberga zabrzmią także trzy divertimenta Wolfganga Amadeusza Mozarta: D-dur KV 136, B-dur KV 137 oraz F-dur KV 138. Dzieła, skomponowane przez szesnastoletniego wówczas kompozytora, mają przede wszystkim charakter rozrywkowy – grywane były na salonach, wprowadzając słuchaczy w nastrój zabawy.

ZOBACZ: Wydarzenie FB

Polska Orkiestra Radiowa świętuje jubileusz 80. urodzin Maksymiuka

Jerzy MaksymiukProgram 2 Polskiego Radia i Polska Orkiestra Radiowa zapraszają 24 kwietnia 2016 roku do Studia Koncertowego Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego na koncert symfoniczny z okazji 80. urodzin Jerzego Maksymiuka. Wystąpi pianista Krzysztof Jabłoński oraz Polska Orkiestra Radiowa pod dyrekcją Jubilata.

Do obchodów jubileuszu 80. urodzin Jerzego Maksymiuka dołączyły się wszystkie orkiestry, z którymi Maestro współpracuje, w tym także Polska Orkiestra Radiowa. Repertuar wybrany na ten uroczysty wieczór stanowią dzieła bliskie sercu Mistrza – IV Koncert fortepianowy G-dur op. 58 i II Symfonia D-dur op. 36 Ludwiga van Beethovena, a także Suita hiszpańska Wawrzyńca Żuławskiego. Jerzy Maksymiuk znał osobiście urodzonego równo 100 lat temu kompozytora, a do jego suity miał szczególny sentyment. Dopisał do niej ostatnią część: Finale, nieznacznie zmieniając tytuł (oryginalnie: Suita w dawnym stylu). W takiej wersji kompozycja zostanie zaprezentowana podczas koncertu.

Zaproszenie do udziału w jubileuszowym wieczorze przyjął jeden z najwybitniejszych polskich pianistów – Krzysztof Jabłoński. Od prawie 20 lat mieszka w dalekiej Kanadzie, dlatego też jego koncerty w ojczyźnie nie są zbyt częste. Tym bardziej organizatorzy cieszą się, że wykona wraz z Polską Orkiestrą Radiową pod dyrekcją Jubilata jeden z najpiękniejszych klasycznych koncertów fortepianowych.

Bilety do kupienia na stronie: www.sklep.polskieradio.pl oraz godzinę przed koncertem w kasie studia.

Laureaci XIX Konkursu Muzyki Kameralnej im. K. Bacewicza w Łodzi

XIX Konkurs Muzyki KameralnejZwycięzcami zakończonego w niedzielę 17 kwietnia 2016 roku XIX Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi został duet: pianistka Han-Wen Yu (Tajwan) i wiolonczelista Mon-Pou Lee (Hiszpania/Tajwan). Podczas koncertu laureatów, który odbyłsię w Sali koncertowej Akademii Muzycznej w Łodzi w samo południe,zwycięski zespół porywająco zagrał Sonatę na wiolonczelę i fortepian Claude’a Debussy’ego. Laureaci kolejnych nagród i wyróżnień zaprezentowali się w utworach Brahmsa, Saint-Saënsa, Moniuszki, Musorgskiego i Schumanna.

Han-Wen Yu i Mon-Pou Lee – muzycy pochodzący z Tajwanu – spotkali się w Berlinie, gdzie obecnie oboje mieszkają. 30-letnia pianistka Han-Wen Yukształci się w Hochschulefür Musikund Theater w Lipsku, 22-letni wiolonczelista Mon-Pou Lee studiuje na Universität der Künstew Berlinie. Prowadzą bogatą działalnością koncertową solo i kameralnie. Wspólnie koncertowali już w Niemczech, Czechach i we Włoszech, w planach mają koncerty w Hiszpanii, Stanach Zjednoczonych i na Tajwanie, w najbliższym czasie wystąpią również w Konzerthaus Berlin, Berlin Philharmonie i Gasteig München. W 2015 roku jako duo zostali laureatami Concorso Internazionale Di Musica „Marco Fiorindo” we Włoszech. Nagroda, którą zdobyli w łódzkim konkursie, to nagroda pieniężna – 8 tysięcy złotych dla każdego członka zespołu. Artyści wrócą do Łodzi dzięki nagrodzie pozaregulaminowej ufundowanej przez Filharmonię Łódzką w postaci zaproszenia do wykonania koncertu kameralnego. Co złożyło się na sukces właśnie tego duetu? – Wielka indywidualność wiolonczelisty i znakomite wyczucie pianistki, która pozwoliła mu być sobą i jednocześnie potrafiła nawiązać z nim kameralny dialog – odpowiada prof. Katarzyna Jankowska-Borzykowska zasiadająca w jury konkursu.

II nagrodę w konkursie zdobył kwintet młodych artystów – studentów Akademii Muzycznej w Łodzi, który tworzą: Krzysztof Cegliński (fortepian), Sławomira Wilga (skrzypce), Maria Sosnowska (skrzypce), Magdalena Agatowicz (altówka) i Anna Cierpisz (wiolonczela). Dwie III nagrody ex aequo otrzymały duety: Aleksander Krzyżanowski (fortepian) i Iwo Jedynecki (akordeon) oraz Goun Kim z Korei Południowej (fortepian) i Dominik Manzz Niemiec (wiolonczela). Wyróżniono trio fortepianowe w składzie: Michał Kluska (fortepian), Weronika Pucka (skrzypce), Anna Cierpisz (wiolonczela) oraz duet: Kristina Raczyńska (fortepian) i Łukasz Hajduczenia (baryton). Nagroda za najlepsze wykonanie utworu kompozytora polskiego trafiła do Ryszarda Alzina (fortepian) i Michała Janickiego (baryton). Pośród laureatów zostały rozdzielone również pozostałe nagrody pozaregulaminowe, w tym koncerty w filharmoniach w Krakowie, Opolu, Łomży i w łódzkiej Akademii w ramach cyklu „Estrada Młodych”.

11-osobowe jury konkursu, które pracowało pod przewodnictwem prof. Cezarego Saneckiego, rektora łódzkiej Akademii Muzycznej, ogłosiło listę laureatów późnym wieczorem w sobotę 16 kwietnia 2016. Zdobywcy nagród zostali wyłonieni spośród 25 zespołów, które wystąpiły w drugim etapie. Było to 16 ansambli z Polski i 9 z zagranicy, w których grali muzycy z 11 krajów (Australia, Białoruś, Chiny, Czechy, Japonia, Korea Południowa, Niemcy, Rosja, Serbia, Tajwan, Ukraina). Przesłuchania konkursowe trwały aż 6 dni, od rana do wieczora. – Pracowaliśmy ciężko, ale z przyjemnością, ponieważ na konkurs przyjechało dużo świetnie grających zespołów i niełatwo było wybrać najlepszych – podsumowywał podczas Koncertu Laureatów Profesor Sanecki.

XIX Międzynarodowy Konkurs Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza odbył się w Akademii Muzycznej w Łodzi w dniach 10-17 kwietnia 2016 roku. Jego organizatorem była Katedra Kameralistyki tej uczelni. Patronat honorowy konkursu: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego prof. Piotr Gliński, Wojewoda Łódzki prof. Zbigniew Rau, Marszałek Województwa Łódzkiego Witold Stępień i Prezydent Miasta Łodzi Hanna Zdanowska.

Patronat medialny nad Konkursem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Więcej informacji – na stronie: www.amuz.lodz.pl

Czytaj więcej: Laureaci XIX Konkursu Muzyki Kameralnej im. K. Bacewicza w Łodzi

Muzyka dawna – muzyka nowa / XXX Warszawskie Spotkania Muzyczne

XXX Warszawskie Spotkania MuzyczneXXX Warszawskie Spotkania Muzyczne odbędą się w dniach 7-13 maja 2016 roku w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego oraz w Zamku Królewskim.

To jeden z najważniejszych festiwali prezentujących muzykę dawną i muzykę nową, a zarazem pierwszy, który przyjął taką formułę. O jego dużym znaczeniu świadczy chociażby rosnące zainteresowanie artystów polskich i zagranicznych, składających swoje oferty wykonawcze. Festiwal od lat szczyci się udziałem świetnych wykonawców i ciekawym doborem repertuaru, a z roku na rok „nabiera tempa” i trafia do gustu coraz większej liczby słuchaczy.

Na program 30. jubileuszowej edycji Festiwalu złożą się następujące koncerty: Polskiej Orkiestry Sinfonii Iuventus pod dyrekcją Krzysztofa Słowińskiego (w programie dwa utwory Józefa Kofflera, w tym Koncert fortepianowy ze znakomitym pianistą Danielem Wnukowskim, a także trzy prawykonania utworów zamówionych); Zespołu Instrumentów Dawnych Ars Nova z programem Bal renesansowy; Moi pierwsi Mistrzowie – Kurylewicz, Trzaskowski, Komeda w wykonaniu Ptaszyn Wróblewski Sextet; Julii Samojło z Kwartetem Wilanów (w programie utwory Edwarda Pałłasza, Alfreda Schnittke, Jana Krenza i Ignacego Zalewskiego); Muzyczna pocztówka z historią – pieśni kompozytorów warszawskich w wykonaniu Lilianny Zalesińskiej i Piotra Szymanowicza; Orkiestry Kameralnej Wratislavia prowadzonej przez legendarnego Jana Staniendę z solistami Wojciechem Błażejczykiem i Januszem Wawrowskim (w programie Rossini, Błażejczyk, Kornowicz, Respighi).

Ponadto odbędą się dwie imprezy towarzyszące: koncert tria Integro oraz Haiku z Rumunii – z cyklu „Partytury fotograficzne” (utwór improwizowany autorstwa Szabolcsa Esztényi’ego, Ryszarda Lateckiego, Tadeusza Wieleckiego i Huberta Zemlera, inspirowany fotografiami rumuńskiego artysty Andreia Baciu).

Warszawskie Spotkania Muzyczne – doroczny festiwal muzyki dawnej i nowej – istnieje od 1986 roku. Jego twórcą i dyrektorem jest kompozytor Władysław Słowiński, a organizatorem Festiwalu jest Oddział Warszawski Związku Kompozytorów Polskich. Największy wkład w finansowanie Festiwalu ma, od momentu jego powstania, Urząd Miasta Warszawy.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

ZOBACZ: Program Festiwalu

Więcej informacji na stronie: www.wsm.art.pl oraz profilu FB

Czytaj więcej: Muzyka dawna – muzyka nowa / XXX Warszawskie Spotkania Muzyczne

59. „Warszawska Jesień” – W oparach opery (zapowiedź)

59. Warszawska JesieńRytuał, misterium, opowieść, narracja, dźwięk w przestrzeni, przestrzeń dźwięku, obszar brzmienia, strefa multimediów, a może najprościej  scena? Tegoroczna „Warszawska Jesień” skieruje wzrok, słuch i uwagę publiczności ku dosłownie i symbolicznie rozumianemu obszarowi „sceny”. 59. edycja Festiwalu, który odbędzie się w dniach 16-24 września, za punkt wyjścia obrała „operę”.

Ten „punkt wyjścia”, kojarzący się odbiorcy z pewną specyficzną przestrzenią teatralną i wieloaktowym dziełem, powiedzie słuchaczy przez meandry tradycji i współczesności ku całej obfitości form multimedialnych, parateatralnych i parascenicznych, począwszy od miniopery, poprzez teatr instrumentalny, monodramy obiektofonów aż po najbardziej skomplikowane i nowatorskie, zarówno w treści jak i w formie, dzieła multimedialne.

Wśród para- i -operowych wydarzeń 59. „Jesieni”: warszawska premiera Czarodziejskiej Góry – opery Pawła Mykietyna w Teatrze Nowym, mikroopera dla dzieci (a nawet dla rodzin) Milcząca rybka Jarosława Siwińskiego w ramach Małej WJ i multimedialna opera Aaron S Sławomira Wojciechowskiego. W tej ostatniej tragiczna postać Aarona Swartza – amerykańskiego programisty, publicysty, działacza politycznego i haktywisty staje się symbolem sprzeciwu wobec kapitalistycznych dążeń do ograniczenia powszechnej dostępności do wiedzy i informacji. Tytułowy Aaron S jest tu jednocześnie wzorem nonkonformizmu w podejściu do brzmieniowości, warstwy językowej, ideowej a nawet konstrukcji instrumentów.

Dla tych, którzy wyczuleni na nowe media: Zagubiona autostrada (Lost Highway) – opera Olgi Neuwirth z librettem kontrowersyjnej noblistki Elfriede Jelinek. Tu głównym bohaterem, obok schizofrenicznego Freda/Pete’a jest w równym stopniu muzyka, jak i obraz video. Kulminacją operowego nurtu festiwalu będą dwa dzieła Salvatore Sciarrino: Infinito Nero oraz Luci mie traditrici, a każde z nich dwukrotnie (podobnie jak w przypadku Czarodziejskiej Góry Pawła Mykietyna oraz kameralnej opery Le Malentendu Fabiána Panisello wg Alberta Camusa), by zapewnić możliwość ich wysłuchania jak największej liczbie osób. Opera będzie główną bohaterką (a może przestrzenią dźwięku?) tegorocznej Jesieni.

Zanim jednak przemówi opera, festiwal zainauguruje utwór, który przypomni, że sztuka była najpierw naturą, zanim stała się częścią kultury. Dźwiękową opowieść o przemianie drzewa w muzykę, a może raczej o muzyce zainspirowanej drzewami, opowiedzą flety Łukasza i Agaty Długosz podczas wykonania Lasów deszczowych Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil. Tego samego dnia, a właściwie nocą, pierwsza muzyczna gratka dla wielbicieli teatru instrumentalnego, trash music i brzmiących obiektów „dziwnych”: Angel View Juliany Hodkinson. „Warszawska Jesień” jak zwykle skupi się na nowych brzmieniach, niespotykanych narracjach, improwizowanych opowieściach, blaskach, cieniach i przestrzeniach współczesnej sonosfery, fonosfery i audiosfery.

Oficjalna strona Festiwalu: www.warszawska-jesien.art.pl

Czytaj więcej: 59. „Warszawska Jesień” – W oparach opery (zapowiedź)