Polmic - FB

aktualności

Warszawa | Plenerowy Koncert Laureatów Nagrody im. Oskara Kolberga 2018 oraz „Wieczór tańca”

IMiTKaszubskie i podkarpackie pieśni i tańce, oraz mazurki i oberki z Radomskiego to tylko niektóre atrakcje plenerowego Koncertu laureatów Nagrody Kolberga, który odbędzie się 6 czerwca 2018 roku o godz. 19.00 na Dziedzińcu Zamku Królewskiego w Warszawie.

Po sukcesie koncertów w ubiegłych latach, po raz trzeci w 43-letniej historii Nagrody im. Oskara Kolberga „Za zasługi dla kultury ludowej”, którą funduje Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, nagrodzeni laureaci zaprezentują się podczas wyjątkowego plenerowego koncertu w specjalnym repertuarze. W regionalnych strojach i z tradycyjnymi instrumentami wystąpią muzykanci z Wielkopolski i z Kaliskiego, członkowie Kapeli Lipców z Wygnanowa, Kaszubski Zespół Pieśni i Tańca „Sierakowice” oraz Regionalny Zespół Pieśni i Tańca „Markowianie”. W trakcie koncertu, którego wodzirejem będzie znany podhalańczyk Krzysztof Trebunia-Tutka, odbędzie się wspólny „Wieczór tańca”, podczas którego na specjalnej, drewnianej podłodze będzie można nauczyć się regionalnych tańców i zabaw.

Koncert organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Muzyki i Tańca. Partnerem wydarzenia jest Zamek Królewski w Warszawie.

Wstęp na koncert i potańcówkę jest bezpłatny.

Więcej informacji o Nagrodzie znajduje się na stronie www.nagrodakolberg.pl 

Kraków | Święto perkusji w Filharmonii im. Karola Szymanowskiego

FKRaz w roku Filharmonia Krakowska zamienia się w świątynię muzyki perkusyjnej. Dzieje się tak za sprawą Ryszarda Haby – spiritus movens Spotkań z Muzyką Perkusyjną, organizowanych za jego sprawą od dziesięciu lat. Jubileuszowa edycja zgromadzi wielbicieli bogatego instrumentarium perkusyjnego, rytmów i niespotykanych brzmień 3 czerwca 2018 roku o godz. 18.00.

Ideą Spotkań jest popularyzacja muzyki perkusyjnej, próba zaprezentowania nowych pomysłów oraz zaangażowanie młodego pokolenia perkusistów do tworzenia wspólnych projektów. Jubileuszowa 10. edycja jest próbą połączenia dotychczasowych wysiłków artystycznych podjętych przez twórców cyklu na przestrzeni ostatniej dekady.

Program obfituje w rzadko grywane oraz całkiem nowe kompozycje wykorzystujące instrumenty perkusyjne. Jubileusz Spotkań zbiega się z 10. rocznicą śmierci prof. Krystyny Moszumańskiej-Nazar i dedykowany jest jej pamięci. „Perkusja jest znakiem rozpoznawczym dla tej kompozytorki, zaś jej pomysłowe wykorzystanie perkusji do dziś fascynuje i inspiruje zarówno twórców, jak i wykonawców. Osobista znajomość z panią profesor i dług wdzięczności pozostaną na zawsze w mojej pamięci” – mówi Ryszard Haba, pomysłodawca cyklu, twórca Haba Percussion Group, na co dzień kierownik grupy perkusji w Orkiestrze Filharmonii Krakowskiej.

Wśród bogatej i różnorodnej prezentacji możliwości instrumentów perkusyjnych, opartej o utwory XX i XXI wieku, ale także z pogranicza jazzu i rocka, w drugiej części koncertu pojawią się kompozycje latynoamerykańskie. Po raz pierwszy w historii publiczność Spotkań poczuje energię prawdziwej brazylijskiej samby wykonywanej na oryginalnych instrumentach, także we własnej, zespołowej improwizacji batucady.

Głównym bohaterem koncertu będzie zespół Haba Percussion Group, który poprowadzi charyzmatyczny dyrygent młodego pokolenia – Sebastian Perłowski. W charakterze specjalnego solisty wieczoru wystąpi organista Michał Białko, na potrzeby tego projektu grający także na instrumentach perkusyjnych.

Informacja o biletach – na stronie: http://www.filharmonia.krakow.pl

Warszawa | Koncert kameralny dyplomantów Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina

UMFC5 czerwca 2018 roku o godz. 19.00 w Sali Kameralnej Filharmonii Narodowej (ul. Moniuszki 5) odbędzie się Koncert Kameralny Dyplomantów Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Będzie to tradycyjne już podsumowanie wielu lat kształcenia artystycznego najlepszych absolwentów największej uczelni muzycznej w Polsce.

W roli solistów wystąpią Kaludia Grad i Anita Kander-Marchewka (flet), Konrad Gzik (saksofon), Bartłomiej Słojewski (klarnet), Karolina Gutowska i Karolina Miśkowiec (skrzypce), Toshiki Ishii i Piotr Kozłowski (fortepian), Weronika Rabek i Meitian Zhao (sopran).

W programie koncertu pojawią się m.in. utwory współczesnych polskich kompozytorów. Ein Traum Pawła Szymańskiego z cyklu Trzech pieśni do słów Georga Trakla swoją premierę miało w wersji na fortepian i orkiestrę. Wersja na głos i fortepian została opracowana dla Jadwigi Rappé. Podczas koncertu zostanie ona wykonana przez jej uczennicę – Weronikę Rabek. Usłyszymy również Cztery preludia na fortepian Pawła Mykietyna, których prawykonanie odbyło się 26 kwietnia 1993 roku w Warszawie. Własną interpretację Czterech preludiów zaprezentuje podczas koncertu Piotr Kozłowski. Dyplomanci wykonają także utwór Wiatr i Zima z cyklu 5 Pieśni do słów Kazimiery Iłłakowiczówny Witolda Lutosławskiego w autorskiej wersji na głos żeński i fortepian oraz Ballade vom Telefon z cyklu Cztery pieśni do słów Manfreda Wolffa na sopran i fortepian autorstwa Prasquala.

Współorganizatorem koncertu jest Filharmonia Narodowa. Bilety do nabycia w kasach Filharmonii.

Katowice | Z Kurpiami w tle

CPR3 czerwca o godz. 18.00 w siedzibie NOSPR w Katowicach odbędzie się koncert w wykonaniu Chóru Polskiego Radia i Adama Struga w 90. rocznicę powstania Pieśni kurpiowskich Karola Szymanowskiego.

Program tego niezwykłego koncertu uzupełnią inspirowane folklorem kurpiowskim dzieła Stanisława Moryto oraz zamówione specjalnie na tę okazję nowe utwory młodych polskich twórców.

Cykl chóralnych Pieśni kurpiowskich Szymanowskiego do dziś uważany jest za perłę polskiej literatury chóralnej. O inspiracjach do napisanego przez Stanisława Moryto niemal siedemdziesiąt lat później cyklu Pięć pieśni kurpiowskich tak opowiadał w jednym z wywiadów kompozytor: „Sięgnąłem do tradycji muzycznych daleko na północ Polski, daleko od rodzinnych stron. Jestem bowiem przekonany, że muzyka Kurpiowszczyzny jest bardziej urozmaicona, bardziej oryginalna niż muzyka góralska, podhalańska, a nawet łąckich górali białych”.

Program koncertu uzupełnią dwa prawykonania utworów zamówionych przez Chór Polskiego Radia u Adriana Robaka i Dariusza Przybylskiego. Pierwsza z tych kompozycji – O dziwcynie – muzyczny obrazek kurpiowski – napisana została przez Adriana Robaka w 2018. „Jest to kompozycja, do której napisania przygotowywałem się kilka miesięcy poszukując melodycznych inspiracji w zbiorach ludowych pieśni z regionu Kurpi. Meliczną strukturę oparłem na dwóch pieśniach. Pierwszą z nich usłyszałem w Polskim Radio i pośpiesznie spisałem. Urzekło mnie wykonanie śpiewaczki ludowej dysponującej pięknym białym głosem. Drugą pieśń znalazłem w jednym z kilkunastu zbiorów pieśni z regionu kurpiowskiego” – wyjaśnia genezę powstania utworu kompozytor. Drugi utwór napisany został przez uhonorowanego kilka tygodni temu Nagrodą „Fryderyk” w kategorii Album Roku kompozytora i organisty Dariusza Przybylskiego. Jak zaznacza sam twórca „Zachodzi słoneczko jest kompilacją kilku fragmentów kurpiowskich pieśni ludowych, których prostota i urok przekazywania emocji zawsze inspiruje do tworzenia”.

W niedzielnym koncercie, podczas którego zabrzmią również tradycyjne pieśni kurpiowskie, Chórowi Polskiego Radia towarzyszyć będzie śpiewak, instrumentalista, kompozytor i badacz muzyki tradycyjnej Adam Strug.

Szczegóły: www.chorpolskiegoradia.pl 

XXII Letni Festiwal Opery Krakowskiej

OKW dniach 2 czerwca – 8 lipca 2018 roku odbędzie się XXII Letni Festiwal Opery Krakowskiej.

Zespół Opery Krakowskiej spotka się z publicznością zarówno w najpiękniejszych miejscach Krakowa i Małopolski, jak i na scenie przy ul. Lubicz 48. Patronat nad Festiwalem objął Marszałek Województwa Małopolskiego Jacek Krupa.

Jednym z ważniejszych punktów Festiwalu są plenery, w ramach których odbędą się tradycyjne galowe wieczory na Dziedzińcu Arkadowym Zamku Królewskiego na Wawelu. 29 czerwca w koncercie „Arie Oper Świata” zaśpiewa światowej sławy sopranistka Aleksandra Kurzak. Na Wawelu zostanie zaprezentowany Straszny dwór Stanisława Moniuszki (23, 25.06) w reż. Laco Adamika. Wybór tytułu wiąże się z obchodami 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Oprócz plenerów w Krakowie, Opera zaprosi publiczność także do Niepołomic, Nowego Wiśnicza oraz do Miechowa. Opera Krakowska zaprezentuje także Króla Rogera Karola Szymanowskiego w reż. Michała Znanieckiego (8.06). Reżyser osadzając akcję we współczesności skupił się na uwypukleniu „ludzkiego” wymiaru dzieła Szymanowskiego.

Podczas Festiwalu swoją kontynuację będzie miał projekt „Pieśń – Teatr Słowa”, którego pomysłodawczynią i kierownikiem artystycznym jest solistka Opery Krakowskiej Katarzyna Oleś-Blacha. Jego ideą jest prezentacja arcydzieł rodzimej liryki wokalnej. W trakcie Letniego Festiwalu w ramach tego projektu zostanie wystawiony spektakl dla dzieci (6-10 lat) Pan Tralaliński (3, 5, 6.06). Usłyszymy napisane z myślą o najmłodszych melomanach pieśni S. Moniuszki, K. Szymanowskiego, L. Różyckiego, W. Lutosławskiego i T. Bairda.

Więcej – na stronie: http://www.opera.krakow.pl 

Katowice | Piękno i perfekcja

S3 czerwca 2018 roku o godz. 18.00 w katowickim Studiu Koncertowym Polskiego Radia (ul. Ligonia 29) będzie miał miejsce koncert „Piękno i perfekcja” w wykonaniu kontratenora Jakuba Józefa Orlińskiego i pianisty Michała Biela.

Jakub Józef Orliński i Michał Biel w czerwcu wystąpią w Polsce dwukrotnie: na zaproszenie Instytucji Promocji i Upowszechniania Muzyki „Silesia” 3 czerwca w Katowicach i 8 czerwca w Warszawie, w ramach cyklu „Akademia Operowa zaprasza”. Później, za niespełna tydzień, odbędzie się ich koncert w londyńskiej Wigmore Hall, na który bilety wyprzedane są od dawna.

Od dwóch lat trwa imponująca passa tych wybitnych młodych artystów. Są laureatami 9. Konkursu Moniuszkowskiego w Warszawie, na którym Jakub Józef Orliński otrzymał II nagrodę w kategorii głosów męskich, a Michał Biel – nagrodę dla wyróżniającego się młodego pianisty. Po ukończeniu studiów na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina (J. J. Orliński) i Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego (M. Biel) doskonalili swoje umiejętności w słynnej nowojorskiej Juilliard School. Ostatnia seria spektakularnych sukcesów Jakuba Jana Orlińskiego to zdobycie Grand Prix 2016 Metropolitan Opera National Council Auditions i zwycięstwo w Marcella Sembrich International Vocal Competition. Z wielkim aplauzem przyjmowane są również wspólne występy artystów, którzy koncertowali m.in. w słynnej Carnegie Hall i podczas Festiwalu w Aix-en-Provence.

W programie katowickiego koncertu znalazły się utwory Georga Friedricha Händla, Henry’ego Purcella, Franza Schuberta, Reynalda Hahna, a także polskich kompozytorów: Pieśni kurpiowskie Karola Szymanowskiego, Cztery sonety miłosne Tadeusza Bairda i Jesień z cyklu Haiku Pawła Łukaszewskiego.

Bezpłatne wejściówki dostępne są w biurze IPiUM Silesia (pl. Sejmu Śląskiego 2, parter, pokój 20) lub telefonicznie 32 / 219 33 44 wew. 21.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Warszawa | XIV festiwal Kwartesencja

KwartesencjaRoyal String Quartet zaprasza na osiem koncertów w ramach XIV edycji festiwalu Kwartesencja, który odbędzie się w dniach 1 czerwca – 9 lipca 2018 roku.

Tegoroczny program jest podsumowaniem dorobku zespołu, który w tym roku obchodzi 20-lecie działalności. Festiwal ma oddolny, autorski charakter, a za jego program w całości odpowiadają członkowie Royal String Quartet, którym po raz kolejny na scenie towarzyszy czołówka polskich muzyków. Koncerty RSQ odbywają się zawsze w nieformalnej atmosferze, w najpopularniejszych przestrzeniach w Warszawie. Ich wspólną ideą jest przybliżenie muzyki współczesnej oraz nowoczesnych aranżacji jak najszerszemu gronu odbiorców, czemu służy także bezpłatna możliwość udziału w siedmiu spośród ośmiu wydarzeń.

Szczególny charakter tej edycji nadaje przypadający w tym roku jubileusz istnienia zespołu. W tym roku zaproszenie artystów przyjęli m. in. wiolonczeliści Andrzej Bauer (1.06) i Marcin Zdunik (26.06), wokalistka Barbara Kinga Majewska (14.06), altowiolista Paweł Czarny (26.06), pianista oraz kompozytor Bartek Wąsik (17.06), a także Stanisława Celińska (17.06) i Kayah (9.07).

4 czerwca w interpretacji Royal String Quartet usłyszymy utwory napisane specjalnie dla zespołu: Liminal Studies Wojtka Blecharza, Luci Nella Notte V Andrzeja Kwiecińskiego oraz Cztery Utwory na kwartet smyczkowy Pawła Szymańskiego. Natomiast 8 czerwca zespół wykona Kwartety smyczkowe nr 1, 2, 3 Henryka Mikołaja Góreckiego. Łączy je wszystkie skłonność kompozytora do ostrych kontrastów ekspresyjnych: brutalizmu ciężkich bloków dźwiękowych i modlitewnej medytacji, a także nawiązania do muzyki tradycyjnej.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Szczegółowy program dostępny jest na stronie https://kwartesencja.com 

Nowości w katalogu firmy DUX 2018

DUXW 2018 roku znana firma fonograficzna DUX przekazała do fonoteki Polskiego Centrum Informacji Muzycznej POLMIC swoje najnowsze publikacje CD:

Piatti •Tutti i Capricci del Signor Piatti • Wróbel (DUX 1281) – Kaprysy Alfredo Piattiego, uznane przez Yehudi Menuhina za wiolonczelowy Nowy Testament, najeżone są trudnościami, ale pełno tu pięknych, zróżnicowanych melodii i kontrapunktów wykorzystujących niemal wszystkie możliwości wiolonczeli.

„Kochaj mnie” (DUX 1285) – płyta wypełniona samymi przebojami: miłosnymi duetami operetkowymi. Nagrana z wielkim uczuciem przez osoby, które tą miłością żyją na co dzień: absolwentkę prestiżowego programu operowego w Yale School of Music Natalię Rubiś-Krzeszowiak (sopran) i jej męża Krystiana Krzeszowiaka (tenor).

Górecki, III Kwartet smyczkowy (DUX 1302) – III Kwartet jest swego rodzaju kameralnym echem III Symfonii Pieśni Żałosnych. W odbiorze utworu przeważa rozpoznawalny przez niemal każdego melomana styl Góreckiego, głęboko emocjonalny, introwertyczny, oszczędny, a przy tym niezwykle poruszający.

Ives • Concord Sonata • Brylewski (DUX 1313) – II Sonata fortepianowa „Concord” Charlesa Ives'a w Polsce została nagrana po raz pierwszy. Zadania tego podjął się pianista specjalizujący się w wykonawstwie muzyki XX i XXI w. Daniel Brylewski.

Chopin Piano Works (DUX 1319) – recital chopinowski Krzysztofa Książka, jednego z najciekawszych uczestników XVII Międzynarodowego Konkursu im. Fryderyka Chopina w Warszawie, nagrany w doskonałej akustyce Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach, jest prezentacją niepospolitych możliwości młodego pianisty.

Piotr Przedbora. Guitar EVOL.2UTION (DUX 1386) – druga płyta tego młodego artysty to recital, złożony w głównej mierze z najwybitniejszych transkrypcji lub opracowań gitarowych, utworów z klasycznego repertuaru.

Justyna Gabzdyl. Chopin, Szymanowski (DUX 1393/1394) – na dwupłytowy album Justyny Gabzdyl, rezydującej w Kanadzie polskiej pianistki, składa się bardzo subiektywny ale i niezwykle trafny, syntetyczny wybór z tego, co w polskiej muzyce fortepianowej najciekawsze i może najbardziej charakterystyczne.

Sergei Rachmaninoff. Całonocne Czuwanie (DUX 1404) – nagranie utworu w wykonaniu Chóru Opery i Filharmonii Podlaskiej, który gwarantuje najwyższy poziom wykonawczy tego rodzaju muzyki w Polsce.

Beethoven • Sonaty wiolonczelowe • Firlej, Kubica (DUX 1420) – prezentowane na niniejszej płycie II Sonata g-moll op. 5 nr 2 oraz III Sonata A-dur op. 69 zestawione są na zasadzie kontrastu. Pierwsza jest dziełem młodzieńczym, pełnym wirtuozowskiej fantazji i wigoru, druga utworem dojrzałego kompozytora, autora znaczących dzieł symfonicznych.

Feliks Nowowiejski. Dzieła symfoniczne (DUX 1425) – płyta gromadzi utwory symfoniczne twórcy Roty, wykonywane dotąd rzadko i prawie nieobecne w fonografii.

Henry Purcell. Suites for Harpsichord (DUX 1437) – nadzwyczaj staranne interpretacje ośmiu suit klawesynowych Purcella, dokonane przez Ewę Rzetecką-Niewiadomską, przekonująco potwierdzają kunszt i estetyczną wartość tych pełnych uroku kompozycji, które jednak z powodów pozamuzycznych, znalazły się na marginesie głównego nurtu dziejów muzyki.

F.X. Mozart • Utwory fortepianowe • Liszewska (DUX 1441) – utwory najmłodszego syna W. A. Mozarta, zwanego Mozartem Lwowskim, Franza Xavera Mozarta w wykonaniu Anny Liszewskiej.

Schumann • Henriot (DUX 1443) – najnowsza płyta francuskiego pianisty Jean-Claude Henriota poświęcona jest w całości muzyce Roberta Schumanna.

W kręgu Andrzeja Nikodemowicza (DUX 1450) – utwory Tadeusza Majerskiego, Andrzeja Nikodemowicza i Mariusza Dubaja w interpretacji Michała Drewnowskiego.

Ekier, Szymanowski • „Piano music” • Pyrć (DUX 1458) – miniatury fortepianowe Jana Ekiera, a także dzieła Szymanowskiego, w tym arcytrudna i rzadko wykonywana Fantazja C-dur op. 14 w interpretacji młodego pianisty Wojciecha Pyrcia.

Henryk Mikołaj Górecki III Symfonia „Symfonia Pieśni Żałosnych” (DUX 1459) – nagranie live tego niezwykłego dzieła zrealizowane w sali koncertowej Filharmonii Poznańskiej 4. lutego 1995 r. To fenomenalna kreacja artystyczna będącego wówczas u progu swej światowej kariery dyrygenta Andrzeja Boreyko oraz Ewy Iżykowskiej.

Godowski • Muzyka fortepianowa • Kwiatkowski (DUX 1464) – prezentowana na płycie twórczość Leopolda Godowskiego w dużej mierze składa się z transkrypcji i bardzo wymagających studiów techniki fortepianowej biorących za punkt wyjścia dzieła innych kompozytorów. Utwory oryginalne niosą nie mniejsze trudności wykonawcze i interpretacyjne, ale Łukasz Kwiatkowski radzi sobie z nimi znakomicie, pozwalając słuchaczom cieszyć się twórczością tego kompozytora.

Bach, Podbielski • Gamba sonatas • Firlus & Firlus (DUX 1471) – niniejsza płyta stanowi zestawienie twórczości dwóch muzycznych rodów: tego największego, bez którego trudno wyobrazić sobie dziś historię muzyki nowożytnej – rodu Bachów – oraz niemal całkowicie zapomnianego, mającego polskie korzenie rodu Podbielskich.

Łukaszewski • Jubilate • Polski Chór Kameralny (DUX 1472) – jubileusz Ireneusza Łukaszewskiego zbiega się w czasie z czterdziestą rocznicą powstania Polskiego Chóru Kameralnego. To znakomita okazja do realizacji nagrania, na które składają się kompozycje stworzone dla tego chóru przez jego założyciela i pierwszego dyrygenta.

Kraków | Paweł i Piotr Wajrak w koncertach symfonicznych 1 i 2 czerwca

FKOstatni miesiąc obecnego sezonu otwierają koncerty symfoniczne sygnowane jednym nazwiskiem, aczkolwiek występującym w dwóch artystycznych funkcjach. Wydarzenia – 1 czerwca o godz. 19.30 i 2 czerwca 2018 roku o godz. 18.00 – poprowadzi bowiem dyrektor artystyczny i pierwszy dyrygent Filharmonii Lubelskiej – Piotr Wajrak; w charakterze solisty wystąpi natomiast jego brat – Paweł Wajrak, znakomity skrzypek, na co dzień grający w Orkiestrze Filharmonii Krakowskiej jako jej koncertmistrz.

Braterski duet artystów wraz z Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej zaprezentuje szeroko zakrojony i zróżnicowany program. Koncerty otwiera uwertura Egmont, napisana przez Ludwiga van Beethovena w oparciu o sztukę Johanna Wolfganga Goethego, „najdroższego skarbu narodu”, jak określił go w korespondencji do Bettiny von Arnim. I choć niegasnąca popularność tego utworu czyni z niego mocny akcent repertuarowy filharmonicznych koncertów, jednak to Koncert skrzypcowy op. 8 zapomnianego niesłusznie Augusta Fryderyka Duranowskiego zasługuje na szczególną uwagę publiczności. Duranowski, syn Polki i francuskiego muzyka dworskiego, był pierwszym skrzypkiem orkiestry książęcej w Kassel i Aschaffenburgu oraz koncertmistrzem brukselskiej opery. Koncertował w różnych krajach Europy, zaś o jego występach z dużym entuzjazmem mówił sam Niccolò Paganini. Wśród jego około trzydziestu wirtuozowskich utworów na skrzypce, prezentowany w Filharmonii Krakowskiej Koncert A-dur po dziś dzień cieszy się uznaniem. Występujący w charakterze solisty Paweł Wajrak w 2015 roku dokonał pierwszego w historii nagrania tego utworu. Rejestracja dokonana dla wytwórni Acte Préalable w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego wzbogacona została o cadenzę jego Pawła Wajraka.

Po przerwie zabrzmią uwertura charakterystyczna W Tatrach Władysława Żeleńskiego oraz Choreia na orkiestrę symfoniczną Marka Stachowskiego. Ta niezwykle wyrazista kompozycja powstała na zamówienie władz brytyjskiego miasta Milton Keynes, gdzie w 1981 roku odbyło się jej światowe prawykonanie.

Informacja o biletach – na stronie: http://www.filharmonia.krakow.pl