Polmic - FB

aktualności

Przesłuchania do Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus

siPolska Orkiestra Sinfonia Iuventus ogłasza przesłuchania dla muzyków do 30 roku życia na stanowisko "Skrzypce tutti".

Termin przesłuchań: 7 stycznia 2018.

Miejsce przesłuchań: Warszawa, Zespół Szkół im. inż. S. Wysockiego d. „Kolejówka”, ul. Szczęśliwicka 56

Osobom, które pomyślnie przejdą przesłuchania oraz zostaną zarekomendowane przez Komisję, Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus oferuje:

• umowę o pracę,

• atrakcyjne wynagrodzenie

• pracę pod kierunkiem wybitnych dyrygentów

• szerokozakrojoną edukację artystyczną oraz zdobycie doświadczenia pracy w orkiestrze.

Kartę zgłoszeniową (do pobrania na stronie www.sinfoniaiuventus.pl) wraz z życiorysem artystycznym należy przesłać na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w nieprzekraczalnym terminie do 29 grudnia 2017 r.

Na czas przesłuchań Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus zapewnia akompaniatora.

Kandydat, w przypadku odwołania swojej obecności na przesłuchaniu, zobowiązany jest do poinformowania instytucji drogą e-mailową najpóźniej na 2 dni przed terminem przesłuchania.

Warunkiem przyjęcia zgłoszenia jest załączenie do dokumentacji poniższej informacji: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb rekrutacji w Polskiej Orkiestrze Sinfonia Iuventus, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych. Dz. U. z 2002 r. nr 101, poz.926 ze zm.”

Szczegóły na www.sinfoniaiuventus.pl 

Mistrzowie instrumentalistyki w cyklu koncertowym „Środa na Okólniku”

u29 listopada 2017 roku o godz. 19.00 w murach Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina odbędzie się koncert Orkiestry Symfonicznej UMFC pod batutą Maestro Vladimira Kiradijeva.

W programie koncertu usłyszymy utwory polskie: I Koncert skrzypcowy op. 35 Karola Szymanowskiego oraz Piccolo concerto Romana Palestra. Koncert skrzypcowy Szymanowskiego (1916) uznawany jest za pierwszy koncert skrzypcowy nowego nurtu, odrzucającego tonalność, o nowej odmianie ekspresji. Wykonawczynią solowej partii będzie znakomita artystka Agata Szymczewska. Mały koncert Romana Palestra (1958) – 12-minutowy 6-częściowy utwór przeznaczony na orkiestrę kameralną – jest przykładem zastosowania techniki dodekafonicznej, faktury punktualistycznej. Dowodzi wielkiej wrażliwości kompozytora na barwę, wyrażonej poprzez nowe potraktowanie faktury, metrorytmiki i artykulacji.

Koncert jest częścią Ogólnopolskiej Konferencji Słuch absolutny Romana Palestra, która odbędzie się w dniach 29 listopada – 2 grudnia 2017 roku.

Na koncerty z cyklu „Środa na Okólniku” obowiązują bilety w cenie 15 zł, które można zakupić najwcześniej na dwa tygodnie przez koncertem. Sprzedaż odbywa się w Chopin University Press w holu głównym uczelni od poniedziałku do piątku w godz. 12.00-19.00 oraz przez stronę www.umfc.bilety24.pl. Na pół godziny przed koncertem sprzedawane są bilety wyłącznie na dany dzień.

Patronat medialny nad sezonem koncertowym UMFC 2017/2018 objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

XIII Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej i Sztuk Wizualnych „Mózg Festival” w Warszawie

mW dniach 28 listopada – 2 grudnia 2017 roku w Warszawie odbędzie się XIII Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej i Sztuk Wizualnych „Mózg Festival”.

Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej i Sztuk Wizualnych „Mózg Festival” jest spotkaniem artystów tworzących i poruszających się we wszystkich rejonach muzyki współczesnej, sztuki performance, audio i wideo instalacji, w których muzyka odgrywa istotną rolę. Do udziału w wydarzeniu zapraszani są artyści z całego świata, gdyż jednym z założeń festiwalu jest jego wielokulturowość oraz prezentacje sprzyjające poznawaniu i rozumieniu wieloaspektowości kultur. Festiwal prezentuje muzykę improwizowaną i eksperymentalną, najnowsze techniki wykonawcze oraz połączenia interdyscyplinarne w kontekście i poszanowaniu tradycji. Uczestnikami festiwalu są wybitne indywidualności świata sztuki oraz młodzi artyści, których dotychczasowe działania noszą znamiona wyjątkowych.

Wszystkie działania artystyczne traktowane są jako środek, który prowadzić ma do głębszego poznania otaczającej nas rzeczywistości i przemian zachodzących na świecie. Hasło tegorocznej edycji to „Come down to Earth” (Zejdźmy na Ziemię). Program Festiwalu obejmuje koncerty, performace, spektakl multimedialny, projekcje filmowe, wystawy oraz Wieczory Muzyki Improwizowanej z udziałem muzyków lokalnych i gości festiwalu.

Podczas koncertów finałowych 2 grudnia swoje improwizacje zaprezentują polscy muzycy, między innymi założona we wczesnych latach 1990. formacja Mazzoll & Arhythmic Perfection, Krzysztof Ostrowski – muzyk i producent z Bydgoszczy, występujący jako Freeze oraz duet Kondensator Przepływu (Qba Janicki i Bartłomiej Chmara).

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Program Festiwalu dostępny jest na stronie: http://www.festiwal.mozg.pl 

Finał Festiwalu „Obrazy z Conrada”

cMuzyka Krzesimira Dębskiego, Adriana Williamsa, Jarosława Siwińskiego i Adama Porębskiego skomponowana na motywach dzieł Józefa Teodora Konrada Korzeniowskiego, czyli warszawski finał ogólnopolskiego Festiwalu „Obrazy z Conrada” już 26 listopada 2017 roku w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego.

Do udziału w organizowanym przez Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej Festiwalu zostali zaproszeni czterej kompozytorzy, a ich utworów inspirowanych twórczością Josepha Conrada publiczność słuchała w Warszawie, Grodzisku Mazowieckim, Radomiu i Lesznie.

W kolekcji tegorocznych zamówień PTMW znalazły się kompozycje Krzesimira Dębskiego, Adriana Williamsa, Jarosława Siwińskiego i Adama Porębskiego na ośmioosobowy zespół kameralny, które powstały na motywach takich dzieł J. Conrada jak: Tajny Agent, Ocalenie, Jeszcze raz w Polsce i Smuga cienia. Ich prawykonania odbyły się podczas kolejnych czterech koncertów „Obrazów z Conrada” od lipca do listopada br. w czterech polskich miastach.

Każdy z tych nowych utworów, skomponowany w innym stylu i estetyce, jest niezwykle oryginalnym spojrzeniem twórców współczesnych na literaturę Josepha Conrada, która jest szalenie aktualna w naszych czasach. Warto więc wybrać się w niedzielę 26 listopada br. do Warszawy na finałowe spotkanie z twórczością Josepha Conrada i muzyką.

Finał Festiwalu rozpocznie się o godz. 17:00 we foyer Studia Koncertowego Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego (ul. Z. Modzelewskiego 59) spotkaniem, którego gośćmi będą kompozytorzy - Krzesimir Dębski, Jarosław Siwiński i Adam Porębski - oraz aktorzy: Leszek Zduń i Grzegorz Ociepka. Koncert finałowy odbędzie się o godz. 18:00. W programie znajdą się wybrane fragmenty wszystkich kompozycji, które były prezentowane od lipca do listopada tego roku podczas koncertów prawykonań Festiwalu, oraz fragmenty utworów Josepha Conrada.

Projekt jest realizowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Conrad 2017”.

Wstęp na wydarzenie jest wolny.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej informacji o Festiwalu można znaleźć na stronie https://ptmw.art.pl

„Credo” Krzysztofa Pendereckiego w Archikatedrze Warszawskiej św. Jana Chrzciciela

okPolska Opera Królewska zaprasza 23 listopada 2017 roku o godz. 20.00 do Archikatedry Warszawskiej św. Jana Chrzciciela, gdzie zostanie wykonane Credo Krzysztofa Pendereckiego.

Credo, obok takich dzieł jak Pasja wg św. Łukasza, Siedem bram Jerozolimy czy Polskiego Requiem, reprezentuje nurt oratoryjnej muzyki religijnej wybitnego polskiego kompozytora. Pomyślane początkowo jako jedna z części cyklu mszalnego, stało się jednak samodzielnym monumentalnym utworem. Liturgiczny tekst wyznania wiary dopełniają pieśni, hymny i teksty sakralne, w oprawie fascynującej muzyki przekazując uniwersalne wartości.

Już 23 listopada Credo zabrzmi w Warszawie w dniu 84. urodzin Maestro Krzysztofa Pendereckiego. „Urodziny u Rodziny” - mowa tu oczywiście o artystycznej rodzinie Polskiej Opery Królewskiej, która właśnie w taki sposób postanowiła uczcić jubileusz Mistrza. Tego wieczoru zaprezentują się znakomici soliści Polskiej Opery Królewskiej: Olga Pasiecznik, Anna Wierzbicka, Anna Radziejewska, Wojciech Gierlach oraz gościnnie Krystian Krzeszowiak.

Śpiewakom towarzyszyć będzie Orkiestra Polskiej Opery Królewskiej, Chór Filharmonii Narodowej, Warszawski Chór Chłopięcy, zaś całość od pulpitu dyrygenckiego poprowadzi Maestro Maximiano Valdés.

ZOBACZ: wydarzenie na FB.

Muzyka fortepianowa twórców z warszawskiej uczelni muzycznej

u3 grudnia 2017 roku o godz. 17.00 w Sali Koncertowej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina będzie miał miejsce koncert „Muzyka fortepianowa twórców z warszawskiej uczelni muzycznej”.

„Muzyka fortepianowa twórców z warszawskiej uczelni muzycznej” to przekrój polskiej literatury fortepianowej XX wieku. W programie znajdą się utwory takich kompozytorów, jak: Grażyna Bacewicz, Piotr Perkowski, Andrzej Dutkiewicz, Marian Borkowski, Bartosz Kowalski-Banasewicz, Wojciech Szmidt, Ignacy Zalewski, Anna Ignatowicz-Glińska, Andrzej Karałow, Rafał Janiak, Dariusz Przybylski i Paweł Łukaszewski. Wykonawcą wieczoru 3 grudnia będzie Marcin Tadeusz Łukaszewski.

Koncert odbywa się w ramach jubileuszu 90-lecia istnienia Wydziału Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej, Muzyki Kościelnej, Rytmiki i Tańca.

Na koncerty niedzielne obowiązują bezpłatne karty wstępu, które można pobrać najwcześniej na dwa tygodnie przez koncertem. Ich dystrybucja odbywa się w Chopin University Press od poniedziałku do piątku w godz. 12.00-19.00 oraz na pół godziny przed koncertem.

Patronat medialny nad sezonem koncertowym UMFC 2017/2018 objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

VI Międzynarodowy Festiwal „Odkrywamy Paderewskiego”

opW dniach 16–30 listopada 2017 roku we Lwowie, Kijowie i Warszawie odbędzie się VI edycja Międzynarodowego Festiwalu „Odkrywamy Paderewskiego”.

Tegoroczna edycja jest absolutnie wyjątkowa: głównym miejscem przedsięwzięcia jest i pozostanie Lwów, ale od tej edycji wydarzenia festiwalowe będą miały miejsce również w stolicach organizatorów – Warszawie i Kijowie. Festiwal jest płaszczyzną do współpracy artystów z obu stron granicy, ale również szerzej rozumianym elementem budowy dobrych polsko-ukraińskich relacji.

Na wyjątkowość tegorocznej edycji zapewne ma wpływ przede wszystkim wyjątkowy program i wspaniali artyści. Wśród nich: Andrzej Bauer – profesor, wiolonczelista i dyrygent, Anna Maria Staśkiewicz – wybitna polska skrzypaczka, Lubawa Sydorenko – znakomita ukraińska młoda kompozytorka, Marianna Humetska – pianistka i jednocześnie dyrektor artystyczna Festiwalu, Jonathan Plowright – światowej sławy brytyjski pianista, Krzesimir Dębski – wybitny dyrygent, skrzypek i kompozytor muzyki filmowej, Grażyna Auguścik – absolutnie wyjątkowa mieszkająca w USA polska śpiewaczka jazzowa, która tym razem wystąpi z Nikolą Kołodziejczykiem i Maciejem Szczycińskim. Artyści wykonają m. in. utwory Wojciecha Kilara, Witolda Lutosławskiego, Ignacego Jana Paderewskiego, Krzysztofa Pendereckiego i Karola Szymanowskiego.

W trakcie VI Międzynarodowego Festiwalu „Odkrywamy Paderewskiego” odbywać się będzie wystawa prac znanego polskiego rzeźbiarza Andrzeja Renesa. Można ją będzie zobaczyć we Lwowskiej Galerii Sztuki między 15 a 19 listopada 2017, a także w Domu Polonii w Warszawie w dniach 25 listopada – 8 grudnia 2017. Wystawę otworzy innowacyjny happening, łączący elementy sztuk plastycznych, muzyki i multimediów.

25 listopada 2017 roku w Warszawie odbędzie się Konferencja naukowa pt. „Paderewski i jego wkład w dzieło Niepodległości”. W ramach konferencji przewidziane zostały prezentacje Marszałka Senatu Stanisława Karczewskiego, prof. Marka Mariana Drozdowskiego, wicemarszałka Senatu Marii Koc, Xymeny Nowakowskiej-Plich, Marka Żebrowskiego, Adama Wibrowskiego, Elwiry Gilewicz, Adama Bali i wielu innych. Konferencja będzie transmitowana w Internecie.

Więcej – na stronie: http://paderewski.eu/pl

Premiera Koncertu Marcina Błażewicza

bm17 listopada 2017 roku o godz. 19.00 w Sali koncertowej Filharmonii Częstochowskiej będzie miał miejsce koncert w ramach projektu „Zamówienia kompozytorskie”, podczas którego odbędzie się premiera Koncertu Marcina Błażewicza.

Program Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego "Zamówienia kompozytorskie", którego operatorem jest Instytut Muzyki i Tańca, to pierwszy w Polsce projekt systemowo wspierający najnowszą twórczość muzyczną. W jego ramach co roku powstaje około stu nowych utworów polskich i zagranicznych kompozytorów, co zapewnia szerokiemu gronu odbiorców dostęp do wartościowych dzieł muzyki współczesnej.

17 listopada fleciści Agata Kielar-Długosz i Łukasz Długosz oraz Orkiestra Filharmonii Częstochowskiej pod dyrekcją Adama Klocka prawykonają Koncert podwójny na dwa flety i orkiestrę smyczkową profesora Marcina Błażewicza.

Kompozytor jest absolwentem Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie (klasa kompozycji Mariana Borkowskiego), był stypendystą Sociéte des Compositeurs et Editeurs de Musique SACEM (Francja), a jako stypendysta Acanthes odbył kurs kompozytorski u Oliviera Messiaena w Avignon (Francja 1987). Od 1985 pracuje w UMFC w Warszawie, obecnie jako profesor nadzwyczajny w Katedrze Kompozycji. W kadencji 2012-2016 sprawował funkcję kierownika Katedry Kompozycji. Realizował utwory na zamówienie Teatru Dramatycznego w Warszawie, Polskiego Radia BIS, Deutschland Radio, Międzynarodowego Stowarzyszenia Muzyki Perkusyjnej PAS, Jeunesses Musicales World Orchestra & World Brass. Jest organizatorem ponad 200 koncertów poświęconych głównie propagowaniu muzyki współczesnej. Był dyrektorem artystycznym i twórcą festiwalu Międzynarodowe Forum Nowej Muzyki i dyrektorem Międzynarodowego Festiwalu „Jeunesses Musicales”. W latach 1986-97 był kierownikiem muzycznym Teatru Polskiego Radia, od 1995 współpracuje z Programem BIS Polskiego Radia S.A. przy takich cyklicznych programach, jak „Muzyczne Forum” i „Mała Filharmonia”.

W interpretacji muzyków usłyszymy tego wieczoru również Uwerturę do opery Don Giovanni W. A. Mozarta i V Symfonię c-moll op. 67 L. van Beethovena.

Szczegóły – na stronie: https://www.filharmonia.com.pl/

„Bartłomiej Pękiel. Opera omnia” – premiera płyty

p19 listopada 2017 roku w krakowskim Kościele Św. Katarzyny (ul. Augustiańska, 7) będzie miała miejsce premiera płyty Bartłomiej Pękiel. Opera omnia.

Projekt jest finalnym etapem realizacji podjętego w 2015 roku przez zespół OCTAVA ensemble zadania nagrania dzieł wszystkich Pękiela, opartego o przeprowadzone badania muzykologiczne dokonane w archiwach Krakowskiej Kapituły Katedralnej na Wawelu. O wysokiej potrzebie i ocenie zadania świadczy fakt, iż w jego realizację i finansowanie włączyły się flagowe instytucje i podmioty państwowe odpowiedzialne za polską kulturę i jej promocję, w tym: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Narodowe Centrum Kultury, Województwo Małopolskie, Gmina Miejska Kraków, FiNA - Filmoteka Narodowa - Instytut Audiowizualny, Instytut Adama Mickiewicza (Culture.pl) i Instytut Muzyki i Tańca.

Trzypłytowy album jest pierwszym w historii rynku muzycznego pełnym obrazem i kompletną rejestracją fonograficzną twórczości nadwornego kompozytora Władysława IV Wazy. Twórczości, która do dziś nie posiadała pełnego opracowania i nagrania.

Podczas koncertu zespół OCTAVA ensemble pod dyrekcją Zygmunta Magiery zaprezentuje niektóre utwory genialnego polskiego twórcy, działającego w latach świetności Królewskiej Katedry na Wawelu, m. in.: Missa Concertata la Lombardesca, Dulcis Amor Iesu, Dum Complerentur, Assumpta est Maria, Ave Maria, Magnum Nomen Domini, Audite mortales. Koncert poprzedzi prelekcja na temat wykonywanych utworów, genezy i kontekstu ich powstania.

Podczas koncertu będzie możliwość nabycia premierowego wydawnictwa Bartłomiej Pękiel. Opera omnia po promocyjnej cenie. Wstęp na wydarzenie jest wolny.

Patronat medialny nad tym wyjątkowym wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Więcej na: http://www.pekiel.pl/