Polmic - FB
Filter

Mozaika dźwiękowej teraźniejszości czyli Musica Polonica Nova 2014

Musica Polonica Nova 2014 Festiwal „Musica Polonica Nova” odbędzie się we Wrocławiu w dniach od 4 do 12 kwietnia 2014 roku pod hasłem Mozaika dźwiękowej teraźniejszości. Współczesna muzyka polska jest bowiem różnorodna i bogata jak mozaika, złożona z wielu gatunków, kierunków, stylów i głosów. Artyści spróbują uchwycić jej esencję i odpowiedzieć na pytanie: jaka jest nowa muzyka polska?

Organizatorzy 29. edycji festiwalu podjęli się kontynuacji dzieła zmarłego przed dwoma laty Andrzeja Chłopeckiego. Pod dyrekcją nowego szefa artystycznego Szymona Bywalca wyznaczyli sobie za cel ukazanie polskiej muzyki współczesnej z całą jej różnorodnością i niezwykłym bogactwem inspiracji, od muzyki improwizowanej i elektroniki po odkrywanie na nowo dziedzictwa kompozytorów dwudziestowiecznych oraz fuzję tradycyjnych rozwiązań i nowych technologii. Podczas tegorocznego festiwalu przywołana zostanie twórczość wielkich polskich kompozytorów minionego stulecia – Andrzeja Panufnika, Kazimierza Serockiego, Wojciecha Kilara. Usłyszymy dzieła młodych twórców, którzy zdobyli już międzynarodowe uznanie – zaprezentowane zostaną utwory Jagody Szmytki, Marcina Stańczyka, Agnieszki Stulgińskiej. Obok klasycznego instrumentarium zabrzmią współczesna elektronika i improwizacja.

Program festiwalu skupia się na muzyce polskiej, jednakże wśród wykonawców Wrocław gościć będzie, oprócz znakomitych muzyków z Polski, także artystów z zagranicy – obok rodzimych zespołów takich, jak Kwartludium, TWOgether Duo, czy Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach usłyszymy ensemble mosaik z Niemiec i Nordlys Ensemble z Danii.

Podczas piętnastu koncertów, które złożą się na tegoroczną edycję festiwalu, usłyszymy sześćdziesiąt kompozycji, w tym liczne prawykonania. „Musica Polonica Nova” to jednak nie tylko czyste słuchanie, a także aktywne uczestnictwo. Dlatego w programie znajdą się warsztaty i spotkania, które przybliżą świat muzyki współczesnej.

ZOBACZ: program Festiwalu

Lubelskie Forum Sztuki Współczesnej im. Witolda Lutosławskiego

Lubelskie Forum Sztuki Współczesnej im. Witolda Lutosławskiego 2014XVIIILubelskie Forum Sztuki Współczesnej im. Witolda Lutosławskiego odbędzie się w dniach 4-9 kwietnia 2014 roku.

Festiwal Forum Sztuki Współczesnej im. W. Lutosławskiego organizowany jest w Lublinie od 1996 roku. Tegoroczna, osiemnasta edycja kontynuuje ideę popularyzacji muzyki najnowszej, a w tym roku upłynie ono pod znakiem muzyki polskiej. W programie dominować więc będą rodzimi twórcy: Ludomir Rogowski - kompozytor dziś nieco zapomniany, propagator idei postępu w sztuce, krzewiciel idei muzyki narodowej, Jerzy Kornowicz – pianista i improwizator, prezes Związku Kompozytorów Polskich, Andrzej Panufnik – w 100. rocznicę urodzin i oczywiście Patron imprezy Witold Lutosławski.

ZOBACZ: program Forum

Wieczory z muzyką Karola Szymanowskiego i Alfredo Caselli - w Katowicach

XVII Wieczory z muzyką Karola Szymanowskiego i Alfredo Caselli Towarzystwo Muzyczne im. Karola Szymanowskiego zaprasza na XVII Wieczory z muzyką Karola Szymanowskiego i Alfredo Caselli, organizowane pod patronatem honorowym Instytutu Włoskiego w Krakowie w dniach 31 marca – 3 kwietnia 2014 roku wAkademii Muzycznej w Katowicach.

Alfredo Casella (1883-1947) - włoski kompozytor, pianista, dyrygent, pedagog, krytyk i edytor muzyczny w jednej sobie, to postać niezmiernie ważna dla kultury muzycznej Włoch. Ukończył Konserwatorium Paryskie w klasie fortepianu L.Diémera i kompozycji G.Fauré. W 1915 roku powrócił do Włoch i osiadł w Rzymie. Nie sposób przecenić zasług jakie położył wprowadzając na estrady koncertowe zarówno awangardową twórczość włoską, jak i rodzimą muzykę XVII i XVIII wieku, w której widział najcenniejszą tradycję muzyczną Włoch. Wydobył z zapomnienia i opublikował wiele dzieł Frescobaldiego, Monteverdiego, Vivaldiego, Torellego i Scarlattiego. Pragnąc spopularyzować muzykę współczesną Casella założył w 1917 roku Societa Nazionale di Musica Moderna, które stało się zalążkiem włoskiej sekcji Międzynarodowego Towarzystwa Muzyki Współczesnej (SIMC).

Związki Caselli z Karolem Szymanowskim były bliskie, spotykali się wielokrotnie: w Nowym Yorku (1922), Pradze (1924) przy okazji II Festiwalu SIMC, w Warszawie (10.12 1926) - przy okazji koncertu Caselli, w Rzymie (1928) i w Zagrzebiu (1933) – przy okazji wykonania dzieł Szymanowskiego. Ich kompozycje były wykonywane podczas tych samych koncertów m.in. w Bostonie (1922 – II Symfonia B-durSzymanowskiego i muzyka z baletu Le couvent syr l’eauCaselli), w Wiedniu (1925 – Wiener Streichquartett grał I Kwartet Szymanowskiegoi KoncertCaselli). Stanęli też w szranki jako uczestnicy tego samego konkursu kompozytorskiego w Filadelfii w 1927. Nadesłana na ten konkurs przez Casellę Serenada na 5 instrumentówwraz z III KwartetemBartoka uzyskała I nagrodę ex aequo, II KwartetSzymanowskiego nie znalazł uznania w oczach jury. Jako koncertujący pianista Casella wielokrotnie wykonywał muzykę Szymanowskiego we Włoszech (Mity). Nie można również nie wspomnieć o pierwszej żonie Caselli - Helenie Kahn-Casella, francuskiej pianistce-akompaniatorce. Szymanowski był z nią serdecznie zaprzyjaźniony czego dowodem jest ich bogata korespondencja. Helena Kahn-Casella pełniła rolę opiekunki interesów muzycznych Szymanowskiego w Paryżu.

Twórczość Caselli przechodziła długą ewolucję zanim kompozytorowi udało się stworzyć własny język dźwiękowy. Na początku ulegał wpływom Mahlera i Straussa, potem skoncentrował się na poszukiwaniach i eksperymentach w dziedzinie harmoniki (politonalność, atonalność). Ostatni okres twórczości Caselli był bliski neoklasycyzmowi poprzez nawiązanie do form muzyki baroku, uproszczenie środków i zwrot ku diatonice i skalom modalnym. Jego muzyka odbiega od tradycji włoskiego bel canto inspirując się raczej włoską muzyką instrumentalną okresu baroku.

ZOBACZ: program Wieczorów

Nominacje do GWARANCJI KULTURY 2014

Gwarancje Kultury 201427 najlepszych i najciekawszych w minionym roku osób, zespołów i zjawisk kulturalnych kandyduje do Gwarancji Kultury - nagródTVP Kultura, przyznawanych w dziewięciu kategoriach: literatura, teatr, film, muzyka poważna, jazz, rock i inne, sztuki wizualne, menedżer kultury, kultura w sieci.

W kategorii muzyki poważnejnominacje otrzymali:

  • Apollon Musagete Quartett - za płytę Multitude, poświęconą kwartetom Lutosławskiego, Góreckiego i Pendereckiego. Zespół ukazuje utwory polskich kompozytorów jako prawdziwe arcydzieła kameralistyki. Indywidualny styl wykonawczy kwartetu został już doceniony przez najważniejsze zagraniczne instytucje muzyczne.
  • Mariusz Kwiecień - za wspaniałe kreacje wokalne na scenach całego świata, a szczególnie za występ w Eugeniuszu Onieginie na otwarcie sezonu 2013/2014 w Metropolitan Opera w Nowym Jorku, w którym artysta potwierdził, że jest jednym z najwybitniejszych współczesnych barytonów świata.
  • Motion Trio – za pełne energii i mistrzostwa wykonawstwo ukazujące szerokie spektrum możliwości interpretacyjnych akordeonistów. W szczególności za niezwykły projekt płytowy Polonium z muzyką Lutosławskiego, Pendereckiego, Góreckiego i Kilara, z gościnnym udziałem Leszka Możdżera.

Ogłoszenie laureatów i wręczenie nagród nastąpi 11 kwietnia 2014 roku o godz. 20:00 w Telewizji Polskiej i będzie transmitowane na żywo na antenie TVP Kultura. Uroczystą galę uświetni koncert Tomasza Stańki z krakowskim zespołem Kroke.

Więcej informacji - na stronie: www.gwarancjekultury.tvp.pl  

Druga Konwencja Muzyki Polskiej

II Konwencja Muzyki Polskiej 2014II Konwencja Muzyki Polskiej odbędzie się w dniach 12-14 maja 2014 roku w Bibliotece Narodowej w Warszawie. Będzie to kolejna okazja do spotkania przedstawicieli środowiska muzycznego.

Instytut Muzyki i Tańca - organizator Konwencji - zaprasza do składania propozycji dotyczących tematyki paneli dyskusyjnych. Wszelkie sugestie należy kierować do 31 marca 2014 rokuna adres This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 

Rejestracja na II Konwencję Muzyki Polskiej zostanie uruchomiona 10 kwietnia 2014 roku. Uczestnictwo w Konwencji jest bezpłatne.

Organizatorem Konwencji jest Instytut Muzyki i Tańca we współpracy ze Związkiem Kompozytorów Polskich i Polską Radą Muzyczną.

Wiosenne koncery Polskiego Narodowego Chóru Młodzieżowego

Wiosenne koncery Polskiego Narodowego Chóru Młodzieżowego Koncery w ramach sesji wiosennejPolskiego Narodowego Chóru Młodzieżowego odbędą się w dniach 28-30 marca 2014 roku w Ostrawie (Czechy), Rzeszowie i Katowicach. Młodzi śpiewacy wykonają utwory inspirowane polskim folklorem.

Polski Narodowy Chór Młodzieżowy skupia uczniów i studentów wydziałów wokalnych szkół i akademii muzycznych oraz najlepszych śpiewaków z polskich chórów. Działalność Chóru jest w całości finansowana przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, zaś opiekę organizacyjną nad zespołem sprawuje Filharmonia im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu. Podczas sesji warsztatowych w ciągu roku młodzież kształci swoje umiejętności pod okiem znakomitych pedagogów śpiewu z Polski i zagranicy, a także wykładowców uzupełniających ich wiedzę teoretyczną i przygotowuje koncerty pod batutą wspaniałych dyrygentów. Do koncertów odbywających się w ramach sesji wiosennej Polski Narodowy Chór Młodzieżowy przygotowywał się w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach pod okiem wybitnych dyrygentów: Agnieszki Franków-Żelazny – Dyrektor Artystycznej PNChM oraz Jacka Sykulskiego – Dyrygenta Gościnnego sesji wiosennej.

W 2014 roku Chór będzie pracował jeszcze w sesji letniej – na przełomie sierpnia i września – przygotowując się do koncertu podczas Międzynarodowego Festiwalu „Wratislavia Cantans”. W czerwcu natomiast przewidziany jest dodatkowy projekt – występ podczas 3rd Portuguese Summer Choral Festival 2014 w Lizbonie.

Wrocławska Nagroda „Polonica Nova”

Musica Polonica NovaKompozycjeCezarego Duchnowskiego,Jerzego Kornowicza,Marcina Stańczyka,Artura Zagajewskiego iAgaty Zubel zostały nominowane do Wrocławskiej Nagrody „Polonica Nova”. Zwycięski utwór poznamy 12 kwietnia 2014 roku.

Wrocławska Nagroda „Polonica Nova” to inicjatywa Miasta Wrocławia oraz Programu 2 Polskiego Radia, przygotowywana w ścisłej współpracy z Filharmonią Wrocławską z myślą o Festiwalu Polskiej Muzyki Współczesnej „Musica Polonica Nova”. Nagroda przyznawana będzie wybranemu polskiemu kompozytorowi za najlepszy utwór, którego prawykonanie miało miejsce w ciągu minionych dwóch lat, a który powstał na przestrzeni ostatnich pięciu lat. Przewidziana wysokość nagrody to 100.000 zł ufundowane przez Prezydenta Wrocławia, Rafała Dutkiewicza. Kompozytor, którego utwór został uznany za najciekawszy, ma obowiązek napisać nowe dzieło na kolejną edycję festiwalu „Musica Polonica Nova”.

W pierwszej edycji nagrody zgłoszono 51 utworów skomponowanych przez 45 kompozytorów. Jeden utwór został wykluczony z oceny z powodów formalnych. Na wydelegowanie swoich kandydatur zdecydowały się 34 instytucje. Jury przesłuchało łącznie 996 minut muzyki. Obradom przewodniczył Dyrektor Artystyczny Festiwalu „Musica Polonica Nova” - Szymon Bywalec. Oprócz niego w kapitule zasiedli: Dorota Szwarcman (tygodnik „Polityka”), Bartek Chaciński (Program 2 i 3 Polskiego Radia, Polityka), Marek Zwyrzykowski (Program 2 Polskiego Radia), Pierre Jodlowski (kompozytor) oraz Izabela Duchnowska (Wydział Kultury Urzędu Miejskiego Wrocławia, sekretarz jury). Jury wyłoniło do finału nagrodynastępujące utwory (kolejność alfabetyczna):
  • Cezary Duchnowski – acc++ca
  • Jerzy Kornowicz – Wielkie Przejście
  • Marcin Stańczyk – Sighs
  • Artur Zagajewski – Stabat Mater
  • Agata Zubel – Not I
    Wyniki konkursu zostaną ogłoszone podczas finałowego koncertu festiwalu„Musica Polonica Nova”, który odbędzie się 12 kwietnia 2014 roku o godz. 19:00 w Filharmonii Wrocławskiej.

POLMIC zaprasza: TWOgether Duo z koncertem w Rydze

TWOgether Duo26 marca 2014 o godzinie 19.00, podczas festiwalu Latvian New Music Days, w sali koncertowej Spīķeri w Rydze wystąpi TWOgether Duo. Koncert jest współfinansowany ze środków europejskiego projektu Minstrel i jest współorganizowany przezPolskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

TWOgether Duo, które tworzą Magdalena Bojanowicz (wiolonczela) i Maciej Frąckiewicz (akordeon), istnieje na polskiej scenie muzycznej od 2007 roku, odnosząc liczne sukcesy w kraju i za granicą. Do największych osiągnieć zespołu należy I Nagroda na VIII Międzynarodowych Spotkaniach Akordeonowych w Sanoku (2008), II Nagroda w XLV Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Klingenthal (2008) oraz Nagroda Specjalna dla najlepiej zapowiadającego się polskiego artysty na XIV Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie (2010). W 2012 roku Duet otrzymał Paszport Polityki w kategorii muzyka klasyczna „za bardzo dojrzałe i wyraziste interpretacje muzyki współczesnej i nie tylko. Za odwagę, ryzyko i konsekwencję. Za budowanie repertuaru. Za koncertowe kreacje, pobudzanie naszej wyobraźni i siłę przekonywania”. TWOgether Duo wystąpił z recitalami podczas festiwalu "Musica Polonica Nova" we Wrocławiu (2010), Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie (2011), w cyklu contem.ucha w Filharmonii Łódzkiej (2010), w Thonon-les-Bains we Francji (2010), Filharmonii w Wilnie (2010), w Instytucie Polskim w Pradze (2011) oraz dwukrotnie – w roku 2012 i 2013 – podczas festiwalu „Warszawska Jesień”.

W programie ryskiego koncertu duetu znajdą się utwory polskich i zagranicznych kompozytorów współczesnych – Hanny Kulenty, Piotra Tabakiernika, Mikołaja Majkusiaka i Aleksandra Nowaka, a także Jukki Tiensuu (Finladia) i Anny Veismane (Łotwa). Gościnnie wystąpi wiolonczelista Ēriks Kiršfelds, który wraz z pianistką Hertą Hansena po raz pierwszy wykona Sonatę na wiolonczelę i fortepianznanej łotewskiej kompozytorki Maiji Einfelde.

Ewa Bem, Joanna Słowińska, Zespół Jerycho, Chór Centrum Myśli JP2 czyli Gorzkie Żale muzycznie

Gorzkie Żale 2014Festiwal „Gorzkie Żale” pojawi się na kulturalnej mapie Warszawy już po raz szósty. W terminie 29 marca - 13 kwietnia 2014 roku odbędą się spektakle teatralne, spotkanie kulinarne, debaty i wyjątkowe koncerty. Szczególnie warte polecenia są dwa koncerty: Ewy Bem, która zaśpiewa pieśni pasyjne w jazzowej aranżacji, oraz koncert na zakończenie festiwalu w Hali Głównej Dworca Centralnego, gdzie podróżni będą mogli usłyszeć wybrane encykliki Jana Pawła II w muzycznym opracowaniu Stanisława Szczycińskiego.

W tym roku organizatorzy przygotowali w ramach festiwalu aż cztery koncerty inspirowane pieśniami pasyjnymi. Koncert tradycyjnych pieśni pasyjnych Krzyżu Święty i inne pieśniobędzie się w niedzielę, 30 marca 2014 rokuw Kościele św. Benona (ul. Piesza 1) po nabożeństwie Gorzkich Żali o godz. 16:30. Zaśpiewa zespół Jerycho pod kierunkiem Bartosza Izbickiego. W piątek, 4 kwietnia 2014 rokuo godz. 19:00 artyści zapraszają na 1Piętro, przy ul. Foksal 11 na koncert pieśni pasyjnych Płaczcie Anieliw wykonaniu pieśniarki i skrzypaczki Joanny Słowińskiej, która jako jedna z nielicznych używa ludowej techniki śpiewu tzw. „głosu białego”. Natomiast 6 kwietnia 2014 roku, w niedzielę o godz. 19:00 odbędzie się wyjątkowy koncert pierwszej damy polskiego jazzu – Ewy Bem, która w jazzowych aranżacjach Andrzeja Jagodzińskiego wykona tradycyjne pieśni pasyjne. Wyjątkowość tego koncertu polega na niestandardowym połączeniu tradycji, muzyki i miejsca. Koncert odbędzie się w Studiu Fotograficznym Cukry, ul. Ogrodowa 31/35. W repertuarze m.in. usłyszymy takie pieśni, jak: Ludu mój ludu, W ogrodzie oliwnymczy Wisi na krzyżu w nowych, jazzowych aranżacjach. Festiwal „Gorzkie Żale” zakończy koncert Do Źródła, który odbędzie się w bardzo nietypowym miejscu. 13 kwietniao godz. 17:00 wszystkich podróżujących, przechodzących oraz ciekawskich organizatorzy zapraszają do Hali Głównej Dworca Centralnego, gdzie usłyszymy wybrane encykliki Jana Pawła II w muzycznym opracowaniu Stanisława Szczycińskiego. Wystąpi Chór Centrum Myśli Jana Pawła II.

Więcej informacji – na stronie festiwalu: www.gorzkiezale.pl

Bajki ci opowiem… - spektakl z piosenkami Witolda Lutosławskiego

Bajki ci opowiem...Bajki ci opowiem… - spektakl baletowy dla dzieci (4-11 lat) do muzykiWitolda Lutosławskiego będzie można obejrzeć 1 kwietnia 2014 roku o godz. 11 na scenieOpery na Zamku w Szczecinie.

Laryssa-Pajęczyca mieszka w domowej biblioteczce od bardzo dawna. To prawdziwy mól książkowy. Ostatnio na półce z bajkami odkryła niezwykłą księgę, której strony zapełnione są tysiącem i jedną opowiastką. Chcecie ich posłuchać? Znacie historię spóźnionego słowika? Wiecie o czym plotkują ptaki? Poznaliście pana Tralalińskiego i jego rozśpiewaną rodzinę?

Opera na Zamku zaprasza do wspólnego odkrywania muzyki wybitnego polskiego kompozytora Witolda Lutosławskiego skomponowanej specjalnie dla dzieci do wierszy uznanych autorów, a także tekstów ludowych. Każda strona to nowa opowiastka, którą opowiadają tancerze baletu Opery na Zamku.

Pan Twardowski - spektakl familijny w Operze Śląskiej

Pan TwardowskiW sobotę, 5 kwietnia 2014 roku o godz. 17.00Opera Śląska w Bytomiu zaprasza na spektakl familijny – balet w 9 obrazachLudomira Różyckiego Pan Twardowski.

Tego dnia scena Opery Śląskiej zamieni się w poddasze Mistrza Twardowskiego, poznamy legendę słynnego krakowskiego czarnoksiężnika, który uciekając przed małżonką zabierze w nas we wspaniałą podróż – i na dachy krakowskich kamienic i do kopali srebra w Olkuszu, na Łysą Górę, komnat Wawelu, i krakowski Rynek, wreszcie – do karczmy co „Rzym się nazywa”… Wszystko zaczyna się w pracowni starego Twardowskiego. Na poddaszu stary, zbiedniały szlachcic – mistrz Twardowski – usiłuje przy pomocy zaklęć i kabalistycznych znaków uzyskać złoto z piasku. Daremne próby obserwuje swarliwa Pani Twardowska, której niezadowolenie rośnie w miarę jak pod dach ich domu zagląda bieda. Właśnie przyszli wierzyciele z żądaniem spłaty długu. Krewka Twardowska przegania natrętów. Z pasją i przekleństwem rzuca o podłogę księgę zawierającą zaklęcia, także te przywołujące Diabła. I oto zjawia się Diabeł. Sypie garściami złota, ożywia przedmioty, aż wreszcie przekonuje Twardowskiego, że warto zawrzeć z nim bliższą znajomość. Na odgłos zbliżającej się małżonki drżący przed jej gniewem Twardowski pozwala się zabrać Diabłu. Razem uciekają przez kominek…

Swingujący Chopin czyli kolejny koncert Wawer Music Festival

Kolejny koncertWawer Music Festival, zatytułowany Swingujący Chopin, odbędzie się 13 kwietnia 2014 roku o godz. 17:30 w Centrum Konferencyjno-Szkoleniowym BOSS.

Gwiazdą wieczoru będzie prof. Jadwiga Rappé (alt) - artystka europejskiego formatu, której towarzyszyć przy fortepianie będzie stypendysta Fundacji PFRK oraz A.K. Wolffów – Aleksander Yankevich, student bydgoskiej Akademii Muzycznej.

Chopin klasycznie i na jazzowo to trudne zadanie muzyczne dla wszystkich wszystkich twórców i wykonawców. Jednym z nielicznych, który świetnie radzi sobie z transkrypcjami i improwizacjami jazzowymi na temat chopinowskich mazurków, walców, ballad i etiud jest Filip Wojciechowski. Ten wybitny pianista, laureat konkursu chopinowskiego wybrał własną drogę twórczych poszukiwań i skierował swoje zainteresowania w stronę jazzu. Wojciechowski Jazz Trioto zespół znakomitych muzyków wspieranych przez Henryka Miśkiewicza (saksofon), którzy promują Chopina na świecie w innej, autorskiej wersji.

Czy jest możliwa koegzystencja dwóch muzycznych światów? To teza do udowodnienia w czasie koncertu niedzielnego, 13 kwietnia.

Po koncercie organizatorzy zapraszają na kolację z Artystami w Restauracji Malinowej Hotelu BOSS.

Zaproszenia na wydarzenie dostępne w Recepcji Hotelu BOSS (tel. 22-516-61-00, e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.)

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Nowa przestrzeń dla muzyki w Filharmonii Śląskiej - wielkie otwarcie

Nowa przestrzeń dla muzyki w Filharmonii Śląskiej - wielkie otwarciePo 3,5 latachfilharmonicy śląscy wracają do odnowionej siedziby przy ul. Sokolskiej 2 w Katowicach. Uroczyste otwarcie nowej przestrzeni dla muzykizaplanowano na trzy dni – od 28 do 30 marca 2014 roku. Inauguracja połączona zostanie z odsłonięciem w holu głównym rzeźbiarskiego portretuHenryka Mikołaja Góreckiego, patrona Filharmonii Śląskiej od 14 listopada 2011. Twórcą rzeźby jest Zygmunt Brachmański.

By spełnić oczekiwania wszystkich chętnych i podziękować tym, dzięki którym rozbudowa i modernizacja były możliwe, koncert otwarciabędzie dwukrotnie powtórzony w sobotę 29 marcao godz. 17 i 20. W programie wielka klasyka zetknie się z muzyką najwybitniejszych kompozytorów śląskich naszego czasu. Oczywiście będzie muzyka Fryderyka Chopina i laureat pianistycznego konkursu jego imienia – Piotr Paleczny. Walory nowego instrumentu, wybudowanego przez renomowaną firmę z Berlina, poznamy poprzez muzykę Jana Sebastiana Bacha w interpretacji projektanta filharmonicznych organów – Juliana Gembalskiego. Będzie muzyka zaprzyjaźnionych z filharmonikami Henryka Mikołaja Góreckiegoi zmarłego w ostatnich dniach grudnia Wojciecha Kilara. Pod batutą dyrektora Mirosława Jacka Błaszczyka wystąpią symfonicy, muzycy Śląskiej Orkiestry Kameralnej oraz przygotowany przez Jarosława Wolanina chór. W niedzielę, 30 marcao godz. 17 estradę obejmie Śląska Orkiestra Kameralna pod batutą swego dyrygenta, Roberta Kabary. W programie: wielka muzyka rosyjska i działającego na ich terenie Mieczysława Weinberga.

Okazją dokładniejszego poznania odnowionego budynku będą 5-6 kwietniafilharmoniczne dni otwarteJestem filharmaniakiem.

Filharmonia Śląska zaprasza także na transmisję on linepierwszej części koncertu 28 marca- od godz. 18.00 do 21.00 na stronie www.filharmonia-slaska.eu

ZOBACZ: program

Premiera Don Giovanniego - w Poznaniu

Don Giovanni Teatr Wielki w Poznaniu zaprasza w sobotę, 22 marca 2014 roku o godz. 19:00 na premierę Don GiovanniegoWolfganga Amadeusza Mozarta, w reżyserii Pippo Delbono i pod kierownictwem muzycznymGabriela Chmury.

Doskonałe libretto, napisane przez Lorenza da Ponte, nawiązujące do Molierowskiego Don Juana, oraz wspaniała, budująca psychologiczne portrety bohaterów muzyka Mozarta, cieszą się uznaniem publiczności na całym świecie. Historię Don Giovanniego – rozpustnika, uwodzącego i porzucającego kolejne kobiety, którego spotyka sprawiedliwa kara – reżyserować będzie jeden z najwybitniejszych reżyserów dzisiejszej sceny teatralnej, z wielkim uznaniem realizujący swoje prace w całej Europie – Pippo Delbono. Reżyser, dobrze znany polskim teatromanom, na zamówienie poznańskiego Teatru Wielkiego po raz pierwszy zrealizuje swoją wersję opery Mozarta. Kierownictwo muzyczne nad nią sprawuje maestro Gabriel Chmura, dyrektor artystyczny poznańskiej Opery, jeden z najwybitniejszych dyrygentów symfonicznych i operowych w Polsce.

W głównych rolach wystąpią: jako Don Giovanni - Sokolin Asllani / Stanisław Kuflyuk, Leporello - Adam Palka / Wojciech Śmiłek, Donna Anna - Iwona Hossa / Magdalena Nowacka, Donna Elvira - Wioletta Chodowicz / Monika Mych-Nowicka, Don Ottavio - Mikołaj Adamczak / Jeongki Cho, Zerlina - Barbara Gutaj-Monowid / Natalia Puczniewska, Masetto - Krzysztof Bączyk / Rafał Korpik, Komandor - Krzysztof Bączyk / Rafał Korpik / Jerzy Mechliński.

Honorowy patronat nad premierą Don Giovanniego objęli Ambasador Austrii dr Thomas M. Buchsbaum i Ambasador Włoch Riccardo Guariglia.

Następne spektakle: 23, 25 marca i 6, 8, 10 czerwca 2014 roku.

Sinfonia Iuventus wystąpi z Beatą Bilińską

Sinfonia Iuventus wystąpi z Beatą BilińskąW sobotę, 29 marca 2014 roku wStudiu Koncertowym Polskiego Radia w Warszawie zPolską Orkiestrą Sinfonia Iuventus wystąpi znakomita pianistkaBeata Bilińska. W programie znajdą się utwory M. Glinki, S. Rachmaninowa i P. Czajkowskiego. Koncert poprowadzi MaestroTadeusz Wojciechowski.

Beata Bilińska ma na swoim koncie wiele prestiżowych nagród i wyróżnień na polskich i europejskich konkursach pianistycznych. Koncertowała m.in. w: Austrii, Argentynie, Bułgarii, Czechach, Danii, Finlandii, Francji, Irlandii, Japonii, Litwie, Łotwie, Niemczech, Norwegii, Rosji, Słowacji, Szwajcarii, Szwecji, USA i we Włoszech. Jej koncert w Carnegie Hall (2003) został przyjęty niezwykle entuzjastycznie przez amerykańską krytykę. Była dwukrotnie nominowana do Paszportu Polityki oraz trzykrotnie do nagrody Fryderyk. W roku 2013 koncertowała głównie z muzyką Witolda Lutosławskiego i Krzysztofa Pendereckiego, m.in. w: Doniecku, Frankfurcie nad Odrą, Kijowie, Odessie, Nowym Jorku, Pradze i Warszawie. W swoim dorobku posiada 9 CD, na których znalazły się nagrania muzyki Siergieja Rachmaninowa, Modesta Musorgskiego, Siergieja Prokofiewa, Fryderyka Chopina, koncerty fortepianowe Ludwiga van Beethovena, kompozycje na skrzypce i fortepian polskich kompozytorów XX wieku oraz utwory kameralne Aleksandra Tansmana.

Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus działalność koncertową rozpoczęła w 2008 roku. W skład zespołu wchodzą najzdolniejsi absolwenci i studenci uczelni muzycznych, którzy nie ukończyli 30 roku życia. Orkiestra współpracowała z wieloma wybitnymi dyrygentami i solistami. Współpraca dyrygencka z Krzysztofem Pendereckim zaowocowała wydaniem kompletu jego Symfonii w autorskim kształcie interpretacyjnym (2012).

Koncert poprowadzi Maestro Tadeusz Wojciechowski, Dyrektor Naczelny Sinfonia Iuventus. W programie: Uwertura do opery Rusłan i LudmiłaMichaiła Glinki, II Koncert fortepianowy c-moll op. 18Siergiej Rachmaninow oraz IV Symfonia f-moll op. 36Piotra Czajkowskiego.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Przewodnik śladami Oskara Kolberga - aplikacja na smartfony

Aplikacja Przewodnik śladami Oskara KolbergaW związku z dwusetną rocznicą urodzinOskara Kolberga przygotowana została specjalna multimedialna aplikacja, która pozwala na zapoznanie się z miejscami mającymi związek z życiem i działalnością tego niezwykłego etnografa i folklorysty.

Trasy miejskie wiodące przez Warszawę, Poznań i Kraków pozwalają zapoznać się z wieloma faktami z biografii Oskara Kolberga, poznać postacie, z którymi się spotykał, współpracował i korespondował jako muzyk i kompozytor, a później jako badacz terenowy, dokumentalista i wydawca swego dzieła Lud. Wędrując przez trasy regionalne, poznajemy tereny, w których Kolberg prowadził badania, a podążając jego śladami, odwiedzamy wiele miejsc ważnych dla naszej historii, zapoznajemy się z materiałami, które zebrał, ilustrowanymi wieloma rycinami z epoki. Aplikacja prezentuje blisko 70 miejscowości wybranych spośród ponad 800, w których badacz przebywał lub do których zebrał materiały. Podróży śladami Oskara Kolberga towarzyszą nagrania muzyków ludowych ze zbiorów programu 2 Polskiego Radia i Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk.

Premiera aplikacji odbyła się dnia 22 lutego 2014 roku w siedzibie Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina. Aplikacja powstała dzięki współpracy Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina, Instytutu Muzyki i Tańca oraz Instytutu im. Oskara Kolberga.

Pobierz aplikację (Android)

Bartosz Kołsut Młodym Muzykiem Roku 2014

Bartosz KołsutAkordeonista Bartosz Kołsut (na zdjęciu) został zwycięzcą zakończonego w środę, 19 marca konkursu Młody Muzyk Roku 2014, organizowanego przez TVP Kultura. Artysta będzie reprezentował Polskę na konkursie Eurowizja dla Młodych Muzyków w Kolonii. Ulubienicą publiczności została Inga Piwowarska.

Podczas finału Bartosz Kołsut zaprezentował pierwszą część Conceto Classico Bronisława Kazimierza Przybylskiego. Towarzyszyła mu Polska Orkiestra Radiowa pod batutą Łukasza Borowicza. - Był jedyną osobą, której występ był na absolutnie takim samym poziomie w półfinale i finale konkursu - powiedziała jurorka Patrycja Piekutowska. - To co gra, gra z niesamowitym oddaniem muzyce. Jego wykonanie było idealne pod każdym względem, ale to również jest osobowość. A to w tym wieku rzadko się zdarza.

Bartosz Kołsuturodził się w Radomiu. W 2003 roku rozpoczął naukę w Zespole Szkół Muzycznych im. Oskara Kolberga w Radomiu, w klasie akordeonu Artura Miedzińskiego. W czasie nauki należał do zespołów: Akordeonowe Smyki, Humi Accordion Band pod kierownictwem Andrzeja Humskiego, a obecnie Artura Miedzińskiego. Występował na licznych koncertach, festiwalach krajowych i międzynarodowych. Jest laureatem wielu konkursów krajowych i zagranicznych. Od 2009 roku należy do Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci. Trzykrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Od września 2011 roku występuje w duecie akordeonowym z Łukaszem Brzeziną, a w 2013 roku rozpoczął współpracę z akordeonistą Tomaszem Gieroniem - studentem Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi i jednym z najlepszych polskich saksofonistów młodego pokolenia - Piotrem Wysockim. Od 2011 roku samodzielnie ćwiczy grę na bandoneonie.

Więcej informacji- na: www.mlodymuzykroku.tvp.pl

W krainie czarodziejskiego fletu - premiera spektaklu dla dzieci

W krainie czarodziejskiego fletu W sobotę, 22 marca 2014 o godz. 11.00 wWarszawskiej Operze Kameralnej odbędzie się premiera spektaklu dla dzieci pt. W krainie czarodziejskiego fletuw reżyserii Jacka Papisa, pod batutąPrzemysława Fiugajskiego.

Czarodziejski fletto opowieść o przygodach poszukiwaczy uprowadzonej księżniczki. Bohaterowie tej baśniowej opery, wykorzystując czarodziejski flet i czarodziejskie dzwoneczki, pokonując wiele przeszkód na swojej drodze, doprowadzają do uwolnienia córki Królowej Nocy. Czarodziejski flet niesie przesłanie braterstwa i przekonanie, że prawdziwa mądrość człowieka nie kryje się w tajemnych księgach i obrzędach, lecz w jego czynach.

Opracowanie wersji opery Czarodziejski fletWolfganga Amadeusza Mozarta dla dzieci i młodzieży – Ryszard Karczykowski, tekst polski według E. Schikanedera – Włodzimierz Ormicki i Zdzisław Hierowski.

Przedstawienie wystawione zostanie w języku polskim i przeznaczone są dla dzieci w wieku szkolnym, od 7. roku życia. W spektaklach wystąpią najlepsi soliści WOK wraz z orkiestrą - Sinfoniettą Warszawskiej Opery Kameralnej.

Spektakl zostanie powtórzony 23 marca, 5 i 6 kwietniaoraz 18 maja 2014 rokuo godz. 11.00.

Sukces polskich muzyków w Niemczech

Haniszewska-Kandulski DuoHaniszewska-Kandulski Duo powiększyło swoją „kolekcję” nagród o II miejsce zdobyte na prestiżowym III Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych z Gitarą w Aschaffenburgu (Niemcy), który odbył się w dniach 14-16 marca 2014 roku.

Do konkursu zgłosiło się 21 zespołów z 14 krajów, a do ścisłego finału zakwalifikowano tylko trzy z nich.

Zespół Haniszewska-Kandulski Duo działa od 2008 roku. Tworzą go Sandra Haniszewska- absolwentka Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie skrzypiec prof. Jadwigi Kaliszewskiej i dr Jakuba Haufy oraz Tomasz Kandulski - absolwent poznańskiej Akademii w klasie gitary prof. Piotra Zaleskiego. W roku 2008 oboje ukończyli studia w Conservatorium Maastricht w Holandii, w klasach wybitnych wirtuozów swoich specjalności - Borisa Belkina (skrzypce) i Carlo Marchione (gitara). Duo ma na swoim koncie wiele koncertów w Polsce jak i za granicą oraz występów z orkiestrami. Artyści w swoim repertuarze posiadają utwory oryginalnie napisane na skład skrzypcowo-gitarowy, jak i opracowują własne transkrypcje. Grają muzykę wszystkich epok i stylów - od baroku, przez romantyzm, po muzykę współczesną, w wykonawstwie której się specjalizują. Sukcesy duetu to także zdobycze konkursowe. Ważniejsze z nich to trzy pierwsze miejsca na międzynarodowych konkursach: Luys Milan w Ontinyencie (Hiszpania, grudzień 2012), Niccolo Paganini w Parmie (Włochy, marzec 2011) oraz Premio Enrico Mercatali w Gorizii (Włochy, czerwiec 2010). W kwietniu 2012 roku ukazała się debiutancka płyta zespołu Tintinnabuli. Modern music for violin and guitarwydana przez QBK Records z Szczecina. Nagranie obejmuje współczesną muzykę kameralną napisaną oryginalnie na skład skrzypcowo-gitarowy, a także transkrypcje innych dzieł XX i XXI wieku takich kompozytorów jak: A.J. Lanman, A. Ourkouzounov, J. Bauer, M. Pasieczny czy A. Pärt.

Krakowska Wiosna Wiolonczelowa

Krakowska Wiosna WiolonczelowaPoczątek wiosnyAkademia Muzyczna w Krakowie przywita czterodniowym świętem wiolonczeli. Cykl koncertów zatytułowany „Krakowska Wiosna Wiolonczelowa” realizowany będzie w dniach 20-23 marca 2014 roku w Auli „Florianka” oraz w Sali Koncertowej Akademii Muzycznej w Krakowie.

Już pierwszego dnia, w czwartek 20 marcao godzinie 19:00, Katedra Wiolonczeli i Kontrabasu zaprasza na koncert o intrygującym tytule „Only cello”. Nieczęsto zdarza się, iż aparat wykonawczy stanowi aż 16 wiolonczel. Następnego dnia, również o godzinie 19:00, utwory na wiolonczelę i fortepian zaprezentują we „Floriance” artyści z Włoch: Silvia Chiesa – wiolonczela oraz Maurizio Baglini – fortepian. Nieco inne oblicze ukaże wiolonczela w kolejnym festiwalowym dniu. W sobotę, 22 marcaw Sali Koncertowej Akademii Muzycznej o godzinie 19:00, Koło Naukowe Wiolonczelistów przygotowało koncert pt. „Wiolonczela w innej perspektywie". Na jego program złożą się tanga Astora Piazzolli oraz muzyka jazzowa. Na zakończenie w niedzielę, 23 marcaw Auli „Florianka” o godzinie 19:00 koncert na zamknięcie „Krakowskiej Wiosny Wiolonczelowej” wykonają: wiolonczeliści – Zdzisław Łapiński oraz Jan Kalinowski z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Kaliskiej pod dyrekcją Adama Klocka. W programie znajdą się dzieła polskich kompozytorów: Scena Dramatycznana wiolonczelę i kwintet smyczkowy i Fantazja na wiolonczelę i orkiestręAntoniego Stolpe, Koncert wiolonczelowyAndrzeja Panufnika oraz Koncert altówkowy w wersji na wiolonczelę i orkiestrę kameralnąKrzysztofa Pendereckiego.

Muzyka Rafała Zapały na koncercie w Kalifornii

Bing StudioKompozycjaRafała Zapały Nicolette na flet i live electronics zostanie wykonana w Bing Hall Studio, sali koncertowej Uniwersytetu Stanforda (CA, Stany Zjednoczone) – w piątek, 14 marca 2014 roku o godz. 19.30.

Podczas CCRMA Winter Concertusłyszymy eklektyczną mieszankę multimedialnych prac wykładowców, pracowników i studentów związanych z Center for Computer Research in Music and Acoustic. Poprzez imersywny, 24-kanałowy system głośników prezentowane będą utwory z wielu obszarów muzyki elektroakustycznej.

Kompozycja Nicolettepowstała w 2010 roku na zamówienie poznańskiego festiwalu „Made in Chicago” i jest efektem współpracy ze znakomitą flecistką- improwizatorką Nicole Mitchell (video z premierowego nagrania można obejrzeń na: YOUTUBE). Utwór był prezentowany m.in. na festiwalach w Polsce, Rzymie i Berlinie. Wykonawcami bedą Saniya Kishnani (flet) i kompozytor (live electronics).

Więcej informacji – na stronie: https://ccrma.stanford.edu/events/ccrma-winter-concert-2

Koncert szczecińskiej Akademii Sztuki w Niemczech

Koncert Akademii Sztuki w SzczecinieMszę Koronacyjną Mozarta wykonają w Kościele Mariackim w Ueckermünde chór, soliści i instrumentaliściAkademii Sztuki w Szczecinie. Koncert odbędzie się w środę, 7 maja 2014 roku o godzinie 19:30.

100 artystów chóru, orkiestry Akademii Sztuki w Szczecinie oraz czworo solistów wykona słynny utwór Missa C-dur KV 317 Wolfganga Amadeusza Mozarta, czyli tak zwaną Mszę Koronacyjną. Solistami wieczoru będą studenci i wykładowcy szczecińskiej uczelni: sopran dr Sylwia Burnicka-Kalischewska, mezzosopran dr Ewa Filipowicz-Kosińska oraz studenci Wokalistyki, tenor Wojciech Kuczyński i bas Paweł Wiencek. Śpiewakom i chórowi towarzyszyć będzie Orkiestra Symfoniczna Akademii Sztuki w Szczecinie pod batutą dr Barbary Halec, Prodziekan Wydziału Edukacji Muzycznej, juror niezliczonych konkursów i przeglądów chóralnych, laureatki wielu nagród na festiwalach chóralnych w Polsce i w Niemczech.

Poza Mszą Koronacyjną w programie znajdą się utwory m.in.: F. Mendelssohna, R. Twardowskiego, C. Loewe, M. Jasińskiego, D. Bortnianskiego, A. Koszewskiego, V. Myskinisa.

43. Poznańska Wiosna Muzyczna 2014

43. Poznańska Wiosna Muzyczna 201443.Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Poznańska Wiosna Muzyczna” odbędzie się w dniach 21-25 marca 2014 roku pod tytułem Znaki…, Preteksty…

14 koncertów, 16 prawykonań, wiele pierwszych wykonań w Polsce, 9 wydarzeń "Wiosny Najmłodszych", 2 "Wiosny Młodych", koncerty symfoniczne, kameralne, wokalne, elektronika, instalacje, teatr instrumentalny - to w zarysie tegoroczna „Poznańska Wiosna”. Obok kompozycji będących już kanonem drugiej polowy XX wieku w programie pojawią się najnowsze utwory kompozytorów z Polski i ze świata. Prawykonaniato bardzo ważny element „Poznańskiej Wiosny”, a w tym roku będą to kompozycje takich twórców, jak: Katarzyna Taborowska, Monika Kędziora, Wojciech Błażejczyk, Piotr Pawlik, Petr Bakla, Rafał Zapała, Michał Ossowski, Piotr Tabakiernik, Magdalena Długosz, Agnieszka Zdrojek-Suchodolska, Alicja Gronau, Maciej Jabłoński, Zbigniew Kozub, Artur Kroschel. Wykonane zostaną także dwie kompozycje Laureatów Konkursu Kompozytorskiego – Adama Porębskiego i Piotra Jędrzejczyka.

Usłyszymy znakomitych polskich artystów – wystąpi Orkiestra Filharmonii Poznańskiej pod dyrekcją Marka Pijarowskiego z solistami Mei Yi Foo oraz Bartoszem Worochem, Poznański Chór Chłopięcy pod dyrekcją Jacka Sykulskiego, Idiom Project Ensemble, TWOgether Duo, Warsaw Contemporary Ensemble, Sepia Ensemble, Lilianna Zalesińska i Piotr Szymanowicz, Małgorzata Walentynowicz, Orkiestra Symfoniczna Akademii Muzycznej w Poznaniu pod batutą Jakuba Chrenowicza z solistami Iwoną Hossą, Patrycją Piekutowską, Anną Szmatołą i Wojciechem Jelińskim. Dużym wydarzeniem będą także koncerty zagranicznych wykonawców specjalizujących się w muzyce współczesnej – trio ad li bitum bremen z Niemiec, Prague Modern z Czech, THReNSeMBle z Węgier czy Peter Katina akordeonista ze Słowacji. W ramach cyklu „Muzyka z prądem” odbędzie się koncert monograficzny Magdaleny Długosz.

Specjalnie dla dzieci Festiwal wraz z Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu przygotowali "Wiosnę Najmłodszych", cykl wydarzeń, na które złożą się teatr instrumentalny Jarosława Siwińskiego, instalacja Lidii Zielińskiej, przygoda muzyczna dla dzieci przedszkolnych Agnieszki Cienciały i Rafała Zapały czy warsztaty dla dzieci pod nazwą Wiosną kwitną instrumenty.

Organizatorzy: Związek Kompozytorów Polskich, More Than One Production, Instytut Muzyki i Tańca.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC. 

ZOBACZ: program Festiwalu

MUZYKA WSPÓŁCZESNA NIE GRYZIE. Spotkania z kompozytorami [seria 3]

MUZYKA WSPÓŁCZESNA NIE GRYZIE. Spotkania z kompozytorami [seria 3]Warszawski cykl „Muzyka współczesna nie gryzie” powraca. Czy muzyka współczesna to nadal muzyka klasyczna? Czy zawsze jest poważna? Awangardowa, niezrozumiała, trudna? Doskonała? Jak dzisiaj komponować muzykę? Czy i jak łączy się ona z naszą rzeczywistością? To tylko niektóre wątki organizowanych już po raz trzeci przezPTMW spotkań z kompozytorami. W niedzielę, 16 marca 2014 roku rozpoczyna się kolejna seria cyklu, której gośćmi tym razem będą:Anna Ignatowicz-Glińska, Katarzyna Brochocka iJerzy Kornowicz.

Należą oni do różnych generacji twórców. Każdy ma swój oryginalny i bardzo indywidualny styl i prezentuje inne oblicze muzyki współczesnej. Będzie więc okazja do rozmowy z kompozytorami, ale i również miłośnikami historii, literatury, tańca, podróży i technologii, hobbystami oraz pedagogami.

Muzyka nie powstaje na bezludnej wyspie, a spojrzenie na świat oczami twórcy jest równie inspirujące jak kontakt z jego dziełem. Pomaga znaleźć odpowiedzi na pytania: „skąd”, „po co” i „dlaczego”, czyli między innymi: skąd bierze się muzyka, po co jest pisana, dlaczego brzmi właśnie tak, a nie inaczej?

Wszystkie spotkania cyklu „Muzyka współczesna nie gryzie”, dalekie od formy akademickich wykładów, bogato ilustrowane muzyką, fotografiami i wideo, będą odbywać się w niedzielne popołudnia od 16 marca do 27 kwietniao godz. 18:00 w odrestaurowanych piwnicach Muzeum Historycznym m.st. Warszawy (Rynek Starego Miasta 28-42). Moderatorem spotkań będzie Małgorzata Kołcz – kontrabasistka i organizator wydarzeń kulturalnych.

Gość pierwszego spotkania Anna Ignatowicz-Glińskajest wybitnym pedagogiem w dziedzinie nauczania muzyki poprzez improwizację, stąd jednym z tematów rozmowy będzie edukacja kreatywna. Innym wątkiem będzie praca kompozytorki nad partyturami symfonicznymi opracowanymi na potrzeby Kapeli ze wsi Warszawa, która prowokuje do refleksji nad współczesną kulturą, mieszającą ze sobą coraz bardziej odległe obszary wiedzy i tradycji.

Wstęp wolny.

28. Warszawskie Spotkania Muzyczne - muzyka dawna - muzyka nowa

Warszawskie Spotkania Muzyczne 201428.Warszawskie Spotkania Muzyczne odbędą się w dniach 10-17 maja 2014 roku. Festiwal zaprezentuje ważne dzieła muzyki dawnej i nowej, w tym najnowsze dzieła kompozytorów współczesnych, a także muzykę jazzową.

W tym roku Spotkania gościć będą znany na świecie zespół muzyki dawnej More Hispano-Vicente Parrillaz Sewilli, który wykona utwory hiszpańskiego i włoskiego renesansu. Ideą przewodnią koncertu będzie sztuka improwizacji i ozdabiania muzyki, zakorzeniona w praktyce dawnych wieków, sprawiająca, że polifonia XV i XVI wieku odsłania dla nas nieoczekiwane barwy i niuanse.

Podczas festiwalowych koncertów odbędzie się kilkanaście prawykonańnowych kompozycji: Łódeczka Charona - 5 Pieśni do słów Tadeusza Różewiczana baryton i małą orkiestrę (2013/2014) Władysława Słowińskiego, Kali-yugana perkusję solo, głos męski i 28 instrumentów (2013/2014) Marcina Błażewicza, Symfonii(2014) Tomasza Jakuba Opałki, IV Kwartetu smyczkowego(2013) Zbigniewa Bagińskiego, Sonaty skrzypcowej(2013) Ignacego Zalewskiego, Muzyki na smyczki(2013) Adama Sławińskiego, Hommage à Josquin– koncertu na flet, orkiestrę smyczkową, perkusję i dźwięki elektroniczne (2007) Dariusza Przybylskiego, Dedykacjina orkiestrę smyczkową (2013) Jerzego Maksymiuka, 3 Pieśni do słów Jana Kochanowskiego(2014) Macieja Małeckiego, Czterech utworów bez słówna chór mieszany a cappella (2014) Zbigniewa Penherskiego, The Struggle Between Winter and Summerfor mixed choir (2014) Alicji Gronau, Skotopaska 1: Małmazja świeci(2014) Anny Ignatowicz-Glińskiej, Pianista Fikus – ballady żartobliwejna chór mieszany a cappella (2014) Benedykta Konowalskiego, Czterech figlikówna chór a cappella do słów Mikołaja Reja (2014) Marii Pokrzywińskiej, Zaświatna chór mieszany a cappella Jana Oleszkowicza oraz nowego utworu Krzesimira Dębskiego. Kawalerowie Błotni zaprezentują również premierowo nowy spektakl muzyczny do słów Josifa Brodskiego i Williama Blake’a – Drzewa, ptaki, ogrody – Kawalerowie w raju. Pieśni niewinności i pieśni doświadczenia(2013). Wykonawcami utworów będą, m.in.: Jarosław Bręk, Agata Szymczewska, Sinfonia Iuventus pod dyrekcją Krzysztofa Słowińskiego, Orkiestra Kameralna PR Amadeus pod batutą Anny Duczmal-Mróz, Polski Chór Kameralny pod kierownictwem Jana Łukaszewskiego, Kwartet Wilanów i #ENSEMBLE, który będzie improwizował na tematy z najbardziej znanych dzieł Andrzeja Panufnika.

W ramach nurtu jazzowego wystąpi zespół We4 z harmonijką chromatyczną i wibrafonem w roli głównej. Koncert będzie elementem promocji wydanej w ubiegłym roku płyty We4 – Harmonijnie.

Koncerty 28. Warszawskich Spotkań Muzycznych odbędą się w Zamku Królewskim i Studiu Koncertowym PR im. Witolda Lutosławskiego.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

ZOBACZ: program Festiwalu

Artyści w sprawie Ukrainy

UkrainaIgor Shcherbakov – Prezes Narodowego Związku Kompozytorów Ukrainy wystosował list otwarty do przewodniczących organizacji kompozytorskich, centrów informacji muzycznych na całym świecie, dyrekcji filharmonii, teatrów muzycznych i orkiestr , kompozytorów i wszystkich muzyków.

Na list odpowiedział osobiście Prezes Związku Kompozytorów Polskich - Jerzy Kornowicz, także w postaci otwartej, oraz Prezydium Zarządu Głównego Związku Kompozytorów Polskich, kierując do Narodu Ukraińskiego - na ręce Prezesa Związku Kompozytorów Ukrainy Igora Szczerbakowa - również list otwarty. Poniżej przedstawiamy pełną treść wszystkich trzech wiadomości.

Jubileuszowe Q’arto Mondi - w Poznaniu

Q’arto Mondi 2014Piąta, jubileuszowa edycjaMiędzynarodowego Festiwalu Muzyki Kameralnej „Q’arto Mondi” odbędzie się w Poznaniu w dniach 6-13 kwietnia 2014 roku.

Poznańska publiczność ponownie będzie miała okazję spotkać się z wybitnymi, uznanymi i ciekawymi zespołami, które swą działalność artystyczną dedykują muzyce kameralnej. Zabiorą nas one w podróż po barwnej krainie kameralistyki, ukazując jak bliska naszym sercom jest ta złożona i bardzo różnorodna dziedzina sztuki. Festiwal, jak co roku zainaugurują gospodarze – Meccorre String Quartet, a przez kolejne dni usłyszymy takie gwiazdy, jak Kwartet Śląski, obchodzący 35-lecie swojej działalności artystycznej, kwartet Kuijken, słynący ze wspaniałych interpretacji muzyki dawnej oraz hiszpański kwartet smyczkowy Quiroga– laureat wielu prestiżowych nagród, znany z niezwykle porywających i emocjonujących występów. W tym wyjątkowym dla festiwalu „Q’arto Mondi” roku pojawią się również dwie nowe atrakcje: wieczór z kwartetem rodem z Podhala oraz koncert promujący młode, lecz wyjątkowo utalentowane zespoły studiujące pod okiem członków Meccorre String Quartet. Na zakończenie organizatorzy zaplanowali recital kwartetu Danish String Quartet, który jest jednym z najwybitniejszych zespołów swojego pokolenia, a ich interpretacje barwne i niekonwencjonalne zostają na długo w pamięci melomanów na całym świecie. W programie koncertów znajdą się kwartety smyczkowe autorstwa takich kompozytorów, jak m.in. J. Haydn, L. van Beethoven, F. Mendelssohn, C. Debussy, M. Ravel, J. Turina, G. Kurtag, A. Schonberg, C. A. Nielsen, D. Szostakowicz, K. Szymanowski, A. Panufnik. Usłyszymy również słynne Requiem d-mollKV626 W. A. Mozarta – w wersji na kwartet smyczkowy.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło m.in. Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

ZOBACZ: program Festiwalu - plik PDF

Wyniki Konkursu Organowego im. Jana Kucharskiego w Łodzi

Tomasz SkoczekKoncertem laureatów w Kościele św. Mateusza w Łodzi zakończył się w czwartek, 6 marca 2014 roku IIIMiędzynarodowy Konkurs Organowy im. Jana Kucharskiego.

Jury konkursu, pracujące pod kierunkiem prof. Ludgera Lohmanna ogłosiło listę laureatów około godz. 15.00, niedługo po zakończeniu przesłuchań II etapu. Spośród sześciorga finalistów najwyższą – II nagrodę – otrzymał Tomasz Soczek(na zdjęciu), studiujący w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Ponadto wręczono trzy III nagrody ex aequo, których laureatami zostali: Koreanka Hyoju Ahn (Royal Academy of Music in London / Korean National University of Arts), Przemysław Łesak (Akademia Muzyczna im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu) i Tomasz Zebura (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie). I nagrody nie przyznano.

Nagrodzeni organiści wystąpili podczas koncertu laureatów, których odbył się w czwartkowy wieczór w Kościele ewangelicko-augsburskim św. Mateusza w Łodzi. Wszyscy zagrali utwory z II etapu konkursu – muzykę Maxa Regera i Louisa Vierne'a.

Sinfonia Varsovia w Bilbao

Sinfonia Varsovia w Bilbao7 marca 2014 roku rozpoczęła się hiszpańska edycja międzynarodowego festiwalu La Folle Journée / Szalone Dni Muzyki 2014.Sinfonia Varsovia wystąpi z sześcioma koncertami.

La Folle Journée / Szalone Dni Muzyki, czyli największy na świecie festiwal popularyzujący muzykę klasyczną, odbywa się w Hiszpanii pod nazwą Musika-Música i w tym roku poświęcony jest dziełom dwóch wielkich kompozytorów – Beethovena i Brahmsa. Nieodłącznym elementem wszystkich edycji festiwalu są koncerty Sinfonii Varsovii. W dniach 7-8 marca 2014 roku polska orkiestra wystąpi sześciokrotnie pod batutą francuskiego dyrygenta Jean-Jacques Kantorowa. Zespół towarzyszyć będzie takim solistom, jak: Luis Fernando Pérez, Abdel Rahman El Bacha, Jean-Claude Pennetier (fortepian) i Regis Pasquier (skrzypce). Zgodnie z tematem festiwalu, w programach koncertów znajdą się dzieła Ludwiga van Beethovena, m.in. Koncert skrzypcowy D-dur op.61, dwa koncerty fortepianowowe (III c-moll op. 37i V Es-dur op.73 Cesarski), uwertura Leonora I op.138i dwie symfonie (III Es-dur op.55 Eroicai VIII F-dur op.93) oraz kompozycje Johannesa Brahmsa: Wariacje B-dur na temat Haydna op.56ai I Koncert fortepianowy d-moll op.15.

Pierwsza i największa tegoroczna odsłona festiwalu La Folle Journée/ Szalone Dni Muzyki tradycyjnie odbyła się we Francji na przełomie stycznia i lutego br. W maju festiwal przeniesie się do kilku miast w Japonii, a pod koniec września po raz piąty zawita do Warszawy.

Więcej informacji - na stronie: www.musika-musica.net

Sympozjum o muzyce Marty Ptaszyńskiej w Austrii

Marta PtaszyńskaW dniach 17-19 marca 2014 roku na Uniwersytecie Muzycznym w Grazu (Austria) odbędzie się sympozjum Wszechświat pełen barw w muzyceMarty Ptaszyńskiej. W ramach sympozjum odbędą się wykłady, kursy mistrzowskie i koncerty.

Pierwszego dnia sympozjum w ramach panelu Dźwięk i tekstura w muzyce Marty Ptaszyńskiej będzie można wysłuchać wykładu kompozytorki, a wieczorem odbędzie się dyskusja dotycząca utworów na harfę i aspektów pracy kompozytora. Drugi dzień to wydarzenia zatytułowane zbiorczo Nowość i tradycja w muzyce Marty Ptaszyńskiej. Polska kompozytorka wraz z perkusistką Martą Klimasara (Stuttgart) i polską flecistką Agatą Igras-Sawicką (Warszawa) poprowadzi także otwarte warsztatydla studentów-instrumentalistów różnych specjalności. Efekt pracy pod okiem mistrzów zaprezentowany zostanie podczas koncertuw dniu 19 marca (Sala Florentyńska Pałacu Meran). W jego programie znajdą się wyłącznie utwory Marty Ptaszyńskiej: Cadenzana flet i perkusję, Arabeskana harfę solo, Elegia in Memoriam Jan Paweł IIna altówkę solo, Blue Linena marimbę solo, Bagatellena harfę solo, Wariacjena flet solo, Jeu Partina harfę i wibrafonie oraz Sogno d'Euridicena 2 harfy.

Prof. Marta Ptaszyńska (na zdjęciu) jest laureatką licznych konkursów, zdobywczynią wielu nagród, wybitną kompozytorką i perkusistką. Od roku 1988 wykłada na Uniwersytecie w Chicago. Jej utwory prezentowane były na wielu międzynarodowych festiwalach, m.in. ISCM World Music Days, Warszawska Jesień, Salzburger Festspiele. Kompozycje Ptaszyńskiej powstały na zamówienie wielu orkiestr, wśród których warto wymienić chociażby Chicago Symphony Orchestra, Cincinnati Symphony Orchestra, Cleveland Chamber Orchestra, Polską Orkiestrę Kameralną oraz Sinfonia Varsovia.

Koncert Sinfonii Iuventus z muzyką Ignacego Zalewskiego - kompozytora-rezydenta

Sinfonia Iuventus - koncert z muzyką Ignacego Zalewskiego22 marca 2014 roku o godz. 19.00 w Sali LaboratoriumCentrum Sztuki Współczesnej – Zamku Ujazdowskiego w Warszawie odbędzie się koncert zespołów kameralnychPolskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus.

To już drugi z serii trzech koncertów organizowanych we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu „Kompozytor-rezydent”. Program nawiązuje do rozpowszechnionej w Europie i na świecie praktyki łączenia twórców z profesjonalnymi instytucjami muzycznymi. I tak Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus wykona m.in. utwory młodego kompozytora - Ignacego Zalewskiego.

Ignacy Zalewskijest laureatem wielu nagród m.in.: I Nagrody na 51. Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim im. Tadeusza Bairda (2010), III Nagrody i Nagrody Specjalnej na I Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim Krzysztofa Pendereckiego (2012), Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia artystyczne (2012). Jest także stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2009), Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Od 2012 roku artysta jest członkiem Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, jako najmłodszy członek sekcji autorów dzieł muzyki poważnej.

W programie koncertu – obok dwu utworów Ignacego Zalewskiego: Koncertu na 10 instrumentówi Poematu na orkiestrę smyczkową(prezentacja multimedialna z wizualizacją Krzysztofa Kozłowskiego) – znajdą się kompozycje: Suita z baletu Historia żołnierza Igora Strawińskiego, Subitona skrzypce i fortepian Witolda Lutosławskiego oraz Kwartet na koniec czasu(wybrane części) Oliviera Messiaena.

Współorganizatorem koncertu jest Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski.

Wykonanie utworu Ignacego Zalewskiego odbywa się i jest współfinansowane w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca „Kompozytor-rezydent”.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Premiera baletu "Romeo i Julia"

Romeo i JuliaPremiera baletu Sergiusza Prokofiewa Romeo i Julia wchoreografii Krzysztofa Pastora odbędzie się wTeatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie 7 marca 2014 roku o godz. 19.00.

Unieśmiertelnił ich Szekspir (1597), do panteonu tym tytułem próbowali wejść Vincenzo Bellini (1830), Hector Berlioz (1839) i Charles Gounod (1867). Siergiej Prokofiew po ponad 300 latach po Szekspirze (1936) dokonał cudu – może dlatego, że kazał tańczyć, a nie mówić czy śpiewać.

Krzysztof Pastor przyzwyczaił warszawską publiczność do swojego języka, w którym dużą rolę odgrywają światło i przestrzeń, pozostające w nieustannym ruchu – jakby naśladowały ruchy i gesty tancerzy. Jego choreografia Romea i Juliipowstała dla zespołu Scottish Ballet. Po premierze w Edynburgu brytyjscy krytycy z entuzjazmem napisali o niej: „wyśmienita produkcja”, „eksplozja namiętności”, „uderzenie geniuszu”, „olśniewający triumf”.

Wiersze Wołyńskie Ryszarda Mieczysława Klisowskiego

Ryszard Mieczysław Klisowski - Wybrane Wiersze WołyńskieNakładem Instytutu Badań Kościelnych w Łucku ukazał się kolejny tomik wierszy sonorystycznych na dowolny, melorecytatywny głos autorstwaRyszarda Mieczysława Klisowskiego, zatytułowany Wybrane Wiersze Wołyńskie. Publikacja wydana została w 70. rocznicę Ludobójstwa na Wołyniu.

Do tomiku dołączona została płyta CD (mp3) z utworami poety-kompozytora: Gloriąw wykonaniu Cameraty Silesii pod kierownictwem Anny Szostak oraz Cathedral Temple Music. Łuck-Holocaustna organy i perkusję, którego zapis nutowy znalazł się także na okładce książki. Publikacja ukazała się w polsko-ukraińskiej serii Biblioteki „Wołanie z Wołynia” (jako tom 81).

Ryszard Mieczysław Klisowski (1937) – kompozytor, skrzypek, teoretyk i pedagog, urodzony w Łucku, laureat wielu krajowych i zagranicznych nagród, absolwent, a od 1991 profesor wrocławskiej Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego, ukończył z wyróżnieniem studia kompozycji w wiedeńskiej Hochschule für Musik und darstellende Kunst. Jest autorem utworów instrumentalnych, wokalnych i wokalno-instrumentalnych na małe, średnie i wielkie składy wykonawcze oraz utworów muzyki elektroakustycznej, wykonywanych m.in. na znanych festiwalach muzyki współczesnej w wielu krajach Europy, Ameryki i Azji. Założył koncertową Grupę, Studio i Wydawnictwo GEMEL.

Fascynacja słowem i jego związkami z dźwiękiem zrodziła się już dawno w jego twórczości, związanej wcześniej tylko z przebiegiem muzycznym. – czytamy w komentarzu do publikacji. – W wyniku zauroczenia brzmieniem słów, ich melodyką w różnych językach, powstały najpierw dwa tomiki wierszy sonorystycznych (1998, 2006) oraz obecnie prezentowany tomik Wybranych Wierszy Wołyńskich. Wszystkie wiersze objawiają swoje zakodowane cechy muzyczne przy ich kreatywnej, melorecytatywnej, interpretacji głosem. Zabawie dźwiękiem powinno towarzyszyć utrzymanie klimatu, nastroju i logiki przebiegu każdego z wierszy. Na treść tomiku złożyły się, własne i jego rodziny, przeżycia z okresu II Wojny Światowej na Wołyniu, ojca w archangielskim łagrze, matki wywiezionej do Kazachstanu przez Sowietów oraz późniejsze refleksje o poetyckim charakterze. Część wierszy to elementy składowe utworów muzycznych, jednakże większość z nich jest przeznaczona do samodzielnej interpretacji z uwzględnieniem parametrów muzycznych.

Twórczość poetycka Klisowskiego silnie zrośnięta z muzyką stanowi jej integralny element. Wszystkie pomysły, jakie towarzyszyły powstawaniu tych wierszy, miały swoje źródło w muzyce, w fascynacji barwą dźwięku, chwytaniu klimatu i nastroju od żartu do filozoficznej zadumy.

Dziękojmia

DźwiękojmiaDźwiękojmia. Inspiracja Światowym Dniem Poezji. Polska i grecka poezja połączona z muzyką współczesną. Polska poetka, greccy poeci oraz kompozytorzy - polski i polsko-grecki. Nowa muzyka i jej wykonawcy. To główne atuty Dziękojmi, czyli wieczoru z twórcami, poezją i muzyką współczesną, przygotowanego przez warszawską Art Deco Group, który odbędzie się we wtorek, 11 marca 2014 roku wMazowieckim Centrum Kultury w Warszawie. Wstęp wolny.

Ideą Dźwiękojmijest współistnienie na równych prawach, głęboko zintegrowanych ze sobą, poezji i muzyki w dziele muzycznym. Specjalnie dla tego przedsięwzięcia powstały utwory kameralneJarosława Siwińskiego i Georgiosa Kissasa, w których słowo poetyckie Agnieszki Syskiej, Kostasta Kariotakisa i Konstantinosa Kavafisa, stanowi integralną część muzyki – na różnych poziomach: strukturalnym, semantycznym i sonorystycznym. Utwory zostały wpisane w obszar rozciągający się pomiędzy pieśnią, śpiewem akompaniowanym, a recytacją z muzyką w tle. Założeniem projektu było wyeliminowanie tych brzegowych linii, dzięki czemu przed Siwińskim i Kissasem otworzył się ogromny obszar „pomiędzy”: pomiędzy śpiewem a recytacją, głosem solo a dźwiękiem czysto instrumentalnym, czy też – w stylistyce - „nową złożonością”, emocjonalnym abstraktem a filmowym sentymentalizmem. Kompozycje nie są ani pieśniami, ani recytacjami na tle muzyki. Kompozytorom udało się oderwać się od tradycyjnych schematów myślenia, czy to awangardowego czy też tradycjonalnego, i skoncentrować się na wzbogaceniu przekazu poetyckiego poprzez głębokie zintegrowanie słowa ze środkami muzycznymi.

O godzinie 18:00 będzie można spotkać się z twórcami– poetką Agnieszką Syską oraz kompozytorami Georgiosem Kissasem i Jarosławem Siwińskim. Spotkanie poprowadzi Małgorzata Kołcz – pomysłodawca Dźwiękojmi.

Utwory G. Kissasa – Mirisi Miłościoraz J. Siwińskiego – Tamta strona okazała sięzabrzmią podczas koncertuo godzinie 19:30. Wykona je Justyna Stępień – sopran oraz zespół instrumentalny w składzie: Michał Górczyński – klarnet, Michał Styczyński – altówka, Paula Lis – waltornia, Bartosz Kowalski – waltornia/dyrygent, Małgorzata Kołcz – kontrabas/głos, Dagny Baczyńska-Kissas – fortepian.

Dźwiękojmiaodbywa się z okazji przypadającego w marcu Światowego Dnia Poezji. Organizatorem jest Art Deco Group, a partnerem Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki.

Wydarzenie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Sinfonia Iuventus z Hubertem Salwarowskim

Sinfonia Iuventus z Hubertem Salwarowskim Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus wystąpi w sobotę, 15 marca 2014 roku o godz. 19.00 wStudiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie, pod dyrekcjąJerzego Salwarowskiego, z udziałem pianisty młodego pokoleniaHuberta Salwarowskiego. W programie znajdą się kompozycje Johannesa Brahmsa i Franza Schuberta.

Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus wykona V Symfonię B-durD. 485 Franza Schuberta pod batutą Maestro Jerzego Salwarowskiego – dyrygenta z ogromnym dorobkiem artystycznym, laureata czołowych nagród krajowych i międzynarodowych konkursów dyrygenckich, uhonorowanego wieloma odznaczeniami m.in.: Srebrnym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”, Medalem Komisji Edukacji Narodowej, Złotym Medalem za Długoletnią Służbę. Podczas koncertu Jerzy Salwarowski wystąpi wspólnie z synem Hubertem Salwarowskim, który wykona I Koncert fortepianowy d-moll op. 15Johannesa Brahmsa. Hubert Salwarowski jest utalentowanym pianistą młodego pokolenia oraz laureatem m.in. I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym (Puigcerdà, Hiszpania, 2003), I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym na fortepian z orkiestrą (Cantu, Włochy, 2001), Laureatem Estrady Młodych na Festiwalu Pianistyki Polskiej (Słupsk, 1999) I nagrody na Międzynarodowym Konkursie im. Marii Canals (Barcelona, Hiszpania, 1995).

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.