Polmic - FB

aktualności

Barok w Teatrze Królewskim

Koncert noworoczny Barocco Divina z cyklu „Barok w Teatrze Królewskim” odbędzie się w niedzielę 3 stycznia 2016 roku w Teatrze Królewskim w Starej Oranżerii w Łazienkach Królewskich. Solistami wieczoru będą: Olga Pasiecznik – sopran, Anna Radziejewska – mezzosopran i Artur Janda – bas. W programie znajdą się arie z oper Antonia Vivaldiego i Georga Friedricha Haendla w wykonaniu Zespołu Instrumentów Dawnych MACV pod dyrekcją Lilianny Stawarz. Wystąpią także tancerze: Justyna Piwnicka i Mariusz Karpiński, a całość wyreżyseruje Jerzy Lach.

Warszawska Opera Kameralna rozpoczęła nowy cykl pod nazwą „Barok w Teatrze Królewskim”. Będą to wydarzenia (koncerty, przedstawienia operowe i balety), których ideą jest zaprezentowanie muzyki barokowej w niezwykłym miejscu – Łazienkach Królewskich w Warszawie. – Chcemy, aby Warszawa stała się centrum sztuki barokowej. Łazienki są przepięknym miejscem, idealnym do zrealizowani tej idei. I na to zasługują – mówi pomysłodawca i realizator przedsięwzięcia, klawesynistka Lilianna Stawarz, Kierownik Artystyczny Opera/Barok Warszawskiej Opery Kameralnej.
Dla wzbogacenia, zróżnicowania i uatrakcyjnienia oferty programowej, wprowadzony zostanie element ruchu, a więc – także taniec w wykonaniu specjalizującego się w odtwarzaniu tańców historycznych Baletu Dworskiego „Cracovia Danza” kierowanego przez Romanę Agnel .

We wszystkich wydarzeniach weźmie udział Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej Musicae Antiquae Collegium Varsoviense. Wykonawstwem muzyki dawnej zajmuje się niewielka liczba zespołów na świecie. MACV jest pierwszym w Polsce takim zespołem (założonym przez S. Sutkowskiego w 1957 roku). Stanowią go obecnie młodzi muzycy mający za sobą specjalistyczne studia na czołowych europejskich uczelniach w dziedzinie wykonawstwa muzyki dawnych epok, posługujący się kopiami historycznych instrumentów. Bardzo bogate i stale powiększane instrumentarium pozwala na zgodne z wymogami stylu i dawnej praktyki wykonawczej wykonywanie repertuaru od ok. 1600 roku po dzieła dojrzałego baroku i okresu klasycznego.

Więcej...