polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
„Byłem tu, Fryderyk”
24 stycznia 1018, Warszawa
XI Międzynarodowy Konkurs Wiolonczelowy im. Witolda Lutosławskiego
29 stycznia - 10 lutego 2018 , Warszawa
XV Konkurs Kompozytorski im. Tadeusza Ochlewskiego
31 stycznia 2018 roku
Henryk Mikołaj Górecki III Symfonia „Symfonia Pieśni Żałosnych”
Premiera płyty
Ogólnopolski Konkurs Orkiestr Smyczkowych
27-28 marca 2018, Bydgoszcz
„Sinfonia Varsovia Kameralnie” – nowy cykl koncertów w siedzibie Orkiestry
3 stycznia - 5 grudnia 2018, Warszawa
Arte dei Suonatori Masterclasses
12–18 lutego 2018, Radziejowice

Artykuły

Dźwięk odnaleziony. Michał Pepol

p5 lipca 2017 roku w warszawskim Nowym Teatrze odbędzie się koncert-monodram: performans wiolonczelisty Royal String Quartet Michała Pepola, który w dialogu z artystą wizualnym zaprezentuje utwory współczesnych kompozytorów na wiolonczelę solo.

Michał Pepol, zainspirowany współpracą z teatrem Krzysztofa Warlikowskiego, postanowił rozszerzyć i unowocześnić formułę klasycznego koncertu. Przeprowadza publiczność przez nietypowe techniki wykonawcze (porzucenie smyczka i wydobywanie dźwięku za pomocą dotyku, elektronika, uczynienie z wazonów pudeł rezonansowych) i uruchamia wyobraźnię.

Koncert jest zbiorem różnych utworów, ale tworzy jedną całość: jest spójną opowieścią, w której występują różne postacie, skrajnie odmienne, a jednak opowiadające wspólną historię. Obraz, kreowany przez artystę wizualnego Pawła Bownika, przeprowadzi słuchaczy-widzów w czasie między utworami.

Recital zacznie się od utworu The Map of Tenderness Wojtka Blecharza. W Music for Cello and One or More Ampified Vases Alvina Luciera pojawi się pradźwięk – to bardziej rodzaj performansu, niż klasycznie rozumiany utwór. Następnie zostanie wykonany Modus, czyli do bólu szczery i rozedrgany głos Tomasza Sikorskiego. Popularny Spiegel im Spiegel Arvo Pärta będzie parafilmowym momentem wieczoru, natomiast Kartka z albumu Pawła Mykietyna – najbardziej teatralnym i dramatycznym, z głosem Sary Bernhardt recytującej Fedrę. Na koniec koncertu zabrzmi piosenka Among Angels Kate Bush w aranżacji Pepola oraz Polishing George’a Brechta.

Więcej: http://www.nowyteatr.org