Polmic - FB

nasze patronaty

Warszawa | Recital muzyki kameralnej na saksofon i fortepian: After All

UMFCKoncert 27 lutego 2019 roku o godz. 19.00 w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina będzie zapowiedzią nowej płyty Andrzeja Karałowa i Pablo Sáncheza-Escariche Gascha After all.

After all jest debiutanckim albumem muzyków, którzy na co dzień zajmują się działalnością solową, kameralną, orkiestrową, czy eksperymentalną. Koncertują w duecie od 2016 roku, wykonując klasykę, jak również muzykę współczesną – również dedykowaną dla duetu (poza utworem znajdującym się na płycie wykonywali utwory napisane i dedykowane przez australijskich kompozytorów: Kirsten Milenko i Harry'ego Sdrauliga).

„Tytuł albumu (i zarazem tytułowego utworu, dedykowanego nam przez kompozytorkę Żanetę Rydzewską) After all można rozumieć jako „po wszystkim”, również w kontekście pytania o to, jak obecnie można rozumieć zwroty i gesty w kompozycjach muzycznych: czy są aktualne, czy zauważamy je w otaczającym nas świecie, czy stosowane dziś zabiegi techniczne i ekspresyjne przeniosą słuchacza w nową przestrzeń artystyczną i skonfrontują go z nowymi doświadczeniami, czy dźwięk wciąż może być źródłem nowych przeżyć i odkrywanych wartości, i, wreszcie, czy twórca może nadal na tych wartościach bazować” – mówią wykonawcy koncertu. „Ale After all ma także drugie znaczenie – „mimo wszystko”, „tak czy inaczej”. Niezależnie więc od odpowiedzi na wyżej postawione pytania, idziemy i poszukujemy dalej. My, czyli wykonawcy, kompozytorzy, interpretatorzy, słuchacze, widzowie i pozostali odbiorcy”.

Obecność niektórych pozycji na płycie z muzyką na saksofon i fortepian może wydawać się przewidywalna. Wykonawcy uważają jednak, że zestawienie tych akurat utworów tworzy swoistą ekspozycję tego, jak spojrzenie współczesnego kompozytora łączy się lub konfrontuje z muzyką minionej epoki.After all jest naszym osobistym spojrzeniem na interpretacje i same kompozycje XX i XXI wieku. Począwszy od wykorzystania muzyki napisanej na początku XX wieku, przede wszystkim transkrybowanej na nasze potrzeby (Paul Hindemith i Karol Szymanowski), przez klasyczną już, wirtuozowską Sonatę Albrighta, kończąc na zaangażowaniu młodych kompozytorów (Żaneta Rydzewska, czy kompozycja pianisty), chcemy ukazać perspektywę postrzegania muzycznych światów przez twórców na przestrzeni prawie stu lat (w momencie wydania płyty)".

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.