Polmic - FB


nasze projekty

Prezentacja portalu Romana Maciejewskiego

Roman_Maciejewski26 września 2020 roku (sobota), o godz. 18, w Sali Kameralnej Filharmonii Narodowej w Warszawie, odbędzie się prezentacja kolejnego monograficznego portalu kompozytorskiego przygotowanego przez Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Nowa strona – dostępna pod adresem www.maciejewski.polmic.pl – poświęcona jest w całości niezwykłej osobowości i twórczości Romana Maciejewskiego.

Prezentację poprowadzą Beata Bolesławska-Lewandowska oraz Lech Dzierżanowski, natomiast w drugiej części spotkania zabrzmi muzyka kompozytora. Chopin Piano Duo – Bartłomiej Kominek i Anna Boczar – zagra utwory Romana Maciejewskiego na dwa fortepiany.

Transmisja wydarzenia będzie dostępna na kanale YouTube Związku Kompozytorów Polskich:
https://www.youtube.com/channel/UCe2h6r9A9OKgrSU2FUem0rw.

Prezentacja portalu poświęconego postaci i twórczości Romana Maciejewskiego jest wydarzeniem towarzyszącym 63. Międzynarodowemu Festiwalowi Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”.

Budowę portalu sfinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kultura cyfrowa”.

Bezpośredni link do transmisji: https://youtu.be/ShRKBHRVc_g

Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu przekazało partytury do POLMIC

logotyp Centrum Sztuki Dziecka Na podstawie umowy o współpracy między Centrum Sztuki Dziecka a Związkiem Kompozytorów Polskich archiwum poznańskiego ośrodka udostępniane jest w Polskim Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu jest samorządową instytucją kultury działającą od 30 lat. Prowadzi wszechstronne i interdyscyplinarne działania w obszarze kultury dla dzieci i młodzieży. Celem instytucji jest inspirowanie profesjonalnej twórczości dla dzieci, promowanie i upowszechnianie wartościowych zjawisk artystycznych oraz popularyzacja i wspieranie rozwoju nowatorskich metod edukacji kulturalnej. Do zadań statutowych Centrum należy organizacja Biennale Sztuki dla Dziecka, Międzynarodowego Festiwalu Filmów Młodego Widza „Ale Kino!” oraz realizacja innych projektów edukacyjnych i artystycznych. Centrum prowadzi również działalność wydawniczą: Nowe Sztuki dla Dzieci i Młodzieży oraz książki z serii Sztuka i dziecko.

W ciągu kilku dekad działalności ośrodek zamówił i zgromadził w swoim archiwum bezcenny zbiór utworów współczesnych polskich kompozytorów dla publiczności dziecięcej. Przeznaczone są one do wykonania (dotyczy większości pozycji) przez profesjonalnych muzyków lub (liczne) z udziałem publiczności dziecięcej, a nawet (kilka kompozycji) przez same dzieci. Powstawały przede wszystkim na potrzeby cyklu koncertów muzyki współczesnej dla dzieci pt. „Muzyka i zabawa”, prowadzonego w latach 1987–2015 przez Hannę Gawrońską.

Na mocy umowy o współpracy pomiędzy Związkiem Kompozytorów Polskich i Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu zgromadzone w ten sposób materiały nutowe i – w niektórych przypadkach – płyty CD zostały złożone jako depozyt i są udostępniane czytelnikom w Bibliotece ZKP – Polskim Centrum Informacji Muzycznej POLMIC. Właścicielem praw autorskich do kompozycji i partytur pozostaje Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu i tam należy się zgłaszać w celu nabycia nut na własność lub do wykonania.

DO POBRANIA: KATALOG – KOLEKCJA UTWORÓW MUZYCZNYCH CENTRUM SZTUKI DZIECKA W POZNANIU.

Sound Chronicle of the 61st “Warsaw Autumn” International Festival of Contemporary Music

WJ2018-okładka

Kronika Dźwiękowa 61. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, który odbył się w roku 2018 i trwał od 21 do 29 września, jest dostępna na płytach kompaktowych audio jako niekomercyjne wydanie promocyjne.

Na Kronikę składa się dziesięciu płyt. Tradycyjnie już ostatni krążek w komplecie został poświęcony kompozytorom najmłodszym. Na płycie nr 10 prezentowane są utwory z dwóch koncertów zorganizowanych przez Koło Młodych Związku Kompozytorów Polskich jako wydarzenia towarzyszące „Warszawskiej Jesieni”; wyboru kompozycji do wykonania i publikacji dokonał Zarząd Koła Młodych.

Natomiast pozostałe dziewięć płyt, podobnie jak w ubiegłych latach, zawiera wybrane utwory wykonane w ramach głównego programu Festiwalu – zarówno kompozytorów polskich, jak i zagranicznych, ogółem trzydziestu dwóch twórców. Kryteria selekcji obejmują m.in. poziom artystyczny utworu i wykonania oraz problemy związane z prawem autorskim i prawami pokrewnymi.

Kronika wydawana jest wyłącznie w celach promocyjnych, edukacyjnych i naukowych. Nie jest i może być sprzedawana. Przekazywana jest nieodpłatnie zainteresowanym instytucjom i osobom, przy czym ze względu na bardzo mały nakład i duże zainteresowanie pierwszeństwo mają biblioteki muzyczne, gdzie z każdego kompletu może skorzystać większy krąg osób. Zainteresowanych prosimy o kontakt z Polskim Centrum Informacji Muzycznej POLMIC (kontakt: Izabela Zymer, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

Niestety jest to ostatnia dostępna Kronika „Warszawskiej Jesieni”. Do tej pory (niniejszy akapit pisany jest w kwietniu roku 2020) Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC nie otrzymało dofinansowania, które umożliwiłoby publikację Kroniki Festiwalu, który odbył się w roku ubiegłym. Jest to olbrzymia strata, nie tylko dla odbiorców, lecz również dla artystów. Wielu twórców i wykonawców, z Polski i zagranicy, którzy zgodzili się na udział w projekcie, w napięciu i z niepokojem śledzi jego losy. Niestety stale musimy odpowiadać, że „jeszcze nie”. Tę samą odpowiedź kierujemy do bibliotek i innych instytucji, a także indywidualnych słuchaczy, którzy liczyli i wciąż liczą na otrzymanie nowych, bezpłatnych płyt z polską i zagraniczną muzyką najnowszą.

DO POBRANIA: PROGRAM PŁYT.

„Polski Rocznik Muzykologiczny” 2019: Przeszłość w muzyce – muzyka wobec tradycji

PRMTematem przewodnim „Polskiego Rocznika Muzykologicznego” 2019 (t. XVII) jest „Przeszłość w muzyce – muzyka wobec tradycji”.

W dziewięciu artykułach, będących pokłosiem 47. Ogólnopolskiej Konferencji Muzykologicznej ZKP, która odbyła się w dniach 25–27 października ubiegłego roku w Instytucie Sztuki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie, zróżnicowana grupa autorów analizuje różne formy obecności muzyki przeszłości w kulturze wszystkich muzycznych epok oraz bada relacje muzyki do tradycji reprezentowanej przez rozmaite gatunki muzyczne, ośrodki i regiony czy grupy społeczne. Na tom składają się ponadto dwa artykuły dotyczące prowadzonych współcześnie w Polsce badań historyczno-muzycznych oraz komunikat zawierający uzupełnienia i poprawki do opublikowanego w „Polskim Roczniku Muzykologicznym” z 2012 roku artykułu (wraz z katalogiem) na temat gdańskiej tabulatury lutniowej D-B Danzig 4022 z początku XVII wieku. Osobną sekcję „Rocznika” tworzą dwa teksty (w języku angielskim) dotyczące historii Sekcji Muzykologów ZKP i najważniejszych zakresów jej 70-letniej działalności, które były prezentowane na konferencji pt. „Musicological Societies as Intermediaries between Society, Musical Life and Academia” zorganizowanej w listopadzie 2018 roku w Utrechcie z okazji 150-lecia istnienia holenderskiego Królewskiego Towarzystwa Historii Muzyki, najstarszego stowarzyszenia muzykologicznego na świecie.

Publikacja została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na promocję i upowszechnianie nauki na podstawie umowy 730 / P-DUN / 2019.

Od 2019 roku "Polski Rocznik Muzykologiczny" udostępniany jest pod nowym adresem strony internetowej: polskirocznikmuzykologiczny.pl

„Musicology Today” – Kobiety kompozytorki w Polsce

MT

16. tom „Musicology Today” – anglojęzycznego czasopisma wydawanego przez Instytut Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego i Związek Kompozytorów Polskich, został w całości poświęcony polskim kompozytorkom.

„Prezentowany tom stanowi z jednej strony nawiązanie do światowego nurtu „muzykologii feministycznej”, z drugiej zaś – wyjątkową okazję do zaprezentowania niektórych wybitnych, choć nie zawsze dostatecznie dobrze znanych kompozytorek polskich. W siedmiu artykułach staraliśmy się zarysować sylwetki kompozytorek działających na przestrzeni trzech z górą stuleci, poczynając od Marii Antonii Walpurgis (1724-1780), kończąc zaś na Justynie Kowalskiej-Lasoń (ur. 1985), utalentowanej polskiej kompozytorce najmłodszego pokolenia” – zaznaczyła we wstępie redaktor tomu Sławomira Żerańska-Kominek.

„Musicology Today” skupia się na interdyscyplinarnych badaniacj w dziedzinie muzykologii, stanowiąc forum wymiany poglądów dla międzynarodowych naukowców. Czasopismo publikuje artykuły z zakresu muzykologii historycznej, etnomuzykologii, teorii muzyki i innych subdyscyplin muzykologii. „Musicology Today” wyraźnie promuje studia nad muzyką Europy Środkowo-Wschodniej, dążąc do bycia wiodącym czasopismem muzykologicznym w tej części świata.

Publikacja została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na promocję i upowszechnianie nauki na podstawie umowy 730 / P-DUN / 2019.

Czasopismo dostępne jest w wersji elektronicznej na platformie Sciendo: https://content.sciendo.com/muso 

Muzyczne wizytówki - Portrety współczesnych kompozytorów polskich - Seria II

MPDII

W roku 2013 Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC zainicjowało serię płytową „Muzyka polska dzisiaj – portrety współczesnych kompozytorów polskich”. Wydanych zostało wówczas 10 monograficznych płyt kompaktowych audio, poświęconych muzyce aktualnie tworzących polskich kompozytorów należących do różnych generacji: Zbigniewa Penherskiego, Lidii Zielińskiej, Magdaleny Długosz, Tadeusza Wieleckiego, Anny Zawadzkiej-Gołosz, Jacka Grudnia, Jarosława Siwińskiego, Michała Talmy-Sutta, Ewy Trębacz oraz Aleksandra Kościowa. Projekt był realizowany we współpracy z Polskim Radiem S. A. i dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Od samego początku istniał zamiar kontynuowania projektu i wydawania kolejnych płyt. Starania w tym kierunku zakończyły się sukcesem w roku 2019, kiedy to POLMIC otrzymał dofinansowanie dla czterech kolejnych płyt w ramach programu „Muzyczny ślad”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca. Do tej edycji wybrano cztery postacie: Jana Krenza (ur. 1926), Jerzego Maksymiuka (ur. 1936), Grażynę Pstrokońską-Nawratil (ur. 1947) oraz Jerzego Kornowicza (ur. 1959).

Nagrania pochodzą głównie ze zbiorów POLMIC – Biblioteki Związku Kompozytorów Polskich (są to rejestracje koncertów „Warszawskiej Jesieni”, „Warszawskich Spotkań Muzycznych” oraz cyklu „Portrety kompozytorów”), ponadto z Archiwum Polskiego Radia (wśród nich są najwybitniejsze nagrania archiwalne zespołów radiowych), a także z innych źródeł zarekomendowanych przez bohaterów płyt, którzy żywo włączyli się w prace nad swoimi wizytówkami.

Eseje napisali autorzy, którym zarówno opublikowana muzyka, jak i postacie kompozytorów są szczególnie bliskie: Grażyna Teodorowicz, Mieczysław Kominek oraz Katarzyna Bartos. Szczególny charakter ma tekst zamieszczony w książeczce Jerzego Kornowicza, gdyż jest to zapis (fragment) ogromnie ciekawej rozmowy dwóch kompozytorów: bohatera płyty i Tadeusza Wieleckiego, która odbyła się podczas prac nad płytą.

Celem wydawnictwa jest również promocja wykonawców, którzy chętnie zgodzili się na udział w projekcie, dzięki czemu na płytach zostały wydane świetne nagrania wielu innych najwybitniejszych polskich i zagranicznych zespołów, dyrygentów oraz solistów. Im, jak również wszystkim innym osobom i podmiotom, których działania, wsparcie i wszechstronna pomoc umożliwiły wydanie płyt w ich obecnym kształcie – wszystkim Kompozytorom, Wykonawcom, Autorom, Reżyserom Dźwięku, Fotografikom, a także wielu Instytucjom Muzycznym – wydawca składa niniejszym serdeczne podziękowania.

Płyty wydawane przez POLMIC przeznaczone są wyłącznie do celów promocyjnych, edukacyjnych i naukowych. Nie są sprzedawane. Przekazywane są nieodpłatnie zainteresowanym instytucjom i osobom, przy czym ze względu na bardzo mały nakład i duże zainteresowanie pierwszeństwo mają biblioteki muzyczne, gdzie z każdego kompletu może skorzystać większy krąg osób. Zainteresowanych prosimy o kontakt z Polskim Centrum Informacji Muzycznej POLMIC (kontakt: Izabela Zymer, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

ZOBACZ: OPIS SERII

Czytaj więcej: Muzyczne wizytówki - Portrety współczesnych kompozytorów polskich - Seria II

Siedem odsłon nowej muzyki polskiej - FESTIWAL SIEDMIU NURTÓW na płytach CD

7_nurtow

W roku 2016 Związek Kompozytorów Polskich zakończył obchody swojego 70-lecia, organizując cykl koncertów pod tytułem Festiwal Siedmiu Nurtów. W ramach programu „Muzyczny ślad” 2019, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca, w postaci siedmiopłytowego boxu ukazały się nagrania utworów, które zabrzmiały podczas Festiwalu Siedmiu Nurtów.

Dzięki współpracy kompozytorów i muzykologów, członków Związku, przyoblekła się wówczas w realny kształt idea nowego, „nurtowego” spojrzenia na 70 ostatnich lat muzyki polskiej, zaproponowana przez Jerzego Kornowicza. Nie ma tu neoklasycyzmu, awangardy, nowej romantyczności czy postmodernizmu. Pokazane zostało inne ujęcie twórczości polskich kompozytorów po II wojnie światowej – właśnie siedem nurtów, a są to: intuicja, konstrukcja, liryka, metastylistyka, brzmienie, redukcja i energia.

Za każdy nurt odpowiada inny muzykolog–kurator, który przygotował i program koncertu, i jego omówienie. W ten sposób na siedmiu koncertach, a teraz na siedmiu płytach zostały przedstawione najważniejsze, czy może najbardziej wyraźne kierunki muzyki polskiej ostatnich siedemdziesięciu lat. Eseje napisane przez kuratorów stworzyły ciekawy zbiór refleksji o nowych technikach kompozytorskich – prezentujemy je tutaj w języku polskim i angielskim. Zapraszamy serdecznie do słuchania i lektury.

Płyty wydawane przez POLMIC przeznaczone są wyłącznie do celów promocyjnych, edukacyjnych i naukowych. Nie są sprzedawane. Przekazywane są nieodpłatnie zainteresowanym instytucjom i osobom, przy czym ze względu na bardzo mały nakład i duże zainteresowanie pierwszeństwo mają biblioteki muzyczne, gdzie z każdego kompletu może skorzystać większy krąg osób. Zainteresowanych prosimy o kontakt z Polskim Centrum Informacji Muzycznej POLMIC (kontakt: Izabela Zymer, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ).

ZOBACZ: Opis serii

Czytaj więcej: Siedem odsłon nowej muzyki polskiej - FESTIWAL SIEDMIU NURTÓW na płytach CD

Materiały archiwalne z „Warszawskiej Jesieni” dostępne!

WJ

Nagrania 150 kompozycji wykonanych podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” oraz kopie cyfrowe 400 archiwalnych fotografii z Festiwalu zostaną udostępnione w serwisie www.polmic.pl w ramach projektu „Warszawska Jesień Dostępna!”.

W ciągu ostatnich lat Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC realizuje program pełnej archiwizacji, digitalizacji i udostępniania zbiorów nagrań oraz zdjęć związanych z organizowanym przez Związek Kompozytorów Polskich Festiwalem „Warszawska Jesień” – najważniejszą imprezą w tej dziedzinie w Polsce, a także jednym z najważniejszych tego typu wydarzeń w Europie i na świecie. Nagrania i zdjęcia dokumentujące Festiwal w ciągu już ponad 60 lat jego istnienia są prawdziwym dziedzictwem narodowym, odzwierciedlającym historię polskiej kultury muzycznej w tym okresie, uwieczniającym jej twórców i prezentującym ich najważniejsze  dzieła. Celem naszych działań jest uchronienie archiwalnych dokumentów od nieuchronnej degradacji oraz udostępnienie cennych materiałów szerokiej publiczności, m.in. za pośrednictwem portali polmic.pl oraz muzar.polmic.pl, a także na portalach monograficznych wybranych kompozytorów.

W 2019 roku zdigitalizowany został unikatowy i bezcenny zbiór nagrań dźwiękowych i fotografii, który obejmuje taśmy z „Warszawskiej Jesieni” z lat 1956–1962 oraz fotografie z lat 1977–1980. Zdjęcia w cyfrowej galerii są częścią dokumentacji festiwalowych koncertów oraz wydarzeń towarzyszących w obiektywie Jana Hausbrandta i Andrzeja Glandy – fotografów przez lata współpracujących z „Warszawską Jesienią”. Fragmenty kompozycji udostępnione w wersji cyfrowej to zachęta dla wszystkich zainteresowanych do odwiedzenia Biblioteki–Fonoteki Związku Kompozytorów Polskich (Rynek Starego Miasta 27, 00-272 Warszawa), gdzie możliwe jest zapoznanie się z całymi utworami!

Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

ZOBACZ: Zdjęcia z „Warszawskiej Jesieni” 1977–1980Nagrania z „Warszawskiej Jesieni” 1956–1962

Znamy zwycięzców Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego im. Stanisława Moniuszki na mikrooperę „12 minut dla Moniuszki”!

12 minut18 grudnia 2019 roku w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej odbył się Finał Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego im. Stanisława Moniuszki na mikrooperę „12 minut dla Moniuszki”, organizowanego przez Związek Kompozytorów Polskich oraz Teatr Wielki – Operę Narodową.

Ideą międzynarodowego konkursu kompozytorskiego było odrodzenie twórczości operowej, która nawiązywałaby do koncepcji estetycznej Stanisława Moniuszki – dramatu muzycznego powstałego na kanwie problemów społecznych.

Po zakończeniu przesłuchań II etapu Jury Konkursu w składzie: Zygmunt Krauze – kompozytor, przewodniczący Jury, Waldemar Dąbrowski – dyrektor Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, Ryszard Daniel Golianek – muzykolog, Jerzy Kornowicz – kompozytor, Hanna Kulenty – kompozytor, Janusz Wiśniewski – reżyser operowy, Jerzy Wołosiuk – dyrygent, przyznało główną nagrodę w wysokości 40000 zł dr. Tomaszowi Szczepanikowi za utwór Imigrant. Zwycięzca Konkursu pełni funkcję wykładowcy Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Od 2009 roku jest członkiem Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich. Dotychczas został już laureatem II Ogólnopolskiego Konkursu na Chóralną Pieśń Pasyjną (2006), I Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego im. Jana Pawła II (2007), II Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego im. Ignacego Jana Paderewskiego (2008), Konkursu Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda (2009, 2014), VIII Konkursu Kompozytorskiego im. Zygmunta Mycielskiego (2017) oraz konkursu na kompozycje chóralne dla Zespołu Wokalnego „Rondo” z Wrocławia.

Pozostali finaliści – Ignacy Zalewski, Patricia Elizabeth Martínez, Otto Wanke, Paweł Siek i Estera Wityńska – otrzymali nagrody w wysokości 20000 zł oraz tytuły laureata Konkursu. Przyznana została również nagroda publiczności Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w wysokości 10000 zł dr. Ignacemu Zalewskiemu, adiunktowi Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina.

Wszystkim Laureatom serdecznie gratulujemy!

Warszawa | 12 minut dla Moniuszki – Wieczór Prawykonań

12 minutZwiązek Kompozytorów Polskich oraz Teatr Wielki – Opera Narodowa, organizatorzy Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego im. Stanisława Moniuszki na mikrooperę „12 minut dla Moniuszki”, zapraszają na Wieczór Prawykonań 18 grudnia 2019 roku w Sali Kameralnej im. Emila Młynarskiego Teatru Wielkiego – Opery Narodowej o godz. 19.00, podczas którego nastąpi wyłonienie zwycięzców Konkursu.

Ideą międzynarodowego konkursu kompozytorskiego jest odrodzenie twórczości operowej, która nawiązywałaby do koncepcji estetycznej Stanisława Moniuszki – dramatu muzycznego powstałego na kanwie problemów społecznych.

31 sierpnia 2019 roku Jury Konkursu w składzie: Krzysztof Penderecki – honorowy przewodniczący Jury, Waldemar Dąbrowski – dyrektor Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, Zygmunt Krauze – kompozytor, przewodniczący Jury, Ryszard Daniel Golianek – muzykolog, Jerzy Kornowicz – kompozytor, Hanna Kulenty – kompozytor, Janusz Wiśniewski – reżyser operowy, Jerzy Wołosiuk – dyrygent, podjęło decyzję o zakwalifikowaniu do II etapu następujących dzieł: Poczekalnia godło Hipokrates (kompozytor Ignacy Zalewski); 2001 godło POPPEA (kompozytorka Patricia Elizabeth Martínez); Maska godło 211289 (kompozytor Otto Wanke); Imigrant godło czado2001 (kompozytor Tomasz Szczepanik); Szumią, 36o godło ilriverso8o (kompozytor Paweł Siek); Klon godło oksuinom-klon (kompozytorka Estera Wityńska).

Podczas Wieczoru Prawykonań nastąpi publiczne wystawienie zakwalifikowanych do II etapu utworów, a następnie rozstrzygnięcie Konkursu i przyznanie nagród. Zwycięzca Konkursu otrzyma nagrodę główną w wysokości 40 000 złotych oraz tytuł zwycięzcy Konkursu. Pozostali finaliści otrzymają nagrody w wysokości 20 000 złotych oraz tytuły laureata Konkursu. Niezależnie od w/w nagród przyznana zostanie nagroda publiczności Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w wysokości 10 000 złotych wraz z tytułem laureata nagrody publiczności.

Dodatkowe informacje – na stronie https://teatrwielki.pl/repertuar/kalendarium/2019-2020/12-minut-dla-moniuszki-wieczor-prawykonan/termin/2019-12-18_19-00/