Polmic - FB

news

XXVI Międzynarodowy Festiwal Muzyki Sakralnej

XXVI Międzynarodowy Festiwal Muzyki SakralnejXXVI Międzynarodowy Festiwal Muzyki Sakralnej potrwa od 29 maja do 5 czerwca 2016 roku w warszawskich świątyniach. Podstawowym zadaniem wydarzenia jest prezentacja twórczości muzycznej związanej z chrześcijaństwem oraz innymi religiami w możliwie najbardziej atrakcyjnej dla publiczności formie.

Festiwal zainauguruje koncert z okazji 150. rocznicy urodzin legendarnego kompozytora i organisty Archikatedry Warszawskiej Mieczysława Surzyńskiego, który odbędzie się w niedzielę 29 maja o godz. 16.00 w Bazylice Archikatedralnej Św. Jana Chrzciciela. W wykonaniu Orkiestry Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie pod batutą Piotra Deptucha oraz organisty Przemysława Kapituły zabrzmią takie kompozycje Surzyńskiego jak: Koncert organowy g-moll op. 35, Improwizacje op. 38, Capriccio op. 36 oraz Fantazja op. 30. Podczas koncertu ksiądz dr hab. Jacek Bramorski otrzyma Srebrną Piszczałkę – nagrodę Przewodniczącego Konferencji Episkopatu Polski za wybitne osiągnięcia i wkład w rozwój muzyki sakralnej w Polsce.

Kolejne festiwalowe wydarzenia to m.in. Duke Ellington – Sacred Concert w wykonaniu amerykańskiej wokalistki Karen Edwards z towarzyszeniem Eliazz Big Band pod dyrekcja Józefa Eliasza oraz Chóru Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy pod dyrekcją Benedykta Odyi; koncert z okazji 100. rocznicy śmierci Maxa Regera; 25-lecie Cantores Minores – Chóru Męskiego Archikatedry Św. Jana Chrzciciela, Verbum Incarnatum w wykonaniu saksofonisty Pawła Gusnara oraz zespołu Mulierum Schola Gregoriana Clamaverunt Iusti, a także finałowe Sakralne Fanfary w wykonaniu włoskiego Ensemble Girolamo Fantini.

Międzynarodowy Festiwal Muzyki Sakralnej w Warszawie, zaliczany dziś do najpoważniejszych warszawskich festiwali i najpoważniejszych imprez tego typu w świecie, powstał w 1991 roku z inicjatywy polskiego organisty Przemysława Kapituły dla uczczenia IV pielgrzymki Jana Pawła II do ojczyzny. Festiwal wypełnił lukę jaka powstała w polskim życiu muzycznym w okresie powojennym, kiedy utwory muzyki sakralnej wykonywano częściej w salach koncertowych niż w świątyniach, z myślą o których były tworzone.

Patronat nad Festiwalem sprawuje Arcybiskup Kazimierz Nycz Metropolita Warszawski. Komitet Honorowy i Radę Artystyczną wspierające imprezę, tworzą wybitni artyści, naukowcy oraz wpływowe osobistości z różnych sfer życia publicznego. Festiwal organizuje „Fundacja Festiwal Muzyki Sakralnej”. Festiwal wspiera finansowo Miasto Stołeczne Warszawa. Wstęp na wszystkie koncerty festiwalowe jest wolny!

ZOBACZ: Program Festiwalu

8. Leo Festiwal we Wrocławiu

8. Leo FestiwalW dniach 29 maja – 4 czerwca 2016 roku w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu odbędzie się 8. edycja Leo Festiwalu, którego dyrektorem artystycznym i dyrygentem jest Ernst Kovacic.

W tym roku organizatorzy zaproszą do współpracy sportowców, tancerzy i muzyków – największy nacisk zostanie położony właśnie na muzykę i sport. Obie dyscypliny łączy konieczność dbania o dobrą kondycję i refleks (w sporcie nazywamy to treningiem, w muzyce – ćwiczeniem), podobieństwo widoczne jest również w wyzwaniach dla umysłu: zarówno muzycy, jak i sportowcy starają się znaleźć sposób, aby jak najlepiej wykorzystać własny potencjał.

Podczas koncertu zatytułowanego Festival du corps ukazane zostaną liczne aspekty tej relacji, również humorystyczne. Najbardziej wyrafinowanym połączeniem treningu sportowego i muzyki wydają się być taniec i balet. Dlatego właśnie po utworze Apollo i muzy Igora Strawińskiego tego wieczoru zaprezentowany zostanie balet Twory Prometeusza do muzyki Ludwiga van Beethovena w zdumiewającej choreografii autorstwa Rose Breuss.

Jednym z głównych wątków Leo Festiwalu jest współpraca z dziećmi. W tym roku przygotowana zostanie nowa opera dziecięca, w której wezmą udział mali śpiewacy. Towarzyszyć im będzie NFM Lepoldinum – orkiestra, która z niezwykłym entuzjazmem i cierpliwością wspiera działania młodych ludzi. Dla nich zaś działanie z profesjonalnymi muzykami jest wspaniałą motywacją. Małych solistów i chór przygotuje Małgorzata Podzielny. W roli narratora w operze wystąpi Grażyna Wolszczak.

Koncert finałowy festiwalu połączy dwie orkiestry smyczkowe: Leopoldinum i orkiestrę gościnną, Sinfoniettę Cracovię. W ten sposób otwarte zostaną możliwości zarówno połączenia, jak i skontrastowania dźwięków i gestów. Festiwal zwieńczą utwory: Polyptique Franka Martina, w którym w roli solisty można będzie usłyszeć znakomitego austriackiego skrzypka Benjamina Schmida, a także Muzyka na instrumenty strunowe, perkusję i czelestę Beli Bartóka.

ZOBACZ: Program Festiwalu

Więcej informacji – na stronie: www.nfm.wroclaw.pl

XIII Festiwal Pieśni

XIII Festiwal Pieśni28 maja 2016 roku w Warszawie rozpocznie się kolejna, trzynasta już edycja Festiwalu Pieśni, podczas którego wystąpią najwybitniejsi artyści prezentujący polską i zagraniczną twórczość pieśniarską. Organizatorem wydarzenia, które potrwa do 27 listopada 2016 roku, jest Filharmonia im. Romualda Traugutta.

XIII Festiwal Pieśni kontynuuje tradycje Letnich Festiwali Pieśni Kompozytorów Polskich, które Filharmonia im. Romualda Traugutta realizuje od roku 2001 i Festiwali Pieśni Europejskiej, które odbywają się od roku 2005. Jest to jedyny w Polsce festiwal poświęcony liryce wokalnej o takiej formule (koncertów monograficznych: w przypadku pieśni polskiej jeden koncert to pieśni jednego kompozytora; w przypadku pieśni europejskiej każdy koncert to pieśni kompozytorów z jednego kraju) obejmujący swoim programem kompozytorów polskich i europejskich od wieków dawnych aż do współczesności. Celem Festiwalu jest zaprezentowanie publiczności twórczości pieśniarskiej zarówno polskiej, jak i obcej w najlepszych wykonaniach.

Festiwal podzielony jest na dwie części – XIII Festiwal Pieśni Kompozytorów Polskich i IX Festiwal Pieśni Europejskiej. Koncerty festiwalowe odbywać się będą od końca maja do połowy lipca, a następnie na przełomie września i października 2016 roku. Pieśni wysłuchać będzie można w najpiękniejszym miejscach Warszawy – w Sali Wielkiej Zamku Królewskiego, w Pałacu na Wyspie i Teatrze Królewskim w Łazienkach Królewskich oraz w Sali Białej Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. Wykonawcami koncertów będą wybitni polscy i zagraniczni śpiewacy, specjalizujący się w wykonawstwie liryki wokalnej.

Koncert inauguracyjny odbędzie się 28 maja o godz. 18.00 w Sali Wielkiej Zamku Królewskiego. Wystąpi m.in. Olga Pasiecznik i Jan Jakub Monowid, a w programie znajdą się utwory Edwarda Pałłasza, Henryka Mikołaja Góreckiego i Benjamina Brittena. Podczas kolejnych wydarzeń można będzie wysłuchać kompozycji polskich twórców, m.in. Mikołaja Gomółki, Stanisława Niewiadomskiego, Ignacego Jana Paderewskiego, Karola Mikuli, Pawła Łukaszewskiego czy Stanisława Moniuszki. Pojawią się również pieśni ukraińskie, niemieckie, hiszpańskie, słowackie oraz francuskie. Ostatni koncert, poświęcony pieśniom Powstania Listopadowego, odbędzie się 27 listopada 2016 roku.

Bilety oraz karnety dostępne na stronie: www.bilety24.pl, w Salonach Empik i punktach sprzedaż Eventim oraz na godzinę przed każdym koncertem.

Szczegółowy program – na stronie: www.fit.waw.pl

„Sinfonia da Requiem” Meyera w Krakowie

Krzysztof Meyer27 i 28 maja 2016 roku w Sali koncertowej Filharmonii Krakowskiej odbędą się koncerty oratoryjne, podczas których w obecności kompozytora – Krzysztofa Meyera, Chór i Orkiestra Filharmonii Krakowskiej wykonają jego wielkie dzieło – VIII Symfonię zwaną Sinfonia da Requiem.

Poruszający problem antysemityzmu utwór Meyera powstał do słów czterech wierszy Adama Zagajewskiego – Jedwabne, Nienapisana elegia dla Żydów krakowskich, Dożywocie i Persefona. Krótko po prawykonaniu dzieła, jakie miało miejsce w styczniu 2011 roku, krytyk muzyczny Andrzej Chłopecki napisał, iż „utwór Zagajewskiego – Meyera jest elegią muzyczno-poetycką z czysto orkiestrowym interludium, dramatycznym, lecz nie posiadającym w sobie żadnego tonu niestosownego w ekspresji. To Requiem mogłoby mieć podtytuł 'pamięci polskich Żydów' czy po prostu 'żydowska elegia'. Bez jakichkolwiek w muzyce cytatów i bezpośrednich aluzji. W muzycznym kształcie kompozycji Meyer ustrzegł się estetycznych przerysowań (…), a wrażliwości słów Zagajewskiego dał dźwiękowy kształt w subtelności niemal pokorny”.

Koncerty, które poprowadzi bardzo ceniony przez krakowską publiczność Łukasz Borowicz, otworzy napisana w pogodnej tonacji B-dur Symfonia 102 „Londyńska” Josepha Haydna. Kilka dni po wykonaniu dzieła Meyera w Filharmonii Krakowskiej, poeta Andrzej Zagajewski odbierze prestiżową nagrodę im. Leopolda Lucasa, przyznaną mu za „wybitne dokonania w dziedzinie teologii, historii prądów intelektualnych, badań historycznych i filozofii”. Nagroda ta jest w Niemczech jedną z najwyżej dotowanych nagród przyznawanych humanistom – wynosi 50 tys. euro. Wręczenie nagrody odbędzie się 31 maja 2016 roku na Uniwersytecie Tybingi

 

Koncert urodzinowy Yehudi Menuhina

Yehudi Menuhin25 maja 2016 roku Sinfonia Varsovia po raz kolejny zagra koncert organizowany z okazji 100. rocznicy urodzin wieloletniego gościnnego dyrygenta orkiestry – Yehudi Menuhina. Gośćmi specjalnymi koncertu, który będzie miał miejsce w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, będą odwiedzająca Polskę po raz pierwszy Zamira Menuhin Benthall – córka legendarnego skrzypka oraz Lady Camilla Panufnik, żona kompozytora Andrzeja Panufnika.

Yehudi Menuhina łączyły wyjątkowe stosunki z polskim światem muzyki klasycznej. W połowie lat 80. rozpoczął trwającą ponad 15 lat współpracę z Sinfonią Varsovią, która zaowocowała nagraniem 28 płyt, wykonaniem ponad 300 koncertów, w tym około 50 z udziałem Menuhina w podwójnej roli – solisty i dyrygenta. Nie tylko liczby świadczą o wyjątkowości tej relacji, ale przede wszystkim atmosfera panująca podczas pracy. Yehudi Menuhin w jednym z wywiadów tak mówił o orkiestrze: „Praca z żadną inną orkiestrą nie dawała mi tyle zadowolenia, co praca z zespołem Sinfonia Varsovia.”

Koncert 25 maja pod batutą Jerzego Maksymiuka będzie miał nadzwyczajny charakter, nie tylko z powodu przybyłych specjalnie do Polski gości i relacji Menuhina z Sinfonią Varsovią, ale również ze względu na program wydarzenia. Artyści, z solistą Jakubem Haufą na czele, zagrają dwa koncerty nawiązujące do wspólnej historii Menuhina i orkiestry. Wieczór otworzy Koncert na skrzypce, smyczki i basso continuo a-moll Jeana Marie Leclaira. Ciekawym jest fakt, że partyturę tego utworu wiele lat temu wręczył Jerzemu Maksymiukowi sam Yehudi Menuhin.

Następnie zabrzmi Koncert skrzypcowy Andrzeja Panufnika – dzieło skomponowane na zamówienie Yehudi Menuhina w 1971 roku. Skrzypek po raz pierwszy wykonał ten utwór w towarzystwie Menuhin Festival Orchestra, w znacznej części składającej się z muzyków Polskiej Orkiestry Kameralnej, z której po latach narodziła się Sinfonia Varsovia. Na koniec publiczność wysłucha niegdyś popisowego „numeru” Sinfonii Varsovii i Jerzego Maksymiuka – Serenady na orkiestrę smyczkową Piotra Czajkowskiego.

Więcej informacji – na stronie: www.sinfoniavarsovia.org

Per Musicam ad Astra 2016

Per Musicam Ad Astra 2016W dniach 18-24 czerwca 2016 roku, podczas 4. edycji Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego im. Mikołaja Kopernika „Per Musicam ad Astra”, do Torunia, Chełmży i Inowrocławia zawitają chóry z całej Europy. Wydarzenie organizowane jest przez Stowarzyszenie Miłośników Muzyki Chóralnej „Astrolabium” i niemiecką agencję Meeting Music.

Uczestnikami tegorocznej edycji Festiwalu będą chóry i zespoły wokalne m. in. ze Szwecji, Islandii, Finlandii, Czech, Łotwy i Polski, które będą zmagać się o Grand Prix im. Mikołaja Kopernika. Prócz występów konkursowych i koncertów poszczególnych chórów zabrzmią cztery koncerty specjalne. 18 czerwca w Kościele Wniebowzięcia NMP w Toruniu odbędzie się Koncert Inauguracyjny Per musicam ad humanitatem, podczas którego Capella Bydgostiensis wraz z Chórem Astrolabium wykonają Lacrimosę inowrocławskiej kompozytorki Aleksandry Brejzy oraz Song of the Universal oraz Sunrise Mass młodego norweskiego twórcy Oli Gjeilo. Na fortepianie zagra Robert Matusiak, a całość poprowadzi Kinga Litowska. Patronat nad koncertem sprawuje Prezydent Miasta Torunia Michał Zaleski.

19 czerwca w tym samym miejscu, dla uczczenia 1050. rocznicy Chrztu Polski, zabrzmi muzyka sakralna Pawła Łukaszewskiego w wykonaniu Polskiego Chóru Kameralnego „Schola Cantorum Gedanensis” pod batutą Jana Łukaszewskiego. Przed występem zaplanowane jest spotkanie z kompozytorem, który został wyróżniony nagrodą Fryderyk 2015. Honorowy patronat nad wydarzeniem sprawuje Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego Piotr Całbecki oraz Przewodniczący Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego Ryszard Bober. Chóry uczestniczące w Festiwalu wystąpią na Dziedzińcu Ratusza Staromiejskiego 21 czerwca podczas koncertu Per musicam ad amicitiam z okazji Międzynarodowego Dnia Muzyki. Uroczystość zakończy Ceremonia Wręczenia Nagród Konkursu o Grand Prix im. Mikołaja Kopernika. Zwieńczeniem Festiwalu będzie ponowne wykonanie 24 czerwca, tym razem w Inowrocławiu w kościele pw. Św. Królowej Jadwigi, kompozycji Oli Gjeilo oraz dodatkowo utworu Lacrimosa Aleksandry Brejzy.

Poza koncertami, w dniach 19-20 czerwca odbędą się również warsztaty chóralne Technika wokalna – brzmienie – interpretacja, które poprowadzi prof. Krzysztof Szydzisz, oraz indywidualne sesje treningowe dla chórów, prowadzone przez pozostałych jurorów. Wstęp na wszystkie koncerty jest wolny – bezpłatne wejściówki będą dostępne w kasie Dworu Artusa. Na wszystkie koncerty wstęp jest wolny (bezpłatne wejściówki dostępne w kasie Dworu Artusa).

Wydarzenie zostało objęte patronatem honorowym Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Prezydenta Miasta Torunia oraz Narodowego Centrum Kultury. Jest współfinansowane z budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego oraz budżetu Miasta Torunia.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Więcej informacji – na stronie: www.pmaa.pl oraz profilu FB

Jan Krenz w cyklu „Muzyka pod Liberatorem”

Jan Krenz pod Liberatorem24 maja 2016 roku o godz. 19.00 w Muzeum Powstania Warszawskiego odbędzie się kolejny koncert z cyklu „Muzyka pod Liberatorem”. Wieczór wypełnią utwory Jana Krenza – wybitnego polskiego kompozytora i wszechstronnego dyrygenta. Wykona je jeden z najbardziej interesujących i utalentowanych kwartetów smyczkowych: Royal String Quartet. Wstęp wolny!

Obchodzący w tym roku 90. urodziny Jan Krenz najpierw debiutował jako kompozytor, a później jako dyrygent. W okresie okupacji niemieckiej był uczniem Zbigniewa Drzewieckiego (fortepian) i Kazimierza Sikorskiego (kompozycja). W 1943 roku na koncercie konspiracyjnym w Warszawie wykonano jego I Kwartet smyczkowy. W dorobku kompozytora znajdują się utwory solowe, kameralne, wokalno-instrumentalne, chóralne i orkiestrowe.

Jako dyrygent już w pierwszych latach po wojnie przyczynił się do animacji życia muzycznego w Polsce. W latach 1949-1968 był związany z Wielką Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, a od 1968 roku pełnił funkcję dyrektora artystycznego i pierwszego dyrygenta Teatru Wielkiego, współpracował również z Filharmonią Narodową i Sinfonią Varsovią. Gościnnie występował z orkiestrami na całym świecie i jako wszechstronny mistrz batuty poprowadził prawykonania wielu utworów współczesnych. Wielkie uznanie szerokiej publiczności zyskał także jako autor muzyki teatralnej i filmowej (m.in. Kanał Andrzeja Wajdy, Eroica czy Zezowate szczęście Andrzeja Munka).

Podczas koncertu z cyklu „Muzyka pod Liberatorem” muzykę Jana Krenza wykona Royal String Quartet. W Sali Pod Liberatorem zabrzmi utwór z roku 1983 Musica da camera per quartetto d’archi. Zespół Royal String Quartet, nominowany do prestiżowej nagrody Royal Philharmonic Society, to jeden z najbardziej dynamicznie działających kwartetów smyczkowych na świecie. W swoim repertuarze łączy wybitne dzieła przeszłości i muzykę współczesną, odważnie przekraczając granice gatunków. Royal String Quartet regularnie bierze udział w wielu renomowanych festiwalach w Polsce i za granicą, nagrywa i koncertuje z wybitnymi artystami oraz jest laureatem szeregu nagród i wyróżnień na krajowych i międzynarodowych konkursach.

Organizatorami cyklu „Muzyka pod Liberatorem” są Muzeum Powstania Warszawskiego, Program 2 Polskiego Radia oraz Polskie Wydawnictwo Muzyczne, zaś partnerem TVP Kultura.

Koncert pamięci prof. Józefa Świdra

Koncert Aleksandry GarbalKoncert kompozytorski Alaksandry Garbal, poświęcony pamięci profesora Józefa Świdra w drugą rocznicę śmierci, odbędzie się 22 maja 2016 roku o godz. 16.00 w Auli Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Mieczysława Karłowicza w Katowicach.

Wystąpią profesorowie Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego, Filharmonicy Śląscy, zaproszeni goście oraz absolwenci i uczniowie PSM I i II st. im. M. Karłowicza w Katowicach, która jest organizatorem wydarzenia. Wśród wykonawców znajdą się: Elżbieta Grodzka-Łopuszyńska i Aleksandra Garbal – sopran, Kamil Zdebel – baryton, Julian Gembalski, Gabriela Szendzielorz, Andrzej Jungiewicz i Iwona Blacha-Durczok – fortepian, Jerzy Sojka – flet, Jacek Gwizdon – wiolonczela. Zabrzmią zarówno kompozycje Aleksandry Garbal, jak i jej profesora Józefa Świdra, którego druga rocznica śmierci przypada w dniu koncertu. Wydarzenie poprowadzi Oskar Jasiński.

Józef Świder od 1952 roku pracował jako wykładowca kompozycji i teorii muzyki w katowickiej Akademii Muzycznej (od 1979 na stanowisku profesora), gdzie przez wiele lat pełnił także funkcję dziekana i prorektora. Ponadto był profesorem Uniwersytetu Śląskiego – Filii w Cieszynie (przez 15 lat kierował Instytutem Pedagogiki Muzycznej), a także Podyplomowego Studium Chórmistrzowskiego przy Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Pod jego kierunkiem studiowali także m.in.: Aleksander Lasoń, Andrzej Dziadek oraz Wiesław Cienciała.

ZOBACZ: Program koncertu

XX versus XXI wiek

XX versus XXI wiekW sobotę 21 maja 2016 roku w ramach Trójmiejskiej edycji Europejskiej Nocy Muzeów 2016 odbędzie się koncert współczesnej muzyki perkusyjnej – XX versus XXI wiek. Wydarzenie będzie miało miejsce w Sali Koncertowej Akademii Muzycznej w Gdańsku w godz. 22.22-23.23.

W ramach koncertu zaprezentowane zostaną kompozycje elektro-akustyczno-graficzne — modernistyczne i awangardowe — wykorzystujące bogate spektrum instrumentów perkusyjnych i nowe sposoby wydobycia z nich brzmienia, a ponadto środki multimedialne i projekcje dźwięku w systemie wielokanałowym. Będzie to swoista twórcza konfrontacja, prezentująca dzieła powstałe jeszcze w XX wieku oraz aktualne, XXI-wieczne osiągnięcia w dziedzinie kompozycji.

Utwory składające się na program wieczoru zostały napisane przez zastosowanie odmiennych technik kompozytorskich, z wykorzystaniem bogatego spektrum instrumentarium akustycznego. Nieidiomatyczne eksplorowanie właściwości brzmieniowych oraz korzystanie z środków multimedialnych (m.in. kwadrofoniczna projekcja dźwięku i live electronics) wpływają na atrakcyjność koncertu, który z pewnością będzie ciekawą i merytorycznie wartościową propozycją również dla tych odbiorców, którzy nie są związani z muzyką współczesną. Udział w koncercie wymaga od odbiorców przede wszystkim otwartości umysłu oraz gotowość na nowe doznania słuchowe, które można wręcz poczuć!

W programie: Marian BorkowskiSpektra (1980) na perkusje solo, Marta Ptaszyńska Mobile (1976) na dwóch perkusistów, Krystyna Moszumańska-NazarFantazja (1987) na marimbę, Jarosław DrozdX=Y (2014) na trzy zestawy multipercussion i projekcje graficzną oraz Fonolog (2016) na dwa zestawy multipercussion, projekcje czterokanałową, taśmę i live electronics (wer. II), Mikołaj Laskowski 1 na 1 (2011) na wibrafon. Kompozycje wykonają: Jarosław Drozd, Maciej Lange oraz Łukasz Świerkosz.

Główną ideą przedsięwzięcia jest promocja na obszarze Trójmiasta muzyki modernistycznej, nowych zjawisk w estetyce współczesnej kultury dźwięku oraz eksperymentowanie w zakresie sposobów prezentacji dzieła muzycznego, które to prezentacje jednocześnie uwzględniają obecnie obowiązujący model intermedialnej komunikacji z odbiorcą dóbr sztuki. Ponadto organizatorzy pragną również efektywnie rozszerzać dotychczasowe kanony repertuaru wykonywanego przez perkusjonalistów na recitalach o dzieła polskich twórców.

Organizatorzy: Katedra Instrumentów Dętych i Perkusyjnych Akademii Muzycznej w Gdańsku, Oddział Gdański Związku Kompozytorów Polskich.

Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej.