polmic logo 2009 250

newsletter
FB 50
„Z Sewilli i ogrodów Aranjuez”
20 stycznia 2018, Warszawa
„Byłem tu, Fryderyk”
24 stycznia 1018, Warszawa
XI Międzynarodowy Konkurs Wiolonczelowy im. Witolda Lutosławskiego
29 stycznia - 10 lutego 2018 , Warszawa
XV Konkurs Kompozytorski im. Tadeusza Ochlewskiego
31 stycznia 2018 roku
Henryk Mikołaj Górecki III Symfonia „Symfonia Pieśni Żałosnych”
Premiera płyty
Ogólnopolski Konkurs Orkiestr Smyczkowych
27-28 marca 2018, Bydgoszcz
„Sinfonia Varsovia Kameralnie” – nowy cykl koncertów w siedzibie Orkiestry
3 stycznia - 5 grudnia 2018, Warszawa
Arte dei Suonatori Masterclasses
12–18 lutego 2018, Radziejowice

centraum kulturalne (E)

A B C D E F G I J K L M N O P R S T W Z Ł

Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach


Lusławice 250

32-840 Zakliczyn

tel. (+48) 14 665 10 30

e-mail: luslawice@penderecki-center.pl

www: www.penderecki-center.pl


Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego zostało powołane 1 października 2005 roku zarządzeniem Ministra Kultury. Uroczyście zainaugurowało swoją działalność koncertem w dniu 21 grudnia 2005 roku w siedzibie Narodowej Orkiestry Polskiego Radia w Katowicach w wykonaniu gospodarzy pod batutą Krzysztofa Pendereckiego. W programie znalazły się się dwa utwory Krzysztofa Pendereckiego: Chaconna oraz Koncert fortepianowy "Zmartwychwstanie. Jako solistka zaprezentowała się Beata Bilińska.
Podstawowym zadaniem Centrum jest wybudowanie campusu i sali koncertowej w celu kształcenia najbardziej uzdolnionych młodych muzyków z całego świata do osiągnięcia pełnej dojrzałości muzycznej. Ponadto planowane jest organizowanie spotkań utalentowanych młodych muzyków, pedagogów i profesorów w dziedzinie nauk humanistycznych, którzy będą dzielić się doświadczeniami i wspólnie uczyć się i studiować w duchu środowo – europejskiej tradycji muzycznej. Dzięki cennym kontaktom i wymianie doświadczeń Centrum pragnie umożliwić młodemu pokoleniu muzyków pogłębienie swej wiedzy muzycznej poprzez lepsze poznanie znaczenia struktury i stylów muzycznych oraz zachęcić studentów do wykonawstwa muzycznego, w którym technika zostanie podporządkowana wyobraźni poprzez poznanie filozoficznych i społecznych uwarunkowań poszczególnych kompozycji.