Polmic - FB

sesje aktualne (O)


Ogólnopolska Konferencja Studencka. Koncerty Muzyki Nowej "Elementi" - Kraków, 20-21 lutego 2015


Organizator:  Akademia Muzyczna w Krakowie

W piątek i sobotę, 20 i 21 lutego 2015 roku odbędzie się na Akademii Muzycznej w Krakowie Konferencja, połączona z koncertami, pod wspólną nazwą Elementi.

Elementi zaprojektowane zostały jako wydarzenie cykliczne; to cząstki, pierwiastki, zasady, żywioły i początki. W kolejnych edycjach uczestnicy zajmą się tymi aspektami muzyki, które w ostatnim stuleciu zyskiwały coraz większe znaczenie i ulegały najbardziej dynamicznym przemianom, wywierając decydujący wpływ na oblicze dzisiejszej muzyki.

W trzeciej edycji konferencji podjęte zostaną zagadnienia szeroko związane z pojęciem INSTRUMENTU. Wybór tego właśnie tematu zainspirowany został między innymi ubiegłoroczną „Warszawską Jesienią”, która odbywała się pod hasłem „innych instrumentów”.

Konferencji towarzyszą koncerty, podczas których odbędą się m.in. prawykonania nowych kompozycji Szymona Stanisława Strzelca i Jarosława Płonki. Wstęp na wszystkie wydarzenia jest bezpłatny.


ELEMENTI
Akademia Muzyczna w Krakowie
PIĄTEK, 20 lutego 2015
Sala kameralna, ul. Tomasza 43

9:00
Otwarcie konferencji

9:15 – 10:30
Wykład wprowadzający
dr WOJCIECH ZIEMOWIT ZYCH (Akademia Muzyczna w Krakowie)
Rozwój instrumentarium muzyki artystycznej w horyzoncie przemian języka muzycznego od połowy XVIII do początku XXI wieku. Próba zarysu tendencji.

przerwa na kawę

10:45 – 11:45
Panel I
prowadzenie: Karolina Dąbek

PIOTR PESZAT
Tarantino z Darmstadt

DAWID KRUPEJ
Technika czy wrażliwość? Mozart i dobór instrumentów – śpiewaków

przerwa na kawę

12:00 – 13:30
Panel II
prowadzenie: Paulina Zgliniecka

KATARZYNA BARTOS
6x1=? Muzyka Agustína Castilla-Ávilii

KAROLINA DĄBEK
Instrumenty ożywione. Elektroakustyczna muzyka Michała Pawełka

MAJA BACZYŃSKA
Grać na wszystkim i wszędzie – utwory i improwizacje wybranych polskich kompozytorów zawarte w muzycznych filmach dokumentalnych MUDO Music Documentaries


19:00, Sala koncertowa Akademii Muzycznej w Krakowie, ul. Tomasza 43
Koncert w wykonaniu Lutosławski Orchestra Moderna pod batutą Błażeja W. Kozłowskiego

W programie:
Szymon Stanisław Strzelec Wymyślanie ptaków na amplifikowane flet altowy, klarnet basowy, saksofon altowy, saksofon tenorowy, fortepian preparowany, skrzypce preparowane, altówkę i wiolonczelę
A handful of stars & the silent ocean* na amplifikowaną wiolonczelę solo
Piotr Roemer Soneostasis na zespół kameralny i elektronikę
Julian Gołosz Supercodex na dwa fortepiany
Witold Lutosławski Grave na wiolonczelę i 13 instrumentów smyczkowych
Łańcuch I na orkiestrę kameralną

SOBOTA, 21 lutego 2015
Sala kameralna, ul. Tomasza 43

10:00 – 11:30
Panel III
prowadzenie: Paweł Malinowski

LESZEK WIŚNIOWSKI
Nowe możliwości wykonawcze i konstrukcyjne fletu poprzecznego

NATALIA WOJNAKOWSKA
Japoński flet shakuhachi jako źródło inspiracji kompozytorów w XX i XXI wieku

MAGDALENA PASTERNAK
Oryginalne instrumenty perkusyjne w muzyce współczesnej

przerwa na kawę

11:45 – 13:15
Panel IV
prowadzenie: Dominika Micał

JULIAN GOŁOSZ
Pojęcie instrumentu a ciągłość języka muzyki

ALEKSANDRA SKOWROŃSKA
Musica transhumana? Wykorzystywanie fal mózgowych jako czynnika sterującego w muzyce

MONIKA LECH
Elektronika jako instrument. Rys historyczny, problematyka wykonawcza


18:30, Sala koncertowa Akademii Muzycznej w Krakowie, ul. Tomasza 43
Koncert w wykonaniu zespołu Spółdzielnia Muzyczna Contemporary Ensemble

W programie:

Simon Steen-Andersen AMID na flet, skrzypce, wiolonczelę, gitarę, fortepian i perkusję
Kazimierz Serocki Fantasmagoria na fortepian i perkusję
Jonathan Harvey Curve with Plateaux na wiolonczelę solo
George Crumb Makrokosmos IV, cz. 1 i 2 na fortepian
David Lang The Anvil Chorus na perkusję
Jarosław Płonka Murale w Łodzi* na flet, klarnet, skrzypce, altówkę, wiolonczelę, fortepian i perkusję
Steve Reich Clapping music

*prawykonanie

Kontakt:

Uwaga: Podane są tu wybrane, podstawowe informacje, mające dać Państwu w każdym przypadku ogólny obraz wydarzenia - nie są one wystarczające do zgłoszenia udziału. Każdy chętny może zwracać się bezpośrednio do organizatorów.