Polmic - FB

muzykolodzy (W)

A B C D E F G H I J K L Ł M N O P R S T V W Z

Emil Bernard Wojtacki,

kompozytor, nauczyciel akademicki, redaktor i wydawca; ur. 1981, Olsztyn. W latach 2000-2001 studiował informatykę na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, a w latach 2001-2007 – teorię muzyki w Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2007 roku ukończył z wyróżnieniem kompozycję w krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Józefa Rychlika. Wiedzę zdobywał również na Universität für Musik und Darstellende Kunst w Grazu (Austria, 2005) oraz na licznych kursach, m.in. pod kierunkiem Rebekki Saunders, Louisa Adriessena, Johannesa Schöllhorna i Jamesa Clarke’a. W latach 2008-2012 odbył studia doktoranckie na Akademii Muzycznej w Krakowie, uzyskując w marcu 2013 roku tytuł doktora kompozycji na podstawie pracy „An nulla est…” do słów Boecjusza – wybrane wątki autorefleksji kompozytorskiej.

Zdobył pierwsze nagrody w Konkursie im. Tadeusza Ochlewskiego za utwór Sonettino per clavicembalo (2008) oraz w konkursie kompozytorskim „Musica Sacra” za utwór De caritate (2009). Kompozycje Wojtackiego były wykonywane na festiwalach w Polsce, Czechach, Meksyku i Niemczech. Od 2011 roku Emil Wojtacki jest członkiem Związku Kompozytorów Polskich. Komponuje głównie muzykę wokalno-instrumentalną. Podkreśla, że istotnym nurtem jego twórczości jest eksploracja ciszy.

Od 2003 roku pracuje w charakterze redaktora i wydawcy publikacji nutowych w Wydawnictwie Akademii Muzycznej w Krakowie, a od 2008 roku – jako nauczyciel akademicki.

 

Oficjalna strona kompozytora: http://wojtacki.pl/

aktualizacja: maj 2016 (wa)

kompozycje

Liwień nad Jerszałaimom do fragmentu Mistrza i Małgorzaty Michała Bułhakowa na głos żeński i orkiestrę smyczkową (2003)
Goethe-Lieder do wiersza Wanderers Nachtlied (II) na chór a capella (2004)
Litterae na instrumenty dęte (2004)
Proparoksytonos na kwartet smyczkowy (2004)
Trzy pieśni do słów Bartosza Konstrata na sopran, flet, gitarę elektryczną i bas bezprogowy (2004)
Musichetta na wiolonczelę (2004)
Goethe-Lieder do wiersza Wanderers Nachtlied (II) na sopran i dwie lub sześć altówek (2005)
Goethe-Lieder do wiersza Wanderers Nachtlied (II) na sopran, flet, fortepian, dwoje skrzypiec, altówkę i wiolonczelę (2005)
Kwartet fortepianowy na taśmę (2005)
«Pomyślałem» do fragmentów poezji Adama Zagajewskiego (2006)
O virtus Sapientiæ do słów Hildegardy z Bingen na chór a capella (2006)
Szkic pastelą II na zespół kameralny (2006)
Concerto per violoncello ed orchestra (2007)
O vis aeternitatis do słów Hildegardy z Bingen na chór i orkiestrę smyczkową (2007)
Sonettino per clavicembalo (2008)
Już nie mieszkają w wieży Hölderlina… na organy (2008)
De Caritate do słów Hildegardy z Bingen na chór a capella (2009)
II Kwartet smyczkowy (2009)
Nad morzem do słów Adama Zagajewskiego na sopran, fortepian i wiolonczelę (2010)
Zefiro torna do słów Ottavia Rinucciniego na sopran i orkiestrę (2010)
Ein Traum, ein Traum do słów Johanna Gottfrieda von Herdera na chór a capella (2011)
Dwa szkice do pewnego motetu na zespół kameralny (2012)
An nulla est… do fragmentu Consolationis Philosophie Boecjusza na baryton i orkiestrę symfoniczną (2012)
…wie Schatten auf den Wogen…, poemat symfoniczny wg fragmentu z poezji Johanna Gottfrieda von Herdera (2013)
Sonata per corde sinistre na skrzypce solo (2013)