Polmic - FB

kompozytorzy (S)

A B C D E F G H I J K L Ł M N O P R S T U W Y Z

Dariusz Swoszowski,

kompozytor i pedagog; ur. 11 maja 1986, Tarnów. Studia I stopnia ukończył w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie kompozycji Janusza Stalmierskiego, a studia II stopnia – w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Gdańsku, w klasie kompozycji Andrzeja Dziadka oraz kompozycji filmowej i teatralnej w klasie Krzysztofa Olczaka.

Współpracował z wieloma środowiskami artystycznymi, m. in.: z grupą teatralną Strażnicy Idei, Tarnowskim Centrum Kultury, Chórem Pueri Cantores Tarnovienses, Chórem Gos.pl w Tarnowie. W latach 2003-2006 założył i prowadził w Tarnowie Zespół Muzyki Filmowej, którego koncerty cieszyły się dużym zainteresowaniem. Od 2011 roku współpracuje z Polską Orkiestrą Muzyki Filmowej. W latach 2007-2012 współorganizował wiele koncertów, m.in. w Poznaniu, Gdańsku i Tarnowie.

Od 2013 roku jest nauczycielem przedmiotów teoretycznych w Szkole Muzycznej I Stopnia w Domosławicach. W ramach autorskich programów nauczania kształcenia słuchu i audycji muzycznych, w pracy dydaktycznej z dziećmi i z młodzieżą, korzysta z elementów propedeutyki kompozycji. Bierze również aktywny udział w organizacji koncertów i wydarzeń szkolnych, zarówno poprzez pracę kompozytorską, jak i artystyczną, angażując jednocześnie swoich podopiecznych w ramach różnych zespołów wokalnych i instrumentalnych. Od 2016 roku prowadzi młodzieżowy zespół rozrywkowy - Crushed Sounds BigBand. Autor publikacji edukacyjnych dla dzieci i młodzieży z zakresu kształcenia muzycznego.

Jego utwory były wykonywane na koncertach i festiwalach muzyki poważnej, m. in. w ramach Tygodnia Talentów w Tarnowie, Gdańskiego Festiwalu Muzycznego „Nowe Brzmienia Gdańskie” w Filharmonii Bałtyckiej, czy też Tygodnia Domosławic w Lusławicach.

 

aktualizacja: luty 2015 (ai), marzec 2017 (iz)

twórczość

Jest twórcą techniki, którą określa mianem aleatoryzmu strukturalnego, charakteryzującej się połączeniem elementów aleatoryzmu, sonoryzmu i strukturalizmu, podporządkowanych konstrukcji ekspresyjnej utworu.

kompozycje

Cztery miniatury na fortepian (2000)
Mrok na flet, klarnet basowy, altówkę i wiolonczelę (2003)
Sakura na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (2009)
M-I na orkiestrę symfoniczną (2009)
2 Kaprysy wiolonczelowe (2009, 2011)
Potentia Dei na chór mieszany a cappella (2010)
Miłość Twa na dwóch solistów, chór i orkiestrę symfoniczną (2010)
Muzyka na Orkiestrę (2011)
Multipercussion na dwóch perkusistów (2012)
Koncert na wiolonczelę i orkiestrę (2012)
Praise The Lord na chór i zespół rozrywkowy (2014)
Ubi Caritas na chór żeński a cappella (2014)
Oratorium Peregrinus na 3 głosy solowe, narratora, organy, chór i orkiestrę symfoniczną (2015)
Misericordias Domini na chór i orkiestrę symfoniczną (2016)