Polmic - FB

wykonawcy (B)

A B C D E F G H I J K L Ł M N O P R S T U W Z

Aleksandra Batog,


altowiolistka; ur. 8 maja 1974, Katowice. Ukończyła Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie altówki prof. Zygmunta Jochemczyka w 1998 r. W tejże uczelni odbyła także studia podyplomowe w klasie kameralistyki Marka Mosia. Swoje umiejętności doskonaliła podczas mistrzowskich kursów interpretacji muzycznej, m. in. w Łańcucie, Gorlicach i Nowym Yorku.
Pasją Aleksandry Batog jest kameralistyka. Artystka występuje od 1997 roku w składzie kwartetu „Akademos”, z którym wykonała ponad pięćset koncertów w kraju i za granicą oraz brała udział w ogólnopolskich i międzynarodowych festiwalach i konkursach muzycznych zdobywając nagrody i wyróżnienia. Wraz z tym zespołem koncertowała w ośrodkach muzycznych Austrii, Czech, Niemiec, Litwy, Słowacji, Rumunii, Wielkiej Brytanii, Włoch, Finlandii i USA, m.in. wystąpiła w Carnegie Hall w Nowym Jorku w ramach cyklu „Emerson String Quartet Young Artists Concerts”. Wraz z kwartetem nagrała kilka płyt CD.
Od 2004 roku działa również w składzie Lorien Trio. Oryginalny zespół składający się z altówki, fletu i harfy, prowadzi aktywną działalność koncertową, zamawiając utwory, prezentując prawykonania współczesnej muzyki polskiej na rozmaitych festiwalach w kraju (IV Festiwal Muzyki Nowej, Festiwal Muzyki Znanej i Nieznanej, Festiwal Arcydzieł Kameralistyki, XI Festiwal Muzyczny w Nysie) i odbywając tournée zagraniczne (Litwa, Turcja).
Koncertuje w duecie z pianistami Marcinem Sikorskim (wyróżnienie na Konkursie Muzyki Kameralnej w Łodzi, 1995), Zofią Antes. Współpracuje również z Orkiestrą Muzyki Nowej.
Zgodnie ze swoim przekonaniem o wielkiej wartości muzyki i kultury, a także konieczności zabiegania o należne im miejsce poprzez edukację i realizację pogłębionych przedsięwzięć, organizuje cykle koncertów dla dzieci („Dom muzyki”, „Muzyka jest ważna”), prowadzi koncerty, wygłasza wykłady, pisze eseje na tematy związane z muzyką i sztuką. Jest także współautorką cykli koncertów kameralnych i festiwali, takich jak „Nie dla Elizy – Beethoven i arcydzieła XX wieku”, „Haydn 2.0”, „Otium musicum”, „Letni Festiwal Arcydzieł Kameralistyki”, „W pałacu księcia Razumowskiego” oraz „Schubert & Mandelsztam – moje pieśni na zawsze zachowaj”.
Przez Ligę Kobiet Nieobojętnych została uhonorowana tytułem Bytomianka Wiosny 2016.  

aktualizacja: kwiecień 2016 (wa)