Polmic - FB

kompozytorzy (H)

A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U W Y Z Ł

Anna Maria Huszcza, kompozytor; ur. 23 marca 1987, Rzeszów. Ukończyła z wyróżnieniem Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Rzeszowie na Wydziale Rytmiki (2006). W tym samym roku rozpoczęła studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w zakresie Rytmiki, a w roku 2011 uzyskała tytuł magistra sztuki z oceną celującą. W roku 2009 podjęła na tej samej uczelni równoległe studia kompozytorskie w klasie profesora Marcina Błażewicza, otrzymując w 2012 roku tytuł licencjacki w zakresie kompozycji, także z najwyższą notą. W maju 2014 roku ukończyła studia na specjalności Kompozycja i Multimedia w klasie prof. Marcina Błażewicza uzyskując kolejny tytuł magistra sztuki. Obecnie jest doktorantką UMFC na kierunku Kompozycja i teoria muzyki w klasie prof. Lidii Zielińskiej, a także wykładowcą harmonii, kontrapunktu i współczesnych technik kompozytorskich.

Jest laureatką konkursów kompozytorskich, m.in. „Call for sounds” zorganizowanego w ramach 52. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” (2009). W grudniu 2011 roku zdobyła wyróżnienie II stopnia w ramach III Festiwalu Muzycznego im. H. M. Góreckiego „Mikołajowe granie” w Rydułtowach. W maju 2012 roku otrzymała wyróżnienie w 53. Konkursie Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda za utwór SaHarBAD, który wykonany został w Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki. W grudniu 2012 roku jej utwór Wonderful Widow 2012 wyróżniono na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorsko-wykonawczym „CAGE 1,2,3”. W maju 2014 roku otrzymała III nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim „Vox Juventutis“ w Wilnie za utwór mAngel na chór i obój. Zamiłowanie do łączenia muzyki ludowej i elektronicznej zaowocowało wyróżnieniem (za utwór Kielmin) w postaci I nagrody oraz nagrody specjalnej (rezydencja w Studiu Muzyki Elektroakustycznej w Poznaniu) na konkursie kompozytorskim organizowanym przez Filharmonię Świętokrzyską w roku 2014.

Jako kompozytorka sięga po różnorodne gatunki i style muzyczne, takie jak muzyka solowa, kameralna, symfoniczna, elektroniczna, utwory multimedialne – łączące taniec z muzyką. Jej kompozycje wykonywane były w kraju i za granicą (Litwa, Chorwacja, Ukraina, Słowenia, Czechy, Niemcy, Francja, Szwecja, Belgia, Japonia).

Utwory Anny Marii Huszczy znalazły się na siedmiu wydawnictwach płytowych: Kronika „Warszawskiej Jesieni” (2009), nagrodzonym "Fryderykiem" 2014 albumie Pawła Gusnara Saxophone Varie (2013) oraz Saxophone Varie vol. 2 (2017), Folk&Roll zespołu Zagan Acoustic (2015), ŁOJ! (2017) i Źwierściadło (2017). Drukiem ukazały się kompozycje dla dzieci, tj. Trzy Miniatury (Mikołajowe granie. Utwory na fortepian dla dzieci, Rydułtowskie Centrum Kultury „FENIKS”, Rydułtowy 2012), dwa, trzyczęściowe zbiory: Miniatury na flet i fortepian oraz Miniatury na perkusję i fortepian (Polimedia, 2016), a także utwory saksofonowe w ramach serii „Paweł Gusnar Collection” (Ars Musica, 2017).

W 2016 roku otrzymała stypendium w ministerialnym programie „Młoda Polska”, dzięki któremu powstał m.in. jej monograficzny album wydziwiAnka (2016/2017).

aktualizacja: 2018 (wa)

Strona kompozytorki: www.annamariahuszcza.com 

kompozycje

AB_synth schaevarius na taśmę (2009)
Fuga con cret na talerze i taśmę (2009)
W wyłomie muru stoję i widzę… (the wall) na saksofon altowy i fortepian (2009)
2 pi r na orkiestrę symfoniczną i głos żeński (2010)
TINATOOS na orkiestrę symfoniczną (2010)
Solarm na akordeon solo (2010)
The music between us na akordeon i smyczki (2010)
Soltarra na gitarę solo (2010)
Drill na orkiestrę i taśmę (2010)
Solarp (Berceuse) na harfę solo (2010)
Sekrety życia na saksofony, perkusję i chór mieszany do słów J. E. Bolka  (2010-2011)
EtLuda na elektronikę (2011)
Tre na harfę i perkusję (2011)
Dimension na orkiestrę symfoniczną (2011)
Flux na orkiestrę symfoniczną (2011)
SaHarBAD na saksofon altowy i harfę (2011)
Wonderful Widow 2012 na taśmę i aktorkę (2012)
Nubes na orkiestrę symfoniczną (2012-2013)
nagaZ na klarnet, skrzypce, akordeon i kontrabas (2013)
Ib_sen na kontrabas solo, muzyka do spektaklu tanecznego Suzannah (2013)
Muzyka do spektaklu Pomieszanie z poplątaniem, reż. K. Janaszek-Hańska (2013)
AbySsus na saksofon sopranowy/tenorowy i warstwę elektroniczną (2013)
Bajeczna kraina na chór mieszany (2013)
Ptasie Radio na chór mieszany i radio (2013)
mAngel na obój i chór mieszany (2013)
Laura na Zamku Godzin, spektakl muzyczny dla dzieci na głosy solowe i orkiestrę kameralną (2013-2014)
Hortus per archi (2014)
Kielmin na elektronikę (2014)
Bóg się na świat zjawił, pastorałka na chór mieszany do słów tradycyjnych (2014)
Hej nam, hej, pastorałka na chór mieszany do słów tradycyjnych  (2014)
Objects na elektronikę (2014)
Wąż i krowa na elektronikę (2014)
Domek na kurzej nóżce na elektronikę (2014)
Ogłaszamy dziś nowinę, pastorałka na chór mieszany do słów tradycyjnych  (2014)
Felix Anna na organy i chór mieszany (2015)
Sonosfera na kwartet saksofonowy, śpiewokrzyk i warstwę elektroniczną (2015)
Northern Lights na elektronikę (2015)
Intercosmic na saksofon sopranowy i warstwę elektroniczną (2015)
Alicja w Krainie Czarów, musical dla dzieci na głosy solowe i orkiestrę kameralną  (2015)
OnaHe na zespół instrumentalny i mimów (2015)
Bez imienia, cykl pieśni na sopran, fortepian i wiolonczelę do słów K. K. Baczyńskiego (2016)
Muzyka do spektaklu Zaczyna się księga i dzieje, reż. M. Reif (2016)
Muzyka do spektaklu Różaniec z Gusen, reż. M. Reif (2016)
Nihanja na 13 saksofonów (2016)
Hymn Chóralnych Akceleracji Uniwersytetu Warszawskiego na chór mieszany i instrumenty perkusyjne (2016)
JaMy, opera do słów J. E. Bolka (2016)
4 for 4 na klarnet, skrzypce, akordeon i kontrabas (2017)
Owadologia na sopran i orkiestrę kameralną do własnego libretta (2017)
Vox in Rama chór mieszany a cappella (2017)
Silence na chór mieszany a cappella do słów A. Siemieńczuka (2017)
Erysipelas na głos biały, kwartet wokalny, orkiestrę i warstwę elektroniczną (2017)