Polmic - FB

wykonawcy (M)

A B C D E F G H I J K L Ł M N O P R S T U W Z

Paweł Muzyka, wiolonczelista i kompozytor; ur. 31 sierpnia 1964, Kraków. Ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie wiolonczeli prof. Leona Soleckiego. Od kilkunastu lat zajmuje się interpretacją muzyki dawnej - od średniowiecza do późnego baroku - grając na instrumentach z epoki (fidel, viola da gamba, violone, wiolonczela barokowa). Występuje z licznymi zespołami muzyki dawnej oraz z grupą baletową „Ardente Sole”.
Od 1995 do 2000 roku współpracował z krakowskim „Stowarzyszeniem Mandala”, pisząc i wykonując muzykę do spektakli, m.in. Szatan Szatanowi nierówny według Izaaka Bashevisa Singera, Wewnętrzny świat Damazego, Ciąg dalszy nastąpi napisaną wspólnie z Andresem Nixonem, Projekt Sligo stworzony dla Stowarzyszenia Artslab-Irlandia oraz Transatlantyk według Gombrowicza. W latach 2000-2005 współpracował z Fundacją Bückleina (dawniej Teatr 38), gdzie współtworzył muzykę do spektaklu Cantigas de Santa Maria z Maciejem Maleńczukiem w roli króla Alfonsa X.
Na stałe związany jest z zespołem muzyki dawnej Musicae Antiquae Collegium Varsoviense istniejącym przy Warszawskiej Operze Kameralnej.
Dokonał licznych nagrań płytowych, radiowych i telewizyjnych.
Jako kompozytor lubi niekonwencjonalne brzmienia, stąd łączy ze sobą np. instrumenty klasyczne z elektroniką. W latach 2005-2006 napisał trwające prawie godzinę Treny Jerozolimskie do tekstu według Księgi Psalmów i Lamentacji proroka Jeremiasza na sopran, recytatora, chór, instrumenty dęte, klawiszowe, perkusję i wiolonczelę, których prawykonanie odbyło się 13 kwietnia 2006 roku podczas piątej edycji Festiwalu „Ciemna Jutrznia” w Ostrowie Wielkopolskim.

kompozycje

Muzyka do sztuki teatralnej Ciąg dalszy nastąpi na lirę korbową i wiolonczelę [napisana wspólnie z Andresem Nixonem] (1996)
Muzyka do sztuki teatralnej Wewnętrzny świat Damazego na wiolonczelę i perkusję (1997)
Muzyka do sztuki teatralnej Transatlantyk według Gombrowicza na wiolonczelę (1997)
Muzyka do sztuki teatralnej Projekt Sligo na wiolonczelę i komputer (1998)
Muzyka do sztuki teatralnej Cantigas de Santa Maria na flety barokowe, violę da gamba sopranową, perkusję elektroniczną i gitarę elektryczną [współtwórca] (2001-2002)
Muzyka do sztuki teatralnej Szatan Szatanowi nierówny według Izaaka Bashevisa Singera na trąbkę, gitarę, gitarę basowę, wiolonczelę, flet, bombardę i perkusję (2002)
Treny Jerozolimskie do tekstu według Księgi Psalmów i Lamentacji proroka Jeremiasza na sopran, recytatora, chór, instrumenty dęte, klawiszowe, perkusję i wiolonczelę (2005-06)
Pastorałka na sopran, kwartet smyczkowy, flet, perkusję i recytatora (2008)