Polmic - FB

indeks osób (W)

A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V W Y Z Ł

Adam Wesołowski,

kompozytor, pianista, dyrygent, teoretyk muzyki i pedagog; ur. 16 lutego 1980, Ruda Śląska. Naukę gry na fortepianie rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej im. Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego w Rudzie Śląskiej u Urszuli Ryszki. W latach 1993-99 kontynuował naukę gry na fortepianie pod kierunkiem Barbary Stankiewicz w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Bytomiu. W latach 1999-2004 studiował w klasie kompozycji Edwarda Bogusławskiego i Aleksandra Lasonia oraz grę na fortepianie pod kierunkiem Wojciecha Świtały w Akademii Muzycznej w Katowicach, którą ukończył w 2004 dyplomem z wyróżnieniem w obu specjalnościach. Jednocześnie odbył studia z teorii muzyki (dyplom w 2006).
Brał udział w licznych konkursach oraz kursach muzycznych z zakresu kompozycji, dyrygentury, pianistyki, teorii muzyki. Jest dwukrotnym laureatem Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego im. Adama Didura (2000, 2004), laureatem konkursu kompozytorskiego odbywającego się przy VI Śląskim Konkursie Pianistycznym (2003), laureatem II nagrody na II Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim dla Studentów Akademii Muzycznych w Warszawie (2004), Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego im. A. Dvořáka w Czechach (2017). W 2008 roku otrzymał nagrodę Prezydenta Miasta Bytomia MUZA 2008 za pracę twórczą oraz upowszechnianie kultury. W 2010 roku kompozycja Netto na fagot i fortepian była kompozycją obowiązkową w III Ogólnopolskim Konkursie Obojowo-Fagotowym im. E. Mandery i W. Osadzina, a w roku 2013 kompozycją obowiązkową w kursach „Ventus Optimus” w Łodzi.

Jest autorem ponad 70 utworów oraz ponad 300 opracowań. Członek-kandydat Związku Kompozytorów Polskich. Kompozycje i aranżacje Wesołowskiego wykonywane są zarówno w Polsce jak i za granicą na licznych koncertach, festiwalach: Stockholm New Music, Europejski Festiwal im. Jana Kiepury, Szalone Dni Muzyki - La Folle Journée de Varsovie, Letnia Filharmonia Aukso, Śląska Trybuna Kompozytorów, Festiwal Wirtuozerii i Żartu, Mikołowskie Dni Muzyki, Festiwal im. Adama Didura, Festiwal Muzyki Nowej, Classic meet pops (Niemcy), Międzynarodowy Festiwal im. G. G. Gorczyckiego. Jego kompozycje są w repertuarze rozmaitych zespołów, takich jak Sinfonia Varsovia, Orkiestra Królewskiego Miasta Krakowa Sinfonietta Cracovia, Orkiestra Kameralna Miasta Tychy Aukso, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, German Brass, Elbląska Orkiestra Kameralna, Cracow Brass Quintet, Śląski Chór Puzonowy, Assasello Quartet, Lorien Trio, Kwartet Akademos, Morphing Chamber Orchestra (Vienna), a także muzyków Filharmonii Śląskiej, Filharmonii Zabrzańskiej i Opery Śląskiej.

Stworzył hejnały Europejskiego Kongresu Ekonomicznego w Krynicy, Festiwalu im. J. Kiepury w Krynicy-Zdroju, a także miast Radzionków i Świętochłowice. Jego utwory nagrywane są dla Polskiego Radia oraz Telewizji Polskiej.

Adam Wesołowski jest również cenionym menedżerem kultury: kieruje Festiwalem im. Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego, pełnił funkcję menedżera orkiestry AUKSO, zaś od 2014 jest zastępcą dyrektora orkiestry Sinfonietta Cracovia.

aktualizacja: listopad 2017 (wa)

Kontakt
e-mail:
wesolowski@gorczycki.plwa

kompozycje

Melodie cygańskie na 2 klarnety i 2 fagoty (1999)
Deszcz jesienny na głos basowy, wiolonczelę i fortepian (1999)
Capriccio na klarnet solo (1999)
Dwanaście preludiów na flet solo (2000)
Strąceni z niebios na głos basowy, czelestę i instrumenty perkusyjne (2000)
Preludium alla chopak, Preludium alla trepak na trio fletowe (2000)
Sonata na flet i fortepian (2001)
Kwartet smyczkowy nr 1 (2001)
Symfonia kameralna (2001)
Dwanaście preludiów na klarnet solo (2001)
Symfonia nr 1 „Wahadło” (2002)
Suita chorałowa na septet blaszany, 2 fortepiany i perkusję (2003)
Cztery pieśni do słów Leopolda Staffa na baryton i fortepian (2003)
Przed burzą na fortepian (2003)
Skrajności na fortepian (2003)
Osiem pieśni do słów Bożeny Iskrzak-Mierzwińskiej na sopran (lub tenor) i orkiestrę kameralną (2003-2005)
Symfonia nr 2 na chór i orkiestrę symfoniczną (2004)
Adagio. Allegro na ksylofon, wibrafon i orkiestrę smyczkową (2005)
Lamentacje na głos basowy i orkiestrę smyczkową (2005)
Kwartet chorałowy nr 2 (2006)
Koncert na puzon i fortepian (2007)
Symfonia nr 3 „Glorii” na puzon solo, orkiestrę symfoniczną, orkiestrę smyczkową, chór mieszany, chór żeński, chór dziecięcy i organy (2007)
Concerto grosso na smyczki i perkusję (2007)
Marcia concertante na orkiestrę symfoniczną (2008)
Netto na fagot i fortepian (2008)
Concerto grosso na chór puzonowy (2009)
Gliss Koncert na puzon z fortepianem (2010)
Taniec z przytupem na trio smyczkowe (2011)
Spadek, musical (2012)
Hejnał (2013)
Fanfara na orkiestrę smyczkową (2013)
Gliss dance na orkiestrę smyczkową (2014)
Symfonia kolęd na głosy i orkiestrę smyczkową (2015)
Symfonia industrialna (2016)
Fanfara na orkiestrę symfoniczną (2017)